Dag van Nationaal Gebed

Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Dag van Nationaal Gebed

Bericht door Jantje »

Via https://www.hhkstaphorst.nl/kerkelijk-l ... eluisteren is er de mogelijkheid om elke ochtend om 9.00 uur een Bijbelverhaal te horen en elke.middag om 13.15 uur een waargebeurd verhaal. Dit is speciaal opgezet voor de kinderen om zo structuur aan te kunnen brengen voor hen en hun ouders.
Ook ouderen kunnen hier naar luisteren.

Dit zal duren tot in ieder geval 6 april 2020.
https://www.hhkstaphorst.nl/
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
-DIA-
Berichten: 32702
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Dag van Nationaal Gebed

Bericht door -DIA- »

Adagio schreef:
Toen vergaderde de koning van Israël de profeten, omtrent vierhonderd man, en hij zeide tot hen: Zal ik tegen Ramoth in Gilead ten strijde trekken of zal ik het nalaten? En zij zeiden: Trek op, want de Heere zal hen in de hand des konings geven. Maar Jósafat zeide: Is hier niet nog een profeet des HEEREN, dat wij het van hem vragen mochten? Toen zeide de koning van Israël tot Jósafat: Er is nog één man om door hem den HEERE te vragen; maar ik haat hem, omdat hij over mij niets goeds profeteert, maar kwaad: Micha, de zoon van Jimla.
Het is alweer nacht. En wat ik hierboven lees heb ik al een hele tijd in mijn gedachten.
Er lijkt geen terugkeren tot de oude waarheid. We zien eerder gemopper en je merkt het overal: de bevindelijke prediking is ouderwets, en niet meer van deze tijd, zo meent men doorgaans, en niet zelden. Een historieel geloof wordt dan ook even vaak aangezien voor het ware geloof. En ver uit de meeste mensen lijken niet meer aanspreekbaar, en alles gaat door.
Zou, indien dit oordeel nog afgewend mocht worden, er een massale bekering volgen? Ik kan niet anders denken dan dat als dat mocht gebeuren dat het niet anders zou gaan dan na de Tweede Wereldoorlog: Doorgaan! Blij als dit eens weer achter ons ligt. Zou dat niet in de lijn van de verwachting liggen? Daarom vrezen wij met grote vreze dat er meer en hardere oordelen komen. En wat lezen wij in de Boek de Openbaring? En de mensen hebben zich niet bekeerd. Na elke plaag: Ze hebben zich niet bekeerd. Zouden we daar niet voor vrezen?
Anderzijds: Er is ook een klein overblijfsel dat zich zelfs met Sion en de dochters van Juda, mag verheugen in de oordelen. Ik weet niet of het nog verstaan wordt.

Psalm 97
1 De HEERE regeert, de aarde verheuge zich; dat veel eilanden zich verblijden.
2 Rondom Hem zijn wolken en donkerheid, gerechtigheid en gericht zijn de vastigheid Zijns troons.
3 Een vuur gaat voor Zijn aangezicht heen, en het steekt Zijn wederpartijen rondom aan brand.
4 Zijn bliksemen verlichten de wereld; het aardrijk ziet ze en het beeft.
5 De bergen smelten als was voor het aanschijn des HEEREN, voor het aanschijn des HEEREN der ganse aarde.
6 De hemelen verkondigen Zijn gerechtigheid, en alle volken zien Zijn eer.
7 Beschaamd moeten wezen allen, die de beelden dienen, die zich op afgoden beroemen; buigt u neder voor Hem, alle gij goden!
8 Sion heeft gehoord, en het heeft zich verblijd, en de dochteren van Juda hebben zich verheugd vanwege Uw oordelen, o HEERE!
9 Want Gij, HEERE! zijt de Allerhoogste over de gehele aarde; Gij zijt zeer hoog verheven boven alle goden.
10 Gij liefhebbers des HEEREN! haat het kwade; Hij bewaart de zielen Zijner gunstgenoten; Hij redt hen uit der goddelozen hand.
11 Het licht is voor den rechtvaardige gezaaid, en vrolijkheid voor de oprechten van hart.
12 Gij rechtvaardigen! verblijdt u in den HEERE, en spreekt lof ter gedachtenis Zijner heiligheid.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Zeeuw
Berichten: 11550
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Dag van Nationaal Gebed

Bericht door Zeeuw »

Jantje schreef:Via https://www.hhkstaphorst.nl/kerkelijk-l ... eluisteren is er de mogelijkheid om elke ochtend om 9.00 uur een Bijbelverhaal te horen en elke.middag om 13.15 uur een waargebeurd verhaal. Dit is speciaal opgezet voor de kinderen om zo structuur aan te kunnen brengen voor hen en hun ouders.
Ook ouderen kunnen hier naar luisteren.

Dit zal duren tot in ieder geval 6 april 2020.
https://www.hhkstaphorst.nl/
Ah, dank.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Dag van Nationaal Gebed

Bericht door Mara »

helma schreef:Morgenavond 18 maart houdt ds Zondag een bidstond over het Coronavirus. Te zien via de Julianakerk Dordrecht. Aanvang 19.40 uur.
Dank je wel Helma!
Ik ben benieuwd of alle kerken vanavond om 19 uur hun klokken laten luiden.
Geen oproep om te komen, maar teken van hoop en bemoediging, zoals de Raad van Kerken dit noemt
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Plaats reactie