Mediagebruik op zondag

Wat voor media gebruik je op zondag?

Ik gebruik geen laptop/pc/telefoon op zondag
3
4%
Ik gebruik het alleen voor online kerkdiensten en noodgevallen
21
26%
Ik gebruik het voor online kerkdiensten maar ook voor af en toe als ontspanning of op sociale media
9
11%
Ik gebruik het, maar met mate. Beduidend minder als doordeweeks
22
28%
Er zit (bijna) geen verschil in media gebruik op zondag t.o.v. doordeweekse dagen
25
31%
 
Totaal aantal stemmen: 80

HersteldHervormd
Berichten: 5989
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Mediagebruik op zondag

Bericht door HersteldHervormd »

Ik ben soms best wel benieuwd wat de RF'ers vinden van het gebruiken van telefoon, laptop, PC, tablet etc op zondag? Zelf probeer ik zo min mogelijk mijn telefoon e.d. te gebruiken. Hieronder een peiling.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Mediagebruik op zondag

Bericht door Bezorgd »

Wat voor verschil bedoel je tussen optie 3 en 4 ?
Chrisje72
Berichten: 1478
Lid geworden op: 09 apr 2012, 11:50

Re: Mediagebruik op zondag

Bericht door Chrisje72 »

Ik zie juist weinig verschil tussen 2 en 3
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Mediagebruik op zondag

Bericht door Bezorgd »

Chrisje72 schreef:Ik zie juist weinig verschil tussen 2 en 3
Daarom mijn vraag.
Online
DDD
Berichten: 28482
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Mediagebruik op zondag

Bericht door DDD »

Bedoel je dat je geen verschil ziet tussen noodgevallen en ontspanning? Het blijkt geregeld in discussies dat niet iedereen elk onderscheid even relevant vindt, maar het zou toch niet snel in mij opkomen dat dit onduidelijk kan zijn.
Mannetje
Berichten: 7692
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Mediagebruik op zondag

Bericht door Mannetje »

De bovenste geeft bijna aan hoe wij het doen. Alleen als onze scanner echt niet wil, zetten we een laptop aan om de dienst te volgen, maar ook dat liever niet.
En natuurlijk gebruiken we een telefoon als we de huisartsenpost nodig hebben op zondag.

Maar dus optie 1, met als toevoeging: behalve in noodgevallen.
-
TSD
Berichten: 2091
Lid geworden op: 31 aug 2011, 11:34

Re: Mediagebruik op zondag

Bericht door TSD »

Mannetje schreef:De bovenste geeft bijna aan hoe wij het doen. Alleen als onze scanner echt niet wil, zetten we een laptop aan om de dienst te volgen, maar ook dat liever niet.
En natuurlijk gebruiken we een telefoon als we de huisartsenpost nodig hebben op zondag.

Maar dus optie 1, met als toevoeging: behalve in noodgevallen.
Hier idem. Als scanner niet werkt zal de telefoon of laptop aan moeten, maar in principe blijft alles uit.
newton
Berichten: 673
Lid geworden op: 22 feb 2019, 16:22

Re: Mediagebruik op zondag

Bericht door newton »

TSD schreef:
Mannetje schreef:De bovenste geeft bijna aan hoe wij het doen. Alleen als onze scanner echt niet wil, zetten we een laptop aan om de dienst te volgen, maar ook dat liever niet.
En natuurlijk gebruiken we een telefoon als we de huisartsenpost nodig hebben op zondag.

Maar dus optie 1, met als toevoeging: behalve in noodgevallen.
Hier idem. Als scanner niet werkt zal de telefoon of laptop aan moeten, maar in principe blijft alles uit.
Kwaliteit via de ether is wel erg matig toch. Als je kerk ook audio via internet aanbiedt maar je liever geen laptop/smartphone gebruikt is https://www.mega-com.nl/contents/nl/p49 ... adio-.html zoiets misschien een goede optie. Prima voor audio streams over het internet.
HersteldHervormd
Berichten: 5989
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Mediagebruik op zondag

Bericht door HersteldHervormd »

Bezorgd schreef:Wat voor verschil bedoel je tussen optie 3 en 4 ?
Af en toe is sporadisch. Optie 4 is dat er wel altijd gebruik van gemaakt word, maar wel een heel stuk minder dan doordeweeks.

