Alles over dates en de beginnende liefde

HersteldHervormd
Berichten: 5989
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Alles over dates en de beginnende liefde

Bericht door HersteldHervormd »

Charles schreef:
refo schreef:Ons verhaal staat in een Terdege van juni 2017.
Danielkamp?
Lijkt me sterk, dan zou refo nu 27 jaar zijn, maar wel ondertussen als sinds 200x op RF. Dan was hij er vroeg bij ;)
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
HersteldHervormd
Berichten: 5989
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Alles over dates en de beginnende liefde

Bericht door HersteldHervormd »

refo schreef:Ons verhaal staat in een Terdege van juni 2017.
Ons verhaal staat in de Terdege augustus 2025.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Gebruikersavatar
Job
Berichten: 2927
Lid geworden op: 13 sep 2021, 08:02

Re: RE: Re: Alles over dates en de beginnende liefde

Bericht door Job »

merel schreef:
Zeeuw schreef:
merel schreef:
Zeeuw schreef: Kom, die begrijp je zelf ook wel Merel.
Eerlijk gezegd niet. Welke koers op het forum is anders geworden?
Het gaat hier over een predikante en een predikant. Blijkbaar is er iemand/meerderen op dit forum die een vrouwelijke predikant uitstekend vinden terwijl hierover, zie de discussie CGK, echt anders wordt gedacht.
Het ene sluit het andere toch niet uit? Of je nu voor of tegen een vrouw in het ambt bent, dan kan je als predikantenechtpaar nog steeds samen de Heere dienen. Ik weet diverse echtparen die samen predikant zijn. Sommige dienen dezelfde gemeente. Dat betekent niet dat dit standpunt gepromoot wordt op het forum.
Van tijd tot tijd zullen zich mensen melden op dit forum met andere opvattingen. Dat blijkt niet te voorkomen. Dat er niet op gemodereerd is, vind ikzelf zorgelijker. Maar misschien hadden de moderators verdiende meivakantie.

Volgens mij is het heel zuiver (en ja, ook scherp) om te stellen dat we God niet kunnen eren en dienen in iets wat Hij Zelf niet toestaat.
Erik1960
Verbannen
Berichten: 1633
Lid geworden op: 06 jan 2022, 17:03

Re: RE: Re: Alles over dates en de beginnende liefde

Bericht door Erik1960 »

Job schreef:Van tijd tot tijd zullen zich mensen melden op dit forum met andere opvattingen. Dat blijkt niet te voorkomen. Dat er niet op gemodereerd is, vind ikzelf zorgelijker. Maar misschien hadden de moderators verdiende meivakantie.

Volgens mij is het heel zuiver (en ja, ook scherp) om te stellen dat we God niet kunnen eren en dienen in iets wat Hij Zelf niet toestaat.
In dit deel van het forum worden opmerkelijke verhalen over eerste ontmoetingen gedeeld. Ik heb het verhaal geplaatst zonder het oogmerk me te mengen in het gesprek over ‘vrouw en ambt’ of ‘man-vrouw verhoudingen’. Daar zijn andere topics voor.
’Wie uitziet en hoopt op de Heer krijgt nieuwe kracht: hij slaat zijn vleugels uit als een adelaar, hij loopt, maar wordt niet moe, hij rent, maar raakt niet uitgeput’.
Zeeuw
Berichten: 11550
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: RE: Re: Alles over dates en de beginnende liefde

Bericht door Zeeuw »

Erik1960 schreef:
Job schreef:Van tijd tot tijd zullen zich mensen melden op dit forum met andere opvattingen. Dat blijkt niet te voorkomen. Dat er niet op gemodereerd is, vind ikzelf zorgelijker. Maar misschien hadden de moderators verdiende meivakantie.

Volgens mij is het heel zuiver (en ja, ook scherp) om te stellen dat we God niet kunnen eren en dienen in iets wat Hij Zelf niet toestaat.
In dit deel van het forum worden opmerkelijke verhalen over eerste ontmoetingen gedeeld. Ik heb het verhaal geplaatst zonder het oogmerk me te mengen in het gesprek over ‘vrouw en ambt’ of ‘man-vrouw verhoudingen’. Daar zijn andere topics voor.
Toch geloof ik niet dat jij geen flauw idee had dat het verhaal over predikante(nechtpaar) geen reactie zou oproepen.
Erik1960
Verbannen
Berichten: 1633
Lid geworden op: 06 jan 2022, 17:03

Re: RE: Re: Alles over dates en de beginnende liefde

Bericht door Erik1960 »

Zeeuw schreef:[Toch geloof ik niet dat jij geen flauw idee had dat het verhaal over predikante(nechtpaar) geen reactie zou oproepen.
Dan moet ik je toch teleurstellen. Maar dat zegt ook iets over mij.
’Wie uitziet en hoopt op de Heer krijgt nieuwe kracht: hij slaat zijn vleugels uit als een adelaar, hij loopt, maar wordt niet moe, hij rent, maar raakt niet uitgeput’.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Alles over dates en de beginnende liefde

Bericht door Tiberius »

We begrijpen best dat iets gepost wordt als een ludiek verhaal, mogelijk zelfs zonder dubbele bodem erin.
Maar dat verhaal is voor mensen die op de grondslag van dit forum staan, erg bevreemdend. Laat zulke verhalen a.u.b. gewoon achterwege.

