Refoforum zomercolumn

Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: RE: Re: Refoforum zomercolumn

Bericht door Herman »

refo schreef:Een lezing over Philpot?? Die zou ik echt niet zo snel op de agenda willen.
Jaja. "De 20e eeuwse invloed van Philpot op het hypercalvinisme in de GG." Prima lezing die jij zo zou kunnen houden.
Gebruikersavatar
Job
Berichten: 2927
Lid geworden op: 13 sep 2021, 08:02

Re: RE: Re: Refoforum zomercolumn

Bericht door Job »

Dodo schreef:“Het zal je job toch wezen, “ tetterde de jongere van nummer 2, “altijd maar op andere mensen letten”.
Jij hebt schrijftalent. Afbeelding En ik zelfonderzoek.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: RE: Re: Refoforum zomercolumn

Bericht door refo »

Herman schreef:
refo schreef:Een lezing over Philpot?? Die zou ik echt niet zo snel op de agenda willen.
Jaja. "De 20e eeuwse invloed van Philpot op het hypercalvinisme in de GG." Prima lezing die jij zo zou kunnen houden.
Maar daar leert niemand wat van.
Gebruikersavatar
FlyingEagle
Berichten: 2864
Lid geworden op: 23 apr 2005, 22:34
Locatie: air

Re: Refoforum zomercolumn

Bericht door FlyingEagle »

Ik merk het al, ik forum te weinig
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Refoforum zomercolumn

Bericht door -DIA- »

Dodo kan schijftalent niet ontzegd worden. Zit mooi in elkaar zo. Een buitenstaander zal het verhaal wellicht iets anders lezen dan een deelnemer aan dit forum... :)
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Refoforum zomercolumn

Bericht door Bezorgd »

Grappig!
Hoopvol
Berichten: 1296
Lid geworden op: 20 mar 2020, 07:36

Re: Refoforum zomercolumn

Bericht door Hoopvol »

Mooi geschreven!
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5643
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Refoforum zomercolumn

Bericht door Dodo »

De ander.
Iedereen droomt er wel eens van, denk ik. Stel dat je het een dag lang voor het zeggen zou hebben, wat zou je allemaal veranderen? Ik zou het wel weten.
Om te beginnen zouden energiedrankjes verboden worden. Al die kinderen die dat nodig hebben om de dag door te komen, het kan niet gezond zijn, en als het blikje leeg is belandt het in de kant van de weg. Weg ermee! Ze pakken maar een appel.
Dan die grote verpakkingen schoonmaakazijn. Mensen gebruiken dat om het onkruid in hun straatje dood te maken. Maar lieve mensen, er gaat nog veel meer dood dan dat onkruid! Het is heel slecht voor de bodem. Weg ermee! Je kunt ook gewoon onkruid trekken.
Dan die knijpverpakkingen ontbijtdrink. Wie heeft dat ooit bedacht? Al dat afval, en ontbijten moet je aan een gedekte tafel doen. Niet zo’n drinkontbijtje achterop de fiets, of erger nog, in het autostoeltje! Weg ermee!
En zo mijmer ik nog een poosje door. Verboden auto te rijden voor afstanden minder dan een kilometer (hoewel, hoe controleer je dat?). Verplicht elk huis een regenton. De prijzen van fastfood moeten verdriedubbeld worden. Buurtbewoners moeten verplicht hun straat schoon houden. Extra belasting voor mensen met een houtkachel.

Gisteravond vroeg mijn man: wat wil je voor je verjaardag hebben? En ik wist het wel: zo’n mooie koffiemachine met cupjes. En dan zo’n houder erbij waar al die gekleurde cupjes in kunnen. Mijn man keek me afkeurend aan. Echt waar? Weet je wel hoeveel afval je maakt met al die cupjes?
Ik sputterde nog tegen: maar ik heb ’s morgens echt een kop sterke koffie nodig om op gang te komen…
Ik keek op en zag mezelf in de spiegel boven het dressoir. De vrouw in de spiegel zei: je bent geen haar beter dan de rest!
En ik zei tegen mijn man: koop maar twee van die afvalgrijpers. Gaan we samen de straat schoon houden.
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3952
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: Refoforum zomercolumn

Bericht door Terri »

Mooi column Dodo :super
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10423
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Refoforum zomercolumn

Bericht door Orchidee »

Geweldig! @dodo
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Plaats reactie