Kleine vreugden

Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10589
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Kleine vreugden

Bericht door Ad Anker »

merel schreef:Verlanglijstje van mijn dochter voor Sint
1. Hond
2. Hond
3. Huisdier, maar het liefst een hond
4.-20 andere dingen
21. een boek ( liever niet, maar die krijg ik toch wel)
22. hond
23. Hondenknuffel
Volgens mij wil iemand iets duidelijk maken
:haha
:super :super
DDD
Berichten: 28646
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Kleine vreugden

Bericht door DDD »

Een hondenknuffel zou al een leuke eerste stap zijn. Of een oppashond. :)
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17326
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Kleine vreugden

Bericht door huisman »

merel schreef:Verlanglijstje van mijn dochter voor Sint
1. Hond
2. Hond
3. Huisdier, maar het liefst een hond
4.-20 andere dingen
21. een boek ( liever niet, maar die krijg ik toch wel)
22. hond
23. Hondenknuffel
Volgens mij wil iemand iets duidelijk maken
:haha
Toch benieuwd wat ze van de sint krijgt. Behoort een hondje tot de mogelijkheden ?
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
Maanenschijn
Berichten: 4066
Lid geworden op: 01 jan 2016, 14:33

Re: Kleine vreugden

Bericht door Maanenschijn »

Wij hadden deze zomer een nestje Boerenfoxjes. Ik had er zomaar één voor je kunnen bewaren.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
merel
Berichten: 9768
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Kleine vreugden

Bericht door merel »

Ik weet het. Het is afgelopen zomer nog door mijn hoofd geschoten. Een hond en met name een terriër lijkt mij heel leuk, maar ik zie een beetje tegen het werk op dat het dier met zich mee zal brengen. Nu worden gouden bergen beloofd met uitlaten etc, maar ik heb een vermoeden wie het uiteindelijk zal moeten doen.
Helaas voor haar, maar in de zak zal geen hond zitten.
Gebruikersavatar
Maanenschijn
Berichten: 4066
Lid geworden op: 01 jan 2016, 14:33

Re: Kleine vreugden

Bericht door Maanenschijn »

merel schreef:Ik weet het. Het is afgelopen zomer nog door mijn hoofd geschoten. Een hond en met name een terriër lijkt mij heel leuk, maar ik zie een beetje tegen het werk op dat het dier met zich mee zal brengen. Nu worden gouden bergen beloofd met uitlaten etc, maar ik heb een vermoeden wie het uiteindelijk zal moeten doen.
Helaas voor haar, maar in de zak zal geen hond zitten.
:) ik voel met je mee. Ik heb een dochter die het woord hond inmiddels heeft veranderd in paard (pony mag ook). Inclusief alle goede voornemens. Maar zolang de cavia nog net niet doodgaat van het vergeten voer te geven (ik overdrijf een beetje), komt er geen paard.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33246
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Kleine vreugden

Bericht door Tiberius »

Ik weet niet hoe oud je dochter is, maar vanaf een jaar of 10 kan je goed afspraken maken.
Onze zoon wilde (en kreeg) op die leeftijd ook een hond, inmiddels zijn we 4 jaar verder en het is echt zijn hond, ook wat betreft uitlaten en eten geven. Het geeft hem een goed verantwoordelijkheidsgevoel.
En inderdaad laat ik hem 's avonds laat regelmatig uit, als hij op bed ligt. Maar dat heb ik er dan wel voor over.
merel
Berichten: 9768
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Kleine vreugden

Bericht door merel »

Zij zit in de laatste klas vd lagere school. Het verzorgen etc zal best goed gaan, maar wie laat dat dier overdag uit als zij op school zit? En ik vermoed dat de zin ' sorry, ik heb mij verslapen en ben anders te laat op school' ook vaak zal vallen.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33246
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Kleine vreugden

Bericht door Tiberius »

merel schreef:Zij zit in de laatste klas vd lagere school. Het verzorgen etc zal best goed gaan, maar wie laat dat dier overdag uit als zij op school zit? En ik vermoed dat de zin ' sorry, ik heb mij verslapen en ben anders te laat op school' ook vaak zal vallen.
In het begin is het lastig inderdaad, omdat een puppy eigenlijk elk uur moet uitlaten.
Maar over dat uitslaap-excuus kan je vooraf afspraken maken.

Edit> Het lijkt nu of ik een hond zit te promoten; dat is ook niet het geval: je moet er goed over nadenken voor je er aan begint. Maar onze ervaring is, dat het met kinderen van die leeftijd best wel kan.
Zeeuw
Berichten: 11583
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Kleine vreugden

Bericht door Zeeuw »

Maanenschijn schreef:
merel schreef:Ik weet het. Het is afgelopen zomer nog door mijn hoofd geschoten. Een hond en met name een terriër lijkt mij heel leuk, maar ik zie een beetje tegen het werk op dat het dier met zich mee zal brengen. Nu worden gouden bergen beloofd met uitlaten etc, maar ik heb een vermoeden wie het uiteindelijk zal moeten doen.
Helaas voor haar, maar in de zak zal geen hond zitten.
:) ik voel met je mee. Ik heb een dochter die het woord hond inmiddels heeft veranderd in paard (pony mag ook). Inclusief alle goede voornemens. Maar zolang de cavia nog net niet doodgaat van het vergeten voer te geven (ik overdrijf een beetje), komt er geen paard.
Dat komt bekend voor. Hier willen ze ook een hond. En als ik de hamster niet voer en verschoon, komt het beestje om van ellende. Dus nee, geen hond voorlopig.
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5646
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Kleine vreugden

