Spreuk van de dag

-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Spreuk van de dag

Bericht door -DIA- »

Johann Gottfried Walther schreef:Sommigen zijn zo vol van dat er aan Gods recht moet worden voldaan, dat ze bijna geen tijd/aandacht hebben voor het feit dat aan Gods recht IS voldaan.
Hoe ging dat dan? Daar zou ik wel wat over willen horen!
Bevindelijk hè? Geen theorie of bloot gevoel.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Zeeuw
Berichten: 11547
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Spreuk van de dag

Bericht door Zeeuw »

-DIA- schreef:
Johann Gottfried Walther schreef:Sommigen zijn zo vol van dat er aan Gods recht moet worden voldaan, dat ze bijna geen tijd/aandacht hebben voor het feit dat aan Gods recht IS voldaan.
Hoe ging dat dan? Daar zou ik wel wat over willen horen!
Bevindelijk hè? Geen theorie of bloot gevoel.
Ja, zou je daar echt van personen op dit forum over willen horen? En het dan durven aannemen of direct weer langs de eigen meetlat leggen? Ik heb er onlangs ook een vraag over aan jou gesteld. Geen antwoord gekregen. Durf je uberhaupt nog te geloven dat er ook hedentendage mensen nog bevindelijk over deze zaken kunnen spreken?
Ik begrijp de zin van JGW erg goed. Men blijft theoretiseren, zo hard, dat het suizen van de zachte stilte volledig wordt overstemd.
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Spreuk van de dag

Bericht door -DIA- »

Zeeuw schreef:
-DIA- schreef:
Johann Gottfried Walther schreef:Sommigen zijn zo vol van dat er aan Gods recht moet worden voldaan, dat ze bijna geen tijd/aandacht hebben voor het feit dat aan Gods recht IS voldaan.
Hoe ging dat dan? Daar zou ik wel wat over willen horen!
Bevindelijk hè? Geen theorie of bloot gevoel.
Ja, zou je daar echt van personen op dit forum over willen horen? En het dan durven aannemen of direct weer langs de eigen meetlat leggen? Ik heb er onlangs ook een vraag over aan jou gesteld. Geen antwoord gekregen. Durf je uberhaupt nog te geloven dat er ook hedentendage mensen nog bevindelijk over deze zaken kunnen spreken?
Ik begrijp de zin van JGW erg goed. Men blijft theoretiseren, zo hard, dat het suizen van de zachte stilte volledig wordt overstemd.
Niet wantrouwen, geen meetlatten, dat past ons niet, dan zou het allemaal mensenwerk zijn. Maar wees maar eerlijk, hoor jij nog wel eens iets van het doorbrekende Geesteswerk? Het zal er wel blijven, naar het Woord, maar we moeten wel waarnemen dat het Woord des Heeren dierbaar is in onze dagen (zie Richteren).
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Johann Gottfried Walther
Berichten: 4763
Lid geworden op: 05 feb 2008, 15:49

Re: Spreuk van de dag

Bericht door Johann Gottfried Walther »

-DIA- schreef:
Johann Gottfried Walther schreef:Sommigen zijn zo vol van dat er aan Gods recht moet worden voldaan, dat ze bijna geen tijd/aandacht hebben voor het feit dat aan Gods recht IS voldaan.
Hoe ging dat dan? Daar zou ik wel wat over willen horen!
Bevindelijk hè? Geen theorie of bloot gevoel.
2 Kor5:
19 Want God was in Christus de wereld met Zichzelven verzoenende, hun zonden hun niet toerekenende, en heeft het woord der verzoening in ons gelegd.
20 Zo zijn wij dan gezanten van Christuswege, alsof God door ons bade; wij bidden van Christuswege: Laat u met God verzoenen.
21 Want Dien Die geen zonde gekend heeft, heeft Hij zonde voor ons gemaakt, opdat wij zouden worden rechtvaardigheid Gods in Hem.

God was Christus de wereld met Zichzelf verzoenende.
De Heere God heeft verzoening aangebracht.

Want Dien Die geen zonde gekend heeft, heeft Hij zonde voor ons gemaakt, opdat wij zouden worden rechtvaardigheid Gods in Hem.
Door Christus is aan het recht van God voldaan.

