Kleine vreugden

Gebruikersavatar
vlinder
Berichten: 5474
Lid geworden op: 22 nov 2004, 18:19

Re: kleine vreugden

Bericht door vlinder »

Een man in het zh. die geen been meer heeft, veel pijn heeft, ontzettend grote en vieze wonden en toch nog grapjes kan maken en dankbaar kan zijn voor de zorg die hij krijgt! Dat zijn de kleine dingen die het doen...
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Gebruikersavatar
Tabitha92
Berichten: 33
Lid geworden op: 11 sep 2009, 18:30

Re: kleine vreugden

Bericht door Tabitha92 »

Ik moest weer voor het eerst naar school van de week... en ik zag er zoo tegenop! Ik durfde niet.. en allerlei problemen spookten door mn hoofd... ik kon geen rust vinden... toen schoot er door me heen dat ik er maar bij Een rust kan vinden. Het was zoo bijzonder... ik vroeg de Heere om hulp en toen even later keek ik naar de lucht en zag daar een regenboog stralen! Het gaf mij zoooveel moed!
Heere, neem mijn hand en leidt mij verder, door dit leven vol van strijd!
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10445
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: kleine vreugden

Bericht door Zita »

mijn leeftijd schijnt onder mijn leerlingen een hot item te zijn. Ik wil niks zeggen, en ze raden zich suf. Groot was hun vreugde dan ook toen ik vanmorgen in de pauze door een overijverige surveillerende collega van de gang verwijderd werd. 'Zo meisje, zet maar gauw je tas bij het lokaal en dan meteen naar beneden.' Het hoongelach van de andere collega's was door de hele school te horen, vrees ik.
Goed, dat ik er op mn zevenentwintigste nog uitzie als een middelbare scholier, zal ik maar vreugdevol incasseren. Vanaf volgende week misschien toch maar weer de pumps en de jasjes uit de kast halen. (na twee maanden teenslippers en bergschoenen was de overgang naar pumps te groot, maar nu toch blijkbaar wel noodzakelijk.)
Gebruikersavatar
henriët
Berichten: 12915
Lid geworden op: 30 mar 2007, 17:54

Re: kleine vreugden

Bericht door henriët »

Tabitha92 schreef:Ik moest weer voor het eerst naar school van de week... en ik zag er zoo tegenop! Ik durfde niet.. en allerlei problemen spookten door mn hoofd... ik kon geen rust vinden... toen schoot er door me heen dat ik er maar bij Een rust kan vinden. Het was zoo bijzonder... ik vroeg de Heere om hulp en toen even later keek ik naar de lucht en zag daar een regenboog stralen! Het gaf mij zoooveel moed!
wat fijn/ mooi joh!
en hoe is het nu, heb je t naar je zin op school en lukt het? En kun je je problemen die door je hoofd spookten het hoofd bieden?
sterkte!
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Erasmiaan
Berichten: 8596
Lid geworden op: 17 okt 2005, 21:25

Re: kleine vreugden

Bericht door Erasmiaan »

Zita schreef:mijn leeftijd schijnt onder mijn leerlingen een hot item te zijn. Ik wil niks zeggen, en ze raden zich suf. Groot was hun vreugde dan ook toen ik vanmorgen in de pauze door een overijverige surveillerende collega van de gang verwijderd werd. 'Zo meisje, zet maar gauw je tas bij het lokaal en dan meteen naar beneden.' Het hoongelach van de andere collega's was door de hele school te horen, vrees ik.
Goed, dat ik er op mn zevenentwintigste nog uitzie als een middelbare scholier, zal ik maar vreugdevol incasseren. Vanaf volgende week misschien toch maar weer de pumps en de jasjes uit de kast halen. (na twee maanden teenslippers en bergschoenen was de overgang naar pumps te groot, maar nu toch blijkbaar wel noodzakelijk.)
Haha!
Gebruikersavatar
Lassie
Berichten: 10864
Lid geworden op: 08 jun 2004, 23:23

Re: kleine vreugden

Bericht door Lassie »

Zita schreef:mijn leeftijd schijnt onder mijn leerlingen een hot item te zijn. Ik wil niks zeggen, en ze raden zich suf. Groot was hun vreugde dan ook toen ik vanmorgen in de pauze door een overijverige surveillerende collega van de gang verwijderd werd. 'Zo meisje, zet maar gauw je tas bij het lokaal en dan meteen naar beneden.' Het hoongelach van de andere collega's was door de hele school te horen, vrees ik.
Goed, dat ik er op mn zevenentwintigste nog uitzie als een middelbare scholier, zal ik maar vreugdevol incasseren. Vanaf volgende week misschien toch maar weer de pumps en de jasjes uit de kast halen. (na twee maanden teenslippers en bergschoenen was de overgang naar pumps te groot, maar nu toch blijkbaar wel noodzakelijk.)

