Werkt de bijbel alleen in een schoon hartje?

gelovend
Berichten: 5
Lid geworden op: 21 nov 2014, 19:22

Werkt de bijbel alleen in een schoon hartje?

Bericht door gelovend »

Moet je eerst al je gemene, nare, slechte en zwakke kanten aan God belijden en je hartje puur maken voordat het Heilige Woord van God in je hart kan werken.

Naar mij beleving heb ik 5 jaar lang nul komma niks begrepen van het woord, omdat ik super fan was van alles wat slecht en naar is, pas toen er voor mij gebeden werd omdat het slecht met mij ging, ging ik alles bij God brengen en begon het woord ook echt te vallen in mn hartje.
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10444
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Werkt de bijbel alleen in een schoon hartje

Bericht door Zita »

gelovend schreef:Moet je eerst al je gemene, nare, slechte en zwakke kanten aan God belijden en je hartje puur maken voordat het Heilige Woord van God in je hart kan werken.
Hoe zou je tot die belijdenis komen? Alleen door Woord en Geest.
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Werkt de bijbel alleen in een schoon hartje

Bericht door eilander »

De Heere Jezus zegt Zelf: "Die tot Mij komt, zal Ik geenszins uitwerpen" (Johannes 6:37).
Nergens staat daar dat we eerst ons hart moeten schoonmaken; dat kunnen we ook niet, trouwens.
PvS
Inactief
Berichten: 1298
Lid geworden op: 16 okt 2008, 21:08

Re: Werkt de bijbel alleen in een schoon hartje

Bericht door PvS »

gelovend schreef:Moet je eerst al je gemene, nare, slechte en zwakke kanten aan God belijden en je hartje puur maken voordat het Heilige Woord van God in je hart kan werken.

Naar mij beleving heb ik 5 jaar lang nul komma niks begrepen van het woord, omdat ik super fan was van alles wat slecht en naar is, pas toen er voor mij gebeden werd omdat het slecht met mij ging, ging ik alles bij God brengen en begon het woord ook echt te vallen in mn hartje.
Spreuken 28:13; Die zijn overtredingen bedekt, zal niet voorspoedig zijn; maar die ze bekent en laat, zal barmhartigheid verkrijgen.
En probeer je hart maar puur te maken...
Hoop er snel meer van te horen, wat het Woord met je deed!?
Eén ding weet ik, dat ik blind ben en niet zie...
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17326
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Werkt de bijbel alleen in een schoon hartje

Bericht door huisman »

Geen schoon hartje maar een verbrijzelde, nederige, arme en verslagene van geest/hart zegt Gods Woord!!

15 Want alzo zegt de Hoge en Verhevene, Die in de eeuwigheid woont, en Wiens Naam heilig is: Ik woon in de hoogte en in het heilige, en bij dien, die van een verbrijzelden en nederigen geest is, opdat Ik levend make den geest der nederigen, en opdat Ik levend make het hart der verbrijzelden.
Want Mijn hand heeft al deze dingen gemaakt, en al deze dingen zijn geweest, spreekt de HEERE; maar op dezen zal Ik zien, op den arme en verslagene van geest, en die voor Mijn woord beeft.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18713
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Werkt de bijbel alleen in een schoon hartje

Bericht door helma »

Inderdaad zoals Eilander Gods eigen Woord citeert: "Die tot Mij komt zal ik geenszins uitwerpen".
Vlucht maar tot Hem; Zijn liefde gaat uit naar zondaren. Je hoeft jezelf niet eerst op te knappen; of te wachten tot je verbrijzeld genoeg bent. Dat red je toch nooit.

Wacht niet op iets uit jezelf; verwacht niets van jezelf; het ligt alles buiten ons. In Christus.
Vijanden worden met God verzoend; geen opgeknapte mensen.
Dipper
Verbannen
Berichten: 190
Lid geworden op: 10 nov 2014, 20:57
Locatie: Dordrecht

Re: Werkt de bijbel alleen in een schoon hartje

Bericht door Dipper »

Hij komt niet om te roepen rechtvaardigen, maar zondaars tot bekering.

Het mag genade zijn als je God in en tot je hart mag horen / voelen spreken.
PvS
Inactief
Berichten: 1298
Lid geworden op: 16 okt 2008, 21:08

Re: Werkt de bijbel alleen in een schoon hartje

Bericht door PvS »

helma schreef:Inderdaad zoals Eilander Gods eigen Woord citeert: "Die tot Mij komt zal ik geenszins uitwerpen".
Vlucht maar tot Hem; Zijn liefde gaat uit naar zondaren. Je hoeft jezelf niet eerst op te knappen; of te wachten tot je verbrijzeld genoeg bent. Dat red je toch nooit.

