Christen en vuurwerk

Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Christen en vuurwerk

Bericht door Jantje »

Hollander schreef:In 2019 is er genoeg vuurwerk geweest op Refoforum.
We hopen dat ook in 2020 weer van de partij te zijn. :mdr
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23812
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Christen en vuurwerk

Bericht door refo »

Jantje schreef:
Hollander schreef:In 2019 is er genoeg vuurwerk geweest op Refoforum.
We hopen dat ook in 2020 weer van de partij te zijn. :mdr
Je gaat er helemaal van stotteren.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Christen en vuurwerk

Bericht door Jantje »

refo schreef:
Jantje schreef:
Hollander schreef:In 2019 is er genoeg vuurwerk geweest op Refoforum.
We hopen dat ook in 2020 weer van de partij te zijn. :mdr
Je gaat er helemaal van stotteren.
Hoe...zo?
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Christen en vuurwerk

Bericht door Mara »

Jantje schreef:
refo schreef:
Jantje schreef:
Hollander schreef:In 2019 is er genoeg vuurwerk geweest op Refoforum.
We hopen dat ook in 2020 weer van de partij te zijn. :mdr
Je gaat er helemaal van stotteren.
Hoe...zo?
Lees je zin nog even een keer. ;)
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Christen en vuurwerk

Bericht door Mara »

Mara schreef:
Jantje schreef:
refo schreef:
Je gaat er helemaal van stotteren.
Hoe...zo?
Lees je zin nog even een keer. ;)

Afbeelding

Zo ziet het er op een weerradar uit als het vuurwerk losbarst. Dit zijn de vogels die massaal in paniek wegvliegen.
https://m.hln.be/wetenschap-planeet/die ... s_tpgW3taF
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Christen en vuurwerk

Bericht door Jantje »

Ik heb het gelezen. Ik was ook zo enthousiast...

Maar goed, zelf zou ik ook nog maar eens de laatste post nakijken. Die gaat ook niet helemaal goed qua quoten. :nananere
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Bruna
Berichten: 1734
Lid geworden op: 27 feb 2016, 16:00
Locatie: brunarefoforum@gmail.com

Re: Christen en vuurwerk

Bericht door Bruna »

Wim Anker schreef:
samanthi schreef:
Wim Anker schreef:
samanthi schreef:Nee
Om verschillende redenen
De mensen
De natuur
Het milieu
Droppie
Als dit je allemaal zo aan het hart gaat zou ik het huisdier afschaffen i.p.v vuurwerk.
En het milieu
Geldverspilling
De vogels
Fijnstof
En nog een hele rij
Precies. Nemen we dit allemaal serieus dan kan een huisdier echt niet meer.
Ach. Zou er eerder voor kiezen om niet meer met het vliegtuig te gaan.
Zeeuw
Berichten: 11550
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Christen en vuurwerk

Bericht door Zeeuw »

Onze kippen waren overigens vrij relax bij het vuurwerk. Zouden kippen niet zulke goede oren hebben?
diana
Berichten: 17
Lid geworden op: 29 mei 2017, 18:50

Re: Christen en vuurwerk

Bericht door diana »

Wie zal het zeggen... Onze honden geven er ook weinig om. En die hebben toch een heel goed gehoor..
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Christen en vuurwerk

Bericht door Bezorgd »

Ik vind dat de discussie veel te algemeen gemaakt wordt.
Mijn kinderen genoten gisteren van het spelletje. Om met vuur te spelen, vuurwerk af te steken is toch iets wat in elke jongen schuilt?
En zo zijn er duizenden die op deze wijze met vuurwerk omgaan.

Ja, er zijn problemen. Maar grotendeels worden die veroorzaakt door illegaal vuurwerk . (niet door het reguliere consumenten vuurwerk)
Ook is er vaak alcohol of drugs in het spel.
Misschien is dat ook wel een deel oplossing: alleen nuchter mag je vuurwerk afsteken.
-DIA-
Berichten: 32705
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Christen en vuurwerk

Bericht door -DIA- »

En toch... wat is de mens een wreedaard... en daarbij een verknaller, letterlijk, van wat hij heeft ontvangen.

Want wat heeft een mens dat hij niet heeft ontvangen? En dan verknallen we dat maar?
Dieren schrikken, mensen ook, worden verwond, of erger... en waarom? Een paar minuutjes 'plezier'. Want dat is het toch in feite? Of zouden mensen dat tegen hun zin doen? Ik geloof het niet.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Christen en vuurwerk

Bericht door Bezorgd »

-DIA- schreef:En toch... wat is de mens een wreedaard... en daarbij een versknaller, letterlijk, van wat hij heeft ontvangen.

