Kleine vreugden

Mannetje
Berichten: 7771
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Kleine vreugden

Bericht door Mannetje »

Ararat schreef:
Mannetje schreef:Zojuist bij de start van een toets:
"Meneer, er hangt geen klok in het lokaal, kunt u hem op het bord zetten?"
"Liever niet, dan kan ik mijn computer niet voor andere dingen gebruiken."
"Dan zet u het bord toch op bevriezen?"

:haha
O, hóe heerlijk! :humhihi
Ik gebruik daar trouwens [windows] P >> 'uitbreiden' voor
Dat had natuurlijk gekund, maar ik sluit het liefst helemaal geen beamer aan als het niet noodzakelijk is.
-
Gebruikersavatar
Ararat
Berichten: 1787
Lid geworden op: 30 apr 2018, 17:35
Locatie: ZLD

Re: Kleine vreugden

Bericht door Ararat »

Zeeuw schreef:
Ararat schreef:
Mannetje schreef:Zojuist bij de start van een toets:
"Meneer, er hangt geen klok in het lokaal, kunt u hem op het bord zetten?"
"Liever niet, dan kan ik mijn computer niet voor andere dingen gebruiken."
"Dan zet u het bord toch op bevriezen?"

:haha
O, hóe heerlijk! :humhihi
Ik gebruik daar trouwens [windows] P >> 'uitbreiden' voor
Of een kaars met exact 1 lesuur als brandtijd? :-)
Ik heb -serieus- een zandloper van 45 minuten staan
Wees op je hoede voor het zuurdeeg
Erik1960
Verbannen
Berichten: 1633
Lid geworden op: 06 jan 2022, 17:03

Re: Kleine vreugden

Bericht door Erik1960 »

Thuis werken, de balkondeur open. Ik hoor een pimpelmeesje rommelen in het vogelhuis dat net naast de balkondeur hangt. Ik hoor een roodborstje die in onze krentenboom het hoogste woord heeft en ik hoor de specht hameren in een boom van de buren. Een mens kan op slechtere plaatsten werken.
’Wie uitziet en hoopt op de Heer krijgt nieuwe kracht: hij slaat zijn vleugels uit als een adelaar, hij loopt, maar wordt niet moe, hij rent, maar raakt niet uitgeput’.
JvW
Berichten: 761
Lid geworden op: 03 jun 2019, 12:16
Locatie: Vlissingen; jvw850forum@gmail.com

Re: Kleine vreugden

Bericht door JvW »

Erik1960 schreef:Thuis werken, de balkondeur open. Ik hoor een pimpelmeesje rommelen in het vogelhuis dat net naast de balkondeur hangt. Ik hoor een roodborstje die in onze krentenboom het hoogste woord heeft en ik hoor de specht hameren in een boom van de buren. Een mens kan op slechtere plaatsten werken.
Lijkt wel op mijn thuiswerkdag, alleen de balkondeur vervangen door het raam van de dakkapel. Ik kan ook echt genieten van al die vogelgeluiden, ik heb sinds kort de app BirdNET en kwam er zo achter dat de vogel die ik steeds hoorde roepen dus een specht was.
Jaco van Westenbrugge
Email: jvw850forum@gmail.com
merel
Berichten: 9840
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Kleine vreugden

Bericht door merel »

JvW schreef:
Erik1960 schreef:Thuis werken, de balkondeur open. Ik hoor een pimpelmeesje rommelen in het vogelhuis dat net naast de balkondeur hangt. Ik hoor een roodborstje die in onze krentenboom het hoogste woord heeft en ik hoor de specht hameren in een boom van de buren. Een mens kan op slechtere plaatsten werken.
Lijkt wel op mijn thuiswerkdag, alleen de balkondeur vervangen door het raam van de dakkapel. Ik kan ook echt genieten van al die vogelgeluiden, ik heb sinds kort de app BirdNET en kwam er zo achter dat de vogel die ik steeds hoorde roepen dus een specht was.
Hier tikt de regen tegen het zolderraam ;)
Online
Gebruikersavatar
Maanenschijn
Berichten: 4085
Lid geworden op: 01 jan 2016, 14:33

Re: Kleine vreugden

Bericht door Maanenschijn »

JvW schreef:
Erik1960 schreef:Thuis werken, de balkondeur open. Ik hoor een pimpelmeesje rommelen in het vogelhuis dat net naast de balkondeur hangt. Ik hoor een roodborstje die in onze krentenboom het hoogste woord heeft en ik hoor de specht hameren in een boom van de buren. Een mens kan op slechtere plaatsten werken.
Lijkt wel op mijn thuiswerkdag, alleen de balkondeur vervangen door het raam van de dakkapel. Ik kan ook echt genieten van al die vogelgeluiden, ik heb sinds kort de app BirdNET en kwam er zo achter dat de vogel die ik steeds hoorde roepen dus een specht was.
Een groene, de bonte roept niet. De Groene Specht heeft dat kenmerkende ‘lachende’ geluid. Ik hoor het hier soms hele dagen.

