-DIA- schreef:Dan hebben we het uit uwe monden gehoord.
Wij hopen iets anders te horen van een Ander.
Wat hoop je dan te horen DIA?
-DIA- schreef:Dan hebben we het uit uwe monden gehoord.
Wij hopen iets anders te horen van een Ander.
Nasrani schreef:-DIA- schreef:Dan hebben we het uit uwe monden gehoord.
Wij hopen iets anders te horen van een Ander.
Wat hoop je dan te horen DIA?
-DIA- schreef:Nasrani schreef:-DIA- schreef:Dan hebben we het uit uwe monden gehoord.
Wij hopen iets anders te horen van een Ander.
Wat hoop je dan te horen DIA?
Als een mens wat zegt heb ik niets aan.
We weten wel wat we niet behoeven.
We hebben nodig wat geen van ons wil hebben.
We hebben te bedenken wat een Ander zegt.
Ik lees van een psalmdichter die dat ook begeerde:
"En zeg haar IK ben uw Heil alleen"
-DIA- schreef:Nasrani schreef:-DIA- schreef:Dan hebben we het uit uwe monden gehoord.
Wij hopen iets anders te horen van een Ander.
Wat hoop je dan te horen DIA?
Als een mens wat zegt heb ik niets aan.
We weten wel wat we niet behoeven.
We hebben nodig wat geen van ons wil hebben.
We hebben te bedenken wat een Ander zegt.
Ik lees van een psalmdichter die dat ook begeerde:
"En zeg haar IK ben uw Heil alleen"
Nasrani schreef:-DIA- schreef:Nasrani schreef:-DIA- schreef:Dan hebben we het uit uwe monden gehoord.
Wij hopen iets anders te horen van een Ander.
Wat hoop je dan te horen DIA?
Als een mens wat zegt heb ik niets aan.
We weten wel wat we niet behoeven.
We hebben nodig wat geen van ons wil hebben.
We hebben te bedenken wat een Ander zegt.
Ik lees van een psalmdichter die dat ook begeerde:
"En zeg haar IK ben uw Heil alleen"
Zijn de teksten die door @Zeeuw en mij gedeeld zijn dan niet van een Ander? Je weet wel wat je niet nodig hebt, maar wat jij denkt nodig te hebben daar denkt die Ander misschien wel heel anders over.....
Spreekt God dan niet elke dag tot jouw door het lezen van Zijn woord, de preken die je mag horen? Dat we niet altijd wat horen is niet Gods schuld, maar die van ons!
Heb jij geen Saambinder?Jeremiah schreef:Jantje schreef:Heb je de laatste alinea gelezen van de achterkant van de Saambinder? Die kwam bij mij nogal binnen, gisterenavond.
Wat was daarin te lezen?
-DIA- schreef:Nasrani schreef:Zijn de teksten die door @Zeeuw en mij gedeeld zijn dan niet van een Ander? Je weet wel wat je niet nodig hebt, maar wat jij denkt nodig te hebben daar denkt die Ander misschien wel heel anders over.....
Spreekt God dan niet elke dag tot jouw door het lezen van Zijn woord, de preken die je mag horen? Dat we niet altijd wat horen is niet Gods schuld, maar die van ons!
Wat dat laatste betreft, speekt God op velerlei wijze tot ons,
door Zijn Woord, door de natuur, door het wereldgebeuren, enz.
Maar dat is wat anders dan het persoonlijk spreken tot de ziel.
Nasrani schreef:-DIA- schreef:Nasrani schreef:Zijn de teksten die door @Zeeuw en mij gedeeld zijn dan niet van een Ander? Je weet wel wat je niet nodig hebt, maar wat jij denkt nodig te hebben daar denkt die Ander misschien wel heel anders over.....
Spreekt God dan niet elke dag tot jouw door het lezen van Zijn woord, de preken die je mag horen? Dat we niet altijd wat horen is niet Gods schuld, maar die van ons!