Want wat heeft een mens dat hij niet heeft ontvangen? En dan verknallen we dat maar?
Dieren schrikken, mensen ook, worden verwond, of erger... en waarom? Een paar minuutjes 'plezier'. Want dat is het toch in feite? Of zouden mensen dat tegen hun zin doen? Ik geloof het niet.
Ik ken alle argumenten. Ik snap ze deels ook wel.
Maar ik begrijp ook de jongeren die het spelen met vuur (werk) gewoon geweldig vinden. En dat doen op de tijden waarop het wettelijk mag. Of snap jij die kinderen niet?
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Christen en vuurwerk

Bericht door eilander »

Bezorgd schreef:Ik vind dat de discussie veel te algemeen gemaakt wordt.
Mijn kinderen genoten gisteren van het spelletje. Om met vuur te spelen, vuurwerk af te steken is toch iets wat in elke jongen schuilt?
En zo zijn er duizenden die op deze wijze met vuurwerk omgaan.

Ja, er zijn problemen. Maar grotendeels worden die veroorzaakt door illegaal vuurwerk . (niet door het reguliere consumenten vuurwerk)
Ook is er vaak alcohol of drugs in het spel.
Misschien is dat ook wel een deel oplossing: alleen nuchter mag je vuurwerk afsteken.
Deels met je eens. Overigens heb ik aardig wat jongens, maar niet één die we hoeven te verbieden om vuurwerk te kopen of anderszins af te steken. Ze zijn er niet hevig in geïnteresseerd, misschien omdat het mij ook totaal niet boeit. Ik heb om twaalf uur geen blik naar buiten geworpen, ik heb er geen behoefte aan.
Maar ik ben toch benieuwd wat er uit het onderzoek in Arnhem komt. Was dat illegaal vuurwerk? Waren het inderdaad jongens die 'gewoon' wat extra spanning zochten?
Wat mij betreft wordt het per direct afgeschaft, en beperkt tot professionele shows.
-DIA-
Berichten: 32705
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Christen en vuurwerk

Bericht door -DIA- »

Bezorgd schreef:
-DIA- schreef:En toch... wat is de mens een wreedaard... en daarbij een versknaller, letterlijk, van wat hij heeft ontvangen.

Want wat heeft een mens dat hij niet heeft ontvangen? En dan verknallen we dat maar?
Dieren schrikken, mensen ook, worden verwond, of erger... en waarom? Een paar minuutjes 'plezier'. Want dat is het toch in feite? Of zouden mensen dat tegen hun zin doen? Ik geloof het niet.
Ik ken alle argumenten. Ik snap ze deels ook wel.
Maar ik begrijp ook de jongeren die het spelen met vuur (werk) gewoon geweldig vinden. En dat doen op de tijden waarop het wettelijk mag. Of snap jij die kinderen niet?
Ik heb er als kind nooit aan meegedaan. Wel heb ik ooit als kind een paar kleine gevonden rotjes aangestoken. Dat waren hele kleine dingen vergeleken met wat je nu ziet. Wat we als kind wel hebben gehad waren 'sterretjes' en een kappertjespistooltje.
Maar ik herinner me niet dat ik daar veel vreugde aan beleefde, want ik vond dat die kappetjespistolen erg stonken.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Zeeuw
Berichten: 11550
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Christen en vuurwerk

Bericht door Zeeuw »

Bezorgd schreef:Ik vind dat de discussie veel te algemeen gemaakt wordt.
Mijn kinderen genoten gisteren van het spelletje. Om met vuur te spelen, vuurwerk af te steken is toch iets wat in elke jongen schuilt?
En zo zijn er duizenden die op deze wijze met vuurwerk omgaan.

Ja, er zijn problemen. Maar grotendeels worden die veroorzaakt door illegaal vuurwerk . (niet door het reguliere consumenten vuurwerk)
Ook is er vaak alcohol of drugs in het spel.
Misschien is dat ook wel een deel oplossing: alleen nuchter mag je vuurwerk afsteken.
Klopt. Gisteren veel kinderen en volwassen gezien, die netjes lont en bril gebruikten en zich normaal gedroegen. Maar de combinatie drank, drugs en (illegaal) vuurwerk is een slechte. Waarschijnlijk gaat het langzaam veranderen richting vuurwerkshows. Jammer dat de Nederlander zich zo slecht weet te gedragen.
Plaats reactie