Ieder die door genade mag geloven die heeft deel aan die verzoening en in Jezus Christus is die gelovige rechtvaardig voor God.

Als je je niet door Gods woord wilt laten overtuigen, waarom zou je dan voor de zoveelste keer de genade die ik van God heb ontvangen willen betwijfelen, het kindschap van God in Christus dat ik ontving beschimpen, het geloof dat ik uit genade mag hebben, langs jouw meetlat leggen,

Ik getuig dat ik uit de duisternis tot Gods evangelielicht ben getrokken door genade, Jezus Christus als verdorven en doemwaardige zondaar mocht omhelzen, de Heilige Geest in mijn hart en leven mocht ontvangen, zodat 2 Korinthe 5 zoals al eerder geciteerd mijn zeer dierbaar is.

Door de genade Gods ben ik die ik ben!
God, Vader, Zoon en Heilige Geest is mijn getuige!
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Spreuk van de dag

Bericht door -DIA- »

Johann Gottfried Walther schreef:
-DIA- schreef:
Johann Gottfried Walther schreef:Sommigen zijn zo vol van dat er aan Gods recht moet worden voldaan, dat ze bijna geen tijd/aandacht hebben voor het feit dat aan Gods recht IS voldaan.
Hoe ging dat dan? Daar zou ik wel wat over willen horen!
Bevindelijk hè? Geen theorie of bloot gevoel.
2 Kor5:
19 Want God was in Christus de wereld met Zichzelven verzoenende, hun zonden hun niet toerekenende, en heeft het woord der verzoening in ons gelegd.
20 Zo zijn wij dan gezanten van Christuswege, alsof God door ons bade; wij bidden van Christuswege: Laat u met God verzoenen.
21 Want Dien Die geen zonde gekend heeft, heeft Hij zonde voor ons gemaakt, opdat wij zouden worden rechtvaardigheid Gods in Hem.

God was Christus de wereld met Zichzelf verzoenende.
De Heere God heeft verzoening aangebracht.

Want Dien Die geen zonde gekend heeft, heeft Hij zonde voor ons gemaakt, opdat wij zouden worden rechtvaardigheid Gods in Hem.
Door Christus is aan het recht van God voldaan.

Ieder die door genade mag geloven die heeft deel aan die verzoening en in Jezus Christus is die gelovige rechtvaardig voor God.

Als je je niet door Gods woord wilt laten overtuigen, waarom zou je dan voor de zoveelste keer de genade die ik van God heb ontvangen willen betwijfelen, het kindschap van God in Christus dat ik ontving beschimpen, het geloof dat ik uit genade mag hebben, langs jouw meetlat leggen,

Ik getuig dat ik uit de duisternis tot Gods evangelielicht ben getrokken door genade, Jezus Christus als verdorven en doemwaardige zondaar mocht omhelzen, de Heilige Geest in mijn hart en leven mocht ontvangen, zodat 2 Korinthe 5 zoals al eerder geciteerd mijn zeer dierbaar is.

Door de genade Gods ben ik die ik ben!
God, Vader, Zoon en Heilige Geest is mijn getuige!
Allemaal waar, maar hoe krijg IK daar deel aan? Persoonlijk? en niet in droomgedachten? Want de teksten die u noemt dat ken ik met mijn verstand ook wel, maar de toepassing... Ik zal er maar niet verder op ingaan, maar u weet vast wel wat ik bedoel.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Zonnebloem
Berichten: 268
Lid geworden op: 11 jun 2019, 09:52

Re: Spreuk van de dag

Bericht door Zonnebloem »

-DIA- schreef:
Johann Gottfried Walther schreef:
-DIA- schreef:
Johann Gottfried Walther schreef:Sommigen zijn zo vol van dat er aan Gods recht moet worden voldaan, dat ze bijna geen tijd/aandacht hebben voor het feit dat aan Gods recht IS voldaan.
Hoe ging dat dan? Daar zou ik wel wat over willen horen!
Bevindelijk hè? Geen theorie of bloot gevoel.
2 Kor5:
19 Want God was in Christus de wereld met Zichzelven verzoenende, hun zonden hun niet toerekenende, en heeft het woord der verzoening in ons gelegd.
20 Zo zijn wij dan gezanten van Christuswege, alsof God door ons bade; wij bidden van Christuswege: Laat u met God verzoenen.
21 Want Dien Die geen zonde gekend heeft, heeft Hij zonde voor ons gemaakt, opdat wij zouden worden rechtvaardigheid Gods in Hem.

