Kleine vreugden

DDD
Berichten: 28481
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Kleine vreugden

Bericht door DDD »

Waarom zeg je dat dan niet? Het is vast nog niet te laat om geneeskunde te gaan studeren.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Kleine vreugden

Bericht door Tiberius »

Inderdaad: je bent nooit te oud om te leren. Er zijn best veel mensen die op latere leeftijd een compleet andere richting kiezen. Ik zelf bijvoorbeeld ook.
merel
Berichten: 9678
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Kleine vreugden

Bericht door merel »

.
Laatst gewijzigd door merel op 31 aug 2022, 11:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Kleine vreugden

Bericht door Tiberius »

Dan kan je ook nog een tandje lager inzetten, bijvoorbeeld een vergelijkbare hbo-studie.
DDD
Berichten: 28481
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Kleine vreugden

Bericht door DDD »

Zou eerst eens grondig analyseren waarom het werk niet bevalt.
merel
Berichten: 9678
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Kleine vreugden

Bericht door merel »

.
Laatst gewijzigd door merel op 31 aug 2022, 11:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Ararat
Berichten: 1711
Lid geworden op: 30 apr 2018, 17:35
Locatie: ZLD

Re: Kleine vreugden

Bericht door Ararat »

Herman schreef:
merel schreef:
Herman schreef:Nieuwe baan.
Bofferd

ik ben ook naarstig op zoek, maar vind het niet meevallen
Ik ook niet. Het heeft een jaar geduurd sinds ik september vorig jaar besloot wat anders te gaan doen en acht maanden nadat ik bij mijn vorige baan ben gestopt.
Oef, met zo'n tussentijd kan het inmiddels ook een grote vreugde zijn. Gefeliciteerd!
Wees op je hoede voor het zuurdeeg
Gebruikersavatar
Ararat
Berichten: 1711
Lid geworden op: 30 apr 2018, 17:35
Locatie: ZLD

Re: Kleine vreugden

Bericht door Ararat »

merel schreef:
Zita schreef:
merel schreef:
Jij bent dus ook al even op zoek. Ik heb de knoop een paar maanden geleden doorgehakt en start met steeds meer tegenzin de dag op.
Overweeg het onderwijs. Past volgens mij wel bij jou, met name de oudere leerlingen. Lekker duidelijk, lekker nuchter, maar wel zorgzaam.
Daar heb ik eerlijk gezegd wel eens over nagedacht. Welk vak kan je geven na een studie rechten?
In principe (bijna) alle vakken. Als je hart in de eerste plaats maar bij de kinderen/jongeren ligt. Als het een keer tegenzit moet je daar namelijk op terugvallen.
Wees op je hoede voor het zuurdeeg
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Kleine vreugden

Bericht door Tiberius »

merel schreef:
DDD schreef:Zou eerst eens grondig analyseren waarom het werk niet bevalt.
Overname struggles die steeds erger worden. Uit de markt hoor ik van meerdere kanten dat het ergens anders niet beter is.
Ik zou me eerst eens goed oriënteren op wat je werkelijk wilt, door gesprekken met vrienden e.d.
Zomaar in het onderwijs duiken, omdat rechten je tegen gaat staan en je het liefst geriater wilt worden, lijkt me geen serieuze oplossing.
Dan leg je de kiem voor een teleurstelling.
windorgel
Berichten: 1385
Lid geworden op: 18 jan 2013, 23:40

Re: Kleine vreugden

Bericht door windorgel »

Mijn advies zou zijn een aantal loopbaangesprekken te voeren (ik denk aan Loopbaanparadox in Rotterdam).
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Kleine vreugden

Bericht door Tiberius »

Ja precies. Er zijn verschillende bureaus. Voor een eerste oriëntatie kan je eens een gaventest op internet maken.
Wat je gezin betreft: mogelijk je enkele jaren wachten tot je kinderen wat ouder (zelfstandiger) zijn.
Als het om financiën gaat, kan je aanspraak maken op een Stap-budget.
merel
Berichten: 9678
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Kleine vreugden

Bericht door merel »

.
Laatst gewijzigd door merel op 31 aug 2022, 11:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Erik1960
Verbannen
Berichten: 1633
Lid geworden op: 06 jan 2022, 17:03

Re: Kleine vreugden

Bericht door Erik1960 »

merel schreef:Jij bent dus ook al even op zoek. Ik heb de knoop een paar maanden geleden doorgehakt en start met steeds meer tegenzin de dag op.
Dat is geen fijne tijd joh... ik sluit me aan bij Windorgel en Tiberius: ga op onderzoek uit naar waar je hart van gaat kloppen en probeer van daaruit een nieuwe richting in te slaan. Misschien heeft je huidige werkgever afspraken met een loopbaanadviseur? En anders kun je er inderdaad ook zelf naar zoeken.
’Wie uitziet en hoopt op de Heer krijgt nieuwe kracht: hij slaat zijn vleugels uit als een adelaar, hij loopt, maar wordt niet moe, hij rent, maar raakt niet uitgeput’.
merel
Berichten: 9678
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Kleine vreugden

Bericht door merel »

Erik1960 schreef:
merel schreef:Jij bent dus ook al even op zoek. Ik heb de knoop een paar maanden geleden doorgehakt en start met steeds meer tegenzin de dag op.
Dat is geen fijne tijd joh... ik sluit me aan bij Windorgel en Tiberius: ga op onderzoek uit naar waar je hart van gaat kloppen en probeer van daaruit een nieuwe richting in te slaan. Misschien heeft je huidige werkgever afspraken met een loopbaanadviseur? En anders kun je er inderdaad ook zelf naar zoeken.
Zeker niet via de huidige werkgever. De stok om mee te slaan moet je hen niet aanreiken. Iemand die al 20 jaar bij dit bedrijf werkt, zei afgelopen keer dat je een groot toneelstuk moet opvoeren als je met management spreekt. Het is allemaal fantastisch en het gaat allemaal geweldig. Een ding weet ik heel zeker; toneelspelen behoort niet tot mijn kernkwaliteiten.
DDD
Berichten: 28481
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Kleine vreugden

Bericht door DDD »

Het lijkt me zonder meer afschuwelijk.

En nu ga ik maar eens gewoon werken.
Plaats reactie