Gebed gevraagd

HersteldHervormd
Berichten: 6066
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Gebed gevraagd

Bericht door HersteldHervormd »

helma schreef:Toen de de deur van de abortuskliniek achter de jonge vrouw dichtging zonder dat we haar echt konden bereiken bleven we biddend achter. Toen ik mijn ogen weer opendeed zag ik recht voor mij deze container staan. Ik zag daar een teken in dat ik het over mocht geven en los mocht laten. Hij heeft gezegd: Ik ben de Alpha en de Omega. Hij heeft ook het Laatste Woord. Hoe dan ook. Christus is Overwinnaar over alle machten van de duisternis. Toen we het hier in de auto over hadden en dat het 'niet bij geval' is dat je oog ineens op zo'n container valt passeerde ons links de containerwagen waar dezelfde naam op stond. Het is een aparte naam voor een vuilnisophaaldienst. Maar voor ons was die Naam van grote betekenis.
Afbeelding
Mooi zeg, ik heb ook wel eens zulke wonderlijke dingen meegemaakt!
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
HersteldHervormd
Berichten: 6066
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Gebed gevraagd

Bericht door HersteldHervormd »

Gebed voor de huidige situatie in Oekraïne. De coronacrisis lijkt van de baan, en het volgende dient zich al weer aan.

Zijn het de barensweeën? Ik weet het niet, maar het zou zo maar kunnen.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Hoopvol
Berichten: 1302
Lid geworden op: 20 mar 2020, 07:36

Re: Gebed gevraagd

Bericht door Hoopvol »

HersteldHervormd schreef:Gebed voor de huidige situatie in Oekraïne.
Ja, voor de christenen in Oekraïne, voor de christenen in Rusland, het werk van stichting Friedensstimme, voor ds. D.M. Vinogradsky die op de vlucht is, voor zoveel zielen in nood, teveel om op te noemen.
Maar er is wel gebed nodig!
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8942
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Gebed gevraagd

Bericht door J.C. Philpot »

Christenen in Oekraine, die in december "He will hold me fast" zongen.

https://mobile.twitter.com/donald_cline ... D5sMYpAAAA

Wat hebben ze die woorden op dit moment nodig...


VERSE 1
When I fear my faith will fail,
Christ will hold me fast;
When the tempter would prevail,
He will hold me fast.
I could never keep my hold
Through life’s fearful path;
For my love is often cold;
He must hold me fast.

REFRAIN
He will hold me fast,
He will hold me fast;
For my Savior loves me so,
He will hold me fast.

VERSE 2
Those He saves are His delight,
Christ will hold me fast;
Precious in His holy sight,
He will hold me fast.
He’ll not let my soul be lost;
His promises shall last;
Bought by Him at such a cost,
He will hold me fast.

VERSE 3
For my life He bled and died,
Christ will hold me fast;
Justice has been satisfied;
He will hold me fast.
Raised with Him to endless life,
He will hold me fast
‘Till our faith is turned to sight
When He comes at last!
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Erik1960
Verbannen
Berichten: 1633
Lid geworden op: 06 jan 2022, 17:03

Re: Gebed gevraagd

Bericht door Erik1960 »

‘Want Gij, o Jezus, zijt bij mij
ik was U nimmer zo nabij.
Blijf bij mij, bij mij, Jezus zoet,
Uw bijzijn maakt mij alles goed’.

(Titus Brandsma; geschreven in de gevangenis van Scheveningen, wachtend op zijn transport dat uiteindelijk in Dachau eindigde)
’Wie uitziet en hoopt op de Heer krijgt nieuwe kracht: hij slaat zijn vleugels uit als een adelaar, hij loopt, maar wordt niet moe, hij rent, maar raakt niet uitgeput’.
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8942
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Gebed gevraagd

Bericht door J.C. Philpot »

Oekrainse christenen zingen in de metro, waar ze schuilen tegen de bombardementen.

https://youtu.be/-P1IgIYZRyg

Ps. Ik kan niet verifieren of de opname echt van deze week is.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Gebed gevraagd

Bericht door GerefGemeente-lid »

