Kleine vreugden

Online
Gebruikersavatar
Bourdon16
Berichten: 1453
Lid geworden op: 29 apr 2019, 21:21
Locatie: Land van Heusden

Re: Kleine vreugden

Bericht door Bourdon16 »

Klavart schreef:
Bourdon16 schreef:De eitjes uit 'ons' vogelnestje zijn van het weekend uitgekomen. Iets van vier pluizige vogeltjes waarvan hun open snaveltjes boven het nestje uitkomen. Vader en moeder vliegen af en aan met eten.
Het gaat overigens om vliegenvangers.
Leuk! Waarschijnlijk is het de grauwe vliegenvanger.
Maar dan kan ik alleen het rode staartje (waar je het eerder over had) niet plaatsen.
Nee ik ook niet.. maar ik ga even af op een vogelliefhebber die heeft gekeken.. ik zal proberen een goede foto te maken..
Ze maken een geluid net alsof je twee steentjes tegen elkaar tikt.
Bertiel
Berichten: 4556
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: Kleine vreugden

Bericht door Bertiel »

geen roodborsttapuit?
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Gebruikersavatar
Klavart
Berichten: 1240
Lid geworden op: 24 jun 2015, 08:36

Re: Kleine vreugden

Bericht door Klavart »

Of misschien een braamsluiper.
Online
Gebruikersavatar
Bourdon16
Berichten: 1453
Lid geworden op: 29 apr 2019, 21:21
Locatie: Land van Heusden

Re: Kleine vreugden

Bericht door Bourdon16 »

Klavart schreef:Of misschien een braamsluiper.
Ik doe een poging met een foto..
Hopelijk werkt het zo.

https://myalbum.com/album/PZqx5PSUuSspDz/
Geytenbeekje
Berichten: 8246
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Kleine vreugden

Bericht door Geytenbeekje »

Bourdon16 schreef:
Klavart schreef:
Bourdon16 schreef:De eitjes uit 'ons' vogelnestje zijn van het weekend uitgekomen. Iets van vier pluizige vogeltjes waarvan hun open snaveltjes boven het nestje uitkomen. Vader en moeder vliegen af en aan met eten.
Het gaat overigens om vliegenvangers.
Leuk! Waarschijnlijk is het de grauwe vliegenvanger.
Maar dan kan ik alleen het rode staartje (waar je het eerder over had) niet plaatsen.
Nee ik ook niet.. maar ik ga even af op een vogelliefhebber die heeft gekeken.. ik zal proberen een goede foto te maken..
Ze maken een geluid net alsof je twee steentjes tegen elkaar tikt.
Een vogelkenner zegt zwarte roodstaart
Gebruikersavatar
Klavart
Berichten: 1240
Lid geworden op: 24 jun 2015, 08:36

Re: Kleine vreugden

Bericht door Klavart »

Bourdon16 schreef:
Klavart schreef:Of misschien een braamsluiper.
Ik doe een poging met een foto..
Hopelijk werkt het zo.

https://myalbum.com/album/PZqx5PSUuSspDz/
Het is niet heel goed te zien, maar dit lijkt mij toch een zwarte roodstaart. Dan was mijn eerste gedachte juist.
Erik1960
Verbannen
Berichten: 1633
Lid geworden op: 06 jan 2022, 17:03

Re: Kleine vreugden

Bericht door Erik1960 »

In 3 dagen 66 km gelopen op nagenoeg nieuwe schoenen, geen blaren.
’Wie uitziet en hoopt op de Heer krijgt nieuwe kracht: hij slaat zijn vleugels uit als een adelaar, hij loopt, maar wordt niet moe, hij rent, maar raakt niet uitgeput’.
Zeeuw
Berichten: 11550
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Kleine vreugden

Bericht door Zeeuw »

Erik1960 schreef:In 3 dagen 66 km gelopen op nagenoeg nieuwe schoenen, geen blaren.
Haha, hoe dan? Ik liep vorige week in Parijs 8 km op nieuwe sneakers en zat zaterdagavond met een serieuze ontsteking aan mijn voet bij de HAP.
Erik1960
Verbannen
Berichten: 1633
Lid geworden op: 06 jan 2022, 17:03

Re: Kleine vreugden

Bericht door Erik1960 »

