Gebed gevraagd

GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Gebed gevraagd

Bericht door GerefGemeente-lid »

Erik1960 schreef:
GerefGemeente-lid schreef:
helma schreef:Geeft weer moed om door te gaan! Want dat zakt wel eens weg...
Ik begrijp het.

De wijsheid hierin toegewenst.

Ik vind het ook erg moeilijk dat de media er zo eenzijdig over bericht. Vooral de NOS is daar een ster in.
Zie je ook media die hierin niet eenzijdig berichten? Het debat is, zeker in de VS, zo extreem gepolariseerd dat eenzijdigheid ingebakken lijkt.
Misschien moet ik het woord eenzijdigheid vervangen voor vijandigheid richting degenen die tegen abortus zijn.
Het kromme kan niet recht gemaakt worden, en hetgeen dat ontbreekt, kan niet geteld worden. (Prediker 1: 14 en 15)
Alles heeft een bestemden tijd, en alle voornemen onder den hemel heeft zijn tijd. (...) een tijd om te zwijgen (...). (Prediker 3: 1 en 7m)
Erik1960
Verbannen
Berichten: 1633
Lid geworden op: 06 jan 2022, 17:03

Re: Gebed gevraagd

Bericht door Erik1960 »

Voor ouders van een omgekomen kind.
’Wie uitziet en hoopt op de Heer krijgt nieuwe kracht: hij slaat zijn vleugels uit als een adelaar, hij loopt, maar wordt niet moe, hij rent, maar raakt niet uitgeput’.
merel
Berichten: 9760
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Gebed gevraagd

Bericht door merel »

Erik1960 schreef:Voor ouders van een omgekomen kind.
Inderdaad, ik ben er al een aantal dagen mee bezig. Het ventje heeft ongeveer dezelfde leeftijd als mijn twee jongsten.
Charles
Berichten: 1554
Lid geworden op: 06 jan 2014, 08:44

Re: Gebed gevraagd

Bericht door Charles »

Inderdaad, ik heb een jongen van negen die regelmatig in de wijk aan het spelen, voetballen etc. is...
Ditbenik
Inactief
Berichten: 3465
Lid geworden op: 25 feb 2011, 17:09

Re: Gebed gevraagd

Bericht door Ditbenik »

Tienduizend mensen bij 'een stille tocht' die gekenmerkt werd door oorverdovend lawaai van auto's en motoren. Maar geen gebed. Geen roepen van uit de diepte tot God. Laten wij dan blijven bidden voor mensen in nood die leven zonder God.
-DIA-
Berichten: 32735
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Gebed gevraagd

Bericht door -DIA- »

Ditbenik schreef:Tienduizend mensen bij 'een stille tocht' die gekenmerkt werd door oorverdovend lawaai van auto's en motoren. Maar geen gebed. Geen roepen van uit de diepte tot God. Laten wij dan blijven bidden voor mensen in nood die leven zonder God.
Ik vond het echt stuitend.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Ditbenik
Inactief
Berichten: 3465
Lid geworden op: 25 feb 2011, 17:09

Re: Gebed gevraagd

Bericht door Ditbenik »

-DIA- schreef:
Ditbenik schreef:Tienduizend mensen bij 'een stille tocht' die gekenmerkt werd door oorverdovend lawaai van auto's en motoren. Maar geen gebed. Geen roepen van uit de diepte tot God. Laten wij dan blijven bidden voor mensen in nood die leven zonder God.
Ik vond het echt stuitend.
Dat komt omdat je in een andere cultuur zit Dia. De kloof tussen de 'Refo-cultuur' en de 'post-RKK-cultuur' is te groot. Ik vond het vooral leeg en verdrietig. Tegelijk heb ik wel respect voor bijvoorbeeld de burgemeester die de felle emoties van veel mensen in die omgeving weet in te dammen en de zaak beheersbaar houdt.
-DIA-
Berichten: 32735
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Gebed gevraagd