:haha :haha

Geweldig......
Gebruikersavatar
Daphne
Berichten: 4577
Lid geworden op: 17 jun 2002, 19:26

Re: kleine vreugden

Bericht door Daphne »

Mijn lieve kleine katje, net een jaar... een heerlijk diertje!
En een grote vreugde is mijn vriend, heerlijk om lief te hebben. :love
God said: "Fear not, for I have redeemed you; I have summoned you by name; you are Mine."
Gebruikersavatar
MarthaMartha
Berichten: 13043
Lid geworden op: 21 nov 2007, 21:04
Locatie: Linquenda

Re: kleine vreugden

Bericht door MarthaMartha »

Daphne schreef:Mijn lieve kleine katje, net een jaar... een heerlijk diertje!
En een grote vreugde is mijn vriend, heerlijk om lief te hebben. :love
:super
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10445
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: kleine vreugden

Bericht door Zita »

het feit dat ik het zowaar ga redden om al het correctiewerk VOOR de vakantie af te hebben (in plaats van dat ik er de hele vakantie tegenaan zit te hikken, en mij op zaterdag zeldzaam zielig voel achter de bergen nakijkwerk). En dat met nog anderhalve schoolweek voor de vakantie te gaan. :)
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: kleine vreugden

Bericht door Luther »

Zita schreef:mijn leeftijd schijnt onder mijn leerlingen een hot item te zijn. Ik wil niks zeggen, en ze raden zich suf. Groot was hun vreugde dan ook toen ik vanmorgen in de pauze door een overijverige surveillerende collega van de gang verwijderd werd. 'Zo meisje, zet maar gauw je tas bij het lokaal en dan meteen naar beneden.' Het hoongelach van de andere collega's was door de hele school te horen, vrees ik.
Goed, dat ik er op mn zevenentwintigste nog uitzie als een middelbare scholier, zal ik maar vreugdevol incasseren. Vanaf volgende week misschien toch maar weer de pumps en de jasjes uit de kast halen. (na twee maanden teenslippers en bergschoenen was de overgang naar pumps te groot, maar nu toch blijkbaar wel noodzakelijk.)
Jaja, ik ben blij dat ik heb mee kunnen brullen om deze hilarische situatie.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
albion
Berichten: 7514
Lid geworden op: 27 dec 2007, 18:23
Locatie: ergens in nederland

Re: kleine vreugden

Bericht door albion »

Zita schreef:het feit dat ik het zowaar ga redden om al het correctiewerk VOOR de vakantie af te hebben (in plaats van dat ik er de hele vakantie tegenaan zit te hikken, en mij op zaterdag zeldzaam zielig voel achter de bergen nakijkwerk). En dat met nog anderhalve schoolweek voor de vakantie te gaan. :)

Heb jij daar ook altijd zo'n last van? :) Ik heb het dit jaar ook beter ingepland en deze week de rep. gepland, heb ik in de vakantie geen nakijkwerk (hoop ik) :super
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33250
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: kleine vreugden

Bericht door Tiberius »

Zita schreef:het feit dat ik het zowaar ga redden om al het correctiewerk VOOR de vakantie af te hebben (in plaats van dat ik er de hele vakantie tegenaan zit te hikken, en mij op zaterdag zeldzaam zielig voel achter de bergen nakijkwerk). En dat met nog anderhalve schoolweek voor de vakantie te gaan. :)
Tja, dat is het nadeel van het lerarenvak: je hebt zo veel vakantie, dat je altijd aan het haasten bent om voor de volgende vakantie klaar te zijn. :)
Gebruikersavatar
zusterelly
Berichten: 1083
Lid geworden op: 06 feb 2008, 12:52
Locatie: op de grote stille heide

Re: kleine vreugden

Bericht door zusterelly »

Tiberius schreef:
Zita schreef:het feit dat ik het zowaar ga redden om al het correctiewerk VOOR de vakantie af te hebben (in plaats van dat ik er de hele vakantie tegenaan zit te hikken, en mij op zaterdag zeldzaam zielig voel achter de bergen nakijkwerk). En dat met nog anderhalve schoolweek voor de vakantie te gaan. :)
Tja, dat is het nadeel van het lerarenvak: je hebt zo veel vakantie, dat je altijd aan het haasten bent om voor de volgende vakantie klaar te zijn. :)
:humhihi
Genade is enerzijds: niet krijgen wat ik wel heb verdiend, en anderzijds: wel krijgen wat ik niet heb verdiend.
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: kleine vreugden

Bericht door Luther »

Tiberius schreef:
Zita schreef:het feit dat ik het zowaar ga redden om al het correctiewerk VOOR de vakantie af te hebben (in plaats van dat ik er de hele vakantie tegenaan zit te hikken, en mij op zaterdag zeldzaam zielig voel achter de bergen nakijkwerk). En dat met nog anderhalve schoolweek voor de vakantie te gaan. :)
Tja, dat is het nadeel van het lerarenvak: je hebt zo veel vakantie, dat je altijd aan het haasten bent om voor de volgende vakantie klaar te zijn. :)
:mdr
En daar krijgen we nu langzamerhand wat werkdrukverlichting voor....:)
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Gebruikersavatar
Jo-Ann
Berichten: 979
Lid geworden op: 01 jan 2008, 20:06

Re: kleine vreugden

Bericht door Jo-Ann »

ik geniet van al die vogeltjes voor het raam...
Geweldig, vorige week heb ik wat opgehangen en nu zie ik hier koolmeesjes, pimpelmeesjes, vinken, groenlingen, merels
en soms ook nog duiven of eksters (die kunnen gelukkig niet aan een vetbolletje hangen :huhu )
ik word er helemaal blij van :)
Plaats reactie