... voor twee mansleden vanuit onze gemeente die met een vrachtwagen met hulpgoederen zijn vertrokken naar Oekraïne.
Het kromme kan niet recht gemaakt worden, en hetgeen dat ontbreekt, kan niet geteld worden. (Prediker 1: 14 en 15)
Alles heeft een bestemden tijd, en alle voornemen onder den hemel heeft zijn tijd. (...) een tijd om te zwijgen (...). (Prediker 3: 1 en 7m)
Zeeuw
Berichten: 11587
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Gebed gevraagd

Bericht door Zeeuw »

Orchidee schreef:De familie van Mara wil bij deze iedereen hartelijk danken voor het meeleven. Er is veel gebed geweest, dat hebben ze gehoord en gemerkt. Er is een groot wonder gebeurd, Mara is ontwaakt uit coma. Ze heeft nog een lange weg te gaan, maar tot hiertoe hebben ze steeds ervaren dat de Heere haar goed en nabij is.
Ik weet niet of ik het heb gemist, maar is er in de tussentijd nog meer (positief) nieuws over Mara geweest?
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18714
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Gebed gevraagd

Bericht door helma »

Vanmorgen staan we bij de abortuskliniek, graag jullie gebed
Gebruikersavatar
Job
Berichten: 2961
Lid geworden op: 13 sep 2021, 08:02

Re: RE: Re: Gebed gevraagd

Bericht door Job »

helma schreef:Vanmorgen staan we bij de abortuskliniek, graag jullie gebed
Het zal niet in resultaten uit te drukken zijn, maar hoe is jullie wake gegaan?
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18714
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Gebed gevraagd

Bericht door helma »

Het is heel erg jammer dat we inmiddels met een bufferzone te maken hebben en we niet meer dichtbij de kliniek mogen staan. Dan bereik je eigenlijk de meeste vrouwen niet die je graag zou willen bereiken. Wel staan we nu op de aanlooproute van het station naar de kliniek, dus komen er wel bezoekers langs (maar dat zie je ook weer niet altijd aan de buitenkant).
We hebben nu best veel gesprekken over abortus met voorbijgangers en we delen voorlichtingsmateriaal uit. Ook hebben we een stapel Bijbels bij ons en sleutelhangers met een Bijbelapp (bijbel in 80 talen). De helft van de gesprekken gaat over abortus, de andere helft over de Bijbel.
Vanmorgen hebben we heel veel uitgedeeld en aardig wat mensen gesproken. Weinig vijandschap en agressie deze keer. Dat is meestal wel het geval.
Er kwam een man langs om te vertellen dat hij iedere dag in de Bijbel leest die hij een aantal weken van ons had gekregen. Dat was erg bemoedigend.
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18714
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Gebed gevraagd

Bericht door helma »

https://www.schreeuwomleven.nl/magazine ... mber-2021/

Hierin staat een uitgebreid verslag van een van onze wakes. Je kan je gratis abonneren op het blad Leef.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12008
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Gebed gevraagd

Bericht door Herman »

Onderwerp seksualiteit gesplitst naar: https://www.refoforum.nl/forum/viewtopi ... 19&t=15018
merel
Berichten: 9774
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Gebed gevraagd

Bericht door merel »

Herman schreef:Onderwerp seksualiteit gesplitst naar: https://www.refoforum.nl/forum/viewtopi ... 19&t=15018
Mag ik vragen waarom het topic verwijderd is?
GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Gebed gevraagd

Bericht door GerefGemeente-lid »

merel schreef:
Herman schreef:Onderwerp seksualiteit gesplitst naar: https://www.refoforum.nl/forum/viewtopi ... 19&t=15018
Mag ik vragen waarom het topic verwijderd is?
Ik zou dat ook wel willen weten. Of is het een beginnersfout???
Het kromme kan niet recht gemaakt worden, en hetgeen dat ontbreekt, kan niet geteld worden. (Prediker 1: 14 en 15)
Alles heeft een bestemden tijd, en alle voornemen onder den hemel heeft zijn tijd. (...) een tijd om te zwijgen (...). (Prediker 3: 1 en 7m)
Plaats reactie