Kleding en stereotypen

Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10423
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: RE: Re: Kleding en stereotypen

Bericht door Orchidee »

Eloesje schreef:Het valt mij op dat de kwaliteit tegenwoordig ook ver te zoeken is, had laatst wat nette kleding besteld bij een refo webwinkel, duur, maar de naden laten los na één keer dragen/wassen. Maar normaal gesproken doe ik jaren met kleding, zolang het er netjes uit ziet blijf ik het dragen.
Een dure refowebwinkel?
Heb je die ook al?Afbeelding
Btw; ik heb nog nooit lokaal kleding gekocht dus sinds het online kleding shoppen in zwang kwam was ik de eersteAfbeelding
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Eloesje
Berichten: 215
Lid geworden op: 16 feb 2022, 15:35

Re: Kleding en stereotypen

Bericht door Eloesje »

Zeeuw schreef:
Eloesje schreef:Het valt mij op dat de kwaliteit tegenwoordig ook ver te zoeken is, had laatst wat nette kleding besteld bij een refo webwinkel, duur, maar de naden laten los na één keer dragen/wassen. Maar normaal gesproken doe ik jaren met kleding, zolang het er netjes uit ziet blijf ik het dragen.
Dat is wel jammer. In dat geval zou ik het terugsturen en echt het geld terugvragen. Ik vermoed dat mijn kleding wat minder last van naden etc heeft.
Ja ik heb er inderdaad een mail over gestuurd maar meer dan het aanbod om het te laten repareren en hun de kosten te laten betalen kwam er niet. Dat was dus meteen de laatste keer dat ik daar iets bestel.
Habitat
Berichten: 771
Lid geworden op: 27 mei 2016, 21:08

Re: Kleding en stereotypen

Bericht door Habitat »

merel schreef: Een vriendin van mij legt trouwens ook kleding voor haar man klaar. Daarnaast smeert zij zijn lunch, koopt zijn kleding en pakt zijn vakantietas. Echt onbegrijpelijk vind ik dat.
(...)
Zelf aankleden en kleding uitzoeken valt m.i. onder dezelfde categorie als tanden poetsen, billen afvegen en jezelf douchen, heel basis.
Lunch klaar zetten, kleding kopen, vakantietas inpakken. Voor de rijken (en bijvoorbeeld ook voor onze koning) wordt dit alles nog steeds gedaan. Ik ben er daarom wat huiverig voor om zoiets als kleding kopen en kleding klaar leggen in dezelfde categorie te plaatsen als billen afvegen.
Zeeuw
Berichten: 11547
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Kleding en stereotypen

Bericht door Zeeuw »

Eloesje schreef:
merel schreef:
DDD schreef:Wat betreft het billen afvegen zal hier bij gezonde mensen niet snel discussie over ontstaan. Maar zo zie je maar: je kunt aankleden heel verschillend waarderen. :)
Het zijn allerlei zaken die ouders zo snel mogelijk aan een kind leren om de zelfstandigheid te bevorderen. Dat doet de gemiddelde man dus al jaren zelf. Het overgrote merendeel van de mannen koopt ook al jaren zelf kleding. Dan ga je dat als partner toch niet meer doen?
Een vriendin van mij legt trouwens ook kleding voor haar man klaar. Daarnaast smeert zij zijn lunch, koopt zijn kleding en pakt zijn vakantietas. Echt onbegrijpelijk vind ik dat.

Voor een oudere generatie mannen kan ik het mij nog enigszins voorstellen. Al had ik zelf opa's uit 1920 die behoorlijk zelfredzaam waren.
Kleding kopen we samen, hij pakt wat hij wil dragen. Maar als het over eten klaar maken of tassen inpakken gaat wil ik dat best overnemen. Gaat gewoon een stuk sneller als ik dat laatste doe. En de lunch klaarmaken, meestal regel ik dat, maar niet omdat mijn man dat niet kan, kost hem alleen meer tijd dus korter pauze terwijl ik vrij ben. Als ik werk zorgt hij ervoor dat ik kan aanschuiven zodra ik thuis kom (eten vrijwel altijd gezamenlijk thuis)
Ik denk hier dat Merel bedoelt lunch smeren om mee te nemen naar het werk. Bij jou klinkt het meer alsof je man thuis komt om te lunchen?
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8916
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Kleding en stereotypen

Bericht door J.C. Philpot »

Mijn vrouw smeerde in het verleden ook mijn lunch. Kleren heb ik altijd zelf gekocht en uitgekozen.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Kleding en stereotypen

Bericht door Herman »

Toch gewoon grappig. Mijn vrouw smeert mijn brood om mee te nemen naar de lunch gewoon omdat ze dat voor allemaal doet. Daar zit geen diepere gedachte achter. En zo was ik altijd de auto's. En hanteer de boormachine. Lekker klassiek rolpatroon. :D
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8916
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Kleding en stereotypen

Bericht door J.C. Philpot »

Herman schreef:Toch gewoon grappig. Mijn vrouw smeert mijn brood om mee te nemen naar de lunch gewoon omdat ze dat voor allemaal doet. Daar zit geen diepere gedachte achter. En zo was ik altijd de auto's. En hanteer de boormachine. Lekker klassiek rolpatroon. :D
Wij zijn ook klassiek, maar mijn vrouw plakt de banden van de kinderen. Dat duurde anders bij mij te lang :)
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Kleding en stereotypen

Bericht door GerefGemeente-lid »