Denk aan de forumregel:
"Het onderschrijven van de grondslag impliceert tevens, dat je je conformeert aan de binnen deze kerken gangbare visies op onderwerpen als (homo)seksualiteit, vrouwelijke ambtsdragers etc."
Erik1960
Verbannen
Berichten: 1633
Lid geworden op: 06 jan 2022, 17:03

Re: Alles over dates en de beginnende liefde

Bericht door Erik1960 »

Mijn eerste date startte met klamme handjes in een telefooncel. Er waren in die tijd nog geen mobieltjes, dus een telefoontje betekende automatisch de kans dat de telefoon werd opgenomen door de vader/moeder van de hoofdpersoon. Gelukkig voor mij was het de moeder, die genegen was haar dochter aan de telefoon te roepen. Mijn uitnodiging om mee te gaan naar een feestje na een voetbaltoernooi werd aanvaard met de kanttekening dat ze ook nog naar een verjaardagsfeestje van haar nicht moest. Mijn ‘oh, dan ga ik ook wel met jou mee’ heeft ze een paar dagen niet begrepen.
In die tijd was ik nog wel eens onduidelijk.
’Wie uitziet en hoopt op de Heer krijgt nieuwe kracht: hij slaat zijn vleugels uit als een adelaar, hij loopt, maar wordt niet moe, hij rent, maar raakt niet uitgeput’.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Alles over dates en de beginnende liefde

Bericht door refo »

HersteldHervormd schreef:
refo schreef:Ons verhaal staat in een Terdege van juni 2017.
Ons verhaal staat in de Terdege augustus 2025.
Dan bestaat de Terdege niet meer.
Zeeuw
Berichten: 11550
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Alles over dates en de beginnende liefde

Bericht door Zeeuw »

Erik1960 schreef:Mijn eerste date startte met klamme handjes in een telefooncel. Er waren in die tijd nog geen mobieltjes, dus een telefoontje betekende automatisch de kans dat de telefoon werd opgenomen door de vader/moeder van de hoofdpersoon. Gelukkig voor mij was het de moeder, die genegen was haar dochter aan de telefoon te roepen. Mijn uitnodiging om mee te gaan naar een feestje na een voetbaltoernooi werd aanvaard met de kanttekening dat ze ook nog naar een verjaardagsfeestje van haar nicht moest. Mijn ‘oh, dan ga ik ook wel met jou mee’ heeft ze een paar dagen niet begrepen.
In die tijd was ik nog wel eens onduidelijk.
Gelukkig is dat laatste met de jaren wel overgegaan he :langue
Chrisje72
Berichten: 1478
Lid geworden op: 09 apr 2012, 11:50

Re: Alles over dates en de beginnende liefde

Bericht door Chrisje72 »

HersteldHervormd schreef:
refo schreef:Ons verhaal staat in een Terdege van juni 2017.
Ons verhaal staat in de Terdege augustus 2025.
ik snap deze reactie niet.
komt op mij wantrouwig/jaloers over, en (anders) is (het) gewoon een onwaarheid.
Erik1960
Verbannen
Berichten: 1633
Lid geworden op: 06 jan 2022, 17:03

Re: Alles over dates en de beginnende liefde

Bericht door Erik1960 »

Zeeuw schreef:[Gelukkig is dat laatste met de jaren wel overgegaan he :langue
Ik heb er zelf steeds minder last van en het meisje van destijds houdt het al sinds die dag in mei met me uit.
:-D
’Wie uitziet en hoopt op de Heer krijgt nieuwe kracht: hij slaat zijn vleugels uit als een adelaar, hij loopt, maar wordt niet moe, hij rent, maar raakt niet uitgeput’.
Piet Puk
Berichten: 5421
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Alles over dates en de beginnende liefde

Bericht door Piet Puk »

Mijn eerste ontmoeting met mijn vrouw vond plaats in een ruimte(geen kerk) waar Gods woord gebracht werd. Eigenlijk had ik geen trek in een relatie en heb dit ruim een half jaar afgehouden vanwege allerlei bezwaren die ik had. Toen werden de bezwaren opgelost.
Simon0612
Berichten: 2139
Lid geworden op: 21 mar 2018, 19:58

Re: Alles over dates en de beginnende liefde

Bericht door Simon0612 »

merel schreef:Wij kwamen uit heel verschillende werelden, achtergronden en werkomgeving elkaar tegen tijdens onze studie. Wij zaten in de 23+ werkgroep en vonden elkaar verschrikkelijk. Een jaar later kregen we wat samen.
Ow dat ging wel heel vlotjes dan! Een jongen of een meisje? :humhihi
Simon - Laatst actief: 4 januari 2024 16:00
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17249
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Alles over dates en de beginnende liefde

Bericht door huisman »

Mijn vrouw heb ik gevonden in de vertrekhal van Schiphol. In het vliegtuig zat ze vlak voor mij. Daar is het allemaal begonnen op zo’n 10 kilometer hoogte op weg naar ergens.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Plaats reactie