Kleine vreugden

Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Kleine vreugden

Bericht door Jantje »

Nasrani schreef:
eilander schreef:
Jantje schreef:
eilander schreef:We kwamen inderdaad niet veel mensen tegen.
Normaal wel eigenlijk? Ik heb toch al de indruk dat vakantiegangers jouw woonplaats nauwelijks ontdekken.
We hebben wel een aantal campings, maar als we dat nu samen niet doorvertellen blijft het lekker rustig. Trouwens, als jij daar zou komen zou je de gemiddelde leeftijd van 96 naar 94 brengen. :slurp
Er is dacht ik een vakantiepark in aanleg wat zich richt op de reformatorische gezindte.
Een soort Schoolzicht 2.0? Dat zal @eilander leuk vinden...
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Online
DDD
Berichten: 28482
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Kleine vreugden

Bericht door DDD »

10 maal 8 stuks perkgoed met 58 procent korting voor op het dakterras op kantoor en voor thuis. Omdat ik toevallig bij de Lidl was.

Het geeft alvast het idee van de zomer.
Mannetje
Berichten: 7692
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Kleine vreugden

Bericht door Mannetje »

-DIA- schreef:
Mannetje schreef:Net 38 km gefietst, door zowel Zeeland als Brabant. Heerlijk weer :)
Ook nog in Woensdrecht, Putte, Hoogerheide, Bergen op Zoom, Halsteren Steenbergen, enz. geweest? :) Ik ken de omgeving daar een beetje, omdat we enkele jaren onze vakantie doorgebracht hebben in Hoogerheide/Putte. Van daaruit hebben we ook het Zeeuwse land met toertochtjes ontdekt
Vanuit Tholen, achter Oud-Vossemeer langs, langs het Schelde-Rijnkanaal, richting de brug bij De Heense Molen, waarna ik naar het noorden richting het water tussen Brabant en Flakkee reed. Daarvandaan door De Heen, richting Steenbergen. Vlak voor Steenbergen weer door de velden richting Tholen.
-
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Kleine vreugden

Bericht door -DIA- »

Mannetje schreef:
-DIA- schreef:
Mannetje schreef:Net 38 km gefietst, door zowel Zeeland als Brabant. Heerlijk weer :)
Ook nog in Woensdrecht, Putte, Hoogerheide, Bergen op Zoom, Halsteren Steenbergen, enz. geweest? :) Ik ken de omgeving daar een beetje, omdat we enkele jaren onze vakantie doorgebracht hebben in Hoogerheide/Putte. Van daaruit hebben we ook het Zeeuwse land met toertochtjes ontdekt
Vanuit Tholen, achter Oud-Vossemeer langs, langs het Schelde-Rijnkanaal, richting de brug bij De Heense Molen, waarna ik naar het noorden richting het water tussen Brabant en Flakkee reed. Daarvandaan door De Heen, richting Steenbergen. Vlak voor Steenbergen weer door de velden richting Tholen.
Daar hebben wij ook wel wat rondgekeken. Het voormalige eiland Tholen en St. Philipsland, en Noord- en Zuid-Beveland, Schouwen-Duiveland, Goeree-Overflakkee, Zeeuws-Vlaanderen en natuurlijk het gebied rond Bergen op Zoom. Een compleet ander landschap dan wij hier gewend zijn. Maar toch wel boeiend als je je eigen land wat wilt leren kennen. Ik denk dat we zo heel Nederland een beetje hebben gehad, behalve de Waddeneilanden. Het ligt ook niet in de lijn der verwachting om de Wadden alsnog eens te bezoeken. Dus dat blijven voor ons dan onze overzeese gebiedsdelen... :)
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Mannetje
Berichten: 7692
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Kleine vreugden

Bericht door Mannetje »

Dat laatste is wel jammer!Wij waren bijna twee jaar geleden op Ameland en daar is het ook echt schitterend. Ook echt weer uniek.
-
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Kleine vreugden

Bericht door -DIA- »

Mannetje schreef:Dat laatste is wel jammer!Wij waren bijna twee jaar geleden op Ameland en daar is het ook echt schitterend. Ook echt weer uniek.
Dat geloof ik ook wel. Maar weet je wat het geval is? Meestal maakten we dagtochten. Als je dan bij de veerverbindingen met de Waddeneilanden kwamen moesten we een ticket voor de veerboot hebben, en dat kon meest niet op een korte termijn. Zodoende bleven de wadden voor ons een nog onontgonnen gebied.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Isala
Berichten: 1267
Lid geworden op: 27 sep 2013, 22:14

Re: Kleine vreugden

Bericht door Isala »

Maanenschijn schreef:
DDD schreef:
Isala schreef:Voor het avondeten nog snel een rondje van 5km over de dijk langs de Waal gelopen.
Droog, zonnig, en fris: aangenaam!
Wat leuk! De Waal is zo ontzettend mooi.
Helemaal mee eens, ik woon aan de Waaldijk. Wie weet heb ik wel mijn hand naar je opgestoken @Isala.
Ja wie weet... :)
Wij wonen heel dicht bij de Waalbandijk, maar deze dijk heb je in veel plaatsen langs de Waal. Dus @Maanenschijn, ik weet niet of onze huizen in dezelfde plaats staan. Wij wonen iig wel aan de 'goede' kant van de Waal!
Hora est!
Mannetje
Berichten: 7692
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Kleine vreugden

Bericht door Mannetje »

Jantje schreef:Precies. Daarom loop ik ook liever op dit moment. Al komt dat er ook niet altijd van.