Bericht door -DIA- »

Ditbenik schreef:
-DIA- schreef:
Ditbenik schreef:Tienduizend mensen bij 'een stille tocht' die gekenmerkt werd door oorverdovend lawaai van auto's en motoren. Maar geen gebed. Geen roepen van uit de diepte tot God. Laten wij dan blijven bidden voor mensen in nood die leven zonder God.
Ik vond het echt stuitend.
Dat komt omdat je in een andere cultuur zit Dia. De kloof tussen de 'Refo-cultuur' en de 'post-RKK-cultuur' is te groot. Ik vond het vooral leeg en verdrietig. Tegelijk heb ik wel respect voor bijvoorbeeld de burgemeester die de felle emoties van veel mensen in die omgeving weet in te dammen en de zaak beheersbaar houdt.
Maar doet ons dat niets? Accepteren we het, schudden het hoofd misschien nog, en gaan over tot de orde van de dag?
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Ditbenik
Inactief
Berichten: 3465
Lid geworden op: 25 feb 2011, 17:09

Re: Gebed gevraagd

Bericht door Ditbenik »

-DIA- schreef:
Ditbenik schreef:
-DIA- schreef:
Ditbenik schreef:Tienduizend mensen bij 'een stille tocht' die gekenmerkt werd door oorverdovend lawaai van auto's en motoren. Maar geen gebed. Geen roepen van uit de diepte tot God. Laten wij dan blijven bidden voor mensen in nood die leven zonder God.
Ik vond het echt stuitend.
Dat komt omdat je in een andere cultuur zit Dia. De kloof tussen de 'Refo-cultuur' en de 'post-RKK-cultuur' is te groot. Ik vond het vooral leeg en verdrietig. Tegelijk heb ik wel respect voor bijvoorbeeld de burgemeester die de felle emoties van veel mensen in die omgeving weet in te dammen en de zaak beheersbaar houdt.
Maar doet ons dat niets? Accepteren we het, schudden het hoofd misschien nog, en gaan over tot de orde van de dag?
Ik heb geen idee wat het met jou doet. Die vraag kun je het beste zelf beantwoorden.
-DIA-
Berichten: 32735
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Gebed gevraagd

Bericht door -DIA- »

Ditbenik schreef:
-DIA- schreef: Maar doet ons dat niets? Accepteren we het, schudden het hoofd misschien nog, en gaan over tot de orde van de dag?
Ik heb geen idee wat het met jou doet. Die vraag kun je het beste zelf beantwoorden.
Dat is de geest van de tijd. Mensen vertrouwen elkaar niet meer. De liefde is ver geweken, en ieder, en dat zie ik ook om me heen, en verderop, leeft als het ware voor zichzelf. Er spoelt een golf van individualisme en egocentrisme over de wereld.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Ditbenik
Inactief
Berichten: 3465
Lid geworden op: 25 feb 2011, 17:09

Re: Gebed gevraagd

Bericht door Ditbenik »

-DIA- schreef:
Ditbenik schreef:
-DIA- schreef: Maar doet ons dat niets? Accepteren we het, schudden het hoofd misschien nog, en gaan over tot de orde van de dag?
Ik heb geen idee wat het met jou doet. Die vraag kun je het beste zelf beantwoorden.
Dat is de geest van de tijd. Mensen vertrouwen elkaar niet meer. De liefde is ver geweken, en ieder, en dat zie ik ook om me heen, en verderop, leeft als het ware voor zichzelf. Er spoelt een golf van individualisme en egocentrisme over de wereld.
Wat flauw. Je vraag naar wat het 'ons' doet. Die kan ik alleen voor mezelf beantwoorden en jij ook. Dan heeft niets met onbetrouwbaar, liefdeloos en leven voor mezelf te maken. Je vraagt 'doet ons dat niets?'. Je bedoelt 'doet jou dat niet?' Zelf wil je op die vraag geen antwoord geven maar je zet mij als onbetrouwbaar, liefdeloos , individualistisch en egocentrisch weg, zonder dat je weet wat ik voor antwoord had gegeven als je gevraagd had of het mij niets doet.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33244
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Gebed gevraagd

