Gebed gevraagd

Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Gebed gevraagd

Bericht door Luther »

Voor mensen die vastlopen met Gods beloften.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Gebruikersavatar
Wilma van den Berg
Berichten: 3849
Lid geworden op: 17 okt 2005, 16:24

Re: Gebed gevraagd

Bericht door Wilma van den Berg »

Luther schreef:Voor mensen die vastlopen met Gods beloften.
Heer, ai maak mij Uwe wegen
door Uw Woord en Geest bekend
Ons geloof wankelt weleens maar Gods trouw nooit!
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18722
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Gebed gevraagd

Bericht door helma »

Iran kiest binnenkort (12 juni) een nieuwe president. De huidige president, Mahmoud Ahmadinejad, wil de Iraanse Kerk het liefst onder het tapijt vegen. De verkiezingen zorgen voor hoop en vrees bij de geheime gelovigen. Zal er iets veranderen? Blijven de arrestaties doorgaan? Worden meer kerken gesloten?
Maar er is hoop. Het licht van de Heere Jezus brandt nog steeds in Iran. Geheime gelovigen komen samen, helpen elkaar en proberen anderen over het Evangelie te vertellen. Zelfs al hebben ze weinig bijbelkennis.
Gebruikersavatar
freek
Berichten: 5711
Lid geworden op: 24 nov 2005, 13:55

Re: Gebed gevraagd

Bericht door freek »

Voor ds. A.J. de Waard, ik las in de Saambinder dat ie best heel ziek is.
Gebruikersavatar
Wilma van den Berg
Berichten: 3849
Lid geworden op: 17 okt 2005, 16:24

Re: Gebed gevraagd

Bericht door Wilma van den Berg »

freek schreef:Voor ds. A.J. de Waard, ik las in de Saambinder dat ie best heel ziek is.
Mag ik aanvullen...voor een ieder die van God geroepen is tot het ambt. Ja, ook hen die geroepen zijn tot het ambt aller gelovigen. Kortom: laten we bidden voor 'allen en een iegelijk'.
Ons geloof wankelt weleens maar Gods trouw nooit!
Gebruikersavatar
henriët
Berichten: 12915
Lid geworden op: 30 mar 2007, 17:54

Re: Gebed gevraagd

Bericht door henriët »

Dringende oproep:
Bid voor Rens, met wie het niet goed gaat.
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Gebruikersavatar
Mariavt
Berichten: 2095
Lid geworden op: 26 mar 2007, 13:11
Locatie: Haarlem

Re: Gebed gevraagd

Bericht door Mariavt »

Voor mijzelf omdat de internist bang is voor een leverontsteking (hepatitis)omdat ik voortdurend met pijn in mijn lever loop , gisteren een ct scan gehad en uitgebreid bloedonderzoek, er volgt ook een maagonderzoek omdat ik al twee maanden bijna alleen nog maar vloeibaar kan eten en binnen een maand 10 kg ben afgevallen.
Mijn leverwaarden zijn veel te hoog en mijn hb te laag.

Twee maanden geleden hebben ze osteoperose(botontkalking) vastgesteld en nu moet ik tabletten moet slikken waarbij ik na het innemen een half uur rechtop moet blijven zitten ivm gevaar voor beschadiging van de slokdarm. Maar waarschijnlijk is het op de één of andere manier al mis gegaan en ben ik constant misselijk als ik vast voedsel eet. Vandaar ook dat maagonderzoek denk ik.

Nou dat was het wel zo'n beetje, ik doe opgewekt maar ben erg moedeloos en voel me hondsberoerd, dus zoek ik hier wat afleiding.

Ik zou het erg waarderen als jullie voor me willen bidden om moed en kracht want zelf vrees ik het ergste.
Ik ga nu weer liggen want ik ben dag en nacht vreselijk moe.

Alvast hartelijk dank....
Alleen wie door de duisternis van de nacht is gegaan, kan het licht van de morgen naar waarde schatten !

He will wipe away every tear from their eyes. Death shall be no more, neither shall be mourning nor crying nor pain anymore, for the former things have passed away. Revelation 21:4
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Gebed gevraagd

Bericht door Mara »

@Maria: lees net je oproep. Wat dapper van je ! Op forums lees je eigenlijk alleen maar afstandelijk gepraat onder een schuilnaam.
Ik ga voor je bidden hoor meis.
Klinkt heel akelig wat jij hebt !
Weet uit ervaring dat leverziektes heel erge impact hebben.
Je lever is je "fabriekje".
Fijn dat je het met ons wilde delen. Veel sterkte !
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Gebed gevraagd

Bericht door Mara »