Zeeuw schreef:
Erik1960 schreef:In 3 dagen 66 km gelopen op nagenoeg nieuwe schoenen, geen blaren.
Haha, hoe dan? Ik liep vorige week in Parijs 8 km op nieuwe sneakers en zat zaterdagavond met een serieuze ontsteking aan mijn voet bij de HAP.
Ik denk dat het iets te maken heeft met de gesteldheid van je huid op dat moment. In de tijd dat ik de Nijmeegse Vierdaagse liep, heb ik verschillende mensen gezien/gesproken die honderden kilometers trainden zonder blaren, maar dan toch op dinsdagmorgen na de Waalbrug de eerste blaar hadden. Zelf heb ik gelukkig een huid die niet zo blaargevoelig is.
’Wie uitziet en hoopt op de Heer krijgt nieuwe kracht: hij slaat zijn vleugels uit als een adelaar, hij loopt, maar wordt niet moe, hij rent, maar raakt niet uitgeput’.
Zeeuw
Berichten: 11550
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Kleine vreugden

Bericht door Zeeuw »

Erik1960 schreef:
Zeeuw schreef:
Erik1960 schreef:In 3 dagen 66 km gelopen op nagenoeg nieuwe schoenen, geen blaren.
Haha, hoe dan? Ik liep vorige week in Parijs 8 km op nieuwe sneakers en zat zaterdagavond met een serieuze ontsteking aan mijn voet bij de HAP.
Ik denk dat het iets te maken heeft met de gesteldheid van je huid op dat moment. In de tijd dat ik de Nijmeegse Vierdaagse liep, heb ik verschillende mensen gezien/gesproken die honderden kilometers trainden zonder blaren, maar dan toch op dinsdagmorgen na de Waalbrug de eerste blaar hadden. Zelf heb ik gelukkig een huid die niet zo blaargevoelig is.
Dat zou goed kunnen. Ik moet zeggen, het was vorige week erg warm, het waren nieuwe, niet al te dure sneakers, die best hard waren, van die te dunne hippe halfsokjes, was niet best uiteindelijk.
Volgens de meeste dames die mee waren, was het echt een mannenfout.
Erik1960
Verbannen
Berichten: 1633
Lid geworden op: 06 jan 2022, 17:03

Re: Kleine vreugden

Bericht door Erik1960 »

Zeeuw schreef:Dat zou goed kunnen. Ik moet zeggen, het was vorige week erg warm, het waren nieuwe, niet al te dure sneakers, die best hard waren, van die te dunne hippe halfsokjes, was niet best uiteindelijk.
Volgens de meeste dames die mee waren, was het echt een mannenfout.
Natuurlijk speelt materiaal ook rol van betekenis. En wat ook een oorzaak kan zijn, is dat je niet je eigen tempo kunt lopen. Van slenteren of net te hard lopen wordt het ook niet beter.
’Wie uitziet en hoopt op de Heer krijgt nieuwe kracht: hij slaat zijn vleugels uit als een adelaar, hij loopt, maar wordt niet moe, hij rent, maar raakt niet uitgeput’.
HersteldHervormd
Berichten: 5989
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Kleine vreugden

Bericht door HersteldHervormd »

Zeeuw schreef:
Erik1960 schreef:In 3 dagen 66 km gelopen op nagenoeg nieuwe schoenen, geen blaren.
Haha, hoe dan? Ik liep vorige week in Parijs 8 km op nieuwe sneakers en zat zaterdagavond met een serieuze ontsteking aan mijn voet bij de HAP.
Misschien liep je te hard van stapel?
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Online
Gebruikersavatar
Bourdon16
Berichten: 1453
Lid geworden op: 29 apr 2019, 21:21
Locatie: Land van Heusden

Re: Kleine vreugden

Bericht door Bourdon16 »

Ons zoontje die net een beetje kan lezen en na het eten vraagt of hij een stukje mag voorlezen uit de Bijbel..
Gebruikersavatar
Ararat
Berichten: 1711
Lid geworden op: 30 apr 2018, 17:35
Locatie: ZLD

Re: Kleine vreugden

Bericht door Ararat »

Bourdon16 schreef:Ons zoontje die net een beetje kan lezen en na het eten vraagt of hij een stukje mag voorlezen uit de Bijbel..
Heerlijk :huhu Gelijk een mooie gewoonte van maken. Samen met het zingen. Doen!
Wees op je hoede voor het zuurdeeg
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8917
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Kleine vreugden

Bericht door J.C. Philpot »

Gesprek bij het eten over psalm 51, de drie stukken (HC 2) en de diepgang van de psalmen naar aanleiding van de opwekkingsliederen op de campingdienst.

Dat is voor mij een kleine vreugde.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Plaats reactie