Volgens mij zit mijn telefoonnummer in één of andere oplichtersmolen.

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Van Ewijk
Berichten: 1753
Lid geworden op: 01 apr 2015, 18:05

Volgens mij zit mijn telefoonnummer in één of andere oplichtersmolen.

Bericht door Van Ewijk »

Ik wordt sinds twee weken zeker wel twee keer in de drie dagen gebeld door steeds een ander nummer , dus niet anoniem, waarbij ik als ik opneem een elektronische vrouwenstem aan de lijn krijg.

Hierbij wordt ik er in het Engels, nooit Nederlands, altijd met dezelfde boodschap op gewezen dat er iets aan de hand is met mijn persoonsgegevens en dat ik mijn BSR nummer er andere dingen in moet typen na de pieptoon.
Kolder natuurlijk dus ik hang iedere keer gewoon op.

Ze zijn echter hardleers en bellen iedere keer terug onder een ander 06-nummer zodat blokkeren geen zin heeft.
De bedoelingen van soortgelijke individuen os mij wel duidelijk, stelen en misbruik van persoonsgegevens. Allicht

Wat ik me afvraag is hoe deze personen eigenlijk aan je nummer komen en waarom ze het na diverse verkeerde pogingen niet weg gooien.
Ik irriteer me onderhand meer aan de frequentie dan aan de bedoeling.
''Niemand is armer dan hij die in tijden van nood zijn geloof verliest.''
Mannetje
Berichten: 7692
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Volgens mij zit mijn telefoonnummer in één of andere oplichtersmolen.

Bericht door Mannetje »

Ook regelmatig last van... heel irritant

Ik hoorde het in mijn omgeving ook al.

Weinig aan te doen vrees ik, gaat vast weer een keer over.
-
KDD
Berichten: 1503
Lid geworden op: 17 okt 2020, 21:40

Re: Volgens mij zit mijn telefoonnummer in één of andere oplichtersmolen.

Bericht door KDD »

Hier ook een probleem. Als je een keer wat geld gegeven heeft omdat het een goede doel is dan is het hek van de dam. Dan komt je nummer blijkbaar in de lijst van mensen die soms geven. We krijgen bijna ieder dag een telefoontje. En van hun kant bekeken - als ze per 10 telefoontjes 100 euro verdienen is het de moeite waard.
Gebruikersavatar
Van Ewijk
Berichten: 1753
Lid geworden op: 01 apr 2015, 18:05

Re: Volgens mij zit mijn telefoonnummer in één of andere oplichtersmolen.

Bericht door Van Ewijk »

KDD schreef:Hier ook een probleem. Als je een keer wat geld gegeven heeft omdat het een goede doel is dan is het hek van de dam. Dan komt je nummer blijkbaar in de lijst van mensen die soms geven. We krijgen bijna ieder dag een telefoontje. En van hun kant bekeken - als ze per 10 telefoontjes 100 euro verdienen is het de moeite waard.
Ik geef persoonlijk nooit aan goede doelen op een manier waarbij mijn persoonsgegevens er mee gemoeid zijn.
Maar ook buiten dat ontkom je er inderdaad niet aan om her en der je nummer rond te geven.
Hetzij zakelijk of persoonlijk.
''Niemand is armer dan hij die in tijden van nood zijn geloof verliest.''
Chrisje72
Berichten: 1478
Lid geworden op: 09 apr 2012, 11:50

Re: Volgens mij zit mijn telefoonnummer in één of andere oplichtersmolen.

Bericht door Chrisje72 »

Er worden ook nog wel eens persoonsgegevens gestolen bij een datalek.
Ik heb er ook al een tijdje last van een gang gelijk op. Het zou zelfs geheel geautomatiseerd kunnen gebeuren, dat ze willekeurig(ofwel van 00000001 tot 99999999) nummers bellen
Philip
Berichten: 303
Lid geworden op: 27 apr 2021, 09:51

Re: Volgens mij zit mijn telefoonnummer in één of andere oplichtersmolen.

Bericht door Philip »

Ze bellen eerst met een automaat alle nummers. Ze horen dan vanzelf of die overgaat of dat het nummer niet in gebruik is. Je kunt er dus helemaal niets aan doen. Bij mij stopte het na drie keer in twee dagen. Als je een echt mens te spreken krijgt, kun je eens flink schreeuwen en zeggen dat je de politie belt. Misschien helpt dat.

Ik krijg nu steeds nep-SMS'jes met de mededeling dat mijn pakket binnenkort komt. Die komen ook in golven.
Plaats reactie