Bewaar het Pand (uit: Christen moet leven als pelgrim)

Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Christen moet leven als pelgrim

Bericht door Mara »

henriët schreef:
Auto schreef: 1. Is het mogelijk om iemand een Bewaar-het-Pand'er te noemen? (Terwijl Bewaar het Pand een blaadje is dat 1x in de 2 weken verschijnt voor 13,50 euro per jaar)
2. Hoe is de verhouding dan tot dit topic?
1) nee
2) dan moet je t hele topic lezen, dan wordt t wellicht duidelijk.
Mi kun je een ds niet zomaar scharen onder BhPer.
Want ds die in de 'Bewaar het Pand' schrijven, staat ( en schrijven) ook in de 'Wekker'en in het 'Reformatorisch Dagblad'
Een BhPer is dus idd een abonnee van het blad of een ds die er in schrijft. Dat bepaalde predikanten ook in andere bladen schrijven, wat logisch is, ze zijn niet exclusief in dienst van BhP, tis een goedkoop blaadje ;)
Er schrijven alleen bepaalde predikanten in het blaadje, die duidelijk rechterflank van de cgk zijn en bevindelijk preken.
Een BhPer kun je ook nog iemand noemen, die graag kerkt bij 1 v.deze predikanten.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
henriët
Berichten: 12915
Lid geworden op: 30 mar 2007, 17:54

Re: Christen moet leven als pelgrim

Bericht door henriët »

Tiberius schreef:Even een andere vraag: kan je mij een refoforummer noemen? :bobo
:bobo :humhihi

Nee, ik noem je Tiberius, en je forumt af en toe :slurp

Maar ik vind t meer zoiets van en dat bedoel ik ermee te zeggen.. als je bhp leest.. word je meteen gezien als bhp er. En dat heeft dan meteen weer een bepaalde lading.
En zo is dat met dominees ook. Ik weet van ds die bhp er genoemd worden, maar die voluit breed georïenteerd zijn in de cgk.
En ja, er zijn verschillen binnen de cgk. Maar laten niet doen alsof alleen de bhp lezers 'rechts'zijn.
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Christen moet leven als pelgrim

Bericht door Mara »

henriët schreef:
Tiberius schreef:Even een andere vraag: kan je mij een refoforummer noemen? :bobo
:bobo :humhihi

Nee, ik noem je Tiberius, en je forumt af en toe :slurp

Maar ik vind t meer zoiets van en dat bedoel ik ermee te zeggen.. als je bhp leest.. word je meteen gezien als bhp er. En dat heeft dan meteen weer een bepaalde lading.
En zo is dat met dominees ook. Ik weet van ds die bhp er genoemd worden, maar die voluit breed georïenteerd zijn in de cgk.
En ja, er zijn verschillen binnen de cgk. Maar laten niet doen alsof alleen de bhp lezers 'rechts'zijn.
Dat doe ik ook niet hoor, er zijn heel veel rechtsen die geen BhP lezen. Ik heb het abonnement van mijn ouders "overgenomen", maar 1 van mijn broers heeft daar geen behoefte aan en is mogelijk nog rechtser :)
Ik meen dat hij de Wachter Sions leest.
Aan enkel een blaadje is niet alles af te leiden, Martin (ben even zijn achternaam kwijt) de slonzige uitgever, RK van huis uit, ging altijd naar de ontmoetingsdagen van het gekrookte riet. Kende de tale Kanaans uit zijn hoofd !
Jullie weten vast wel wie ik bedoel :)
Ik heb hem: Martin ROS
Laatst gewijzigd door Mara op 11 feb 2011, 14:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Auto
Berichten: 4533
Lid geworden op: 22 feb 2002, 20:01

Re: Bewaar het Pand (uit: Christen moet leven als pelgrim)

Bericht door Auto »

We gaan hier niet weer opnieuw een lijst samenstellen. Zoek maar even verder dan vind je genoeg.
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Christen moet leven als pelgrim

Bericht door eilander »

Mara schreef:
henriët schreef:
Tiberius schreef:Even een andere vraag: kan je mij een refoforummer noemen? :bobo
:bobo :humhihi

Nee, ik noem je Tiberius, en je forumt af en toe :slurp

Maar ik vind t meer zoiets van en dat bedoel ik ermee te zeggen.. als je bhp leest.. word je meteen gezien als bhp er. En dat heeft dan meteen weer een bepaalde lading.
En zo is dat met dominees ook. Ik weet van ds die bhp er genoemd worden, maar die voluit breed georïenteerd zijn in de cgk.
En ja, er zijn verschillen binnen de cgk. Maar laten niet doen alsof alleen de bhp lezers 'rechts'zijn.
Dat doe ik ook niet hoor, er zijn heel veel rechtsen die geen BhP lezen. Ik heb het abonnement van mijn ouders "overgenomen", maar 1 van mijn broers heeft daar geen behoefte aan en is mogelijk nog rechtser :)
Ik meen dat hij de Wachter Sions leest.
Aan enkel een blaadje is niet alles af te leiden, Martin (ben even zijn achternaam kwijt) de slonzige uitgever, RK van huis uit, ging altijd naar de ontmoetingsdagen van het gekrookte riet. Kende de tale Kanaans uit zijn hoofd !
Jullie weten vast wel wie ik bedoel :)
Ik heb hem: Martin ROS
Even tussendoor: de tale Kanaäns is niet een taal die je uit een boekje kunt leren...
(maar ik begrijp wel wat je bedoelt: hij kent het jargon wat in rechts-bevindelijke kringen gebezigd wordt)
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Bewaar het Pand (uit: Christen moet leven als pelgrim)

