H.C. vraag 52 Wat troost u de wederkomst van Christus?

rinus
Berichten: 9
Lid geworden op: 02 sep 2010, 21:20

Re: H.C. vraag 52 Wat troost u de wederkomst van Christus?

Bericht door rinus »

Vier jaar is best lang geleden,
Hoe lang is het niet geleden dat Jezus sprak:
“En zo wanneer Ik heen zal gegaan zijn, en u plaats zal bereid hebben, zo kome Ik weder en zal u tot Mij nemen.”
Veelte lang geleden, Het klinkt als een utopie.
Daar praat je niet meer over?
Mijn woorden zijn een beetje cynisch bedoeld.
Heel veel christenen geloven dat de wereldvrede door de mens zelf gewerkt moet worden, en dat het eens zal lukken.
Heel veel christenen geloven dat Jezus zal weder komen, en dat dan de goede mensen van de kwade mensen worden gescheiden.
Er zijn ook christenen die geloven dat als Jezus weder komt, dat dan de gemeente wordt opgenomen als zijnde de Bruidsgemeente de uitverkorenen. Maar dat dan de grote verdrukking waarvan Jezus spreekt zal losbarsten over de aarde. Matthéüs 24:15-28. Het zal een verdrukking zijn tegen de gelovigen.
Het is alles meer dan 2000 jaar geleden gesproken, de gelovige weet dat het al van af eeuwigheid besloten is bij God de Schepper van alle dingen, dingen die zienlijk en onzienlijk zijn.
Het is God die de mens wil verlossen, alle mensen. Voor alle duidelijkheid Jezus Christus is gestorven voor alle mensen.
Joannah
Berichten: 2544
Lid geworden op: 14 okt 2009, 16:01

Re: H.C. vraag 52 Wat troost u de wederkomst van Christus?

Bericht door Joannah »

rinus schreef:Vier jaar is best lang geleden,
Hoe lang is het niet geleden dat Jezus sprak:
“En zo wanneer Ik heen zal gegaan zijn, en u plaats zal bereid hebben, zo kome Ik weder en zal u tot Mij nemen.”
Veelte lang geleden, Het klinkt als een utopie.
Daar praat je niet meer over?
Mijn woorden zijn een beetje cynisch bedoeld.
Heel veel christenen geloven dat de wereldvrede door de mens zelf gewerkt moet worden, en dat het eens zal lukken.
Heel veel christenen geloven dat Jezus zal weder komen, en dat dan de goede mensen van de kwade mensen worden gescheiden.
Er zijn ook christenen die geloven dat als Jezus weder komt, dat dan de gemeente wordt opgenomen als zijnde de Bruidsgemeente de uitverkorenen. Maar dat dan de grote verdrukking waarvan Jezus spreekt zal losbarsten over de aarde. Matthéüs 24:15-28. Het zal een verdrukking zijn tegen de gelovigen.
Het is alles meer dan 2000 jaar geleden gesproken, de gelovige weet dat het al van af eeuwigheid besloten is bij God de Schepper van alle dingen, dingen die zienlijk en onzienlijk zijn.
Het is God die de mens wil verlossen, alle mensen. Voor alle duidelijkheid Jezus Christus is gestorven voor alle mensen.
Wij zijn inderdaad allen gekocht.
Maar alleen zij, die waarlijk geloven dat zij gekocht zijn, gedragen zich ook daarna.
velen echter hebben het liever nog niet over Zijn wederkomst, want ze willen nog zoveel andere dingen....Iemand die niet gelooft in de Opname der Gemeente, is geen christen, het staat duidelijk in de Schrift.
Why do we spend money we don’t have on things we don’t need to create impressions that don’t last on people we don’t care about ?
rinus
Berichten: 9
Lid geworden op: 02 sep 2010, 21:20

Re: H.C. vraag 52 Wat troost u de wederkomst van Christus?

