Kleine vreugden

merel
Berichten: 9674
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Kleine vreugden

Bericht door merel »

Vanmorgen voor mijn werk bij een gezin geweest met een ( niet orthodoxe) moslim achtergrond. Zij vertelden vol blijdschap over de gereformeerde school waar hun kinderen opzaten. Er zijn problemen binnen het gezin en de kinderen krijgen de vrijheid om elke dag ook thuis tot God te bidden. ik vind dat toch best bijzonder.
Mannetje
Berichten: 7692
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Kleine vreugden

Bericht door Mannetje »

De bezorging van onze nieuwe droger vorige week. :)

Woensdag besteld, vrijdag komen drie heerlijke gasten uit een blauwe bus rollen. Met zichtbaar plezier zetten ze de droger op zijn plaats, fixen ze de aansluiting, controleren ze of alles goed is, in een oogwenk is de oude droger verdwenen, terwijl een van de gasten keurig vraagt of hij even van het toilet gebruik mag maken* vertel ik aan een ander dat zijn koffie nu klaar is, maar dat hij zo snel heeft gewerkt dat hij het nu niet meer op kan drinken. Geeft niet meneer, heb ik op gerekend, en daar komt een thermosflesje voor de dag. Doe het hier maar in.

Binnen een kwartiertje stond daar voor ons een nieuwe droger, aangesloten met een glimlach.

Echt heerlijk hoe blij deze kerels hun werk deden.

*Zie topic kleine ergernissen
-
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10423
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Kleine vreugden

Bericht door Orchidee »

Die begrijp ik even niet;
Waarom geen tijd meer om een kop koffie leeg te drinken?

Verstuurd vanaf mijn SM-A127F met Tapatalk
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Mannetje
Berichten: 7692
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Kleine vreugden

Bericht door Mannetje »

Volgende klant wacht he...
-
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10423
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Kleine vreugden

Bericht door Orchidee »

Natuurlijk maar mag iemand dan géén kop koffie drinken?
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Mannetje
Berichten: 7692
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Kleine vreugden

Bericht door Mannetje »

Orchidee schreef:Natuurlijk maar mag iemand dan géén kop koffie drinken?
Van mij wel hoor! Maar ze stonden echt klaar om weer te gaan... en ik vreesde mijn beloofde koffie niet meer te kunnen geven.

Het was dus geen tegenzin van mij om dat bakkie te geven, mocht je het zo geïnterpreteerd hebben.
-
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10423
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Kleine vreugden

Bericht door Orchidee »

Nee ik begrijp je nu
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
merel
Berichten: 9674
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Kleine vreugden

Bericht door merel »

Mannetje schreef:De bezorging van onze nieuwe droger vorige week. :)

Woensdag besteld, vrijdag komen drie heerlijke gasten uit een blauwe bus rollen. Met zichtbaar plezier zetten ze de droger op zijn plaats, fixen ze de aansluiting, controleren ze of alles goed is, in een oogwenk is de oude droger verdwenen, terwijl een van de gasten keurig vraagt of hij even van het toilet gebruik mag maken* vertel ik aan een ander dat zijn koffie nu klaar is, maar dat hij zo snel heeft gewerkt dat hij het nu niet meer op kan drinken. Geeft niet meneer, heb ik op gerekend, en daar komt een thermosflesje voor de dag. Doe het hier maar in.

Binnen een kwartiertje stond daar voor ons een nieuwe droger, aangesloten met een glimlach.

Echt heerlijk hoe blij deze kerels hun werk deden.

*Zie topic kleine ergernissen
Dat zichtbare plezier is volgens mij een bedrijfskenmerk waarop ze geselecteerd worden. Bij hen vind ik het niet storend. Bij Lush daarentegen zijn ze te blij. Dat is gewoon niet meer reëel.
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10418
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Kleine vreugden

Bericht door Zita »

https://www.youtube.com/watch?v=J-2ib7_DQg4 ik vind dit zo'n vrolijk filmpje dat ik er zelf ook blij van word.
En deze, die is ook leuk: https://www.youtube.com/watch?v=UJXvUHLTGOM

(er blijken echt heel veel van die zelfde soort filmpjes te zijn. Ik vind het daarom gewoon ook wel knap dat die dirigenten nog doen alsof ze zo verbaasd zijn...)
merel
Berichten: 9674
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Kleine vreugden

Bericht door merel »

Wakker worden door fluitende vogels; het voorjaar komt eraan :)
Gebruikersavatar
Job
Berichten: 2927
Lid geworden op: 13 sep 2021, 08:02

Re: Kleine vreugden

Bericht door Job »

merel schreef:Wakker worden door fluitende vogels; het voorjaar komt eraan :)
Een echt serieuze winter hebben we nog niet gehad, maar man (vrouw), wat is dat gevoel inderdaad heeeeerrrrrlijk :oops :love
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Kleine vreugden

Bericht door Herman »

Het was vanochtend -2 op de fiets. Dat vind ik tamelijk serieus koud.
merel
Berichten: 9674
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Kleine vreugden

Bericht door merel »

Een telefoonvrije middelbare school in het nieuwe schooljaar.
Wik kregen een enquête
1 bent u voorstander ( ja)
2 steunt u de school in de handhaving? ( Ja)
3 ziet u nadelen ( nee)
Mannetje
Berichten: 7692
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Kleine vreugden

Bericht door Mannetje »

merel schreef: 05 jun 2023, 21:38 Een telefoonvrije middelbare school in het nieuwe schooljaar.
Wik kregen een enquête
1 bent u voorstander ( ja)
2 steunt u de school in de handhaving? ( Ja)
3 ziet u nadelen ( nee)
Dan hoop ik nu van harte dat het personeel op jullie school ook achter de regel staat. Wil je dit goed invoeren dan moet er, zeker in het begin, heel goed gehandhaafd worden. Anders krijg je een mooie regel die niet werkt.

Ben benieuwd naar jullie ervaringen, houd ons op de hoogte zou ik zeggen!
-
merel
Berichten: 9674
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Kleine vreugden

Bericht door merel »

Mannetje schreef: 05 jun 2023, 21:56
merel schreef: 05 jun 2023, 21:38 Een telefoonvrije middelbare school in het nieuwe schooljaar.
Wik kregen een enquête
1 bent u voorstander ( ja)
2 steunt u de school in de handhaving? ( Ja)
3 ziet u nadelen ( nee)
Dan hoop ik nu van harte dat het personeel op jullie school ook achter de regel staat. Wil je dit goed invoeren dan moet er, zeker in het begin, heel goed gehandhaafd worden. Anders krijg je een mooie regel die niet werkt.

Ben benieuwd naar jullie ervaringen, houd ons op de hoogte zou ik zeggen!
Vandaar ook de vraag over de handhaving en steun van ouders. De school is voorafgaan te rade gegaan bij scholen waar het al geldt. Er schijnt nog een informatie avond te komen. Het huidige plan is dat de telefoon bij binnenkomst in kluisjes gelegd moet worden en daar pas weer uitgaat als je de school verlaat.

Wij zijn iig groot voorstander ;)
Plaats reactie