Helma gebeten door hond.

-DIA-
Berichten: 32738
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Helma gebeten door hond.

Bericht door -DIA- »

Sterkte met de wonden door de honden.
Ik heb er ervaring mee.
Ooit, zal jaren 80 zijn geweest, was ik bezorger
van een weekblad in een buurtschap ten noorden van Rijssen.
Ik had een vrij grote wijk, en veel huizen stonden ver uiteen.
Daarom bezorgde ik de krant met de auto.
Op veel erven liepen honden, vaak keffende honden, soms blaffende honden.
Ik werd er een beetje aan gewend.
Op een van de erven wilde ik een krant in de bus deponeren, toen er een hond met
'wild geraas' aan kwam stormen. Ik dacht: Dit gaat mis. Ik was dicht bij de auto, probeerde
naar binnen te wippen (ik was nog jong en nog wat bewegelijker).
Maar de hond was sneller. Beet me in mijn linkerbeen. Broek stuk, been gewond.
Daar kwam de eigenaar van Hond aanlopen:
Grote mond: Je zag toch dat Hond daar liep?
Ik door het autovenster: Jazeker, maar die lopen hier op vrijwel ieder erf rond.
Als ik daarvoor moest wijken zou deze hele buurtschap van een krant verstoken blijven.
Het is te lang geleden om alles in detail nog te weten, maar Man was boos, en Hond bleek
agressief.
Ik nam contact op met het verspreidingsbureau. Man van verspreidingsbureau handelde af
met Man van Hond. Man van Hond werd schuldig bevonden.
Ik kreeg een nieuwe broek gratis, en of ik 'smartengeld' heb gekregen weet ik niet meer.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Online
Henk J
Berichten: 2587
Lid geworden op: 11 mar 2021, 10:34
Locatie: henkjrefoforum@gmail.com

Re: Helma gebeten door hond.

Bericht door Henk J »

Heb ook jarenlang de krant gedaan, van de meeste honden nooit last, op één na. Die heeft me ook een keer aangevlogen maar ik kon nog net de krantentas, die van solide plastic was gemaakt, als een soort schild gebruiken. Daarna gauw weg gefietst.
Onze eigen hond heeft recent trouwens nog een hardloper gebeten, die hond is nu naar een paardenpension waar veel gestolen werd. En waar ook een goede hondengeleider is. Het afmaken van het beest konden we toch ook niet over ons hart verkrijgen, hij was nog geen 2 jaar oud.
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18713
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Helma gebeten door hond.

Bericht door helma »

Vanmorgen even de eigenaar bezocht. Hij schrok erg, want het was zo'n "lieve" hond. Terwijl een van de buurvrouwen het een agressieve hond noemde..
Hij schrok van de foto van de wond (mijn zwager dacht wel dat het een 'succesvolle' halloweenversiering zou zijn...)
Ik heb gekozen voor hechtpleisters ipv hechtingen, maar of dat een juiste keus is geweest betwijfel ik achteraf. Het lijkt gelukkig vooralsnog niet ontstoken.

Dit is de derde keer dat ik door een zogenaamde lieve hond ben gebeten. Sinds we zelf een hond hebben ben ik niet meer bang geweest, maar ik denk dat ik voorlopig wel even uit de buurt blijf van andere honden.
merel
Berichten: 9768
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Helma gebeten door hond.

Bericht door merel »

Wat vervelend Helma! Beterschap!
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18713
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: RE: Re: Helma gebeten door hond.

Bericht door helma »

Mara schreef:
helma schreef:Ik kan weer een update doen in dit originele topic; vandaag was het weer zover. Tijdens een vroeg ommetje werd ik in mijn been gebeten door een agressieve hond. Weer eens wat anders om in Canada naar een eerste hulppost te moeten
Nou zeg, hoe weten ze je steeds te vinden? :fi
Ik dacht al, waarom zo'n oud topic naar boven gehaald, maar dat snap ik nu.
Hoefde je geen antibioticum?
Vandaag het 6e doktersbezoek na de beet en ik ben er nog niet...gelukkig is nu de ontsteking wel over. Niet door antibiotica maar door honing!
Was echt verrast dat de dokter dat gebruikte, maar schijnt veel ingezet te worden bij wondverzorging.
Online
DDD
Berichten: 28650
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Helma gebeten door hond.

Bericht door DDD »

Ook omdat teveel mensen hun kuurtjes niet afmaken.
Bertiel
Berichten: 4589
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: Helma gebeten door hond.

Bericht door Bertiel »

heeft nog wel flink impact zo'n beet
sterkte Helma!
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Gebruikersavatar
Johann Gottfried Walther
Berichten: 4783
Lid geworden op: 05 feb 2008, 15:49

Re: Helma gebeten door hond.

Bericht door Johann Gottfried Walther »

Sterkte Helma!
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18713
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Helma gebeten door hond.

Bericht door helma »

Ik heb er nauwelijks last van gelukkig! De wond moet alleen wel dichtgaan...
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: RE: Re: Helma gebeten door hond.

Bericht door Mara »

helma schreef:
Mara schreef:
helma schreef:Ik kan weer een update doen in dit originele topic; vandaag was het weer zover. Tijdens een vroeg ommetje werd ik in mijn been gebeten door een agressieve hond. Weer eens wat anders om in Canada naar een eerste hulppost te moeten
Nou zeg, hoe weten ze je steeds te vinden? :fi
Ik dacht al, waarom zo'n oud topic naar boven gehaald, maar dat snap ik nu.
Hoefde je geen antibioticum?
Vandaag het 6e doktersbezoek na de beet en ik ben er nog niet...gelukkig is nu de ontsteking wel over. Niet door antibiotica maar door honing!
Was echt verrast dat de dokter dat gebruikte, maar schijnt veel ingezet te worden bij wondverzorging.
Superspul :super
Eén van de katjes heeft wel eens een zgn hotspot (rond bloederig plekje) en ze kan niet tegen de spulletjes van de dokter. Maar ik haal honing bij een imker in het buitengebied, dat schijnt het meest effectief te zijn bij allergie e.d.
Ik doe dan een paar keer per dag een lik honing op het wondje, ook druppel ik er colloidaal zilverwater op.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Plaats reactie