Wat betekent het als iemand "occult belast" is?

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Apologeet
Berichten: 215
Lid geworden op: 30 jul 2022, 21:00

Wat betekent het als iemand "occult belast" is?

Bericht door Apologeet »

Ik ben van huis uit niet erg bekend met reformatorische terminologie.
Ik heb dit een keer opgevangen in een gesprek in mijn nabijheid over iemand die daar dan last van bleek te hebben "Hij stond in contact met een werkelijkheid die niet van Godswege kwam" en er moest in gebed gevraagd worden om bevrijding.
Omdat ik geen deelnemer van het gesprek was en de mensen mij deels onbekend waren heb ik me er niet in gemengd dus vandaar vraag ik het maar hier.
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8917
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Wat betekent het als iemand "occult belast" is?

Bericht door J.C. Philpot »

In Reformatorische kring is hier weinig bekendheid mee. Dat maakt van predikanten en kerkraden hier vaak gewoonweg geen raad mee weten.

Als je hier meer informatie over zou willen lezen, kan ik je de boeken van M.J. Paul aanraden.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Wat betekent het als iemand "occult belast" is?

Bericht door Tiberius »

J.C. Philpot schreef:In Reformatorische kring is hier weinig bekendheid mee. Dat maakt van predikanten en kerkraden hier vaak gewoonweg geen raad mee weten.

Als je hier meer informatie over zou willen lezen, kan ik je de boeken van M.J. Paul aanraden.
Klopt. In het bijzonder het boek Geestelijke strijd, wat je hier kan downloaden: https://mjpaul.nl/wp-content/uploads/20 ... g-2002.pdf
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Wat betekent het als iemand "occult belast" is?

Bericht door Herman »

Gisteren las mijn vrouw uit het blad Radix voor. Een bepaald persoon, onchristelijke achtergrond, was in zijn studententijd op zoek. Hij begaf zich in het brede spectrum van een spiritualiteit. Eens kwam hij bij een pananormale beurs. Hij werd aangesproken. Hem werd gezegd dat hij geen contact meer mocht hebben met een bepaalde christelijke student. Een week daarvoor had hij met een christelijke student van Navigators gesproken. Deze had hem uitgenodigd christen te worden.

Het verhaal eindigde goed. Hij is daarna tot geloof gekomen.

Maar dit zijn zaken die dus spelen in de geestelijke strijdt.
Ditbenik
Inactief
Berichten: 3465
Lid geworden op: 25 feb 2011, 17:09

Re: Wat betekent het als iemand "occult belast" is?

Bericht door Ditbenik »

Apologeet schreef:Ik ben van huis uit niet erg bekend met reformatorische terminologie.
Ik heb dit een keer opgevangen in een gesprek in mijn nabijheid over iemand die daar dan last van bleek te hebben "Hij stond in contact met een werkelijkheid die niet van Godswege kwam" en er moest in gebed gevraagd worden om bevrijding.
Omdat ik geen deelnemer van het gesprek was en de mensen mij deels onbekend waren heb ik me er niet in gemengd dus vandaar vraag ik het maar hier.
In de reformatorische gezindte is men hier niet zo mee bekend. Reageerders voor mij meldde dit ook al. Daar buiten, en zeker in het Rooms Katholieke deel van Nederland, komt het veel meer. Daar is men bekend met het aanroepen van overledenen waardoor men zich veel makkelijker in verbinding stelt met en op stelt voor contacten met de wereld van geesten en demonen. Wie zich daarmee bezig houdt, raakt occult belast en soms zelfs bezet met demonen. Dan is inderdaad bevrijding nodig.
Gebruikersavatar
Arja
Berichten: 2057
Lid geworden op: 30 mei 2019, 15:57
Locatie: Provincie Utrecht
Contacteer:

Re: Wat betekent het als iemand "occult belast" is?

Bericht door Arja »

Demonische invloeden verdwijnen alleen uit je diepste ik wanneer je gered wordt door het bloed van het Lam.
Demonen kunnen niet in wedergeboren christelijke harten leven, maar ze "zitten" wel op christelijke schouders en fluisteren in christelijke oren. Ik waarschuw je ook om niet paranoïde te worden en te denken dat elke gedachte die je denkt wordt beïnvloed door een demon. Maar wees je ervan bewust dat wanneer je de spirituele wapenrusting niet aan hebt, de mogelijkheid bestaat dat gedachten worden geplant door "spirituele pijlen" van de vijand.
Bron: Ben Alexander (voormalig medium)
Plaats reactie