Alles over dates en de beginnende liefde

Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12008
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Alles over dates en de beginnende liefde

Bericht door Herman »

Simon0612 schreef:Hahaha, maar ik vind dat niet een eerlijke beoordeling. Te veel externe factoren… als je zo zou daten vroeger zou je niet aan de vrouw komen :humhihi
Mijn eerste date was op een frisse zonnige lentedag. Tja, dan zit je er inderdaad heel anders in. :D
Simon0612
Berichten: 2139
Lid geworden op: 21 mar 2018, 19:58

Re: Beroepingswerk discussie [7]

Bericht door Simon0612 »

Herman schreef:
Simon0612 schreef:Hahaha, maar ik vind dat niet een eerlijke beoordeling. Te veel externe factoren… als je zo zou daten vroeger zou je niet aan de vrouw komen :humhihi
Mijn eerste date was op een frisse zonnige lentedag. Tja, dan zit je er inderdaad heel anders in. :D
Bij mij was het nogal ijzig :baille werd dan ook niet veel :humhihi
Simon - Laatst actief: 4 januari 2024 16:00
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10589
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Beroepingswerk discussie [7]

Bericht door Ad Anker »

Leuk. Datestorys in beroepingswerk. Bij mij was het november. Pats boem raak, 11 maanden later waren we getrouwd.
Gebruikersavatar
Maanenschijn
Berichten: 4066
Lid geworden op: 01 jan 2016, 14:33

Re: Beroepingswerk discussie [7]

Bericht door Maanenschijn »

Tja, ik weet niet meer wat voor weer het was. Ik kwam mijn vrouw tegen op station Geldermalsen. Voor mijn gevoel waaide het daar altijd.

Dat waaien is nooit meer weg gegaan in ons huwelijk: soms is het zachtjes ruisen, soms een stevige storm :).
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Gebruikersavatar
Ararat
Berichten: 1770
Lid geworden op: 30 apr 2018, 17:35
Locatie: ZLD

Re: Beroepingswerk discussie [7]

Bericht door Ararat »

GerefGemeente-lid schreef:
Simon0612 schreef:
Herman schreef:
Simon0612 schreef:Met alle respect maar hoe kan je dit allemaal analyseren en observeren terwijl je deze gemeente vroeger 1x bezocht hebt? Of heb je je oordeel getrokken op kledingstyle en andere uiterlijkheden? Ik vind het een beetje een kortzichtige post.
Er zijn allerlei zaken die een rol spelen bij het meemaken van een kerkdienst en of je je dan op je gemak voelt. Alleen al een simpel gegeven van een erg warme zomerdag waarop de dienst zich ellenlang voortrekt zonder einde, terwijl het zweet duimen dik op je rug staat en zich een enorme dorst ontwikkelt, leidt tot een enorm gevoel van onbehagen en een enorme opluchting als je thuis een eerste slok verfrissend water neemt. En van de preek heb je door deze omstandigheden alleen flarden opgevangen, die je nou net niet aanstonden en het gebed was wegens het lokale dialect nauwelijks te volgen.
Dat is geen reden om te veroordelen natuurlijk, zeg ik er maar bij. Maar je kunt dan prima een goed onderbouwt gevoel weergeven.
Hahaha, maar ik vind dat niet een eerlijke beoordeling. Te veel externe factoren… als je zo zou daten vroeger zou je niet aan de vrouw komen :humhihi
Ooit was ik in een GG waar de ouderling die moest voorlezen tijdens de begin-Psalm achter het voorleesgestoelte met de poot van zijn bril in zijn oor ging.

Het was de aanleiding waarom de rest van de dienst en de sfeer na afloop op het kerkplein me geen goed deed.
... dit is ook een smeuïg date-verhaal? :D
Wees op je hoede voor het zuurdeeg
Simon0612
Berichten: 2139
Lid geworden op: 21 mar 2018, 19:58

Re: Beroepingswerk discussie [7]

Bericht door Simon0612 »

Ad Anker schreef:Leuk. Datestorys in beroepingswerk. Bij mij was het november. Pats boem raak, 11 maanden later waren we getrouwd.
Gelijk de eerste klap raak? Klinkt als een gevaarlijke onweersbui :wiz

Ps: ik dacht dat ik vlot was, 11 maanden is wel heel snel. Maar je kan er maar zeker van zijn :)
Simon - Laatst actief: 4 januari 2024 16:00
Online
Bertiel
Berichten: 4590
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: Beroepingswerk discussie [7]

