Toch is het echt zo. Klanten moeten niet het gevoel krijgen dat ze zich moeten verantwoorden over hun aankopen.DDD schreef:Ik denk dat het jou ook zou kunnen gebeuren want het was in jouw dorp
Ik vond het wel erg grappig. Er was niets negatiefs in het commentaar hoor. Waarom zou dat niet mogen? Ik kan me voorstellen dat je geen commentaar moet leveren op intieme aankopen, omdat dat gevoelig kan liggen. En nieuwsgierige vragen stellen kan ook niet. Maar als iemand drie taarten koopt, is het toch juist attent om hem een gezellige dag te wensen?
Hij werkte ondertussen goed door. Dat kan ook niet iedere man. Als ik had gehoord dat hij een reprimande kreeg, had ik ter plekke een klacht ingediend over zijn baas.
Mijn man heeft daar een anekdote van. Zijn oom staat op de markt met kaas. Elke week kwam een meneer een halve kaas kopen, ik geloof nagelkaas. Een wat ongewonere soort. Op een gegeven moment vroeg oom, half als grapje, hoe het toch kwam dat meneer zoveel van deze kaas kocht. De man gaf geen antwoord, betaalde en is nooit meer terug geweest.
Grappig dat het in 'onze ' Aldi was. Daar zijn ze wel vriendelijk, maar ook net genoeg. Het houdt niet over. In de Jumbo doen ze veel meer aan klantvriendelijkheid, dat merk je.