Gebed gevraagd

Gebruikersavatar
Jeremiah
Berichten: 1471
Lid geworden op: 25 mar 2016, 12:43

Re: Gebed gevraagd

Bericht door Jeremiah »

Van Ewijk schreef:Ik zou in alle bescheidenheid best wat gebedsteun willen vragen in verband met de gezondheidstoestand van mijn 60-jarige moeder.
Zij heeft sinds haar jonge jaren last van ernstige reuma maar is altijd strijdlustig gebleven.
Sinds kort heeft ze door een val twee breuken in haar ruggengraat die de signalen van de zenuwen van de hersens naar haar onderlichaam verstoren en zorgen voor verlammingsverschijnselen in die vorm dat ze steeds meer controle over haar benen verliest, erge pijn heeft en afhankelijk is van een rollator.
Uit onderzoek blijkt echter dat ze goed geopereerd kan worden maar dit werd helaas uitgesteld door een ernstige insectenbeet in haar arm met bijna-bloedvergiftiging tot gevolg, waardoor deze ontsteking operatief behandeld moest worden.

Helaas kunnen ze haar rug niet opereren voordat deze wond helemaal dicht is inzake bacteriële besmetting.
Dit zorgt er voor dat de tijd erg opgerekt word en ze iedere dag steeds meer pijn lijd en inlevert.
Ik doe ondanks mijn werk wat ik kan maar voel me steeds te meer machteloos.
De wond is nu goed aan het genezen maar het is nog steeds ver weg.
Ik zie toe hoe het haar iedere dag verteerd en ontmoedigd.

Aangezien ik niet meer familie heb ben ik alleen beschikbaar voor hulp, met uitzondering van enige thuiszorg.
Haar enige steun en toeverlaten die de hele bij haar zijn zijn haar huisdieren die haar verschrikkelijk lief zijn en voor wie ze desondanks toch de zorg vol houd.

Ik dank u.
Heel veel sterkte voor uw moeder en u, ik zal voor u bidden.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Gebed gevraagd

Bericht door Mara »

Van Ewijk schreef: Aangezien ik niet meer familie heb ben ik alleen beschikbaar voor hulp, met uitzondering van enige thuiszorg.
Haar enige steun en toeverlaten die de hele bij haar zijn zijn haar huisdieren die haar verschrikkelijk lief zijn en voor wie ze desondanks toch de zorg vol houd.

Ik dank u.
Jouw verhaal raakt me. Jouw moeder en ik zijn ongeveer even oud. En als ik dan zie in hoeverre zij beperkt is en zoveel pijn en ongemak moet verdragen, wil ik haar zeker in het gebed voordragen.
Je klinkt ook best wel eenzaam.
Ik werk bij mensen zoals jouw moeder en zie in veel gezinnen eenzaamheid. Als er geen wederkeer meer is, geen gezellige uurtjes meer kunnen worden belegd, haken de mensen af. En houd je als je geluk hebt nog een enkele trouwe ziel over.
Is er bij jullie niet zoiets als een ouderencoach, begeleidingsdienst? De huisarts kan daar wel informatie over geven.
Deze mensen komen dan bij je moeder thuis, zien wat er eventueel mist en geven waardevolle tips en kennen de kortste weg naar de hulpmiddelen.
Veel sterkte in alles toegebeden!
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Van Ewijk
Berichten: 1753
Lid geworden op: 01 apr 2015, 18:05

Re: Gebed gevraagd

Bericht door Van Ewijk »

Nou, als eenzaam zou ik mezelf niet beschrijven, maar op het gebied van familiebanden wel ja.
Dar
Daar is gewoon niemand meer over.
Wat mijn vrienden en mijn relatie betreft, die werken helaas ook en staan verder ook machteloos op de momenten dat ze er wel zijn.
Mijn grootste steun en toeverlaat is hoe dan ook toch de Heer.
''Niemand is armer dan hij die in tijden van nood zijn geloof verliest.''
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18661
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Gebed gevraagd

Bericht door helma »

Sterkte van Ewijk!
Gebruikersavatar
Van Ewijk
Berichten: 1753
Lid geworden op: 01 apr 2015, 18:05

Re: Gebed gevraagd

Bericht door Van Ewijk »