God was Christus de wereld met Zichzelf verzoenende.
De Heere God heeft verzoening aangebracht.

Want Dien Die geen zonde gekend heeft, heeft Hij zonde voor ons gemaakt, opdat wij zouden worden rechtvaardigheid Gods in Hem.
Door Christus is aan het recht van God voldaan.

Ieder die door genade mag geloven die heeft deel aan die verzoening en in Jezus Christus is die gelovige rechtvaardig voor God.

Als je je niet door Gods woord wilt laten overtuigen, waarom zou je dan voor de zoveelste keer de genade die ik van God heb ontvangen willen betwijfelen, het kindschap van God in Christus dat ik ontving beschimpen, het geloof dat ik uit genade mag hebben, langs jouw meetlat leggen,

Ik getuig dat ik uit de duisternis tot Gods evangelielicht ben getrokken door genade, Jezus Christus als verdorven en doemwaardige zondaar mocht omhelzen, de Heilige Geest in mijn hart en leven mocht ontvangen, zodat 2 Korinthe 5 zoals al eerder geciteerd mijn zeer dierbaar is.

Door de genade Gods ben ik die ik ben!
God, Vader, Zoon en Heilige Geest is mijn getuige!
Allemaal waar, maar hoe krijg IK daar deel aan? Persoonlijk? en niet in droomgedachten? Want de teksten die u noemt dat ken ik met mijn verstand ook wel, maar de toepassing... Ik zal er maar niet verder op ingaan, maar u weet vast wel wat ik bedoel.
Dat is precies waar Maarten Luther mee worstelde? En hij kreeg pas helderheid toen hij de Bijbel ging bestuderen. God opende een deur voor hem in de brief aan de Romeinen. ‘De rechtvaardige zal door het geloof leven.’ Wie nat wil worden moet in de regen gaan lopen. Moet het Woord bestuderen, onderzoeken. Dat is de weg waarlangs de Heilige Geest werkt.

Smytegelt zegt het zo: “Het is het Woord van Eén, die niet liegen kan. Ik mag niet twijfelen, 't Is het Woord van God, die de waarheid is. Op dat Woord gaat het af. Met die staf kom ik door alles heen. Of iemand '’t ziet of niet, mij geschiedt naar dat Woord. Ik kom uit de nood. Ik ga op een weg, die God in Zijn Woord geopenbaard heeft.”
Zeeuw
Berichten: 11547
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Spreuk van de dag

Bericht door Zeeuw »

-DIA- schreef: Niet wantrouwen, geen meetlatten, dat past ons niet, dan zou het allemaal mensenwerk zijn. Maar wees maar eerlijk, hoor jij nog wel eens iets van het doorbrekende Geesteswerk? Het zal er wel blijven, naar het Woord, maar we moeten wel waarnemen dat het Woord des Heeren dierbaar is in onze dagen (zie Richteren).
Ja, daar hoor ik zeer kennelijk van. Maar je moet het wel willen horen.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Spreuk van de dag

Bericht door Jantje »

Inderdaad. Want als je dat niet wilt zien, is dat levensgevaarlijk.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Spreuk van de dag

Bericht door -DIA- »

Wat is er 'Levensgevaarlijk'. Ik weet veel wat levensgevaarlijk is.
Het valt me op dat me vaak wordt gezegd dat ik levensgevaarlijk ben of denk of wat ook
Is niet het verkapte remonstrantisme net zo, of veel gevaarlijker?
Grote woorden zij het eigenlijk: L E V E N S G E V A A R L IJ K.
En dat terwijl we allen in levensgevaar zijn.
Alleen we zien dat van nature niet.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Zeeuw
Berichten: 11547
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Spreuk van de dag

Bericht door Zeeuw »

