Kleine vreugden

eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Kleine vreugden

Bericht door eilander »

helma schreef:
Mannetje schreef:Calvijn College vroeg of je even door wilde geven als je kind hooikoorts heeft, dan zouden ze hem/haar niet naar huis sturen bij een niesbui...
Het is niet officieel vastgesteld
Dat doet de huisarts ook niet. Maar mentor wil het wel graag weten inderdaad.
Gebruikersavatar
Hollander
Berichten: 2804
Lid geworden op: 26 aug 2019, 11:54
Locatie: Afwezig

Re: Kleine vreugden

Bericht door Hollander »

Hendrien schreef:Onze zoon schakelt tijdens de lessen steeds over naar zijn games, ik word er echt niet goed van. Ik hoop echt dat ze in september weer naar school mogen. Ben er helemaal klaar mee!
Vertroostende woorden: jouw situatie is niet uitzonderlijk.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Kleine vreugden

Bericht door Jantje »

helma schreef:
Jantje schreef:
helma schreef:Mijn dochter is tnt nog niet naar school geweest... Ze heeft al weken af en toe een verstopte neus. Volgens mij hooikoorts, want daar heeft heel het gezin min of meer last van. Maar reden genoeg om nog niet naar school te mogen.
Daar zijn anders genoeg middeltjes voor hoor.
Ze heeft af en toe 's nachts een verstopte neus.
Daar ga ik haar geen medicijnen voor geven.
Dan hoeft ze ook niet overdag thuis te blijven en kan ze gewoon naar school. Ik snuit ook wel eens mijn neus en ik moet ook wel eens niezen. Maar dat betekent niet dat je gelijk nergens meer mag komen hoor.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Kleine vreugden

Bericht door Mara »

helma schreef: Mijn dochter is tnt nog niet naar school geweest... Ze heeft al weken af en toe een verstopte neus. Volgens mij hooikoorts, want daar heeft heel het gezin min of meer last van. Maar reden genoeg om nog niet naar school te mogen.
Kun je de huisarts niet vragen of ze Avamys mag proberen? Dat heeft minder bijwerkingen dan Xylo.
Als ze verder geen klachten heeft van jeuk of tranende ogen, kan dit net afdoende zijn.
En Cetirizine tabletjes zijn zelfs te koop bij de Lidl. ;)
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
windorgel
Berichten: 1385
Lid geworden op: 18 jan 2013, 23:40

Re: RE: Re: Kleine vreugden

Bericht door windorgel »

helma schreef:
Jantje schreef:
helma schreef:Mijn dochter is tnt nog niet naar school geweest... Ze heeft al weken af en toe een verstopte neus. Volgens mij hooikoorts, want daar heeft heel het gezin min of meer last van. Maar reden genoeg om nog niet naar school te mogen.
Daar zijn anders genoeg middeltjes voor hoor.
Ze heeft af en toe 's nachts een verstopte neus.
Daar ga ik haar geen medicijnen voor geven.
Even testen, dan heb je duidelijkheid toch?
Mannetje
Berichten: 7692
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Kleine vreugden

Bericht door Mannetje »

Vandaag de eerste komkommer en de eerste gele cherrytomaat uit de eigen kas gegeten.

Daar kan geen winkelspul tegen op.
-
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Kleine vreugden

Bericht door -DIA- »

Mannetje schreef:Vandaag de eerste komkommer en de eerste gele cherrytomaat uit de eigen kas gegeten.

Daar kan geen winkelspul tegen op.
Ik geloof het! We hadden (toen we nog een tuin hadden) ook tomaten, en ik heb nooit lekkerder tomatensoep en tomatensaus geproefd dan die mijn moeder zelf maakte.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Hollander
Berichten: 2804
Lid geworden op: 26 aug 2019, 11:54
Locatie: Afwezig

Re: Kleine vreugden

Bericht door Hollander »

Mannetje schreef:Vandaag de eerste komkommer en de eerste gele cherrytomaat uit de eigen kas gegeten.
Daar kan geen winkelspul tegen op.
Dat is altijd prachtig! Jij voelt je weer helemaal het mannetje na die gezonde dingen van 'eigen' kweek... :OO3
Gebruikersavatar
Roos2018
Berichten: 842
Lid geworden op: 01 aug 2018, 02:16
Locatie: CA - USA

Re: Kleine vreugden

Bericht door Roos2018 »

-DIA- schreef:
Mannetje schreef:Vandaag de eerste komkommer en de eerste gele cherrytomaat uit de eigen kas gegeten.

Daar kan geen winkelspul tegen op.
Ik geloof het! We hadden (toen we nog een tuin hadden) ook tomaten, en ik heb nooit lekkerder tomatensoep en tomatensaus geproefd dan die mijn moeder zelf maakte.
:super

Wij hebben een hele grote moestuin en ik kweek de groente, kruiden en fruit zelf.
Heerlijk!
Daar hoef ik dus niet voor naar de supermarkt (175 km van huis).
Alleen de boerenkool en rode bessen doen het hier niet; het is er hier jaarrond te warm voor, en da´s wel jammer want een boerenkool stamppot met een pittige mango chutney ging er hier als zoete koek in.
Piet Puk
Berichten: 5421
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Kleine vreugden

Bericht door Piet Puk »

Roos2018 schreef:
-DIA- schreef:
Mannetje schreef:Vandaag de eerste komkommer en de eerste gele cherrytomaat uit de eigen kas gegeten.