Ik zou eigenlijk een oproep willen doen voor de liefdelozen onder ons.
Ik kan het helaas niet meer ! Loop stuk op hun hardheid.
Ik heb ze in mijn hart al vergeven, maar wil ze eigenlijk niet meer zien.
Kunnen jullie mij zeggen hoe ik hen weer van harte zou kunnen omarmen ? Zonder dat ze om vergeving vragen ?
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
jvdg
Berichten: 12063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:07

Re: Gebed gevraagd

Bericht door jvdg »

Mara schreef:Ik zou eigenlijk een oproep willen doen voor de liefdelozen onder ons.
Ik kan het helaas niet meer ! Loop stuk op hun hardheid.
Ik heb ze in mijn hart al vergeven, maar wil ze eigenlijk niet meer zien.
Kunnen jullie mij zeggen hoe ik hen weer van harte zou kunnen omarmen ? Zonder dat ze om vergeving vragen ?
Mara, het klinkt afgestompt en clichématig, maar lees in de bijbel, daar zul je zien hoe je met al je naasten om moet gaan, hetzij het vijanden zijn, hetzij het vrienden zijn.
Denk ook aan Job en zijn vrienden.
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18722
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Gebed gevraagd

Bericht door helma »

Prayer Alert

Beste Israëlvrienden,

Deze mail ontvangt u ongevraagd, maar gezien de ramp die zich momenteel voltrekt in het noorden van Israël, de hevige bosbranden op de berg Carmel, willen we u oproepen om voorbede te doen.
Hier een aantal concrete gebedspunten.

Bid voor de veiligheid van degenen die de brand bestrijden.
Bid voor de gewonden in de ziekenhuizen, maar ook voor de nabestaanden van de op dit moment 42 doden.

Dank dat omringende landen, met name Griekenland en Turkije maar ook Roemenië blusvliegtuigen hebben gestuurd.
Bid dat deze effectief ingezet kunnen worden.

Bid dat er overvloedige regen zal komen. De weersverwachting is dat er pas maandag 6 december regen komt in het noorden van het land.
Bid om een groot wonder -we zijn tenslotte in de tijd van Chanoeka- en dat de wind afneemt en de regen eerder komt.

Bid vanuit Psalm 107 voor deze ernstige situatie, dorpen en kibboetsen, maar ook buitenwijken van Haifa worden bedreigd door het vuur.

In Christus verbonden,
Pieter Bénard
Gebruikersavatar
BJD
Berichten: 2464
Lid geworden op: 29 jun 2006, 21:37

Re: Gebed gevraagd

Bericht door BJD »

Heb zitten twijfelen of ik het hier op moest zitten. Maar doe het toch.
Een jongentje (8 jaar) uit onze kerk heeft leukemie. Krijgt deze week beenmergtransplantatie. Hij is ernstig ziek.
Dat de Heere zich over zijn leven wil ontfermen.
Bid voor hem en het gezin.

http://www.maurice1010.nl
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10439
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Gebed gevraagd

Bericht door Orchidee »

BJD schreef:Heb zitten twijfelen of ik het hier op moest zitten. Maar doe het toch.
Een jongentje (8 jaar) uit onze kerk heeft leukemie. Krijgt deze week beenmergtransplantatie. Hij is ernstig ziek.
Dat de Heere zich over zijn leven wil ontfermen.
Bid voor hem en het gezin.

http://www.maurice1010.nl
Heftig zeg...
In mijn hart komt gelijk psalm 6:9...
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10439
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Gebed gevraagd

Bericht door Orchidee »

BJD schreef:Heb zitten twijfelen of ik het hier op moest zitten. Maar doe het toch.
Een jongentje (8 jaar) uit onze kerk heeft leukemie. Krijgt deze week beenmergtransplantatie. Hij is ernstig ziek.
Dat de Heere zich over zijn leven wil ontfermen.
Bid voor hem en het gezin.

http://www.maurice1010.nl
Ik ben dit mannetje gaan volgen...wat heftig allemaal! voor hem zelf maar ook voor dat hele gezin!
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Gebruikersavatar
oesterschelpje
Berichten: 832
Lid geworden op: 16 jun 2010, 14:35

Re: Gebed gevraagd

Bericht door oesterschelpje »

Orchidee schreef:
BJD schreef:Heb zitten twijfelen of ik het hier op moest zitten. Maar doe het toch.
Een jongentje (8 jaar) uit onze kerk heeft leukemie. Krijgt deze week beenmergtransplantatie. Hij is ernstig ziek.
Dat de Heere zich over zijn leven wil ontfermen.
Bid voor hem en het gezin.

http://www.maurice1010.nl
Ik ben dit mannetje gaan volgen...wat heftig allemaal! voor hem zelf maar ook voor dat hele gezin!
Jij ook al, ik ook.
Wat maken deze mensen veel mee, daar wordt je echt stil van.
Plaats reactie