Een drievoudig snoer

Valcke
Berichten: 7605
Lid geworden op: 31 aug 2018, 17:55

Re: Een drievoudig snoer

Bericht door Valcke »

parsifal schreef:Allereerst, als het er om gaat hoe anderen hier mee omgaan hebben we niet veel te zeggen. Laat dat vooral iets tussen de echtelieden en God zijn. Wij hebben er niets over te vinden.
Dat is een uiting van modern denken...
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9160
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Een drievoudig snoer

Bericht door parsifal »

Valcke schreef:
parsifal schreef:Allereerst, als het er om gaat hoe anderen hier mee omgaan hebben we niet veel te zeggen. Laat dat vooral iets tussen de echtelieden en God zijn. Wij hebben er niets over te vinden.
Dat is een uiting van modern denken...
Nee, het komt voort uit "niet oordelen". Een kerkeraadslid of predikant mag er iets meer van vinden, denk ik, maar het gaat mij echt niet aan (en zeker niet om er kwaad van te spreken).
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
DDD
Berichten: 28472
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Een drievoudig snoer

Bericht door DDD »

Met modern denken is niets mis, voor zover het ook maar is volgens het heilig Evangelie. Heel veel ouderwetse dingen zijn immers evenmin naar de Schrift.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Een drievoudig snoer

Bericht door Mara »

DDD schreef:Daar had Valcke het ook over.
@Mara:
Zie je de man/vrouw-relatie niet veel te instrumenteel? Je kunt toch van meerdere mensen houden? Je kunt niet met iedereen trouwen, weliswaar, maar om nu te zeggen dat je na 30 jaar Tineke niet zomaar Marja kunt roepen, vind ik onbegrijpelijk. Als de ene is overleden, dan kun je de ander als een geheel nieuwe persoon zien, wat de andere ook is.
O ja? Waarom moest ik dan horen van Marja dat ze Tineke genoemd wordt, per ongeluk?
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Online
Zeeuw
Berichten: 11546
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Een drievoudig snoer

Bericht door Zeeuw »

Mara schreef:
DDD schreef:Daar had Valcke het ook over.
@Mara:
Zie je de man/vrouw-relatie niet veel te instrumenteel? Je kunt toch van meerdere mensen houden? Je kunt niet met iedereen trouwen, weliswaar, maar om nu te zeggen dat je na 30 jaar Tineke niet zomaar Marja kunt roepen, vind ik onbegrijpelijk. Als de ene is overleden, dan kun je de ander als een geheel nieuwe persoon zien, wat de andere ook is.
O ja? Waarom moest ik dan horen van Marja dat ze Tineke genoemd wordt, per ongeluk?
Macht der gewoonte waarschijnlijk?
DDD
Berichten: 28472
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Een drievoudig snoer

Bericht door DDD »

Misschien omdat het in dat geval anders lag. Maar het kan ook wel toeval zijn. Ik noem vrienden of collega's ook wel eens bij de verkeerde naam. Dat betekent niet dat ik de ene voor de andere inwissel. Maar erg attent is het natuurlijk niet.
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Een drievoudig snoer

Bericht door samanthi »

DDD schreef:Misschien omdat het in dat geval anders lag. Maar het kan ook wel toeval zijn. Ik noem vrienden of collega's ook wel eens bij de verkeerde naam. Dat betekent niet dat ik de ene voor de andere inwissel. Maar erg attent is het natuurlijk niet.
Ik noem mijn kinderen ook vaak bij de verkeerde naam.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5643
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Een drievoudig snoer

Bericht door Dodo »

samanthi schreef:
DDD schreef:Misschien omdat het in dat geval anders lag. Maar het kan ook wel toeval zijn. Ik noem vrienden of collega's ook wel eens bij de verkeerde naam. Dat betekent niet dat ik de ene voor de andere inwissel. Maar erg attent is het natuurlijk niet.
Ik noem mijn kinderen ook vaak bij de verkeerde naam.
Ik lachte mijn vader altijd uit omdat hij pas bij de vierde naam de goede had, en inmiddels vergis ik me ook vaak.
Het schijnt te zijn dat in je hoofd die namen uit hetzelfde "vakje" komen. Het zou gekker zijn als je per ongeluk je zoon met de naam van je kat noemde. Of je vrouw met de naam van een collega.
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Een drievoudig snoer

Bericht door samanthi »

Dodo schreef:
samanthi schreef:
DDD schreef:Misschien omdat het in dat geval anders lag. Maar het kan ook wel toeval zijn. Ik noem vrienden of collega's ook wel eens bij de verkeerde naam. Dat betekent niet dat ik de ene voor de andere inwissel. Maar erg attent is het natuurlijk niet.
Ik noem mijn kinderen ook vaak bij de verkeerde naam.
Ik lachte mijn vader altijd uit omdat hij pas bij de vierde naam de goede had, en inmiddels vergis ik me ook vaak.
Het schijnt te zijn dat in je hoofd die namen uit hetzelfde "vakje" komen. Het zou gekker zijn als je per ongeluk je zoon met de naam van je kat noemde. Of je vrouw met de naam van een collega.
Hahahahaha
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Gebruikersavatar
Lilian1975
Berichten: 3021
Lid geworden op: 21 jun 2018, 20:12

Re: Een drievoudig snoer

Bericht door Lilian1975 »

Pas noemde ik onze jongste nog met de naam van onze hond. :oO En inderdaad verwissel ik ook namen. In de klas vroeger met broertjes en zusjes. Dus kennelijk vakje school. Vakje gezin. En in dat vakje zit ook de hond irritant is het wel. Zeker voor mijn omgeving.
Plaats reactie