Geel en Zwart

Geytenbeekje
Berichten: 8242
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Geel en Zwart

Bericht door Geytenbeekje »

Nasrani schreef:
Geytenbeekje schreef:
Zita schreef:
Geytenbeekje schreef:Ik hoorde pas in een filmpje dat geel in combi met zwart de kleur van de duivel is. Klopt dit ?
Een rondje googlen levert mij niets op wat dat bevestigt. Zwart als kleur van het kwaad is wel algemeen. Maar aan geel wordt niet die symbolische betekenis gegeven. En de combinatie evenmin. Geel wordt weleens gezien als de kleur van jaloezie.
Maar het kan natuurlijk wel kloppen dat jij dat in het filmpje hebt gehoord.
Dat was in het 2 uur durende filmpje over muziek van iemand uit Veenendaal dacht ik
https://youtu.be/vCHMjKh57VM

Dit filmpje?
Ja
Gebruikersavatar
Forummer
Berichten: 1718
Lid geworden op: 23 sep 2020, 19:51

Re: Geel en Zwart

Bericht door Forummer »

Heb het filmpje destijds helemaal bekeken. Zat wel het een en ander in wat tot nadenken stemt. Toch vond ik het merendeels de naam studie niet waardig. Veel suggestief knip en plak werk. Dat geel en zwart verkeerde kleuren combinatie is, lijkt me ook wel erg vergezocht.

Grappig, juist door dit filmpje nieuwsgierig geworden naar Stryper (die o.a. veroordeeld werden om het zwart geel ) en luister nu regelmatig naar een nummer van Stryper :huhu
Laatst gewijzigd door Forummer op 29 sep 2020, 20:39, 1 keer totaal gewijzigd.
De wereld staat in brand, maar wij gooien olie op het vuur door ons toekijken aan de kant
Gebruikersavatar
Van Ewijk
Berichten: 1753
Lid geworden op: 01 apr 2015, 18:05

Re: Geel en Zwart

Bericht door Van Ewijk »

Geytenbeekje schreef:Ik hoorde pas in een filmpje dat geel in combi met zwart de kleur van de duivel is. Klopt dit ?
Ja, en zuivel op zuivel is het werk van de duivel, mans moer is de duivel over de vloer en een rode baard is een duivelsbaard.
Houd alstublieft op met die onbijbelse onzin.
Beter voor uzelf en ook voor de buitenwacht als u daar gesprekken mee voert, het werkt lachwekkend en niet stichtelijk.
gallio schreef:
Geytenbeekje schreef:Ik hoorde pas in een filmpje dat geel in combi met zwart de kleur van de duivel is. Klopt dit ?
Misschien bedacht door iemand die niet van bijen en wespen houdt.
Ja, of iemand die een hekel heeft aan Vitesse.
''Niemand is armer dan hij die in tijden van nood zijn geloof verliest.''
Gebruikersavatar
Bonny
Berichten: 2472
Lid geworden op: 03 aug 2007, 16:29
Locatie: In partibus infidelium
Contacteer:

Re: Geel en Zwart

Bericht door Bonny »

Van Ewijk schreef:
Ja, of iemand die een hekel heeft aan Vitesse.
Of VVV of NAC :haha . Maar goed, ik kan mij nog wel herinneren van sportdagen van de basisschool dat de kinderen veel openbare scholen in een geel-zwart tenue liepen. Misschien dat het idee dat geel en zwart van de duvel is, daaruit ontsponnen is?
The Groom's still waiting at the altar
Plaats reactie