Bericht door Dodo »

merel schreef:Zij zit in de laatste klas vd lagere school. Het verzorgen etc zal best goed gaan, maar wie laat dat dier overdag uit als zij op school zit? En ik vermoed dat de zin ' sorry, ik heb mij verslapen en ben anders te laat op school' ook vaak zal vallen.
Ik zou het niet doen, als ik jou was. Je hebt al een vrij druk en vol leven, en met een hond krijg je er een gezinslid bij. Het is ontzettend leuk, maar het kost ook veel tijd. Het is niet alleen vier, vijf keer per dag uitlaten. Het is ook opvoeden (pupcursus), zeker als je inderdaad een terriër neemt. Je moet ook nog eens voer en knabbeltjes en speeltjes kopen. Op de meest ongelegen momenten is hij ziek en moet je naar de dierenarts (duur!). En je kunt hem ook eigenlijk niet elke dag alleen thuis laten, dat is heel sneu voor het beest. Honden zijn gezelschapsdieren, veel meer dan katten.
merel
Berichten: 9768
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Kleine vreugden

Bericht door merel »

Tiberius schreef:
merel schreef:Zij zit in de laatste klas vd lagere school. Het verzorgen etc zal best goed gaan, maar wie laat dat dier overdag uit als zij op school zit? En ik vermoed dat de zin ' sorry, ik heb mij verslapen en ben anders te laat op school' ook vaak zal vallen.
In het begin is het lastig inderdaad, omdat een puppy eigenlijk elk uur moet uitlaten.
Maar over dat uitslaap-excuus kan je vooraf afspraken maken.

Edit> Het lijkt nu of ik een hond zit te promoten; dat is ook niet het geval: je moet er goed over nadenken voor je er aan begint. Maar onze ervaring is, dat het met kinderen van die leeftijd best wel kan.
Ik geloof zeker dat ze daar oud genoeg voor zijn en in theorie daar ook afspraken over kunnen maken. Alleen hebben zij natuurlijk geen invloed op hun schoolrooster. Ik zie aan mijn oudste dat hij vaak lange dagen maakt op school. Mijn man heeft regelmatig piekbelasting op zijn werk en is bv vanmorgen al om 5.00 uur vertrokken en verwacht ik voor vanavond ( heel) laat niet thuis. Ik heb weinig zin om mij ( met mijn werk)in allerlei bochten te moeten wringen om een hond uit te laten. Ik ben ook degene die het tegenhoud en moet zeker geen nestje gaan bekijken. Dan ga ik overstag.
merel
Berichten: 9768
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Kleine vreugden

Bericht door merel »

Dodo schreef:
merel schreef:Zij zit in de laatste klas vd lagere school. Het verzorgen etc zal best goed gaan, maar wie laat dat dier overdag uit als zij op school zit? En ik vermoed dat de zin ' sorry, ik heb mij verslapen en ben anders te laat op school' ook vaak zal vallen.
Ik zou het niet doen, als ik jou was. Je hebt al een vrij druk en vol leven, en met een hond krijg je er een gezinslid bij. Het is ontzettend leuk, maar het kost ook veel tijd. Het is niet alleen vier, vijf keer per dag uitlaten. Het is ook opvoeden (pupcursus), zeker als je inderdaad een terriër neemt. Je moet ook nog eens voer en knabbeltjes en speeltjes kopen. Op de meest ongelegen momenten is hij ziek en moet je naar de dierenarts (duur!). En je kunt hem ook eigenlijk niet elke dag alleen thuis laten, dat is heel sneu voor het beest. Honden zijn gezelschapsdieren, veel meer dan katten.
Exact mijn argumenten. Volgens de gezinsleden kan ik thuiswerken en dat klopt ook, maar ik vind mijn collega's leuker dan dat ik een hond vind :haha
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Kleine vreugden

Bericht door Mara »

merel schreef:Ik weet het. Het is afgelopen zomer nog door mijn hoofd geschoten. Een hond en met name een terriër lijkt mij heel leuk, maar ik zie een beetje tegen het werk op dat het dier met zich mee zal brengen. Nu worden gouden bergen beloofd met uitlaten etc, maar ik heb een vermoeden wie het uiteindelijk zal moeten doen.
Helaas voor haar, maar in de zak zal geen hond zitten.
En een lieve kitten is geen optie? :) Beter nog, 2. Ik heb het de laatste keer gedaan en het werkt veel beter dan 1 kitten.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Job
Berichten: 2951
Lid geworden op: 13 sep 2021, 08:02

Re: Kleine vreugden

Bericht door Job »

merel schreef:Verlanglijstje van mijn dochter voor Sint
1. Hond
2. Hond
3. Huisdier, maar het liefst een hond
4.-20 andere dingen
21. een boek ( liever niet, maar die krijg ik toch wel)
22. hond
23. Hondenknuffel
Volgens mij wil iemand iets duidelijk maken
:haha
Humor vd bovenste plank! :yahoo
Plaats reactie