-DIA- schreef:Wat is er 'Levensgevaarlijk'. Ik weet veel wat levensgevaarlijk is.
Het valt me op dat me vaak wordt gezegd dat ik levensgevaarlijk ben of denk of wat ook
Is niet het verkapte remonstrantisme net zo, of veel gevaarlijker?
Grote woorden zij het eigenlijk: L E V E N S G E V A A R L IJ K.
En dat terwijl we allen in levensgevaar zijn.
Alleen we zien dat van nature niet.
Het is levensgevaarlijk theoretisch zo goed te weten in levensgevaar te zijn en lijdelijk te blijven. Dat is niet wat de Heere ons opdraagt nl. Gisteren een indringende preek over Johannes 8:12 gehoord. 'Ik ben het Licht der wereld, die Mij volgt, zal in de duisternis niet wandelen, maar zal het licht des levens hebben'.
Daar staat niet: blijf maar theoretiseren en verschuilen achter 'van nature zus en zo'. Ook afgelopen week gehoord over 'strijd gij om in te gaan'. Wat een enorme hoop schuld en tekort is er dan. Maar als juist in die momenten de Heere laat zien 'Ik voor u', dat is onbeschrijflijk.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Spreuk van de dag

Bericht door Jantje »

Inderdaad. Dat zei ds. Meeuse gisterenavond ook, n.a.v. de preek over Matthéüs 11: 28.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
Nasrani
Berichten: 1853
Lid geworden op: 21 dec 2016, 21:36

Re: Spreuk van de dag

Bericht door Nasrani »

Zeeuw schreef:
-DIA- schreef:Wat is er 'Levensgevaarlijk'. Ik weet veel wat levensgevaarlijk is.
Het valt me op dat me vaak wordt gezegd dat ik levensgevaarlijk ben of denk of wat ook
Is niet het verkapte remonstrantisme net zo, of veel gevaarlijker?
Grote woorden zij het eigenlijk: L E V E N S G E V A A R L IJ K.
En dat terwijl we allen in levensgevaar zijn.
Alleen we zien dat van nature niet.
Het is levensgevaarlijk theoretisch zo goed te weten in levensgevaar te zijn en lijdelijk te blijven. Dat is niet wat de Heere ons opdraagt nl. Gisteren een indringende preek over Johannes 8:12 gehoord. 'Ik ben het Licht der wereld, die Mij volgt, zal in de duisternis niet wandelen, maar zal het licht des levens hebben'.
Daar staat niet: blijf maar theoretiseren en verschuilen achter 'van nature zus en zo'. Ook afgelopen week gehoord over 'strijd gij om in te gaan'. Wat een enorme hoop schuld en tekort is er dan. Maar als juist in die momenten de Heere laat zien 'Ik voor u', dat is onbeschrijflijk.
Inderdaad. Maar ook de andere preek: Ezechiel 33: 11 Zeg tot hen: Zo waarachtig als Ik leef, spreekt de Heere HEERE, zo Ik lust heb in den dood des goddelozen! maar daarin heb Ik lust, dat de goddeloze zich bekere van zijn weg en leve. Bekeert u, bekeert u van uw boze wegen, want waarom zoudt gij sterven, o huis Israëls? En zoals de dominee aanhaalde, 2 Korinthe 5:20 alsof God door ons smeekt. Laat u met God verzoenen!
Wij leven in een wereld waarin bijna alles ons afleidt van God.
Daarom zullen we keuzes moeten maken als we een vertrouwelijke omgang met God willen.
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Spreuk van de dag

Bericht door -DIA- »

Dan hebben we het uit uwe monden gehoord.
Wij hopen iets anders te horen van een Ander.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Zeeuw
Berichten: 11547
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Spreuk van de dag

Bericht door Zeeuw »

-DIA- schreef:Dan hebben we het uit uwe monden gehoord.
Wij hopen iets anders te horen van een Ander.
Dat wens ik je ook van harte toe DIA! Bij de Heere is alles te krijgen!
Gebruikersavatar
Jeremiah
Berichten: 1471
Lid geworden op: 25 mar 2016, 12:43

Re: Spreuk van de dag

Bericht door Jeremiah »

Jantje schreef:Heb je de laatste alinea gelezen van de achterkant van de Saambinder? Die kwam bij mij nogal binnen, gisterenavond.
Wat was daarin te lezen?
Plaats reactie