Bericht door rinus »

Wij zijn inderdaad allen gekocht.
Maar alleen zij, die waarlijk geloven dat zij gekocht zijn, gedragen zich ook daarna.
velen echter hebben het liever nog niet over Zijn wederkomst, want ze willen nog zoveel andere dingen....Iemand die niet gelooft in de Opname der Gemeente, is geen christen, het staat duidelijk in de Schrift.
Dat is zo. Vele willen nog zoveel andere dingen.
In essentie geloven zij niet in de woorden van Jezus over Vrede en Gerechtigheid.
Zij ervaren nog geen verdrukking van de wereld.
Vele gelovigen die wel geloven in de kruisverdiensten van Jezus. Geloven niet in de opnamen van de gemeente.
Omdat DE GEMEENTE christenen zijn die verzameld zijn uit de christenheid het zijn de eerstelingen van de grote oogst. De grote oogst zal zijn in het 1000 jarig Vrederijk ofwel de zevende dag.
Gebruikersavatar
MarthaMartha
Berichten: 13043
Lid geworden op: 21 nov 2007, 21:04
Locatie: Linquenda

Re: H.C. vraag 52 Wat troost u de wederkomst van Christus?

Bericht door MarthaMartha »

Joannah schreef:Iemand die niet gelooft in de Opname der Gemeente, is geen christen, het staat duidelijk in de Schrift.
je durft nogal...
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Joannah
Berichten: 2544
Lid geworden op: 14 okt 2009, 16:01

Re: H.C. vraag 52 Wat troost u de wederkomst van Christus?

Bericht door Joannah »

MarthaMartha schreef:
Joannah schreef:Iemand die niet gelooft in de Opname der Gemeente, is geen christen, het staat duidelijk in de Schrift.
je durft nogal...
hoezo?
Why do we spend money we don’t have on things we don’t need to create impressions that don’t last on people we don’t care about ?
Gebruikersavatar
Gian
Berichten: 6314
Lid geworden op: 27 nov 2004, 21:24

Re: H.C. vraag 52 Wat troost u de wederkomst van Christus?

Bericht door Gian »

Joannah schreef:
MarthaMartha schreef:
Joannah schreef:Iemand die niet gelooft in de Opname der Gemeente, is geen christen, het staat duidelijk in de Schrift.
je durft nogal...
hoezo?
Wat is het nut om dit zo te zeggen?
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangwekkend deel het elimineren van traditioneel-theologische en hermeneutische contradicties.
Gebruikersavatar
MarthaMartha
Berichten: 13043
Lid geworden op: 21 nov 2007, 21:04
Locatie: Linquenda

Re: H.C. vraag 52 Wat troost u de wederkomst van Christus?

Bericht door MarthaMartha »

Joannah schreef:
MarthaMartha schreef:
Joannah schreef:Iemand die niet gelooft in de Opname der Gemeente, is geen christen, het staat duidelijk in de Schrift.
je durft nogal...
hoezo?
christenen van alle tijden hebben hier verschillend over gedacht... jij durft gewoon te zeggen dat het geen christenen zijn?
Ik kan nog wel meer opnoemen wat duidelijk in de bijbel staat, maar waar niet iedereen in gelooft, zijn die mensen opeens geen christen? mag ik dat oordeel vellen?

Als ik jou was zou ik voorzichtig zijn met zo'n zwaar oordeel over anderen te vellen.
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Joannah
Berichten: 2544
Lid geworden op: 14 okt 2009, 16:01

Re: H.C. vraag 52 Wat troost u de wederkomst van Christus?

Bericht door Joannah »

Gian schreef:
Joannah schreef:
MarthaMartha schreef:
Joannah schreef:Iemand die niet gelooft in de Opname der Gemeente, is geen christen, het staat duidelijk in de Schrift.
je durft nogal...
hoezo?
Wat is het nut om dit zo te zeggen?
MM gelooft waarschijnlijk zelf niet in de Opname?
Why do we spend money we don’t have on things we don’t need to create impressions that don’t last on people we don’t care about ?
Gebruikersavatar
MarthaMartha
Berichten: 13043
Lid geworden op: 21 nov 2007, 21:04
Locatie: Linquenda

Re: H.C. vraag 52 Wat troost u de wederkomst van Christus?

Bericht door MarthaMartha »

Joannah schreef:
Gian schreef:
Joannah schreef: hoezo?
Wat is het nut om dit zo te zeggen?
MM gelooft waarschijnlijk zelf niet in de Opname?
los van wat ik daarvan geloof is het geen reden om iemand als niet-christen weg te zetten!
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Joannah
Berichten: 2544
Lid geworden op: 14 okt 2009, 16:01

Re: H.C. vraag 52 Wat troost u de wederkomst van Christus?