Mara schreef: wil ik haar zeker in het gebed voordragen.
Veel sterkte in alles toegebeden!
helma schreef:Sterkte van Ewijk!
Heel hartelijk bedank!
''Niemand is armer dan hij die in tijden van nood zijn geloof verliest.''
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18661
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Gebed gevraagd

Bericht door helma »

Ik sta voor een moeilijke keuze. Een beslissing die mijn leven aardig zal veranderen als ik ja ga zeggen. Ik heb wijsheid nodig, zowel om ja te zeggen als om nee te zeggen.
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Gebed gevraagd

Bericht door samanthi »

helma schreef:Ik sta voor een moeilijke keuze. Een beslissing die mijn leven aardig zal veranderen als ik ja ga zeggen. Ik heb wijsheid nodig, zowel om ja te zeggen als om nee te zeggen.
We bidden voor je hoor
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Gebed gevraagd

Bericht door Jantje »

Inderdaad.

Gods zegen en Zijn nabijheid, ook hierin!
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Valcke
Berichten: 7605
Lid geworden op: 31 aug 2018, 17:55

Re: Gebed gevraagd

Bericht door Valcke »

samanthi schreef:
helma schreef:Ik sta voor een moeilijke keuze. Een beslissing die mijn leven aardig zal veranderen als ik ja ga zeggen. Ik heb wijsheid nodig, zowel om ja te zeggen als om nee te zeggen.
We bidden voor je hoor
Jawel, Helma, Gods nabijheid toegewenst.
Gebruikersavatar
Desiree
Berichten: 2099
Lid geworden op: 09 dec 2006, 19:10

Re: Gebed gevraagd

Bericht door Desiree »

Ik zal vragen dat God je licht geeft..
We moeten ons niet alleen in God verblijden om wat we van Hem ontvangen hebben en nog dagelijks ontvangen,
maar ook om wat Hij beloofd heeft en wat we nog van Hem hopen te ontvangen.

Matthew Henry


merel
Berichten: 9674
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Gebed gevraagd

Bericht door merel »

Sterkte Helma!
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Gebed gevraagd

Bericht door -DIA- »

Ik vind het persoonlijk erg moeilijk om iets in een gebedstopic te zeggen, misschien begrijpt iemand dat.
Maar ik wens vanzelf iedereen her Goede en Sterkte toe.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Bonny
Berichten: 2472
Lid geworden op: 03 aug 2007, 16:29
Locatie: In partibus infidelium
Contacteer:

Re: Gebed gevraagd

Bericht door Bonny »

helma schreef:Ik sta voor een moeilijke keuze. Een beslissing die mijn leven aardig zal veranderen als ik ja ga zeggen. Ik heb wijsheid nodig, zowel om ja te zeggen als om nee te zeggen.
Veel sterkte. Maak een keuze waar je later geen spijt van zal krijgen.
The Groom's still waiting at the altar
Gebruikersavatar
Volontair
Berichten: 107
Lid geworden op: 22 jan 2018, 14:31

Re: Gebed gevraagd

Bericht door Volontair »

helma schreef:Ik sta voor een moeilijke keuze. Een beslissing die mijn leven aardig zal veranderen als ik ja ga zeggen. Ik heb wijsheid nodig, zowel om ja te zeggen als om nee te zeggen.
En indien iemand van u wijsheid ontbreekt, dat hij ze van God begere, Die een iegelijk mildelijk geeft, en niet verwijt; en zij zal hem gegeven worden.
Eén ding weet ik, dat ik blind ben en niet zie...
Gebruikersavatar
Roos2018
Berichten: 842
Lid geworden op: 01 aug 2018, 02:16
Locatie: CA - USA

Re: Gebed gevraagd

Bericht door Roos2018 »

Lieve Helma,

We hoeven elkaar niet te kennen, maar de Heere Jezus heeft ons wel het gebod gegeven om het goede voor elkaar te zoeken.
En als het goed is, als één lid lijdt, dan behoren we allemaal mee te lijden.
Dat is het gebod van de liefde.
Dan hoeven we niet te weten wat er aan de hand is,
maar dan is het voor ons genoeg om te weten dat er een zuster in nood is.
Dan mag een onbekende ook tot de Heere bidden of Hij je uitkomst wil geven.

Waar liefde woont, gebiedt de Heere de zegen,
daar woont Hij Zelf, daar wordt Zijn heil verkregen,
en het leven tot in eeuwigheid.
Plaats reactie