Gebed gevraagd

Gebruikersavatar
pierre27
Berichten: 5385
Lid geworden op: 10 sep 2005, 12:00
Locatie: Eemvallei

Re: Gebed gevraagd

Bericht door pierre27 »

Terri schreef:
Ararat schreef:
Ditbenik schreef:
-DIA- schreef:Gewoon een vraagje, nadat ik vreselijk ben geschrokken.
Is dit een christelijk forum?

Als en geen verandering komt zie ik een escalatie, en trek ik me terug.
Mensen, waar zijn we mee bezig, beseft dat! Komt alsjeblieft tot bezinning, voordat alles escaleert!
Ik wacht af wat er gebeurt, maar zo kan ik niet meer meedoen met zo'n forum.
Lees dan nog eens terug. Je vraagt aan mij 'ons'. Ik kan niet voor jou antwoorden. Alleen voor mezelf. Maar dat was je vraag niet. Je vroeg letterlijk: "Maar doet ons dat niets? Accepteren we het, schudden het hoofd misschien nog, en gaan over tot de orde van de dag?" Je roept mij ter verantwoording vanuit je stoel ver verwijderd van de plek waar deze 'herdenkingstocht' werd gehouden. Je was er niet bij. Je sprak niet mensen daar. Je sprak niet met familie. En vervolgens roep je mij ter verantwoording. Op een christelijk forum kijk je dan ook even naar je eigen houding. Het kwam op mij nogal arrogant over dat je vanuit je stoel wat roept tegen iemand die er midden in staat en die worstelt met de vraag hoe hij de mensen kan bereiken met het evangelie van Jezus Christus. Ik zou zeggen: ga er zelf eens staan. Daarna mag je mij op het matje roepen.
Ik denk dat DIA jou niet ter verantwoording riep.

Als ik zijn bijdragen zo een poosje volg zie ik dat hij verschillende discussies aangrijpt om ons een boodschap te geven.

Op mij komt dat vaak over als een mini-tijdrede door een soort 'stem des roependen' en dat geeft me meestal een bepaald gevoel en emotie, meestal wat ergernis. Maar het 'oordeel der liefde' zegt me dat de intentie oprecht is en dat hij zichzelf er bij insluit. Het zorgt er iig meestal voor dat ik nog eens extra nadenk over de materie vanuit een ander gezichtspunt dan ik in eerste instantie zou doen. En dat waardeer ik.

Maar ik denk dat DIA dit zelf veel beter kan duiden.
Ik denk dat je het goed verwoord. Dia schrijft meestal een stukje om z'n hart te luchten. Echt inhoudelijk reageren gebeurt niet zo vaak dus hoeven we ook niet te denken dat hij specifiek iemand bedoelt. Tenminste, zo lees ik het vaak en ik ga uit van zijn goede intenties.
Hij schrikt altijd behoorlijk als het escaleert, omdat hij dat niet in kan schatten, goed om daar rekening mee te houden denk ik.
Hopelijk doe ik je een beetje recht zo @Dia?
Oef... behoorlijk off-topic inmiddels.
Mooi deze reacties ten goede van DIA te lezen, ik vat eigenlijk altijd zijn bijdrage zo op. Zijn intentie is zover ik kan inleven goed. Er zijn wat forummers die vaak als een gestokene op DIA reageren, dit zegt denk ik meer over hen dan over DIA.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Bruna
Berichten: 1734
Lid geworden op: 27 feb 2016, 16:00
Locatie: brunarefoforum@gmail.com

Re: RE: Re: Gebed gevraagd

Bericht door Bruna »

windorgel schreef:
Maanenschijn schreef:
windorgel schreef:Bedoel je het niet precies andersom?
Nee, als ik het nog eens terug lees, bedoel ik wat ik schrijf.
Oké, maar DIA sluit zichzelf erbij in, dan kun je toch niet stellen dat hij zich verheven voelt. Ik denk niet dat dat het geval is.
Precies, zo denk ik er ook over.
Ditbenik
Inactief
Berichten: 3465
Lid geworden op: 25 feb 2011, 17:09

Re: Gebed gevraagd

Bericht door Ditbenik »

pierre27 schreef:
Terri schreef:
Ararat schreef:
Ditbenik schreef:
Lees dan nog eens terug. Je vraagt aan mij 'ons'. Ik kan niet voor jou antwoorden. Alleen voor mezelf. Maar dat was je vraag niet. Je vroeg letterlijk: "Maar doet ons dat niets? Accepteren we het, schudden het hoofd misschien nog, en gaan over tot de orde van de dag?" Je roept mij ter verantwoording vanuit je stoel ver verwijderd van de plek waar deze 'herdenkingstocht' werd gehouden. Je was er niet bij. Je sprak niet mensen daar. Je sprak niet met familie. En vervolgens roep je mij ter verantwoording. Op een christelijk forum kijk je dan ook even naar je eigen houding. Het kwam op mij nogal arrogant over dat je vanuit je stoel wat roept tegen iemand die er midden in staat en die worstelt met de vraag hoe hij de mensen kan bereiken met het evangelie van Jezus Christus. Ik zou zeggen: ga er zelf eens staan. Daarna mag je mij op het matje roepen.
Ik denk dat DIA jou niet ter verantwoording riep.

