Leef en doe dit

Onbekende
Berichten: 325
Lid geworden op: 27 sep 2021, 20:19

Re: Leef en doe dit

Bericht door Onbekende »

De toekomstige heiligmaking: i can only imagine.

De positionele heiligmaking is voor mij persoonlijk een vrij kort proces geweest. Het antwoord van God was zo duidelijk en ondubbelzinnig dat ik er niet aan hoef te twijfelen. Hem de eer!

Hij zorgt voor mij, Hij weet met welke vragen ik loop en zorgt er telkens weer voor dat daar antwoorden op komen. Hij zorgt voor mensen om me heen waarmee de gemeenschap der heiligen in praktijk komt.


Ik vind dit een erg interessant onderwerp waar ik ook altijd veel vragen over gehad heb en waar altijd weer nieuwe dingen geleerd kunnen worden. Ik ben dan ook benieuwd hoe anderen er tegen aan kijken.
De strijdende kerk op aarde strijdt vooral onderling.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Leef en doe dit

Bericht door refo »

Wat versta je eigenlijk onder het begrip heiligmaking?
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10571
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Leef en doe dit

Bericht door Ad Anker »

Voortschrijdend, positioneel, toekomstig.

Als je op positionele heiliging googelt, vind je wel wat.

Ik ben wel benieuwd.
Susanna
Berichten: 1061
Lid geworden op: 21 jul 2020, 21:01

Re: Leef en doe dit

Bericht door Susanna »

refo schreef:Wat versta je eigenlijk onder het begrip heiligmaking?
Eenvoudig gezegd: dat Hij Zijn kinderen heilig(er) maakt. De Heere werkt in hen door Zijn Geest om hen een heilig leven te laten leiden. “Het is één ding om in Gods familie geboren te worden door het wonder van wedergeboorte. Het is iets anders om een ​​volwassen zoon te worden.”

Romeinen 8:29 "Want die Hij te voren gekend heeft, die heeft Hij ook te voren verordineerd, den beelde Zijns Zoons gelijkvormig te zijn, opdat Hij de Eerstgeborene zij onder vele broederen." Zie ook Efeze 1:4-5. Het proces zal eindigen wanneer de Heere de uiteindelijke verheerlijking tot stand brengt.
Susanna
Berichten: 1061
Lid geworden op: 21 jul 2020, 21:01

Re: Leef en doe dit

Bericht door Susanna »

Susanna schreef:
refo schreef:Wat versta je eigenlijk onder het begrip heiligmaking?
Eenvoudig gezegd: dat Hij Zijn kinderen heilig(er) maakt. De Heere werkt in hen door Zijn Geest om hen een heilig leven te laten leiden. “Het is één ding om in Gods familie geboren te worden door het wonder van wedergeboorte. Het is iets anders om een ​​volwassen zoon te worden.”

Romeinen 8:29 "Want die Hij te voren gekend heeft, die heeft Hij ook te voren verordineerd, den beelde Zijns Zoons gelijkvormig te zijn, opdat Hij de Eerstgeborene zij onder vele broederen." Zie ook Efeze 1:4-5. Het proces zal eindigen wanneer de Heere de uiteindelijke verheerlijking tot stand brengt.
Geen idee of je het ermee eens bent @refo
Maar ik denk dat de Bijbel het zo beschrijft.
Plaats reactie