Voeding in het gezin

Pimpelmees
Berichten: 691
Lid geworden op: 30 sep 2014, 13:27

Re: Voeding in het gezin

Bericht door Pimpelmees »

Dank voor de uitleg. Ik zag de Pluots in de AH liggen maar ik wist niet wat het was. Daarom maar niet meegenomen. Is het trouwens lekker?
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Voeding in het gezin

Bericht door Mara »

Pimpelmees schreef:Dank voor de uitleg. Ik zag de Pluots in de AH liggen maar ik wist niet wat het was. Daarom maar niet meegenomen. Is het trouwens lekker?
Wij vinden van wel. Het vruchtvlees is mooi dieproze van kleur, de structuur lijkt meer op die van een pruim, maar ja dat komt door het 75% aandeel in genen. ;)
Zo een verse abrikoos eten valt vaak tegen. Die kocht ik wel eens bij den turk. Ze zijn snel melig.
Maar de smaak van een abrikoos op zich kan ik erg waarderen.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Ichtus
Berichten: 2162
Lid geworden op: 26 jul 2007, 22:37

Re: Voeding in het gezin

Bericht door Ichtus »

Mara schreef:In de supermarkt aangekomen bleek ik mijn winkelwagenmuntje niet bij me te hebben. Ik ging naar de servicebalie om geld te wisselen. Vóór mij stonden enkele klanten die allen een bus babymelkpoeder moesten hebben.
Dat staat in die supermarkt nu achter slot en grendel.
De laatste klant, een jonge vader, schoot in de rode vlekken toen bleek dat de verkoopster geen blik meer had van het soort dat hij moest hebben.
Het lijkt mij een heel akelig gevoel, dat je om bepaalde reden geen eten kunt kopen voor je baby.
Misschien is borstvoeding wel een gezond alternatief...
Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen!
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10440
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Voeding in het gezin

Bericht door Orchidee »

:super
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
-DIA-
Berichten: 32746
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Voeding in het gezin

Bericht door -DIA- »

Mara schreef:In de supermarkt aangekomen bleek ik mijn winkelwagenmuntje niet bij me te hebben. Ik ging naar de servicebalie om geld te wisselen. Vóór mij stonden enkele klanten die allen een bus babymelkpoeder moesten hebben.
Dat staat in die supermarkt nu achter slot en grendel.
De laatste klant, een jonge vader, schoot in de rode vlekken toen bleek dat de verkoopster geen blik meer had van het soort dat hij moest hebben.
Het lijkt mij een heel akelig gevoel, dat je om bepaalde reden geen eten kunt kopen voor je baby.
Daar zit een nogal groot probleem achter. Wellicht dat een doorsneeklant het niet allemaal begrijpt. Vooral China is hier de boosdoener.
De Chinezen dreigen nl. onze goede producten op te kopen, ze wantrouwen producten uit eigen land. Ook met reden! Er hebben zich daar in het recente verleden nogal wat zaken voorgedaan die de Chinese consument tot wantrouwen hebben gebracht.
Mijn broer werkt op de grootste fabriek van babyvoeding, waar o.a. Friso wordt gemaakt. Ik weet ook niet alles in de puntjes, maar als we geen maatregelen zouden nemen gaan de Chinezen met onze producten aan de haal. Nu is bekend dat Chinezen - als het moet - razendsnel kunnen leren, en ook kopiëren. Als ze eenmaal weten 'hoe wij dat in het westen doen', dan zal het wel gedaan zijn met hun hamsteren. Men moet weer vertrouwen krijgen in eigen voedsel. Het is vooreerst hun eigen nonchalance waarmee ze met levensmiddelen omgaan, waardoor dit probleem is ontstaan.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5648
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Voeding in het gezin

Bericht door Dodo »

In China zijn melkschandalen geweest. Aan de melk was melatonine toegevoegd, wat giftig bleek. Baby's zijn ziek geworden, aan de nieren volgens mij, en er zijn er ook gestorven. Nu vertrouwen veel Chinezen het melkpoeder niet meer, en kopen ze het liever in het buitenland. Nederland heeft een goede naam op dit gebied, dus veel Chinezen kopen het hier en sturen het naar China.
De misdaad slaat er ook een slaatje uit, en steelt hier melkpoeder en stuurt het dan naar China.
De prijs van een blik babymelk is in China zo'n vier keer zo hoog als hier, dus daar kan best aan verdiend worden.
Veel winkels hebben daarom een 1 per klant beleid, voor melkpoeder, of verkopen het vanachter de toonbank. Er was ook een winkel die met zwarte stift op de pakken schreef, en om een of andere reden was het daarom niet meer gewild bij Chinezen. Waarschijnlijk waren ze bang dat er in het Nederlands 'afgekeurd' of zo, op geschreven was.

Ik vind het overigens heel sneu. Je zult maar een baby hebben, niet zelf kunnen voeden om wat voor reden ook, en de babyvoeding uit de winkel kun je ook niet vertrouwen. Dan zit je mooi klem. Dan wil je wel extra betalen voor een blik melk uit Nederland dat je wel vertrouwt.