Bericht door Mara »

Ja weet ik, maar velen, ook uit "onze" kringen verstaan het niet. :) Ik moet zeggen, bij mij vervaagt het ook, ik hoor zelden iemand in mijn omgeving nog op zo'n wijze praten.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10423
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Bewaar het Pand (uit: Christen moet leven als pelgrim)

Bericht door Orchidee »

Mara schreef:Ja weet ik, maar velen, ook uit "onze" kringen verstaan het niet. :) Ik moet zeggen, bij mij vervaagt het ook, ik hoor zelden iemand in mijn omgeving nog op zo'n wijze praten.
Mis jij het?, ik moet eerlijk bekennen van niet.
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Bewaar het Pand (uit: Christen moet leven als pelgrim)

Bericht door Mara »

Nou missen, het past niet bij onze generatie :hum Het zou onnatuurlijk overkomen als wij ineens op deze manier gaan posten.
Maar bij bepaalde mensen, mwjah, zeg ik voorzichtig.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
caprice
Berichten: 2672
Lid geworden op: 22 jan 2004, 21:51
Locatie: Woestijn des levens

Re: Christen moet leven als pelgrim

Bericht door caprice »

eilander schreef:
Auto schreef:
Afgewezen schreef:
henriët schreef: BhPer?
Wat is dat dan?
Meen niet dat dat mensen zijn, maar dat 'Bewaar het Pand' een tweewekelijkse orgaan is van de cgk.
Ja, maar een Bewaar het Pand'er is dus wel een mens. ;)
Nee, dat is degene die geabonneerd is op het desbetreffende blad. :OO3
Nee hoor, er zullen ook vast wel niet-Bewaar-het-Pand'ers een abonnement hebben...
(ja ja ons jargon is ingewikkeld)
Er zullen er ook zijn die het pand bewaren en geen abonnement hebben.
Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
Evangelist
Berichten: 490
Lid geworden op: 06 feb 2010, 11:41

Re: Christen moet leven als pelgrim

Bericht door Evangelist »

caprice schreef:Er zullen er ook zijn die het pand bewaren en geen abonnement hebben.
Wat dacht je van mensen die wel een abonnement hebben, maar geen Bewaar-het-Pander zijn, maar een Samenbinder...
Hartelijke groet,
Evangelist
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Bewaar het Pand (uit: Christen moet leven als pelgrim)

Bericht door Mara »

Nou Caprice, voor het geld hoef je het niet te laten ;)
Maar ik snap wat je bedoelt.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
henriët
Berichten: 12915
Lid geworden op: 30 mar 2007, 17:54

Re: Bewaar het Pand (uit: Christen moet leven als pelgrim)

Bericht door henriët »

Zouden veel mensen die het blad Bewaar het Pand lezen ook om sions willers zijn?
;)
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Bewaar het Pand (uit: Christen moet leven als pelgrim)

Bericht door Mara »

Gisteravond kwam ik op de bladzijde Ambtelijke Praktijk en zag dat de foto van ds Tanis er niet meer boven stond.
Hij blijkt vervangen te zijn door ds. van der Staaij.

De laatste woorden in nr 18 van ds. Tanis waren:
"De Heere blijft nabij. Hij helpt je. Hij ondersteunt je. Hij stimuleert je steeds om te strijden. Zelfs te lijden voor de Koning van de Kerk en Zijn leden".

Met deze woorden sloot ds M.C. Tanis zijn laatste bijdrage voor deze rubriek af, die hij jarenlang met de liefde van zijn hart in getrouwheid aan Schrift en belijdenis heeft verzorgd. De Koning van de Kerk zij hem in alles goed en nabij!

Ik denk dat hij gemist wordt, maar met ds. van der Staaij heeft hij wel een goede opvolger.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
John Galt
Berichten: 1222
Lid geworden op: 24 jun 2017, 22:09

Re: Bewaar het Pand (uit: Christen moet leven als pelgrim)

Bericht door John Galt »

Sjonge, ds Tanis heeft lang voor het blad geschreven. Hij moet ook al erg oud zijn.

Grappig topic trouwens om door te lezen. BhP'ers... Gelukkig zijn er ook BHV'ers: Bewaar het verband.

Onlangs hoorde ik iemand tegen een zojuist bevestigde ouderling zeggen: "Hier heb je nog een stapeltje Bewaar het Panden. Geen hint." :D
Who is John Galt? :quoi
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Bewaar het Pand (uit: Christen moet leven als pelgrim)

Bericht door Mara »

John Galt schreef:Sjonge, ds Tanis heeft lang voor het blad geschreven. Hij moet ook al erg oud zijn.
Hij is inmiddels de 90 gepasseerd.
Ik heb hem vorig jaar nog horen preken.
Zo krachtig en scherp nog!
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Plaats reactie