Lichtwekker voor winterdip!!!

Gebruikersavatar
Lizzy
Berichten: 1335
Lid geworden op: 17 feb 2005, 11:45
Locatie: Benthuizen

Lichtwekker voor winterdip!!!

Bericht door Lizzy »

Hartelijk welkom op deze website die u informatie verschaft over het gebruik van de lichtwekker of Daymaker. Een lichtwekker kan gebruikt worden om een winterdip of winterdepressie te voorkomen. Lichtwekkers zorgen er ook voor dat u gedurende de wintertijd gemakkelijker in slaap valt, en 's ochtends frisser wakker wordt.

Op de verschillende webpagina's vindt u verschillende lichtwekkers, van de eenvoudige Bodyclock Sunray, tot de geavanceerde Bodyclock Advanced, die tal van vernuftigheden verbergt achter een mooi design.

Wilt u meer persoonlijk advies voor het gebruik van lichtwekkers, mail ons dan.

Denk ook eens aan een lichtwekker als relatiegeschenk voor uw huisgenoot, familielid, of voor uw werknemer of collega (zeker als die zich in de winter verslaapt...).


Ik moet zeggen dat ik er een gekocht heb en het is een aparte ervaring om wakker te worden terwijl het licht aan gaat. Ik zet hem op een half uur en dan is het licht op zijn felst. Ik kan niet tegen dat donker. Sommige dagen wordt het bijna niet licht. Daarom een beetje vriezen en een helder zonnetje!!! Heerlijk!
Niemand is volmaakt en daarvan ben ik het perfecte voorbeeld.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Kaw
Berichten: 5448
Lid geworden op: 07 jun 2003, 08:42
Contacteer:

Bericht door Kaw »

Soort kunstzonnetje. In Finland en Rusland worden ze veel gebruikt. Vooral bij kinderen.
Op zichzelf lijkt me dat wel wat, maar ik ben bang dat ik er niet in trap om het zo maar ff te zeggen.
Gebruikersavatar
Lizzy
Berichten: 1335
Lid geworden op: 17 feb 2005, 11:45
Locatie: Benthuizen

Bericht door Lizzy »

Daar trap je echt wel in Kaw. Licht is belangrijk.
Niemand is volmaakt en daarvan ben ik het perfecte voorbeeld.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Eva
Berichten: 110
Lid geworden op: 01 okt 2005, 22:25

Bericht door Eva »

Lizzy schreef:Daar trap je echt wel in Kaw. Licht is belangrijk.
Volgens mij zou het net zo gaan als met een wekker. Uitslaan en denken: Nog vijf minuten... :roll:

Met het licht aan slaap ik ook heerlijk en zeker 's morgens vroeg in de winter...als je bed zo lekker warm is! Eigenlijk moet je bed koud worden, dan zou het bij mij wel werken.. :mrgreen: :idea:
Gebruikersavatar
Miscanthus
Berichten: 5306
Lid geworden op: 30 okt 2004, 14:38
Locatie: Heuvelrug

Bericht door Miscanthus »

Eva schreef:
Lizzy schreef:Daar trap je echt wel in Kaw. Licht is belangrijk.
Volgens mij zou het net zo gaan als met een wekker. Uitslaan en denken: Nog vijf minuten... :roll:

Met het licht aan slaap ik ook heerlijk en zeker 's morgens vroeg in de winter...als je bed zo lekker warm is! Eigenlijk moet je bed koud worden, dan zou het bij mij wel werken.. :mrgreen: :idea:
Daar kan je echtgenoot vast wel voor zorgen.... :wink:
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Bericht door Marnix »

Kaw schreef:Soort kunstzonnetje. In Finland en Rusland worden ze veel gebruikt. Vooral bij kinderen.
Op zichzelf lijkt me dat wel wat, maar ik ben bang dat ik er niet in trap om het zo maar ff te zeggen.
Ik denk dat het wel meevalt.... Je wordt namelijk natuurlijker wakker. Als je diep slaapt en opeens wakker wordt van de wekker is dat niet natuurlijk. De wekker zorgt er voor dat je geleidelijk aan wakker wordt in plaats van in 1 keer, dat je van die diepe slaap langzaam overgaat in een lichte slaap en van daaruit wakker wordt... en dat dat goed is geloof ik wel.

