Bloed doneren - Bijbels?

eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Bloed doneren - Bijbels?

Bericht door eilander »

Tiberius schreef:
Mara schreef:In hoeverre is de bewering van die mevrouw nu flauwekul, of toch niet?
Ik denk dat het "tussen haar oren" zit. Ze weet, dat ze Turks bloed heeft gekregen en daarom staat ze er zo in.
Als het al waar zou zijn, dan zou het al over moeten zijn.
Pimpelmees
Berichten: 691
Lid geworden op: 30 sep 2014, 13:27

Re: Bloed doneren - Bijbels?

Bericht door Pimpelmees »

Wim Anker schreef:
Mara schreef:Op AD.nl las ik een opmerkelijk bericht:
Die noodzakelijke ingreep hielp Imca weer op de been, maar zorgde ook voor een ietwat merkwaardige verandering in de 'bovenkamer' van de Viva España-zangeres. ,,Tijdens de operatie ben ik veel bloed verloren,'' blikt de Groningse diva terug op een dieptepunt in haar bestaan. ,,Het medisch team heeft me uiteindelijk zeker 4 liter Turks bloed moeten toedienen. Anders was ik er waarschijnlijk niet meer geweest.'' Sinds ze deels Turks bloed door haar aderen heeft stromen, heeft Imca het gevoel dat ze opeens meer dan ooit van oosterse dingen houdt.

Mjah, zal wel, denk je als je dit leest. Toen heb ik gekeken wat de Bijbel over bloed en ziel zegt:

Leviticus 17: Want de ziel van het vlees is in het bloed; daarom heb Ik het u op het altaar gegeven, om over uw zielen verzoening te doen; want het is het bloed, dat voor de ziel verzoening zal doen.

In hoeverre is de bewering van die mevrouw nu flauwekul, of toch niet?
Een prima argument om in te brengen in het integratiedebat, alleen nl bloed verstrekken. En verder zoveel mogelijk SGP bloed verzamelen en verstrekken.
Hahaha ... fantastisch!! :humhihi
Pimpelmees
Berichten: 691
Lid geworden op: 30 sep 2014, 13:27

Re: Bloed doneren - Bijbels?

Bericht door Pimpelmees »

Mara schreef:Op AD.nl las ik een opmerkelijk bericht:
Die noodzakelijke ingreep hielp Imca weer op de been, maar zorgde ook voor een ietwat merkwaardige verandering in de 'bovenkamer' van de Viva España-zangeres. ,,Tijdens de operatie ben ik veel bloed verloren,'' blikt de Groningse diva terug op een dieptepunt in haar bestaan. ,,Het medisch team heeft me uiteindelijk zeker 4 liter Turks bloed moeten toedienen. Anders was ik er waarschijnlijk niet meer geweest.'' Sinds ze deels Turks bloed door haar aderen heeft stromen, heeft Imca het gevoel dat ze opeens meer dan ooit van oosterse dingen houdt.

Mjah, zal wel, denk je als je dit leest. Toen heb ik gekeken wat de Bijbel over bloed en ziel zegt:

Leviticus 17: Want de ziel van het vlees is in het bloed; daarom heb Ik het u op het altaar gegeven, om over uw zielen verzoening te doen; want het is het bloed, dat voor de ziel verzoening zal doen.

In hoeverre is de bewering van die mevrouw nu flauwekul, of toch niet?
Maar even serieus. O.a. Lev 17 is de reden dat Jehovah's Getuigen geen bloedtransfusies accepteren.

Zie bv: http://www.jw.org/nl/jehovahs-getuigen/ ... ansfusies/

P.S. Ian McEwan heeft over deze JG-kwestie onlangs een boek geschreven:
http://www.bol.com/nl/p/de-kinderwet/9200000028425170/
sjo
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 apr 2012, 21:16

Re: Bloed doneren - Bijbels?

Bericht door sjo »

vlinder schreef:Het is trouwebs niet exact 500ml, maar 470 ofzo, maar it's a matter of speaking :sweat
In mijn 18 maanden dienstplicht heb ik destijds wel 7 of 8 x gedoneerd. De administratie werd nooit bijgehouden of ingezien. Je kreeg elke keer een dagje "vrij van dienst". Vandaar.
Plaats reactie