Het probleem is niet nieuw overigens, volgens mij was dat met die melatonine al een jaar of twee geleden.

Edit: het gaat over melamine, dat had ik fout. En het speelde al in 2008.
-DIA-
Berichten: 32746
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Voeding in het gezin

Bericht door -DIA- »

Dodo schreef:In China zijn melkschandalen geweest. Aan de melk was melatonine toegevoegd, wat giftig bleek. Baby's zijn ziek geworden, aan de nieren volgens mij, en er zijn er ook gestorven. Nu vertrouwen veel Chinezen het melkpoeder niet meer, en kopen ze het liever in het buitenland. Nederland heeft een goede naam op dit gebied, dus veel Chinezen kopen het hier en sturen het naar China.
De misdaad slaat er ook een slaatje uit, en steelt hier melkpoeder en stuurt het dan naar China.
De prijs van een blik babymelk is in China zo'n vier keer zo hoog als hier, dus daar kan best aan verdiend worden.
Veel winkels hebben daarom een 1 per klant beleid, voor melkpoeder, of verkopen het vanachter de toonbank. Er was ook een winkel die met zwarte stift op de pakken schreef, en om een of andere reden was het daarom niet meer gewild bij Chinezen. Waarschijnlijk waren ze bang dat er in het Nederlands 'afgekeurd' of zo, op geschreven was.

Ik vind het overigens heel sneu. Je zult maar een baby hebben, niet zelf kunnen voeden om wat voor reden ook, en de babyvoeding uit de winkel kun je ook niet vertrouwen. Dan zit je mooi klem. Dan wil je wel extra betalen voor een blik melk uit Nederland dat je wel vertrouwt.

Het probleem is niet nieuw overigens, volgens mij was dat met die melatonine al een jaar of twee geleden.

Edit: het gaat over melamine, dat had ik fout. En het speelde al in 2008.
Het gaat tegenwoordig niet meer alleen om kindervoeding. Chinezen hebben onze online supermarkten ontdekt. Ook b.v. onze Prodent tandpasta wordt massaal door Chinezen via internet gekocht, ten nadele van producten uit eigen land. Wat daarachter zit weet ik zo niet.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Online
DDD
Berichten: 28728
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Voeding in het gezin

Bericht door DDD »

Dat gaat wel ver, zo´n westerse smaak...
Mannetje
Berichten: 7771
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Voeding in het gezin

Bericht door Mannetje »

Ichtus schreef:
Mara schreef:In de supermarkt aangekomen bleek ik mijn winkelwagenmuntje niet bij me te hebben. Ik ging naar de servicebalie om geld te wisselen. Vóór mij stonden enkele klanten die allen een bus babymelkpoeder moesten hebben.
Dat staat in die supermarkt nu achter slot en grendel.
De laatste klant, een jonge vader, schoot in de rode vlekken toen bleek dat de verkoopster geen blik meer had van het soort dat hij moest hebben.
Het lijkt mij een heel akelig gevoel, dat je om bepaalde reden geen eten kunt kopen voor je baby.
Misschien is borstvoeding wel een gezond alternatief...
Misschien is borstvoeding wel helemaal geen alternatief...
-
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10440
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Voeding in het gezin

Bericht door Orchidee »

Vertel...
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Gebruikersavatar
JolandaOudshoorn
Berichten: 11271
Lid geworden op: 15 mar 2006, 20:53
Locatie: Groot Ammers

Re: Voeding in het gezin

Bericht door JolandaOudshoorn »

Orchidee schreef:Vertel...
Er zijn vrouwen waarbij het niet lukt om borstvoeding te geven.
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10440
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Voeding in het gezin

Bericht door Orchidee »

Dat weet ik, dat veroordeel ik ook niet! maar er zijn ook genoeg vrouwen die wel borstvoeding kunnen geven maar het beslist niet willen.
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Mannetje
Berichten: 7771
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Voeding in het gezin

Bericht door Mannetje »

Er zijn kinderen in één pleeggezin geplaatst, ook als baby.
Borstvoeding lukt niet altijd.
Sommige medicijnen gaan niet samen met borstvoeding.

Dan roept het wel makkelijk dat borstvoeding misschien wel gezonder is.

Begrijp me goed: als borstvoeding goed gaat, is het het beste wat één kindje kan krijgen, maar het gaat lang niet altijd.
-
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10440
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Voeding in het gezin

Bericht door Orchidee »

Dat weet ik wel, maar zie mijn argumenten, daar word niet op ingegaan ;)
Nonargumenten die je vaak hoort: lastig, altijd 1 die het kind moet voeden, oh mijn figuur, preutsheid, gebondenheid enz. enz.
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Voeding in het gezin

Bericht door Luther »

Orchidee schreef:Dat weet ik wel, maar zie mijn argumenten, daar word niet op ingegaan ;)
Nonargumenten die je vaak hoort: lastig, altijd 1 die het kind moet voeden, oh mijn figuur, preutsheid, gebondenheid enz. enz.
Ik val @Orchidee namens mijn vrouw van harte bij! :)
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Plaats reactie