Overigens schrik ik behoorlijk als ik zie dat de laatste optie de meest gekozen optie is, met vlag en wimpel. Wat is de zondag nog waard als je het qua laptop/pc/telefoon niet eens verschilt t.o.v doordeweeks? Echt schrikken vind ik dit.
Laatst gewijzigd door HersteldHervormd op 09 feb 2022, 21:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
HersteldHervormd
Berichten: 5989
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Mediagebruik op zondag

Bericht door HersteldHervormd »

Mannetje schreef:De bovenste geeft bijna aan hoe wij het doen. Alleen als onze scanner echt niet wil, zetten we een laptop aan om de dienst te volgen, maar ook dat liever niet.
En natuurlijk gebruiken we een telefoon als we de huisartsenpost nodig hebben op zondag.

Maar dus optie 1, met als toevoeging: behalve in noodgevallen.
Ik snap het. Heerlijk he, die rust.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Online
DDD
Berichten: 28482
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Mediagebruik op zondag

Bericht door DDD »

Valt Refoforum ook onder mediagebruik? Want in dat geval is de laatste optie wat twijfelachtig in mijn geval, want Refoforum is op zondag gesloten.

Ik vind het invullen sowieso ingewikkeld. Doordeweeks gebruik ik veel WhatsApp voor mijn werk. Op zondag nauwelijks. Maar juist wel wat meer prive-berichten. Hoe moet je zoiets dan wegen?
HersteldHervormd
Berichten: 5989
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Mediagebruik op zondag

Bericht door HersteldHervormd »

DDD schreef:Valt Refoforum ook onder mediagebruik? Want in dat geval is de laatste optie wat twijfelachtig in mijn geval, want Refoforum is op zondag gesloten.

Ik vind het invullen sowieso ingewikkeld. Doordeweeks gebruik ik veel WhatsApp voor mijn werk. Op zondag nauwelijks. Maar juist wel wat meer prive-berichten. Hoe moet je zoiets dan wegen?
Natuurlijk is dat sociale media. RF is ook sociale media vind ik.

Ja dat is lastig. De een doet wel appen, de andere ook op Facebook, de volgende alleen het nieuws. Het is lastig om voor iedereen een kolommetje te maken.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Erskinees
Berichten: 2743
Lid geworden op: 14 jun 2018, 21:15

Re: Mediagebruik op zondag

Bericht door Erskinees »

Ik gebruik wel media op zondag maar gebruik de media dan op een andere wijze. De telefoon vooral voor contact van vrienden en familie via WhatsApp of videobellen. Internet voor de videoverbinding met de kerk, muziek, het nieuws en voor bijbelstudie (commentaren en blue letter bible). Daarom toch de laatste optie.
Gebruikersavatar
Mister
Administrator
Berichten: 11397
Lid geworden op: 25 jul 2005, 12:06

Re: Mediagebruik op zondag

Bericht door Mister »

HersteldHervormd schreef:
Bezorgd schreef:Wat voor verschil bedoel je tussen optie 3 en 4 ?
Af en toe is sporadisch. Optie 4 is dat er wel altijd gebruik van gemaakt word, maar wel een heel stuk minder dan doordeweeks.

Overigens schrik ik behoorlijk als ik zie dat de laatste optie de meest gekozen optie is, met vlag en wimpel. Wat is de zondag nog waard als je het qua laptop/pc/telefoon niet eens verschilt t.o.v doordeweeks? Echt schrikken vind ik dit.
Ik mag zeggen dat ik het heus niet altijd met je eens ben, maar in dit geval kan ik me helemaal vinden in je schrik/verbazing.
Gebruikersavatar
Bonny
Berichten: 2472
Lid geworden op: 03 aug 2007, 16:29
Locatie: In partibus infidelium
Contacteer:

Re: Mediagebruik op zondag

Bericht door Bonny »

Hoe zit het met de krant ? Lees je die wel op zondag. In elk geval is de website van het rd 's zondags dicht.
The Groom's still waiting at the altar
Plaats reactie