De Bonte Specht hier had een pvc pijpje ontdekt om tegen aan te tikken. Hij/zij vond het prachtig. Wat een geratel :)
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Gebruikersavatar
Klavart
Berichten: 1241
Lid geworden op: 24 jun 2015, 08:36

Re: Kleine vreugden

Bericht door Klavart »

Maanenschijn schreef:
JvW schreef:
Erik1960 schreef:Thuis werken, de balkondeur open. Ik hoor een pimpelmeesje rommelen in het vogelhuis dat net naast de balkondeur hangt. Ik hoor een roodborstje die in onze krentenboom het hoogste woord heeft en ik hoor de specht hameren in een boom van de buren. Een mens kan op slechtere plaatsten werken.
Lijkt wel op mijn thuiswerkdag, alleen de balkondeur vervangen door het raam van de dakkapel. Ik kan ook echt genieten van al die vogelgeluiden, ik heb sinds kort de app BirdNET en kwam er zo achter dat de vogel die ik steeds hoorde roepen dus een specht was.
Een groene, de bonte roept niet. De Groene Specht heeft dat kenmerkende ‘lachende’ geluid. Ik hoor het hier soms hele dagen.

De Bonte Specht hier had een pvc pijpje ontdekt om tegen aan te tikken. Hij/zij vond het prachtig. Wat een geratel :)
Een groene specht, een grote bonte specht, een kleine bonte specht, een middelste bonte specht, een zwarte specht of een draaihals. Ze kunnen het allemaal zijn (ervan uitgaande dat Erik in Nederland woont), want ze roepen allemaal.
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9200
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Kleine vreugden

Bericht door parsifal »

Ons departement in Stockholm heeft een gift gekregen van 100 miljoen kronen (ongeveer) 10 miljoen euro voor onderzoek en onderwijs van een anonieme miljardair. Een zelfde bedrag gaat naar de muziekhogeschool hier en naar het ecologiedepartement in Uppsala. Er zijn vast betere doelen te verzinnen, maar ik ben er blij mee (ondanks dat ik zelf binnenkort vertrek).
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Online
Bertiel
Berichten: 4616
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: Kleine vreugden

Bericht door Bertiel »

Dochter die om 7 uur besluit om toch verder te slapen tot 9:30. Daar waren we even aan toe
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Gebruikersavatar
Ararat
Berichten: 1787
Lid geworden op: 30 apr 2018, 17:35
Locatie: ZLD

Re: Kleine vreugden

Bericht door Ararat »

Haha! Van harte gegund! Hou vol, nog maar een jaar of 15 en het ritme is verschoven van middernacht tot middaguur
Wees op je hoede voor het zuurdeeg
merel
Berichten: 9840
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Kleine vreugden

Bericht door merel »

Dat is ons de afgelopen 14 jaar nog nooit gelukt. Onze puber wordt nu wakker rond 8.00 uur ipv 5.30 uur. Ik vermoed dat we zijn max al hebben bereikt.
Chrisje72
Berichten: 1485
Lid geworden op: 09 apr 2012, 11:50

Re: Kleine vreugden

Bericht door Chrisje72 »

Ik vermoed van niet
merel
Berichten: 9840
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Kleine vreugden

Bericht door merel »

Chrisje72 schreef:Ik vermoed van niet Afbeelding
:haha

Toch betwijfel ik of hij wel gaat uitslapen. Mijn man en ik hebben het ook nooit gedaan. Mijn max was 9.30 uur.
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3980
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: Kleine vreugden

Bericht door Terri »

merel schreef:
Chrisje72 schreef:Ik vermoed van niet Afbeelding
:haha

Toch betwijfel ik of hij wel gaat uitslapen. Mijn man en ik hebben het ook nooit gedaan. Mijn max was 9.30 uur.
Het gaat afhangen van het moment van slapen. Hopelijk worden jouw kinderen geen nachtbrakers, ook niet na een feestje.... :jongle
merel
Berichten: 9840
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Kleine vreugden

Bericht door merel »

Ze worden waarschijnlijk wel nachtbrakers. Ik vind dat zijn nu al weinig slapen.
Plaats reactie