Inleiding

Plaats reactie
MS

Bericht door MS »

Mooie inleiding zullen we bij artikel 1 beginnen?
Gebruikersavatar
Miscanthus
Berichten: 5306
Lid geworden op: 30 okt 2004, 14:38
Locatie: Heuvelrug

Bericht door Miscanthus »

Oorspronkelijk gepost door MS
Mooie inleiding zullen we bij artikel 1 beginnen?
ehh, mooi? Ik vind het lastig te lezen. Waarom is hier nog geen hertaling van gemaakt?
MS

Bericht door MS »

Oorspronkelijk gepost door Miscanthus
Oorspronkelijk gepost door MS
Mooie inleiding zullen we bij artikel 1 beginnen?
ehh, mooi? Ik vind het lastig te lezen. Waarom is hier nog geen hertaling van gemaakt?
Beetje lastig is het wel, maar ja....

Volgens mij is er voor de rest niet zoveel te zeggen over de inleiding, het gaat toch vooral over de artikelen, daarom zullen we naar artikel 1 gaan...
Gebruikersavatar
Lizzy
Berichten: 1335
Lid geworden op: 17 feb 2005, 11:45
Locatie: Benthuizen

Bericht door Lizzy »

Oorspronkelijk gepost door MS
Oorspronkelijk gepost door Miscanthus
Oorspronkelijk gepost door MS
Mooie inleiding zullen we bij artikel 1 beginnen?
ehh, mooi? Ik vind het lastig te lezen. Waarom is hier nog geen hertaling van gemaakt?
Beetje lastig is het wel, maar ja....

Volgens mij is er voor de rest niet zoveel te zeggen over de inleiding, het gaat toch vooral over de artikelen, daarom zullen we naar artikel 1 gaan...
Ja een beetje taai om door te lezen, dus ik ben het met je eens.
Niemand is volmaakt en daarvan ben ik het perfecte voorbeeld.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Gian
Berichten: 6325
Lid geworden op: 27 nov 2004, 21:24

Bericht door Gian »

Zoals we gewend zijn vanuit die tijd, zeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeer langdradig. Dat was toen een kunst schijnbaar, past zeker niet in deze tijd.
Alleen Dennis Gr. doet nog aan die sport, maar die leeft enkele eeuwen te laat...
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangwekkend deel het elimineren van traditioneel-theologische en hermeneutische contradicties.
volgeling
Berichten: 140
Lid geworden op: 24 aug 2005, 16:31
Contacteer:

Bericht door volgeling »

Oorspronkelijk gepost door Miscanthus
Oorspronkelijk gepost door MS
Mooie inleiding zullen we bij artikel 1 beginnen?
ehh, mooi? Ik vind het lastig te lezen. Waarom is hier nog geen hertaling van gemaakt?
Er is een hertaling te vinden op http://www.gkv.nl. Klik hier

Wat mij overigens opvalt is de volgende zin:

'na voorgaand algemeen vasten en bidden door autoriteit der Hoge Overheid in al de Nederlandse Kerken tot afbidding van Gods toorn en verwerving van zijn genadige bijstand uitgeschreven en gehouden'.

(Dit staat op ong 75% van het stuk)

Ik vind dat mooi om op deze manier Gods bijstand te zoeken. In hoeverre laten wij daar in de praktijk iets van zien? (vasten bijv.)
Gebruikersavatar
Miscanthus
Berichten: 5306
Lid geworden op: 30 okt 2004, 14:38
Locatie: Heuvelrug

Bericht door Miscanthus »

Oorspronkelijk gepost door volgelingIk vind dat mooi om op deze manier Gods bijstand te zoeken. In hoeverre laten wij daar in de praktijk iets van zien? (vasten bijv.)
Ja het is mooi, mara niet noodzakelijk: Elia bad een eenvoudig gebed en er kwam vuur van de hemel. Deze geschiedenis oont helder dat alle poespas van generlei waarde is.
volgeling
Berichten: 140
Lid geworden op: 24 aug 2005, 16:31
Contacteer:

Bericht door volgeling »

Oorspronkelijk gepost door Miscanthus
Ja het is mooi, mara niet noodzakelijk: Elia bad een eenvoudig gebed en er kwam vuur van de hemel. Deze geschiedenis oont helder dat alle poespas van generlei waarde is.
Niet noodzakekelijk: mee eens. Poespas: niet mee eens. Het is een uitingsvorm van iets dat diep in het hart leeft. In het NT zien we het dan ook een plaats hebben (Bergrede en bijv. Hand 14:23). En zei Jezus zelf niet: 'Maar de dagen zullen komen, wanneer de Bruidegom van hen zal weggenomen zijn, en dan zullen zij vasten.' (Mat 9:15)?
Plaats reactie