Vliegen, muggen, mieren, en ander (on)gedierte

Gebruikersavatar
Van Ewijk
Berichten: 1753
Lid geworden op: 01 apr 2015, 18:05

Re: Vliegen, muggen, mieren, en ander (on)gedierte

Bericht door Van Ewijk »

-DIA- schreef:
Bourdon16 schreef:
Zeeuw schreef:
Job schreef:Hoe denken jullie sowieso over het doden van kleine diertjes (schepseltjes) ?
Er is maar 1 soort dat ik zonder scrupules dood en dat zijn muggen.
Ik heb dat naast muggen ook met zilvervisjes.
En ook graafwespen worden actief, en ondergraven de woningen in deze stad.
Verder horen we van een opvallend rijk wespenjaar. Zelf had ik dat een paar weken terug al ondervonden toen een agressieve wesp me bleef volgen... wat doe je dan? Lopen? Of zo stil mogelijk blijven staan... Ik weet dat het laatste wordt geadviseerd, maar als het gele gevaar om je neus en mond blijft zoemen is dat echt moeilijk...
Doodslaan bij de eerste beste gelegenheid is een optie.
''Niemand is armer dan hij die in tijden van nood zijn geloof verliest.''
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Vliegen, muggen, mieren, en ander (on)gedierte

Bericht door -DIA- »

Van Ewijk schreef:
-DIA- schreef: Doodslaan bij de eerste beste gelegenheid is een optie.
Als dat niet in één klap gaat wordt het arme beestje dat je niets kwaads wil doen, angstig of hoe ook, het beestje wil zich verweren tegen, wat het ziet als een aanval op zijn leven, en zet dan nog eerder zijn defensie in, waar een de kans prik alleen maar groter wordt. Het beestje bedoelt geen kwaad, maar als er aanleiding is, wat een klap van een mensenkind kan veroorzaken, of het beestje denk aangevallen te worden, dan zet zich in op een offensief. De theorie om niets te doen in in theorie de juiste, maar doordat mens zich op zijn beurt aangevallen voelt ontstaat de oorlog, met alle gevolgen daarvan, waarvan het ergste voor degene die er allergisch voor is, zelfs de dood kan betekenen.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Van Ewijk
Berichten: 1753
Lid geworden op: 01 apr 2015, 18:05

Re: Vliegen, muggen, mieren, en ander (on)gedierte

Bericht door Van Ewijk »

-DIA- schreef:
Van Ewijk schreef:
-DIA- schreef: Doodslaan bij de eerste beste gelegenheid is een optie.
Als dat niet in één klap gaat wordt het arme beestje dat je niets kwaads wil doen, angstig of hoe ook, het beestje wil zich verweren tegen, wat het ziet als een aanval op zijn leven, en zet dan nog eerder zijn defensie in, waar een de kans prik alleen maar groter wordt. Het beestje bedoelt geen kwaad, maar als er aanleiding is, wat een klap van een mensenkind kan veroorzaken, of het beestje denk aangevallen te worden, dan zet zich in op een offensief. De theorie om niets te doen in in theorie de juiste, maar doordat mens zich op zijn beurt aangevallen voelt ontstaat de oorlog, met alle gevolgen daarvan, waarvan het ergste voor degene die er allergisch voor is, zelfs de dood kan betekenen.
Dan adviseer ik u om een afweermiddel bij de drogist te kopen.
''Niemand is armer dan hij die in tijden van nood zijn geloof verliest.''
Gebruikersavatar
Job
Berichten: 2927
Lid geworden op: 13 sep 2021, 08:02

Re: RE: Re: Vliegen, muggen, mieren, en ander (on)gedierte

Bericht door Job »

Zeeuw schreef:
Job schreef:Hoe denken jullie sowieso over het doden van kleine diertjes (schepseltjes) ?
Er is maar 1 soort dat ik zonder scrupules dood en dat zijn muggen.
Elke keer als ik er weer één dood moet ik aan deze post denken: zonder scrupules. Ja, zo is het hier ook. Ik sla zelfs met veel meer kracht dan nodig is, blij ze eindelijk te hebben en omdat ik zo'n hekel aan ze heb. Net ook nog een mug z'n leven beëindigd met een enorme doodsklap. Eén voordeel: "onze" muggen zijn bijna altijd letterlijk op slag dood en vliegen doorgaans niet eerst nog een kwartier zwaargewond rond.
Charles
Berichten: 1553
Lid geworden op: 06 jan 2014, 08:44

Re: Vliegen, muggen, mieren, en ander (on)gedierte

Bericht door Charles »

Jesaja 51:6 NBG51

Heft uw ogen op naar de hemel en aanschouwt de aarde beneden; want de hemel verdwijnt als rook, de aarde vergaat als een kleed en haar bewoners sterven als muggen, maar mijn heil duurt eeuwig en mijn gerechtigheid wordt niet verbroken.
Plaats reactie