Niet tevreden over tegenwoordige bijbel.

Gebruikersavatar
Apologeet
Berichten: 215
Lid geworden op: 30 jul 2022, 21:00

Niet tevreden over tegenwoordige bijbel.

Bericht door Apologeet »

Ik heb recentelijk de standaard editie NBV21 cadeau gekregen, en een paar weken nadat ik hem uit het plastic gehaald heb lijkt het net of ie al jaren gebruikt is.
De kaft zit al vol lijnen en kreuken, krassen en scheurtjes, de rug pluist en bladzijden zijn al verkreukt.
Ik ga er toch normaal en zorgvuldig mee om.
Met mijn oude bijbel heb ik tientallen jaren gedaan, zie ik mezelf met deze niet doen.
Een kerkgenoot van me heeft dezelfde klachten.
Die valt na een half jaar zowat uit elkaar.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Niet tevreden over tegenwoordige bijbel.

Bericht door Tiberius »

Terugsturen. Volgens mij is het nog geen maand geleden dat je hem gekocht hebt, gezien je eerdere vraag.
Online
DDD
Berichten: 28482
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Niet tevreden over tegenwoordige bijbel.

Bericht door DDD »

Precies. Dat hoef je niet te verwachten. Gebreken binnen twee jaar komen volgens mij voor rekening van de fabrikant.
Piet Puk
Berichten: 5421
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Niet tevreden over tegenwoordige bijbel.

Bericht door Piet Puk »

Terugsturen, geld terugvragen en bij de GBS een Statenvertaling(editie) kopen. Van de Statenvertaling nog nooit problemen gehad met pluizen e.d. :D
Gebruikersavatar
Apologeet
Berichten: 215
Lid geworden op: 30 jul 2022, 21:00

Re: Niet tevreden over tegenwoordige bijbel.

Bericht door Apologeet »

Tiberius schreef:Terugsturen. Volgens mij is het nog geen maand geleden dat je hem gekocht hebt, gezien je eerdere vraag.
Ik hen hem niet gekocht maar gekregen dat maakt het juist zo sneu. Ik heb dus ook de bon niet.
Voor mijzelf heb ik inmiddels een NBG-51 gekocht met grote letter op marktplaats.
Gebruikersavatar
Apologeet
Berichten: 215
Lid geworden op: 30 jul 2022, 21:00

Re: Niet tevreden over tegenwoordige bijbel.

Bericht door Apologeet »

Piet Puk schreef:Terugsturen, geld terugvragen en bij de GBS een Statenvertaling(editie) kopen. Van de Statenvertaling nog nooit problemen gehad met pluizen e.d. :D
Deze heb ik ook reeds in huis.
Erg leerzaam, de aantekeningen zijn echt een zegen.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Niet tevreden over tegenwoordige bijbel.

Bericht door Tiberius »

Even voor mijn idee: is het de standaardeditie (de witte met linnen rug) of de luxe editie (blauw vivella kaft)?
Gebruikersavatar
Marck
Berichten: 1424
Lid geworden op: 02 mar 2019, 10:26

Re: Niet tevreden over tegenwoordige bijbel.

Bericht door Marck »

Tiberius schreef:Even voor mijn idee: is het de standaardeditie (de witte met linnen rug) of de luxe editie (blauw vivella kaft)?
De standaard editie werd genoemd in het bericht.
Online
DDD
Berichten: 28482
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Niet tevreden over tegenwoordige bijbel.

Bericht door DDD »

Als het een cadeau is, dan zou ik dat toch melden bij de gever. Dat zou ik zelf in ieder geval erg op prijs stellen, dan ga ik er zelf wel mee terug.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Niet tevreden over tegenwoordige bijbel.

Bericht door Tiberius »

Marck schreef:
Tiberius schreef:Even voor mijn idee: is het de standaardeditie (de witte met linnen rug) of de luxe editie (blauw vivella kaft)?
De standaard editie werd genoemd in het bericht.
Ok sorry, overheen gelezen.
Gebruikersavatar
Apologeet
Berichten: 215
Lid geworden op: 30 jul 2022, 21:00

Re: Niet tevreden over tegenwoordige bijbel.

Bericht door Apologeet »

DDD schreef:Als het een cadeau is, dan zou ik dat toch melden bij de gever. Dat zou ik zelf in ieder geval erg op prijs stellen, dan ga ik er zelf wel mee terug.
Vraag me af wat ik daarmee opschiet.
Ik denk niet dat ze een nieuw exemplaar sturen.
Vanwege het feit dat het een cadeau is heb ik besloten om het uit respect voor de gever in een la te leggen maar zie hem mezelf niet dagelijks meer gebruiken.
Ik gebruik de NBG-51 vanaf vandaag als standaard bijbel om dagelijks uit te lezen en de SV met aantekeningen voor studiedoeleinden.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Niet tevreden over tegenwoordige bijbel.

Bericht door Tiberius »

Ik kan me niet voorstellen dat iemand een bijbel weggeeft en het respectvol vindt dat je die dan vervolgens in een la legt.
Online
DDD
Berichten: 28482
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Niet tevreden over tegenwoordige bijbel.

Bericht door DDD »

Apologeet schreef:
DDD schreef:Als het een cadeau is, dan zou ik dat toch melden bij de gever. Dat zou ik zelf in ieder geval erg op prijs stellen, dan ga ik er zelf wel mee terug.
Vraag me af wat ik daarmee opschiet.
Ik denk niet dat ze een nieuw exemplaar sturen.
Vanwege het feit dat het een cadeau is heb ik besloten om het uit respect voor de gever in een la te leggen maar zie hem mezelf niet dagelijks meer gebruiken.
Ik gebruik de NBG-51 vanaf vandaag als standaard bijbel om dagelijks uit te lezen en de SV met aantekeningen voor studiedoeleinden.
Dat denk ik wel. Ze moeten gewoon een goed product leveren. Dat is toch wel het minste.
Gebruikersavatar
Apologeet
Berichten: 215
Lid geworden op: 30 jul 2022, 21:00

Re: Niet tevreden over tegenwoordige bijbel.

Bericht door Apologeet »

Tiberius schreef:Ik kan me niet voorstellen dat iemand een bijbel weggeeft en het respectvol vindt dat je die dan vervolgens in een la legt.
Nog altijd beter dan in de papierbak.
Gebruikersavatar
Marck
Berichten: 1424
Lid geworden op: 02 mar 2019, 10:26

Re: Niet tevreden over tegenwoordige bijbel.

Bericht door Marck »

Buiten die beschadiging: heb je ook een beoordeling van deze NBV21 t.o.v. evt de eerdere NBV of de NBG? Waarom lees je graag de NBG vertaling?
Plaats reactie