Bericht door Tiberius »

-DIA- schreef:
Ditbenik schreef:
-DIA- schreef: Maar doet ons dat niets? Accepteren we het, schudden het hoofd misschien nog, en gaan over tot de orde van de dag?
Ik heb geen idee wat het met jou doet. Die vraag kun je het beste zelf beantwoorden.
Dat is de geest van de tijd. Mensen vertrouwen elkaar niet meer. De liefde is ver geweken, en ieder, en dat zie ik ook om me heen, en verderop, leeft als het ware voor zichzelf. Er spoelt een golf van individualisme en egocentrisme over de wereld.
Je bedoelt waarschijnlijk: ik vertrouw mensen niet meer.
Dat kan, en is triest, maar generaliseren is niet terecht.
Gebruikersavatar
Maanenschijn
Berichten: 4062
Lid geworden op: 01 jan 2016, 14:33

Re: Gebed gevraagd

Bericht door Maanenschijn »

Nee hoor, ik denk dat DIA wel een beetje generaliseert, maar wel een kern van waarheid raakt. Ik kom steeds meer mensen (en ik kom door mijn werk best veel verschillende mensen tegen in een openhartige situatie) tegen die een soort maakbaar leven wensen. Tegenslagen, bemoeienis van anderen/overheid/kerk etc past daar niet in. In de aard van de zaak is dit een op zichzelf gerichte levenshouding.

Daarnaast, volgens mij spreekt DIA al 10 jaar in het pluralis majestatis, dus weten we precies dat hij met ‘ons’ zichzelf bedoelt :) .
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Ditbenik
Inactief
Berichten: 3465
Lid geworden op: 25 feb 2011, 17:09

Re: Gebed gevraagd

Bericht door Ditbenik »

Maanenschijn schreef:Nee hoor, ik denk dat DIA wel een beetje generaliseert, maar wel een kern van waarheid raakt. Ik kom steeds meer mensen (en ik kom door mijn werk best veel verschillende mensen tegen in een openhartige situatie) tegen die een soort maakbaar leven wensen. Tegenslagen, bemoeienis van anderen/overheid/kerk etc past daar niet in. In de aard van de zaak is dit een op zichzelf gerichte levenshouding.

Daarnaast, volgens mij spreekt DIA al 10 jaar in het pluralis majestatis, dus weten we precies dat hij met ‘ons’ zichzelf bedoelt :) .
Het ging nu in zijn reactie specifiek over mij.
Gebruikersavatar
Maanenschijn
Berichten: 4062
Lid geworden op: 01 jan 2016, 14:33

Gebed gevraagd

Bericht door Maanenschijn »

Ditbenik schreef:
Maanenschijn schreef:Nee hoor, ik denk dat DIA wel een beetje generaliseert, maar wel een kern van waarheid raakt. Ik kom steeds meer mensen (en ik kom door mijn werk best veel verschillende mensen tegen in een openhartige situatie) tegen die een soort maakbaar leven wensen. Tegenslagen, bemoeienis van anderen/overheid/kerk etc past daar niet in. In de aard van de zaak is dit een op zichzelf gerichte levenshouding.

Daarnaast, volgens mij spreekt DIA al 10 jaar in het pluralis majestatis, dus weten we precies dat hij met ‘ons’ zichzelf bedoelt :) .
Het ging nu in zijn reactie specifiek over mij.
Ik heb het minder op jou persoonlijk opgevat en gelezen, als aan jou gericht. Het leek mij meer een soort algemene verzuchting.

Maar ik kan (teruglezend) ook snappen dat je het inderdaad meer persoonlijk leest.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Plaats reactie