Nu die dingen nog wat goedkoper.... :) Zelf laat ik meestal een stuk van het gordijn open (of helemaal open) omdat het anders te donker blijft.... en het raam op een kier zodat de lucht vrij koud blijft... dat helpt ook wel een beetje bij lekker wakker worden.
Gebruikersavatar
Lizzy
Berichten: 1335
Lid geworden op: 17 feb 2005, 11:45
Locatie: Benthuizen

Bericht door Lizzy »

Marnix schreef:
Kaw schreef:Soort kunstzonnetje. In Finland en Rusland worden ze veel gebruikt. Vooral bij kinderen.
Op zichzelf lijkt me dat wel wat, maar ik ben bang dat ik er niet in trap om het zo maar ff te zeggen.
Ik denk dat het wel meevalt.... Je wordt namelijk natuurlijker wakker. Als je diep slaapt en opeens wakker wordt van de wekker is dat niet natuurlijk. De wekker zorgt er voor dat je geleidelijk aan wakker wordt in plaats van in 1 keer, dat je van die diepe slaap langzaam overgaat in een lichte slaap en van daaruit wakker wordt... en dat dat goed is geloof ik wel.

Nu die dingen nog wat goedkoper.... :) Zelf laat ik meestal een stuk van het gordijn open (of helemaal open) omdat het anders te donker blijft.... en het raam op een kier zodat de lucht vrij koud blijft... dat helpt ook wel een beetje bij lekker wakker worden.
Kijk Marnix met jou kan ik praten!! Het viel mij ook op als je dus één morgen de die lichtwekker niet gebruikt dat je toch wel wakker wordt op de tijd waarop je normaal gewekt wordt door die wekker.
Niemand is volmaakt en daarvan ben ik het perfecte voorbeeld.

Afbeelding
Corydoras
Berichten: 965
Lid geworden op: 01 jun 2005, 13:59

Bericht door Corydoras »

Onzin is het zeker niet. De hoeveelheid daglicht heeft grote invloed op je slaapgedrag en stemming. Het zelfmoordpercentage boven de poolgrens is 's winters bijvoorbeeld schrikbarend hoog. De gevoeligheid ervoor verschilt per persoon.

Er is ooit een leuk onderzoek gedaan op de Noordpool. Een groep mensen werd daar neergezet zonder tijdsaanduiding, met de opdracht te gaan slapen wanneer ze daar behoefte aan hadden. In het begin had iedereen nog z'n gewone slaaptijd, maar na verloop van tijd begon dat te veranderen. 's Winters sliep iedereen veel langer, en 's zomers juist korter.
Lizzy schreef:Kijk Marnix met jou kan ik praten!! Het viel mij ook op als je dus één morgen de die lichtwekker niet gebruikt dat je toch wel wakker wordt op de tijd waarop je normaal gewekt wordt door die wekker.
Dat is logisch, want je lichaam went aan een bepaald ritme. Dat werkt ook zo met een gewone wekker, al ben je je dat misschien niet altijd zo bewust.
Afbeelding
rivers
Berichten: 51
Lid geworden op: 17 okt 2005, 09:09

Bericht door rivers »

Er zijn ook mensen met een winterdepressie die baat hebben bij speciale lichttherapie. http://www.winterdip.nl/
Men ontmoet maar zelden een persoon die wil luisteren naar wat hij niet horen wil.
Gebruikersavatar
henriët
Berichten: 12915
Lid geworden op: 30 mar 2007, 17:54

Re:

Bericht door henriët »

Kaw schreef:Soort kunstzonnetje. In Finland en Rusland worden ze veel gebruikt. Vooral bij kinderen.
Op zichzelf lijkt me dat wel wat, maar ik ben bang dat ik er niet in trap om het zo maar ff te zeggen.
Of de lichtwekker een echte winterdip tegengaat dat denk ik niet, of het moet een dipje zijn. ( depressie is niet zo een twee drie op te lossen)
Maar om makkelijker uit je bed te komen is het een ideaal apparaat! Wij hebben m vorig jaar aangeschaft.. en t werkt echt. Je wordt makkelijker en rustiger wakker..
dus ja.. de winter staat voor de deur, dus misschien een tip om aan te schaffen!
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10419
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Re:

