Zondag 1 - Vaders wil

Gebruikersavatar
Desiree
Berichten: 2099
Lid geworden op: 09 dec 2006, 19:10

Re: Zondag 1 - Vaders wil

Bericht door Desiree »

.
Laatst gewijzigd door Desiree op 05 jun 2019, 09:40, 2 keer totaal gewijzigd.
We moeten ons niet alleen in God verblijden om wat we van Hem ontvangen hebben en nog dagelijks ontvangen,
maar ook om wat Hij beloofd heeft en wat we nog van Hem hopen te ontvangen.

Matthew Henry


Gebruikersavatar
liz boer
Berichten: 2989
Lid geworden op: 18 jun 2018, 15:31

Re: Zondag 1 - Vaders wil

Bericht door liz boer »

Desiree schreef:Tjoh.. zijn die ouders overspannen?
Heb je enig idee wat er achter voordeuren afspeelt?
Zo God voor ons is, wie kan tegen ons zijn?
Gebruikersavatar
Desiree
Berichten: 2099
Lid geworden op: 09 dec 2006, 19:10

Re: Zondag 1 - Vaders wil

Bericht door Desiree »

Lang niet alles dus... dat is, denk ik maar goed ook.
Laatst gewijzigd door Desiree op 05 jun 2019, 09:56, 1 keer totaal gewijzigd.
We moeten ons niet alleen in God verblijden om wat we van Hem ontvangen hebben en nog dagelijks ontvangen,
maar ook om wat Hij beloofd heeft en wat we nog van Hem hopen te ontvangen.

Matthew Henry


Gebruikersavatar
Arja
Berichten: 2039
Lid geworden op: 30 mei 2019, 15:57
Locatie: Provincie Utrecht
Contacteer:

Re: Zondag 1 - Vaders wil

Bericht door Arja »

helma schreef:@Arja, ik begrijp dat je de Engelse taal beheerst, hier een link naar een lezing van Joni (gelouterd door vuur)
Als er iemand is die weet wat lijden is, is het Joni wel.
Maar hoe zij er mee omgaat is zo'n voorbeeld voor mij!
Ik maak weinig christenen mee die op deze manier mogen omgaan met het kruis wat ze opgelegd krijgen. Ik ben diep onder de indruk als ik haar hoor vertellen wat Christus voor haar betekent in een weg van pijn en lijden.

https://youtu.be/u4G3RY3h_V0
Dank je wel. Ik heb dat live meegekeken. Ga het nog eens bekijken.
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5636
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Zondag 1 - Vaders wil

Bericht door Dodo »

Om op je openingsvraag terug te komen, er is geen ''makkelijk'' antwoord op deze vraag. Het is ook heel persoonlijk. Er preekte hier regelmatig een dominee, die op een gegeven moment heel ziek werd. Later preekte hij over: het was goed voor mij verdrukt te zijn geweest.
Maar dat kun je niet makkelijk tegen een ander zeggen, je moet dat zelf leren.
Hendrien
Berichten: 1323
Lid geworden op: 01 mar 2012, 17:44

Re: Zondag 1 - Vaders wil

Bericht door Hendrien »

liz boer schreef:
Valcke schreef:
liz boer schreef:
Valcke schreef:Dat hangt ervan af. Gelovigen mogen daar elkaar mee vertroosten. Is er geen geloof, dan kunnen we zeker zoiets niet zeggen.
Vertel dat maar aan een kind in knel.
Zondag 10 is toch een troostgrond voor Gods kinderen? - JUIST in de moeilijkheden en tegenspoeden! Welke troostgrond zou er anders zijn? Een kind van God kan zich als het goed is in de moeilijkheden met niets anders helpen dan met de wetenschap dat God alle dingen leidt.
Ja ik bedoel een klein kindje in de knel.
Een kind dat regelmatig in een donkere kast opgesloten wordt bijvoorbeeld.
Ja, dit vind ik ook heel moeilijk. Zulke kinderen die dan tot de Heere roepen, maar er komt geen verandering en bijv. het misbruik gaat door. Daar heb ik ook al vaak over nagedacht. Toch blijft het staan dat de Heere zulke kinderen hoort en een getrouw Vader is.
Gebruikersavatar
liz boer
Berichten: 2989
Lid geworden op: 18 jun 2018, 15:31

Re: Zondag 1 - Vaders wil

Bericht door liz boer »

Dodo schreef:Om op je openingsvraag terug te komen, er is geen ''makkelijk'' antwoord op deze vraag. Het is ook heel persoonlijk. Er preekte hier regelmatig een dominee, die op een gegeven moment heel ziek werd. Later preekte hij over: het was goed voor mij verdrukt te zijn geweest.
Maar dat kun je niet makkelijk tegen een ander zeggen, je moet dat zelf leren.
Hendrien schreef: Ja, dit vind ik ook heel moeilijk. Zulke kinderen die dan tot de Heere roepen, maar er komt geen verandering en bijv. het misbruik gaat door. Daar heb ik ook al vaak over nagedacht. Toch blijft het staan dat de Heere zulke kinderen hoort en een getrouw Vader is. is
Ja echt een proces, achteraf zeg je ja het is goed geweest, maar toch kan ik het nu zeggen, als kind hoopte ik dat God niet bestond, ik probeerde biddend in slaap te vallen, zo dat ik meer 'kans' maakte om niet met de hel gestraft te worden, ik was zo bang ik zag Hem als het verlengde van de omstandigheden, alleen de Heere heeft dit anders kunnen maken
Zo God voor ons is, wie kan tegen ons zijn?
NorahLinde
Berichten: 215
Lid geworden op: 26 feb 2018, 12:52