Als ik zijn bijdragen zo een poosje volg zie ik dat hij verschillende discussies aangrijpt om ons een boodschap te geven.

Op mij komt dat vaak over als een mini-tijdrede door een soort 'stem des roependen' en dat geeft me meestal een bepaald gevoel en emotie, meestal wat ergernis. Maar het 'oordeel der liefde' zegt me dat de intentie oprecht is en dat hij zichzelf er bij insluit. Het zorgt er iig meestal voor dat ik nog eens extra nadenk over de materie vanuit een ander gezichtspunt dan ik in eerste instantie zou doen. En dat waardeer ik.

Maar ik denk dat DIA dit zelf veel beter kan duiden.
Ik denk dat je het goed verwoord. Dia schrijft meestal een stukje om z'n hart te luchten. Echt inhoudelijk reageren gebeurt niet zo vaak dus hoeven we ook niet te denken dat hij specifiek iemand bedoelt. Tenminste, zo lees ik het vaak en ik ga uit van zijn goede intenties.
Hij schrikt altijd behoorlijk als het escaleert, omdat hij dat niet in kan schatten, goed om daar rekening mee te houden denk ik.
Hopelijk doe ik je een beetje recht zo @Dia?
Oef... behoorlijk off-topic inmiddels.
Mooi deze reacties ten goede van DIA te lezen, ik vat eigenlijk altijd zijn bijdrage zo op. Zijn intentie is zover ik kan inleven goed. Er zijn wat forummers die vaak als een gestokene op DIA reageren, dit zegt denk ik meer over hen dan over DIA.
Ach ja, het is makkelijk schieten zo. Niet op de inhoud gaan, maar degene die bij DIA doorvraagt en geen antwoord krijgt afschieten. Misschien moet je eerst eens terug lezen waar het overging. Kort samengevat komt het er op neer dat ik ergens was in het kader van mijn werk en dat ik verdrietig werd van wat ik zag en hoorde. Vervolgens meent DIA vanuit zijn stoel 250 km verderop te kunnen vaststellen dat het mij niets doet, dat ik onbetrouwbaar, zonder liefde, individualistisch en egocentrisch ben. Ik heb DIA al eens vaker uitgenodigd om eens een dag met me mee te gaan, maar dan blijft het stil. Het is zo makkelijk roepen vanaf de Biblebelt. En dat vind ik allemaal prima maar doe het dan niet tegen de mensen die alleen staan in een totaal andere wereld.
Gebruikersavatar
Floppy
Berichten: 1358
Lid geworden op: 13 nov 2013, 09:20
Locatie: Een gezegend landje aan zee

Re: Gebed gevraagd

Bericht door Floppy »

Ik vermoed dat al vrij snel in de discussie tussen DIA en ditbenik er wederzijds verkeerd zijn overgekomen - wat voor een deel te wijten is aan DIA's ASS.

DIA zei:
Maar doet ons dat niets? Accepteren we het, schudden het hoofd misschien nog, en gaan over tot de orde van de dag?
Volgens mij bedoelde DIA hier niet veel anders dan dat hij zich aansloot bij het gevoel wat ditbenik eerder omschreef. De manier van spreken kan echter overkomen als een verkapt verwijt, alsof ditbenik en anderen zich er te weinig van aan zouden trekken. Maar bij dit soort uitspraken van DIA probeer ik me altijd een dominee in een zwart pak voor te stellen die dit van een kansel zegt als een soort algemene vermaning voor de toehoorders.

Vervolgens reageerde ditbenik:
Ik heb geen idee wat het met jou doet. Die vraag kun je het beste zelf beantwoorden.
Ik las dat meer als een oproep om DIA te vragen zijn eigen interpretatie van de gebeurtenissen te omschrijven zonder aan anderen een bepaalde houding voor te schrijven. Ditbenik gaf hier in ieder geval mee aan dat hij dit niet ging invullen voor DIA, ik las dat als positief bedoeld.