Daar kan geen winkelspul tegen op.
Ik geloof het! We hadden (toen we nog een tuin hadden) ook tomaten, en ik heb nooit lekkerder tomatensoep en tomatensaus geproefd dan die mijn moeder zelf maakte.
:super

Wij hebben een hele grote moestuin en ik kweek de groente, kruiden en fruit zelf.
Heerlijk!
Daar hoef ik dus niet voor naar de supermarkt (175 km van huis).
Alleen de boerenkool en rode bessen doen het hier niet; het is er hier jaarrond te warm voor, en da´s wel jammer want een boerenkool stamppot met een pittige mango chutney ging er hier als zoete koek in.
175 kilometer van huis een supermarkt? Woon je in Nederland? :?
Online
merel
Berichten: 9671
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Kleine vreugden

Bericht door merel »

Hendrien schreef:Onze zoon schakelt tijdens de lessen steeds over naar zijn games, ik word er echt niet goed van. Ik hoop echt dat ze in september weer naar school mogen. Ben er helemaal klaar mee!
Dat hoor ik meer om mij heen. Onze oudste heeft dat niet, maar schijnt hierin een uitzondering te zijn. Hij had 1 dag z'n telefoon boven tijdens het huiswerk maken, maar vond dat hij te snel was afgeleid en heeft de telefoon vervolgens benenden laten liggen. De rest van de kidneren moesten wij meer aansporen om te gaan werken.

Vandaag weer ene dagje kantoor, erg fijn! Ook al zitten wij hier praktisch alleen ;)
Online
Zeeuw
Berichten: 11547
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Kleine vreugden

Bericht door Zeeuw »

merel schreef:
Hendrien schreef:Onze zoon schakelt tijdens de lessen steeds over naar zijn games, ik word er echt niet goed van. Ik hoop echt dat ze in september weer naar school mogen. Ben er helemaal klaar mee!
Dat hoor ik meer om mij heen. Onze oudste heeft dat niet, maar schijnt hierin een uitzondering te zijn. Hij had 1 dag z'n telefoon boven tijdens het huiswerk maken, maar vond dat hij te snel was afgeleid en heeft de telefoon vervolgens benenden laten liggen. De rest van de kidneren moesten wij meer aansporen om te gaan werken.

Vandaag weer ene dagje kantoor, erg fijn! Ook al zitten wij hier praktisch alleen ;)
Ach, laten we eens naar onszelf (ow, ik naar mezelf) kijken. Hoe vaak zit ik niet op RF tijdens het thuiswerken. Ik ben geen haar beter dan mn kids.
Gebruikersavatar
Johann Gottfried Walther
Berichten: 4763
Lid geworden op: 05 feb 2008, 15:49

Re: Kleine vreugden

Bericht door Johann Gottfried Walther »

Piet Puk schreef:
Roos2018 schreef:
-DIA- schreef:
Mannetje schreef:Vandaag de eerste komkommer en de eerste gele cherrytomaat uit de eigen kas gegeten.

Daar kan geen winkelspul tegen op.
Ik geloof het! We hadden (toen we nog een tuin hadden) ook tomaten, en ik heb nooit lekkerder tomatensoep en tomatensaus geproefd dan die mijn moeder zelf maakte.
:super

Wij hebben een hele grote moestuin en ik kweek de groente, kruiden en fruit zelf.
Heerlijk!
Daar hoef ik dus niet voor naar de supermarkt (175 km van huis).
Alleen de boerenkool en rode bessen doen het hier niet; het is er hier jaarrond te warm voor, en da´s wel jammer want een boerenkool stamppot met een pittige mango chutney ging er hier als zoete koek in.
175 kilometer van huis een supermarkt? Woon je in Nederland? :?
Zoals bij Roos staat:
Locatie: CA - USA
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
Gebruikersavatar
FlyingEagle
Berichten: 2864
Lid geworden op: 23 apr 2005, 22:34
Locatie: air

Re: Kleine vreugden

Bericht door FlyingEagle »

Vanavond na veel gepruts, ergernis en frustratie uiteindelijk de WhatsApp geschiedenis van de oude Android telefoon overgezet naar de nieuwe iPhone van m’n vrouw. Sprong toch even een gat in de lucht.
Online
Zeeuw
Berichten: 11547
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Kleine vreugden

Bericht door Zeeuw »

FlyingEagle schreef:Vanavond na veel gepruts, ergernis en frustratie uiteindelijk de WhatsApp geschiedenis van de oude Android telefoon overgezet naar de nieuwe iPhone van m’n vrouw. Sprong toch even een gat in de lucht. Afbeelding
Was wel een mooie manier geweest om lekker op te schonen :D
Plaats reactie