Bericht door Zita »

henriët schreef:
Kaw schreef:Soort kunstzonnetje. In Finland en Rusland worden ze veel gebruikt. Vooral bij kinderen.
Op zichzelf lijkt me dat wel wat, maar ik ben bang dat ik er niet in trap om het zo maar ff te zeggen.
Of de lichtwekker een echte winterdip tegengaat dat denk ik niet, of het moet een dipje zijn. ( depressie is niet zo een twee drie op te lossen)
Maar om makkelijker uit je bed te komen is het een ideaal apparaat! Wij hebben m vorig jaar aangeschaft.. en t werkt echt. Je wordt makkelijker en rustiger wakker..
dus ja.. de winter staat voor de deur, dus misschien een tip om aan te schaffen!
werkt 'ie ook als je gewend bent zonder gordijnen te slapen (moet ze nog steeds aanschaffen, de buren hebben een telescoop nodig om naar binnen te kunnen kijken, dus de gordijnen staan onderaan het prioriteitenlijstje) en als je gerust een hele nacht met het licht aan slaapt?
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Re:

Bericht door Luther »

henriët schreef:
Kaw schreef:Soort kunstzonnetje. In Finland en Rusland worden ze veel gebruikt. Vooral bij kinderen.
Op zichzelf lijkt me dat wel wat, maar ik ben bang dat ik er niet in trap om het zo maar ff te zeggen.
Of de lichtwekker een echte winterdip tegengaat dat denk ik niet, of het moet een dipje zijn. ( depressie is niet zo een twee drie op te lossen)
Maar om makkelijker uit je bed te komen is het een ideaal apparaat! Wij hebben m vorig jaar aangeschaft.. en t werkt echt. Je wordt makkelijker en rustiger wakker..
dus ja.. de winter staat voor de deur, dus misschien een tip om aan te schaffen!
Ik heb er juist vandaag naar gekeken, maar die dingen zijn ongelofelijk duur. Ik zag 149 euro... :bobo
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Re:

Bericht door refo »

Luther schreef:
henriët schreef:
Kaw schreef:Soort kunstzonnetje. In Finland en Rusland worden ze veel gebruikt. Vooral bij kinderen.
Op zichzelf lijkt me dat wel wat, maar ik ben bang dat ik er niet in trap om het zo maar ff te zeggen.
Of de lichtwekker een echte winterdip tegengaat dat denk ik niet, of het moet een dipje zijn. ( depressie is niet zo een twee drie op te lossen)
Maar om makkelijker uit je bed te komen is het een ideaal apparaat! Wij hebben m vorig jaar aangeschaft.. en t werkt echt. Je wordt makkelijker en rustiger wakker..
dus ja.. de winter staat voor de deur, dus misschien een tip om aan te schaffen!
Ik heb er juist vandaag naar gekeken, maar die dingen zijn ongelofelijk duur. Ik zag 149 euro... :bobo
Via de Postbank-ING rentepunten:
Adviesprijs € 149
ING prijs € 74,50
+ 7.450 rentepunten
Admin.- en verzendkosten € 9,95
Meer informatie
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Gebruikersavatar
vlinder
Berichten: 5474
Lid geworden op: 22 nov 2004, 18:19

Re: Lichtwekker voor winterdip!!!

Bericht door vlinder »

Wij hebben hem ook en hij bevalt echt prima!
Wel vind ik er 1 nadeel (tegen een heleboel voordelen) aan zitten:
Als mem de hele week om 5.45 uur uit bed gaat en op zaterdag of zondag wat langer kan slapen, moet ik er om 6.00 uur uit voor m'n werk. Dan is memento ook wakker.
Omdat ik dat erg zielig vind zet ik dan alsnog mijn telefoon zodat hij niet wakker wordt door het licht.
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Gebruikersavatar
Moni
Berichten: 341
Lid geworden op: 20 mei 2005, 14:40
Locatie: Zuid Holland

Re: Re:

Bericht door Moni »

Luther schreef:
henriët schreef:
Kaw schreef:Soort kunstzonnetje. In Finland en Rusland worden ze veel gebruikt. Vooral bij kinderen.
Op zichzelf lijkt me dat wel wat, maar ik ben bang dat ik er niet in trap om het zo maar ff te zeggen.
Of de lichtwekker een echte winterdip tegengaat dat denk ik niet, of het moet een dipje zijn. ( depressie is niet zo een twee drie op te lossen)
Maar om makkelijker uit je bed te komen is het een ideaal apparaat! Wij hebben m vorig jaar aangeschaft.. en t werkt echt. Je wordt makkelijker en rustiger wakker..
dus ja.. de winter staat voor de deur, dus misschien een tip om aan te schaffen!
Ik heb er juist vandaag naar gekeken, maar die dingen zijn ongelofelijk duur. Ik zag 149 euro... :bobo
Wij hebben er nog een staan en gebruiken hem niet meer..... interesse??? ;)
Plaats reactie