Bericht door Joannah »

MarthaMartha schreef:
Joannah schreef:
Gian schreef:
Joannah schreef: hoezo?
Wat is het nut om dit zo te zeggen?
MM gelooft waarschijnlijk zelf niet in de Opname?
los van wat ik daarvan geloof is het geen reden om iemand als niet-christen weg te zetten!
Je kan de Schrift toch niet selectief lezen en alleen geloven wat je aanstaat?
Why do we spend money we don’t have on things we don’t need to create impressions that don’t last on people we don’t care about ?
Gebruikersavatar
Auto
Berichten: 4533
Lid geworden op: 22 feb 2002, 20:01

Re: H.C. vraag 52 Wat troost u de wederkomst van Christus?

Bericht door Auto »

Joannah schreef: Je kan de Schrift toch niet selectief lezen en alleen geloven wat je aanstaat?
Iemand die jouw opvatting NIET deelt over en ook met bijbelse gronden, schrijf je NIET af! Enig respect kan je toch nog wel opbrengen?
Gebruikersavatar
MarthaMartha
Berichten: 13043
Lid geworden op: 21 nov 2007, 21:04
Locatie: Linquenda

Re: H.C. vraag 52 Wat troost u de wederkomst van Christus?

Bericht door MarthaMartha »

Joannah schreef: Je kan de Schrift toch niet selectief lezen en alleen geloven wat je aanstaat?
dat klopt, maar nogmaals:

christenen van alle tijden hebben hier verschillend over gedacht... jij durft gewoon te zeggen dat het geen christenen zijn?
Ik kan nog wel meer opnoemen wat duidelijk in de bijbel staat, maar waar niet iedereen in gelooft, zijn die mensen opeens geen christen? mag ik dat oordeel vellen?

Als ik jou was zou ik voorzichtig zijn met zo'n zwaar oordeel over anderen te vellen.
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Fjodor
Berichten: 2970
Lid geworden op: 11 jun 2009, 23:13

Re: H.C. vraag 52 Wat troost u de wederkomst van Christus?

Bericht door Fjodor »

Joannah schreef: Je kan de Schrift toch niet selectief lezen en alleen geloven wat je aanstaat?
Zo zou ik ook kunnen redeneren dat Joannah waarschijnlijk nog niet geleerd heeft hoe verduisterd haar verstand is, anders zou ze haar eigen interpretatie van de schrift niet zo glorieus ten toon spreiden, dan zou ze dat met wat meer voorzichtigheid doen.
Dus zou ik ook kunnen zeggen dat Joannah niet waarlijk gelooft, anders zou ze wel voorzichtiger zijn.
Maar daar hebben we eigenlijk niets over te zeggen. Ik doe het hier toch, omdat ik van mening bent dat je wel erg vaak niet inziet dat er fouten in onze schriftinterpretatie kunnen liggen.
Daartoe zijn de dingen gegeven, dat ze gebruikt worden; maar niet, opdat ze vergaard zouden worden - D. Bonhoeffer
rinus
Berichten: 9
Lid geworden op: 02 sep 2010, 21:20

Re: H.C. vraag 52 Wat troost u de wederkomst van Christus?

Bericht door rinus »

Maar daar hebben we eigenlijk niets over te zeggen. Ik doe het hier toch, omdat ik van mening bent dat je wel erg vaak niet inziet dat er fouten in onze schriftinterpretatie kunnen liggen.
Er zijn twee miljard christenen het zijn de gedoopte volkeren?
Als je als christen gelooft dat je maar éénmaal gedoopt kan worden?
God zoekt altijd zijn eigendom op.
In 1 Petrus 3:19 lees je dat Jezus zelfs het Evangelie heeft gepredikt in de gevangenis (dodenrijk) aan de mensen uit de tijd van Noach. Jezus predikte hen verlossing.
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3937
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: H.C. vraag 52 Wat troost u de wederkomst van Christus?

Bericht door Terri »

rinus schreef:
Maar daar hebben we eigenlijk niets over te zeggen. Ik doe het hier toch, omdat ik van mening bent dat je wel erg vaak niet inziet dat er fouten in onze schriftinterpretatie kunnen liggen.
Er zijn twee miljard christenen het zijn de gedoopte volkeren?
Als je als christen gelooft dat je maar éénmaal gedoopt kan worden?
God zoekt altijd zijn eigendom op.
In 1 Petrus 3:19 lees je dat Jezus zelfs het Evangelie heeft gepredikt in de gevangenis (dodenrijk) aan de mensen uit de tijd van Noach. Jezus predikte hen verlossing.
Ligt dit nu aan mij? Ik snap niks van deze regels.....
Wat bedoel je te zeggen?
Plaats reactie