Al zul je met een fiets zoals die van @Mannetje geen last hebben van tegenwind, vermoed ik.
Ik heb eens wat na zitten rekenen.
Als ik met mijn gewicht een uur lang gemiddeld 30 km/uur fiets, verbruik ik een kleine 1500 kcal, aldus https://www.wielersportinfo.nl/energieverbruik.htm
Stel, ik gebruik mijn volledige accu van 500 wattuur daarbij op, dan levert die ongeveer 430 kcal.

Kortom, ik lever er zelf nog ruim 1000 bij in dat uur.
Een uurtje fietsen op mijn gewone fiets met 20 km/uur kost ruim 900 kcal, aldus de energiemeter van hierboven.

Wat op mijn speed pedelec wel scheelt is dat ik de trapondersteuning meer kan laten helpen als ik tegenwind heb, terwijl je met wind mee in de een-na-laagste stand nog 35 a 40 km/uur gaat.
-
Online
merel
Berichten: 9678
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Kleine vreugden

Bericht door merel »

Ik mag vandaag voor het eerst in weken (fysiek) naar kantoor. Ik heb mij er kinderlijk op verheugd.
Zeeuw
Berichten: 11550
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Kleine vreugden

Bericht door Zeeuw »

Mannetje schreef:
Jantje schreef:Precies. Daarom loop ik ook liever op dit moment. Al komt dat er ook niet altijd van.

Al zul je met een fiets zoals die van @Mannetje geen last hebben van tegenwind, vermoed ik.
Ik heb eens wat na zitten rekenen.
Als ik met mijn gewicht een uur lang gemiddeld 30 km/uur fiets, verbruik ik een kleine 1500 kcal, aldus https://www.wielersportinfo.nl/energieverbruik.htm
Stel, ik gebruik mijn volledige accu van 500 wattuur daarbij op, dan levert die ongeveer 430 kcal.

Kortom, ik lever er zelf nog ruim 1000 bij in dat uur.
Een uurtje fietsen op mijn gewone fiets met 20 km/uur kost ruim 900 kcal, aldus de energiemeter van hierboven.

Wat op mijn speed pedelec wel scheelt is dat ik de trapondersteuning meer kan laten helpen als ik tegenwind heb, terwijl je met wind mee in de een-na-laagste stand nog 35 a 40 km/uur gaat.
Dan heb je een serieus gewicht Mannetje. Ik vraag me, gezien bv wat mijn Strava aangeeft, als ik een uur op de mtb zit, sterk af of die kcals wel kloppen. Ik vind ze aan de hoge kant.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Kleine vreugden

Bericht door Jantje »

Zeeuw schreef:Dan heb je een serieus gewicht Mannetje.
Altijd al gedacht dat @Mannetje zwaar was. Dat blijkt nu maar weer. :yahoo :nananere
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3952
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: Kleine vreugden

Bericht door Terri »

.
Laatst gewijzigd door Terri op 11 mei 2020, 09:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3952
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: Kleine vreugden

Bericht door Terri »

merel schreef:Ik mag vandaag voor het eerst in weken (fysiek) naar kantoor. Ik heb mij er kinderlijk op verheugd.
Ik dacht dat, indien mogelijk, thuiswerken het advies is. Maar wellicht heb in de kluwen van regels e.e.a. verward?

Edit: ik zie dat er een speciaal topic voor gestart is.
Online
merel
Berichten: 9678
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Kleine vreugden

Bericht door merel »

Terri schreef:
merel schreef:Ik mag vandaag voor het eerst in weken (fysiek) naar kantoor. Ik heb mij er kinderlijk op verheugd.
Ik dacht dat, indien mogelijk, thuiswerken het advies is. Maar wellicht heb in de kluwen van regels e.e.a. verward?

Edit: ik zie dat er een speciaal topic voor gestart is.
Klopt, het is ook eenmalig. De werklaptops moeten een uitgestelde update krijgen. Deze was al twee maanden uitgeteld. Dus in kleine clubjes mag iedereen de komende weken eenmalig naar kantoor komen.
Ambtenaar
Berichten: 9144
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Kleine vreugden

Bericht door Ambtenaar »

Afspraak gemaakt bij de kapper. Na 4 maanden wordt het hoog tijd voor een knipbeurt.
Plaats reactie