Ambtenaar schreef:
merel schreef: Welke broeken draag jij dan?
Altijd iets nets, met een jasje. In mijn vrije tijd ik wel jeans.
DDD schreef:Ik wil geen hele discussie beginnen over het Nederlands Elftal, maar ik zag toevallig op Nu.nl een foto van de voetballers in donkerblauwe (maat)pakken en met witte sneakers. Dat ziet er mijns inziens prima uit. Een beetje afhankelijk van type, lichaamsbouw en leeftijd.
merel schreef: Vind ik ook.
Ik ben dan toch wat klassieker ingesteld, vermoed ik. Ik vind het geen gezicht, wellicht omdat ik erg van schoenen houd.
Welke schoenen draag je zoal?
Het kromme kan niet recht gemaakt worden, en hetgeen dat ontbreekt, kan niet geteld worden. (Prediker 1: 14 en 15)
Alles heeft een bestemden tijd, en alle voornemen onder den hemel heeft zijn tijd. (...) een tijd om te zwijgen (...). (Prediker 3: 1 en 7m)
Susan
Berichten: 417
Lid geworden op: 18 sep 2019, 19:19

Re: Kleding en stereotypen

Bericht door Susan »

Ambtenaar schreef:
DDD schreef:
Overigens zijn nette schoenen onder een spijkerbroek in veel gevallen prima, naar mijn idee. Maar niet voor alle gelegenheden passend.
Ik vind juist de sneakers er afschuwelijk uitzien, zeker onder een pak. Zelf draag ik altijd nette schoenen, ook onder de zeldzame keren dat ik een spijkerbroek draag.
Ik vind herenpakken formeel en saai.

Gelukkig kun je een pak opvrolijken met een leuke riem of stropdas. Mix en match met andere kledingstukken en je ziet er gelijk wat minder uit als behorend tot familie eenheidsworst. Een shirtje eronder in plaats van een overhemd. Ik zou het wel weten als ik een man was :hi
Gebruikersavatar
Maanenschijn
Berichten: 4030
Lid geworden op: 01 jan 2016, 14:33

Kleding en stereotypen

Bericht door Maanenschijn »

GerefGemeente-lid schreef:Welke schoenen draag je zoal?
Altijd Van Bommel.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Gebruikersavatar
Johann Gottfried Walther
Berichten: 4763
Lid geworden op: 05 feb 2008, 15:49

Re: Kleding en stereotypen

Bericht door Johann Gottfried Walther »

merel schreef:
Maanenschijn schreef:In ons gezin zijn de jongens (zover ik kan beoordelen) graag goed gekleed. Haast meer dan de dames (de andere helft van de kinderen). Ik weet niet helemaal waar dat aan ligt. Ik hecht ook wel aan kleding of stijl. Regelmatig vraag ik me ook af of dat wel juist is. Mode zou niet zo moeten passen bij christenen, denk ik.
Waarom zou mode niet passen bij christenen? Ik kan zelf geen bijbelse gronden daarvoor vinden.
Het ligt eraan welke mode.

Er zijn sowieso verschillende visies ook in kleding(stijl), sommige zien stijlvol als duur.
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
Chrisje72
Berichten: 1478
Lid geworden op: 09 apr 2012, 11:50

Re: RE: Re: Kleding en stereotypen

Bericht door Chrisje72 »

Herman schreef:Toch gewoon grappig. Mijn vrouw smeert mijn brood om mee te nemen naar de lunch gewoon omdat ze dat voor allemaal doet. Daar zit geen diepere gedachte achter. En zo was ik altijd de auto's. En hanteer de boormachine. Lekker klassiek rolpatroon. :D
Zodra mijn kinderen een mes konden vasthouden heb ik ze zelf hun brood laten smeren. Ook voor school. Kwamen er later vriendjes spelen die nog niet eens hun boterham kunnen smeren!
Alleen mijn man en mijn tweede zoon hebben nog wel eens de neiging om mij over te proberen te halen want "jij/u kan dat zo goed". En soms trap ik daar in.
Bertiel
Berichten: 4556
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: Kleding en stereotypen

Bericht door Bertiel »

Mijn moeder heeft tot m’n 32ste m’n brooddoos klaar gemaakt :love :love :love
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Gebruikersavatar
Bourdon16
Berichten: 1451
Lid geworden op: 29 apr 2019, 21:21
Locatie: Land van Heusden

Re: RE: Re: Kleding en stereotypen

Bericht door Bourdon16 »

Chrisje72 schreef:
Herman schreef:Toch gewoon grappig. Mijn vrouw smeert mijn brood om mee te nemen naar de lunch gewoon omdat ze dat voor allemaal doet. Daar zit geen diepere gedachte achter. En zo was ik altijd de auto's. En hanteer de boormachine. Lekker klassiek rolpatroon. :D
Zodra mijn kinderen een mes konden vasthouden heb ik ze zelf hun brood laten smeren. Ook voor school. Kwamen er later vriendjes spelen die nog niet eens hun boterham kunnen smeren!
Alleen mijn man en mijn tweede zoon hebben nog wel eens de neiging om mij over te proberen te halen want "jij/u kan dat zo goed". En soms trap ik daar in.
Ik smeer altijd mijn eigen boterhammen. Ik vind het niet lekker als iemand anders dat doet.
Nu ik erover nadenk heb ik dat gevoel vooral bij boterhammen, bij ander eten heb ik dat niet zo sterk.
Chrisje72
Berichten: 1478
Lid geworden op: 09 apr 2012, 11:50

Re: Kleding en stereotypen

Bericht door Chrisje72 »

Bertiel schreef:Mijn moeder heeft tot m’n 32ste m’n brooddoos klaar gemaakt :love :love :love

Mijn moeder ook heel lang. Maar zij was wel fulltime huisvrouw en ik ben thuis de kostwinner( fulltime), ik doe heel veel andere dingen wel.
Plaats reactie