Re: Zondag 1 - Vaders wil

Bericht door NorahLinde »

Ik kom dit topic tegen en deel graag wat ik zeer bemoedigend vond uit een preek die ik eens hoorde naar aanleiding van zondag 10.
De volgende uitspraken staan me nog goed bij:
"Wij zien niet altijd het waarom, maar we zien wel Gods VADERhart, en VADERhanden die nota bene de littekens dragen van zijn kruisdood. Zou een Vader niet het beste met Zijn kinderen voor hebben?"

En in het verlengde daarvan áls je dus allerlei ellende moet meemaken:

"Dat is dan blijkbaar wat op dat moment nodig is en Gods bedoeling is áltijd, om je er door te louteren, te reinigen, dichter bij Hem te brengen."

"Waarom vragen mogen we zéker stellen, vlucht er maar mee naar de Heere, zolang je er maar mee naar Hem toe gaat, mag je al je vragen aan Hem voorleggen."

Mijn eigen ervaring is dat dat absoluut niet makkelijk is, moeilijk om onder te buigen, maar ziende op Gods VADERhart en -handen mag je dan leren zeggen "Vader, wat U doet is goed".
Gebruikersavatar
Arja
Berichten: 2039
Lid geworden op: 30 mei 2019, 15:57
Locatie: Provincie Utrecht
Contacteer:

Re: Zondag 1 - Vaders wil

Bericht door Arja »

NorahLinde schreef:Ik kom dit topic tegen en deel graag wat ik zeer bemoedigend vond uit een preek die ik eens hoorde naar aanleiding van zondag 10.
De volgende uitspraken staan me nog goed bij:
"Wij zien niet altijd het waarom, maar we zien wel Gods VADERhart, en VADERhanden die nota bene de littekens dragen van zijn kruisdood. Zou een Vader niet het beste met Zijn kinderen voor hebben?"

En in het verlengde daarvan áls je dus allerlei ellende moet meemaken:

"Dat is dan blijkbaar wat op dat moment nodig is en Gods bedoeling is áltijd, om je er door te louteren, te reinigen, dichter bij Hem te brengen."

"Waarom vragen mogen we zéker stellen, vlucht er maar mee naar de Heere, zolang je er maar mee naar Hem toe gaat, mag je al je vragen aan Hem voorleggen."

Mijn eigen ervaring is dat dat absoluut niet makkelijk is, moeilijk om onder te buigen, maar ziende op Gods VADERhart en -handen mag je dan leren zeggen "Vader, wat U doet is goed".
Heel mooi @NorahLinde. Ik worstelde vanmorgen vroeg juist met de gedachte (tijdens mijn gebed): "waarom laat U het maar voortduren, waarom zo lang ... " Maar onmiddellijk dacht ik ook: U bent zo betrouwbaar, U weet wat U doet en ik leg "het" opnieuw in Uw handen neer."

Vaderhanden dus. En een Vaderhart. Je hebt echt wat moois gedeeld. Blij mee.
NorahLinde
Berichten: 215
Lid geworden op: 26 feb 2018, 12:52

Re: Zondag 1 - Vaders wil

Bericht door NorahLinde »

Arja schreef:
NorahLinde schreef:Ik kom dit topic tegen en deel graag wat ik zeer bemoedigend vond uit een preek die ik eens hoorde naar aanleiding van zondag 10.
De volgende uitspraken staan me nog goed bij:
"Wij zien niet altijd het waarom, maar we zien wel Gods VADERhart, en VADERhanden die nota bene de littekens dragen van zijn kruisdood. Zou een Vader niet het beste met Zijn kinderen voor hebben?"

En in het verlengde daarvan áls je dus allerlei ellende moet meemaken:

"Dat is dan blijkbaar wat op dat moment nodig is en Gods bedoeling is áltijd, om je er door te louteren, te reinigen, dichter bij Hem te brengen."

"Waarom vragen mogen we zéker stellen, vlucht er maar mee naar de Heere, zolang je er maar mee naar Hem toe gaat, mag je al je vragen aan Hem voorleggen."

Mijn eigen ervaring is dat dat absoluut niet makkelijk is, moeilijk om onder te buigen, maar ziende op Gods VADERhart en -handen mag je dan leren zeggen "Vader, wat U doet is goed".
Heel mooi @NorahLinde. Ik worstelde vanmorgen vroeg juist met de gedachte (tijdens mijn gebed): "waarom laat U het maar voortduren, waarom zo lang ... " Maar onmiddellijk dacht ik ook: U bent zo betrouwbaar, U weet wat U doet en ik leg "het" opnieuw in Uw handen neer."

Vaderhanden dus. En een Vaderhart. Je hebt echt wat moois gedeeld. Blij mee.
Graag gedaan. Fijn om te lezen dat mijn post je heeft geholpen. Sterkte in alles!
Plaats reactie