Bericht door Bertiel »

Eerste date had Bertiel nog bril, tweede data na oog laseren ging stukken beter.
Binnen 10 maanden getrouwd
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Beroepingswerk discussie [7]

Bericht door GerefGemeente-lid »

Ararat schreef:... dit is ook een smeuïg date-verhaal? :D
Nee. Ik wilde alleen @Simon0612 er fijntjes op wijzen dat ik begrip kan opbrengen voor de opmerking van @Piet Puk en dat alles dankzij een met brillenpoot in zijn oor peuterende ouderling. :D
Het kromme kan niet recht gemaakt worden, en hetgeen dat ontbreekt, kan niet geteld worden. (Prediker 1: 14 en 15)
Alles heeft een bestemden tijd, en alle voornemen onder den hemel heeft zijn tijd. (...) een tijd om te zwijgen (...). (Prediker 3: 1 en 7m)
Online
HersteldHervormd
Berichten: 6065
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Beroepingswerk discussie [7]

Bericht door HersteldHervormd »

Herman schreef:
Simon0612 schreef:Hahaha, maar ik vind dat niet een eerlijke beoordeling. Te veel externe factoren… als je zo zou daten vroeger zou je niet aan de vrouw komen :humhihi
Mijn eerste date was op een frisse zonnige lentedag. Tja, dan zit je er inderdaad heel anders in. :D
Mijn was ook ijskoud. Gelukkig was het binnen warmer :)
Ik vond de afspraakjes heerlijk. De kriebels wilde maar niet weggaan :haha
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Online
HersteldHervormd
Berichten: 6065
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Beroepingswerk discussie [7]

Bericht door HersteldHervormd »

Ararat schreef: ... dit is ook een smeuïg date-verhaal? :D
Haha ik kan je humor echt waarderen!
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Online
merel
Berichten: 9768
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Beroepingswerk discussie [7]

Bericht door merel »

Maanenschijn schreef:Tja, ik weet niet meer wat voor weer het was. Ik kwam mijn vrouw tegen op station Geldermalsen. Voor mijn gevoel waaide het daar altijd.

Dat waaien is nooit meer weg gegaan in ons huwelijk: soms is het zachtjes ruisen, soms een stevige storm :).
Haha, lijkt op ons huwelijk. Daar is het ook nooit windstil.
Erik1960
Verbannen
Berichten: 1633
Lid geworden op: 06 jan 2022, 17:03

Re: Alles over dates en de beginnende liefde

Bericht door Erik1960 »

In de jaren '80 van de vorige eeuw was er een predikante (familie van een goede vriendin van ons) die graag een relatie wilde. Ze plaatste een contactadvertentie (internet bestond immers nog niet) en merkte bij enkele eerste kennismakingen dat het noemen van haar functie leidde tot aftocht van kandidaten. Bij een volgende kandidaat besloot ze daarom die informatie even voor zich te houden. Na een eerste gesprek volgde een tweede en een derde date. Toen besloot ze dat het tijd werd dat ze dat stukje informatie over zichzelf ook deelde met de kandidaat. Enigszins hakkelend vertelde ze dus dat ze nog iets moest zeggen over zichzelf. Waarna bleek dat de kandidaat in kwestie ook nog iets moest delen: hij bekleedde hetzelfde ambt. Desondanks is er een huwelijk gevolgd.
’Wie uitziet en hoopt op de Heer krijgt nieuwe kracht: hij slaat zijn vleugels uit als een adelaar, hij loopt, maar wordt niet moe, hij rent, maar raakt niet uitgeput’.
Christen
Berichten: 768
Lid geworden op: 23 okt 2019, 21:32

Re: Alles over dates en de beginnende liefde

Bericht door Christen »

Mooi. Samen de Heere dienen. Rijk huwelijk!
"Hoed u voor het "kan niet"." - Maarten Luther
Gebruikersavatar
Van Ewijk
Berichten: 1753
Lid geworden op: 01 apr 2015, 18:05

Re: Alles over dates en de beginnende liefde

Bericht door Van Ewijk »

Ik heb mijn vrouw ontmoet op de fiets.
Zij reed de heuvel net op en ik reed er af.
Tussen ons is het goed gekomen maar de fietsen konden naar de oudijzerboer.
''Niemand is armer dan hij die in tijden van nood zijn geloof verliest.''
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23840
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Alles over dates en de beginnende liefde

Bericht door refo »

Ons verhaal staat in een Terdege van juni 2017.
Plaats reactie