Wat dat laatste betreft, speekt God op velerlei wijze tot ons,
door Zijn Woord, door de natuur, door het wereldgebeuren, enz.
Maar dat is wat anders dan het persoonlijk spreken tot de ziel.
Eerder zei je dat je iets anders van een Ander hoopt te horen. Daar gaat mijn vraag over?
Wat Zijn spreken betreft, zoek je dan naar een spreken zoals bij Paulus?
Ik bedoel het niet vervelend, maar je opmerkingen brengen deze vragen bij mij naar boven....
-DIA- schreef:Nasrani schreef:-DIA- schreef:Nasrani schreef:Zijn de teksten die door @Zeeuw en mij gedeeld zijn dan niet van een Ander? Je weet wel wat je niet nodig hebt, maar wat jij denkt nodig te hebben daar denkt die Ander misschien wel heel anders over.....
Spreekt God dan niet elke dag tot jouw door het lezen van Zijn woord, de preken die je mag horen? Dat we niet altijd wat horen is niet Gods schuld, maar die van ons!
Wat dat laatste betreft, speekt God op velerlei wijze tot ons,
door Zijn Woord, door de natuur, door het wereldgebeuren, enz.
Maar dat is wat anders dan het persoonlijk spreken tot de ziel.
Eerder zei je dat je iets anders van een Ander hoopt te horen. Daar gaat mijn vraag over?
Wat Zijn spreken betreft, zoek je dan naar een spreken zoals bij Paulus?
Ik bedoel het niet vervelend, maar je opmerkingen brengen deze vragen bij mij naar boven....
Spreek ik nu zo apart? Nee dat niet per se, maar God spreekt wel net als bij Paulus tot de ziel.
Paulus werd door Jezus als Rechter gedaagd, maar dat is een extraordinaire weg.
En daar sprak Jezus niet als de Zaligmaker, maar als de Rechter. Dat is (ik geloof) de enige keer
dat de Tweede Persoon in het Goddelijk Wezen als Rechter optreedt. In de gewone weg is het de
niet Jezus die een mens neervelt.
Maar God spreekt gewis! tot elk die voor Hem leeft. God is niet veranderd, maar wij veranderen wel.
Ik raad dan ook aan om b.v. Digibron (en zeker niet in de laatste plaats de oudvaders) te onderzoeken,
daar is veel te lezen, als we juist en gericht zoeken.
We kunnen het weten als we maar de oude schrijvers lezen en ook nog wel hedendaagse dominees,
Vraag dan maar niet te veel. maar onderzoek het eens.
U komt er zeker wel uit wat ik bedoel, als u wat zoekt in de Schriftuurlijk-bevindelijke schrijvers.
gallio schreef:Ik vraag me trouwens af als we kunnen stellen dat de opgestane Jezus hier spreekt als rechter. Saulus werdt stilgezet op de zondeweg, maar hij werdt niet geoordeeld.
-DIA- schreef:Nasrani schreef:-DIA- schreef:Nasrani schreef:Zijn de teksten die door @Zeeuw en mij gedeeld zijn dan niet van een Ander? Je weet wel wat je niet nodig hebt, maar wat jij denkt nodig te hebben daar denkt die Ander misschien wel heel anders over.....
Spreekt God dan niet elke dag tot jouw door het lezen van Zijn woord, de preken die je mag horen? Dat we niet altijd wat horen is niet Gods schuld, maar die van ons!
Wat dat laatste betreft, speekt God op velerlei wijze tot ons,
door Zijn Woord, door de natuur, door het wereldgebeuren, enz.
Maar dat is wat anders dan het persoonlijk spreken tot de ziel.
Eerder zei je dat je iets anders van een Ander hoopt te horen. Daar gaat mijn vraag over?
Wat Zijn spreken betreft, zoek je dan naar een spreken zoals bij Paulus?
Ik bedoel het niet vervelend, maar je opmerkingen brengen deze vragen bij mij naar boven....
Spreek ik nu zo apart? Nee dat niet per se, maar God spreekt wel net als bij Paulus tot de ziel.