Wacht niet op iets uit jezelf; verwacht niets van jezelf; het ligt alles buiten ons. In Christus.
Vijanden worden met God verzoend; geen opgeknapte mensen.
Maar,...wie vlucht tot Hem?
Eén ding weet ik, dat ik blind ben en niet zie...
PvS
Inactief
Berichten: 1298
Lid geworden op: 16 okt 2008, 21:08

Re: Werkt de bijbel alleen in een schoon hartje

Bericht door PvS »

PvS schreef:
helma schreef:Inderdaad zoals Eilander Gods eigen Woord citeert: "Die tot Mij komt zal ik geenszins uitwerpen".
Vlucht maar tot Hem; Zijn liefde gaat uit naar zondaren. Je hoeft jezelf niet eerst op te knappen; of te wachten tot je verbrijzeld genoeg bent. Dat red je toch nooit.

Wacht niet op iets uit jezelf; verwacht niets van jezelf; het ligt alles buiten ons. In Christus.
Vijanden worden met God verzoend; geen opgeknapte mensen.
Maar,...wie vlucht tot Hem?
Ons vluchten tot Hem, vóórdat Hij tot ons is gekomen heeft geen enkele waarde. Ja, schuld.
Eén ding weet ik, dat ik blind ben en niet zie...
ejvl
Berichten: 5737
Lid geworden op: 06 jun 2011, 11:15

Re: Werkt de bijbel alleen in een schoon hartje

Bericht door ejvl »

Toch mag het daarom niet nagelaten worden, ja het is een plicht. Heere Jezus, ik heb niets anders dan schuld, wees mij genadig. En Hij hoort!
Gebruikersavatar
parel
Berichten: 364
Lid geworden op: 24 feb 2012, 11:17

Re: Werkt de bijbel alleen in een schoon hartje

Bericht door parel »

God laat geen bidder staat. Als dat zo was en jij tot Hem zou komen, zou hij niet kunnen luisteren. En dan zou het jouw schuld niet zijn, als je verloren gaat.
Ik ben het licht der wereld; die Mij volgt, zal in de duisternis niet wandelen, maar zal het licht des levens hebben. (Joh 8:12b)
Gebruikersavatar
Wittewrongel
Inactief
Berichten: 340
Lid geworden op: 06 nov 2013, 15:52

Re: Werkt de bijbel alleen in een schoon hartje

Bericht door Wittewrongel »

parel schreef:God laat geen bidder staat. Als dat zo was en jij tot Hem zou komen, zou hij niet kunnen luisteren. En dan zou het jouw schuld niet zijn, als je verloren gaat.
Maar is deze tekst niet meer gericht op een waar gebed?
Wie Gods wil doet naar zijn wil, Die doet doet niet Gods wil, maar zijn eigen wil. ~ Wittewrongel
Gebruikersavatar
parel
Berichten: 364
Lid geworden op: 24 feb 2012, 11:17

Re: Werkt de bijbel alleen in een schoon hartje

Bericht door parel »

Je hoeft enkel te geloven dat God hoort en verhoort...
Ik ben het licht der wereld; die Mij volgt, zal in de duisternis niet wandelen, maar zal het licht des levens hebben. (Joh 8:12b)
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17326
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Werkt de bijbel alleen in een schoon hartje

Bericht door huisman »

parel schreef:God laat geen bidder staat. Als dat zo was en jij tot Hem zou komen, zou hij niet kunnen luisteren. En dan zou het jouw schuld niet zijn, als je verloren gaat.
Geen ware bidder!!!!....de farizeeër en de tollenaar baden beiden maar alleen de tollenaar werd ge/verhoord.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23838
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Werkt de bijbel alleen in een schoon hartje

Bericht door refo »

huisman schreef:
parel schreef:God laat geen bidder staat. Als dat zo was en jij tot Hem zou komen, zou hij niet kunnen luisteren. En dan zou het jouw schuld niet zijn, als je verloren gaat.
Geen ware bidder!!!!....de farizeeër en de tollenaar baden beiden maar alleen de tollenaar werd ge/verhoord.
De Farizeeër ook. Die kreeg zijn loon alleen eerder: direct.
En wanneer gij bidt, zo zult gij niet zijn gelijk de geveinsden; want die plegen gaarne, in de synagogen en op de hoeken der straten staande, te bidden, opdat zij van de mensen mogen gezien worden. Voorwaar, Ik zeg u, dat zij hun loon weg hebben.
Plaats reactie