DIA vatte het echter op als een negatieve reactie (misschien getriggerd door "ik heb geen idee"). In een op zichzelf knappe algemeen geformuleerde persoonlijke aanval schreef hij:
Dat is de geest van de tijd. Mensen vertrouwen elkaar niet meer. De liefde is ver geweken, en ieder, en dat zie ik ook om me heen, en verderop, leeft als het ware voor zichzelf. Er spoelt een golf van individualisme en egocentrisme over de wereld.
Dat ditbenik de laatste reactie vervelend vond kan ik goed begrijpen, dat is gewoon een verkapte verdachtmaking aan ditbenik. Maar hij komt voort uit een (volgens mij onterecht) verkeerd gevallen opmerking eerder. En dat is jammer, want ik had het idee dat aanvankelijk er zowel bij ditbenik als bij DIA zorgen waren - misschien van iets verschillende aard, maar goed - over de stille tocht.
DDD
Berichten: 28472
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Gebed gevraagd

Bericht door DDD »

Ik vraag mij af of het een verdachtmaking is. Het is gewoon een omschrijving van hoe DIA andere mensen in het algemeen bekijkt.

En dat heeft weinig met ASS te maken, denk ik.
Online
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10571
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Gebed gevraagd

Bericht door Ad Anker »

DDD schreef:En dat heeft weinig met ASS te maken, denk ik.
En veel met de topictitel, al is het hoe maar hoe je het bekijkt. Toch acht ik dit oftopic en gaan we hier weer ontopic.
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Gebed gevraagd

Bericht door -DIA- »

Alleen dan nog een verbaasde reactie midden in de nacht.... Iedereen mag erover nadenken, maar hier niet posten. Ik heb geen behoefte om mezelf te rechtvaardigen, maar wel een behoefte om me meer van het forum terug te trekken, zeker om minder te reageren. Want meedoen dat leidt immers (leert men nooit uit vorige berichten wie ik ben?) tot ellende die soms zo diep ingrijpt dat zoiets niet zelden zowel mentale als fysieke klachten leidt, niet omdat ik dan licht geraakt ben, of boos, maar omdat het me schokt dat vaak het meest vertrouwde misverstaan wordt, dat die kennis verloren lijkt te gaan. Verder merk ik dat de rede, het verstand hoog wordt gehouden, en men blijkbaar niet meer het levensgrote verschil ziet tussen verstandelijk weten en het bevindelijke. Dit mag voor ons allen, schrijver dezes niet uitgezonderd, wel een oorzaak zijn voor (zie topictitel) gebed, om ontdekt te worden: Zie of er bij mij een schadelijke weg zij, en leidt mij op de eeuwigen weg. Ik meende dit te mogen schrijven als antwoord op alles wat er over deze persoon werd gezegd, zo komt er openheid ofwel transparantie
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
DDD
Berichten: 28472
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Gebed gevraagd

Bericht door DDD »

Dankjewel!
Thea
Berichten: 1086
Lid geworden op: 03 jan 2019, 14:54

Re: Gebed gevraagd

Bericht door Thea »

Knip...De opmerking van DIA met zijn on topic laatste zin is echt het laatste woord over deze kwestie. Nu dus weer echt ontopic.
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18661
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Gebed gevraagd

Bericht door helma »

Deze dag zal de Eerste Kamer stemmen om de eerste wijziging in de Nederlandse abortuswetten in Nederland door te voeren sinds de oprichting zo'n 40 jaar geleden.



13.35 uur
21 juni 2022


En oa in Arnhem wordt er vandaag 'gewaakt'
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18661
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Gebed gevraagd

Bericht door helma »

Gebed gevraagd voor een jongen van 7, die sinds juni problemen heeft in zijn hersenen. (Cavernoom) Er zijn voortdurend grote zorgen over zijn gezondheid, en vandaag heeft hij een hersenbloeding gehad en ligt hij op de IC. Heel ernstig.
Ditbenik
Inactief
Berichten: 3465
Lid geworden op: 25 feb 2011, 17:09

Re: Gebed gevraagd

Bericht door Ditbenik »

helma schreef:Gebed gevraagd voor een jongen van 7, die sinds juni problemen heeft in zijn hersenen. (Cavernoom) Er zijn voortdurend grote zorgen over zijn gezondheid, en vandaag heeft hij een hersenbloeding gehad en ligt hij op de IC. Heel ernstig.
Vader schrijft dat hij zal overlijden las ik. Maar wat heerlijk om te zien hoe daarin de Heere wordt groot gemaakt!
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Gebed gevraagd

Bericht door refo »

De naam kan gewoon genoemd worden, want deze vader zet het uitgebreid op Facebook.
Als gast hier
Berichten: 164
Lid geworden op: 27 jan 2021, 08:39

Re: Gebed gevraagd

Bericht door Als gast hier »

Ditbenik schreef:
helma schreef:Gebed gevraagd voor een jongen van 7, die sinds juni problemen heeft in zijn hersenen. (Cavernoom) Er zijn voortdurend grote zorgen over zijn gezondheid, en vandaag heeft hij een hersenbloeding gehad en ligt hij op de IC. Heel ernstig.
Vader schrijft dat hij zal overlijden las ik. Maar wat heerlijk om te zien hoe daarin de Heere wordt groot gemaakt!
Waar kunnen we mee lezen?
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18661
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Gebed gevraagd

Bericht door helma »

Plaats reactie