Paulus werd door Jezus als Rechter gedaagd, maar dat is een extraordinaire weg.
En daar sprak Jezus niet als de Zaligmaker, maar als de Rechter. Dat is (ik geloof) de enige keer
dat de Tweede Persoon in het Goddelijk Wezen als Rechter optreedt. In de gewone weg is het de
niet Jezus die een mens neervelt.
Maar God spreekt gewis! tot elk die voor Hem leeft. God is niet veranderd, maar wij veranderen wel.
Ik raad dan ook aan om b.v. Digibron (en zeker niet in de laatste plaats de oudvaders) te onderzoeken,
daar is veel te lezen, als we juist en gericht zoeken.
We kunnen het weten als we maar de oude schrijvers lezen en ook nog wel hedendaagse dominees,
Vraag dan maar niet te veel. maar onderzoek het eens.
U komt er zeker wel uit wat ik bedoel, als u wat zoekt in de Schriftuurlijk-bevindelijke schrijvers.
-DIA- schreef:gallio schreef:Ik vraag me trouwens af als we kunnen stellen dat de opgestane Jezus hier spreekt als rechter. Saulus werdt stilgezet op de zondeweg, maar hij werdt niet geoordeeld.
Jawel... Nooit anders geleerd.
Hij was drie dagen dat hij niet zag en niet at.
Ananias werd gezonden om hem te onderwijzen.
Toen vielen van zijn ogen af als schellen.
Was de arrestatie als Rechter of als Redder?
Hij kende Jezus niet, hij vroeg: Wie zijt Gij Heere?
Zijn ogen werden gepend dat hij zag wat hij eerst niet zag:
Zijn blindheid.
We moeten er maar op letten dat het eerste wat God ontdekt
je eigen blindheid is.
Dat kenden de Farizeeërs niet.
Die vroegen zelfs: Zijn wij dan ook blind?
Als je ogen geopend worden weet je het niet meer.
Zoals b.v. Saulus ook vroeg:
Wie zijt Gij?
Of de Pinksterlingen:
Wat moeten wij doen om zalig te worden?
-DIA- schreef:gallio schreef:Ik vraag me trouwens af als we kunnen stellen dat de opgestane Jezus hier spreekt als rechter. Saulus werdt stilgezet op de zondeweg, maar hij werdt niet geoordeeld.
Jawel... Nooit anders geleerd.
Hij was drie dagen dat hij niet zag en niet at.
Ananias werd gezonden om hem te onderwijzen.
Toen vielen van zijn ogen af als schellen.
Was de arrestatie als Rechter of als Redder?
Hij kende Jezus niet, hij vroeg: Wie zijt Gij Heere?
Zijn ogen werden gepend dat hij zag wat hij eerst niet zag:
Zijn blindheid.
We moeten er maar op letten dat het eerste wat God ontdekt
je eigen blindheid is.
Dat kenden de Farizeeërs niet.
Die vroegen zelfs: Zijn wij dan ook blind?
Als je ogen geopend worden weet je het niet meer.
Zoals b.v. Saulus ook vroeg:
Wie zijt Gij?
Of de Pinksterlingen:
Wat moeten wij doen om zalig te worden?
-DIA- schreef:gallio schreef:Ik vraag me trouwens af als we kunnen stellen dat de opgestane Jezus hier spreekt als rechter. Saulus werdt stilgezet op de zondeweg, maar hij werdt niet geoordeeld.
Jawel... Nooit anders geleerd.
Hij was drie dagen dat hij niet zag en niet at.......
gallio schreef:-DIA- schreef:gallio schreef:Ik vraag me trouwens af als we kunnen stellen dat de opgestane Jezus hier spreekt als rechter. Saulus werdt stilgezet op de zondeweg, maar hij werdt niet geoordeeld.
Jawel... Nooit anders geleerd.
Hij was drie dagen dat hij niet zag en niet at.......
Als er in Rijssen iemand gearresteerd moet worden, doet de rechter dat of de politie?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten