#Metoo

Online
merel
Berichten: 9667
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

#Metoo

Bericht door merel »

Ik denk aan en verbaas mij over het grote aantal meldingen van seksueel overschrijdend gedrag dat de laatste weken gemeld wordt.
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10418
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door Zita »

merel schreef:Ik denk aan en verbaas mij over het grote aantal meldingen van seksueel overschrijdend gedrag dat de laatste weken gemeld wordt.
Van de eerste zeven berichten op nos.nl gaan er nu vijf over seksueel misbruik. Bizar.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17244
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door huisman »

Zita schreef:
merel schreef:Ik denk aan en verbaas mij over het grote aantal meldingen van seksueel overschrijdend gedrag dat de laatste weken gemeld wordt.
Van de eerste zeven berichten op nos.nl gaan er nu vijf over seksueel misbruik. Bizar.
Als ik lees hoe de PvdA met grensoverschrijdend gedrag is omgegaan zijn ze behoorlijk door de mand gevallen.

PvdA-Kamerlid Van Dijk stapt op na beschuldiging ongepast gedrag
https://nos.nl/l/2416324

Ploumen is hier eindverantwoordelijk voor en moet dus opstappen.

Verbaas mij trouwens dat @merel zich hierover verbaasd. In mijn werkzame leven heb ik hier zoveel voorbeelden van gezien.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18661
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door helma »

Ik verbaas me ook over de verbazing. Het verbaast mij niet helaas...

Als je nagaat wat er in films zichtbaar is en via muziek ingefuisterd wordt; via second love gepromoot wordt dan vind ik de verbazing die nu klinkt hypocriet. We willen een vrije seksuele moraal; wel...dit is het gevolg.
En we zijn er allemaal mee besmet. Het gaat 'ons' ook niet voorbij.

Ik hoop en bid dat de Heere Jezus spoedig terugkomt. Dat aan deze wereld vol zonde en ongerechtigheid een einde komt.
HersteldHervormd
Berichten: 5986
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door HersteldHervormd »

helma schreef:Ik verbaas me ook over de verbazing. Het verbaast mij niet helaas...

Als je nagaat wat er in films zichtbaar is en via muziek ingefuisterd wordt; via second love gepromoot wordt dan vind ik de verbazing die nu klinkt hypocriet. We willen een vrije seksuele moraal; wel...dit is het gevolg.
En we zijn er allemaal mee besmet. Het gaat 'ons' ook niet voorbij.

Ik hoop en bid dat de Heere Jezus spoedig terugkomt. Dat aan deze wereld vol zonde en ongerechtigheid een einde komt.
Wat je zaait, zal je oogsten.
Dankbaarheid is de moeder van alle deugden.
mail: broederhh@gmail.com
DDD
Berichten: 28476
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door DDD »

Toch zie je zelden dat in moderne cultuuruitingen machtsmisbruik verheerlijkt wordt. Dus helemaal juist kan ik de vergelijking niet noemen.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door Herman »

DDD schreef:Toch zie je zelden dat in moderne cultuuruitingen machtsmisbruik verheerlijkt wordt. Dus helemaal juist kan ik de vergelijking niet noemen.
Het gaat niet om het verheerlijken van machtsmisbruik, maar het gaat erom dat misbruik in allerlei structuren plaatsvind. En dat daarna zaken in de doofpot gestopt worden, tenzij feiten zodanig ernstig zijn, dat mensen in beweging komen.

Overigens ben ik het oneens met de maatschappelijke wijze waarop nu volksgerichten plaatsvinden. Helaas is er geen wettelijke norm meer, omdat seksuele vrije omgang niet strafbaar is. Dus kunnen we alleen maar morele druk uitoefenen. Ik zou dat graag in een wettelijke kader willen plaatsen.
Online
merel
Berichten: 9667
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door merel »

huisman schreef:
Zita schreef:
merel schreef:Ik denk aan en verbaas mij over het grote aantal meldingen van seksueel overschrijdend gedrag dat de laatste weken gemeld wordt.
Van de eerste zeven berichten op nos.nl gaan er nu vijf over seksueel misbruik. Bizar.
Als ik lees hoe de PvdA met grensoverschrijdend gedrag is omgegaan zijn ze behoorlijk door de mand gevallen.

PvdA-Kamerlid Van Dijk stapt op na beschuldiging ongepast gedrag
https://nos.nl/l/2416324

Ploumen is hier eindverantwoordelijk voor en moet dus opstappen.

Verbaas mij trouwens dat @merel zich hierover verbaasd. In mijn werkzame leven heb ik hier zoveel voorbeelden van gezien.
Ik ben zeker verbaasd dat veel mannen denken dat vrouwen niets liever willen dan foto's van geslachtsdelen ontvangen. Daar zit geen enkele vrouw op te wachten. Ik vind het bizar!

Dat dit gedrag bij defensie voorkomt, verbaast mij ook niets. Op mijn huidige afdeling heb ik nog nooit iets gezien dat daarop duidt.
Erik1960
Verbannen
Berichten: 1633
Lid geworden op: 06 jan 2022, 17:03

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door Erik1960 »

Herman schreef:
DDD schreef:Toch zie je zelden dat in moderne cultuuruitingen machtsmisbruik verheerlijkt wordt. Dus helemaal juist kan ik de vergelijking niet noemen.
Het gaat niet om het verheerlijken van machtsmisbruik, maar het gaat erom dat misbruik in allerlei structuren plaatsvind. En dat daarna zaken in de doofpot gestopt worden, tenzij feiten zodanig ernstig zijn, dat mensen in beweging komen.

Overigens ben ik het oneens met de maatschappelijke wijze waarop nu volksgerichten plaatsvinden. Helaas is er geen wettelijke norm meer, omdat seksuele vrije omgang niet strafbaar is. Dus kunnen we alleen maar morele druk uitoefenen. Ik zou dat graag in een wettelijke kader willen plaatsen.
Hoe zie je dat wettelijk kader voor je?
’Wie uitziet en hoopt op de Heer krijgt nieuwe kracht: hij slaat zijn vleugels uit als een adelaar, hij loopt, maar wordt niet moe, hij rent, maar raakt niet uitgeput’.
Online
merel
Berichten: 9667
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door merel »

helma schreef:Ik verbaas me ook over de verbazing. Het verbaast mij niet helaas...

Als je nagaat wat er in films zichtbaar is en via muziek ingefuisterd wordt; via second love gepromoot wordt dan vind ik de verbazing die nu klinkt hypocriet. We willen een vrije seksuele moraal; wel...dit is het gevolg.
En we zijn er allemaal mee besmet. Het gaat 'ons' ook niet voorbij.

Ik hoop en bid dat de Heere Jezus spoedig terugkomt. Dat aan deze wereld vol zonde en ongerechtigheid een einde komt.
Het gaat juist niet om uitingen van vrije seksuele moraal met wederzijdse toestemming. Dat is juist het punt. De problemen doen zich voor in hiearchische structuren waar mannen ervan uitgaan dat elke vrouw betast wil worden.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door Herman »

Erik1960 schreef:Hoe zie je dat wettelijk kader voor je?
De bijbelse normen rond seksualiteit en huwelijk, zoals dat ooit was.
Online
merel
Berichten: 9667
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door merel »

Herman schreef:
Erik1960 schreef:Hoe zie je dat wettelijk kader voor je?
De bijbelse normen rond seksualiteit en huwelijk, zoals dat ooit was.
Dat klinkt heel mooi, maar de medewerkers van kerken staan niet bekend om hun seksuele moraal.
Erik1960
Verbannen
Berichten: 1633
Lid geworden op: 06 jan 2022, 17:03

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door Erik1960 »

Herman schreef:
Erik1960 schreef:Hoe zie je dat wettelijk kader voor je?
De bijbelse normen rond seksualiteit en huwelijk, zoals dat ooit was.
En dat zou dan die onfrisse en ongewenste volksgerichten kunnen voorkomen?
’Wie uitziet en hoopt op de Heer krijgt nieuwe kracht: hij slaat zijn vleugels uit als een adelaar, hij loopt, maar wordt niet moe, hij rent, maar raakt niet uitgeput’.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17244
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door huisman »

merel schreef:
huisman schreef:
Zita schreef:
merel schreef:Ik denk aan en verbaas mij over het grote aantal meldingen van seksueel overschrijdend gedrag dat de laatste weken gemeld wordt.
Van de eerste zeven berichten op nos.nl gaan er nu vijf over seksueel misbruik. Bizar.
Als ik lees hoe de PvdA met grensoverschrijdend gedrag is omgegaan zijn ze behoorlijk door de mand gevallen.

PvdA-Kamerlid Van Dijk stapt op na beschuldiging ongepast gedrag
https://nos.nl/l/2416324

Ploumen is hier eindverantwoordelijk voor en moet dus opstappen.

Verbaas mij trouwens dat @merel zich hierover verbaasd. In mijn werkzame leven heb ik hier zoveel voorbeelden van gezien.
Ik ben zeker verbaasd dat veel mannen denken dat vrouwen niets liever willen dan foto's van geslachtsdelen ontvangen. Daar zit geen enkele vrouw op te wachten. Ik vind het bizar!

Dat dit gedrag bij defensie voorkomt, verbaast mij ook niets. Op mijn huidige afdeling heb ik nog nooit iets gezien dat daarop duidt.
Dat je verbaast bent over dat bizarre foto gedrag begrijp ik dan weer wel. Je moet dan als man toch wel een flinke stoornis hebben om zulke foto's te sturen.

Ik had het trouwens niet alleen over defensie. Ik heb veel met en voor civiele partners gewerkt en daar was het gedrag niet anders.
Bij defensie is trouwens terecht een zero tolerance beleid t.a.v. seksueel grensoverschrijdend gedrag. Daar zijn de normen best strak. Zeker als ik het vergelijk met mijn ervaring in de jaren tachtig en begin jaren negentig.

Toch heb ik ook regelmatig behoorlijk verwerpelijk gedrag van vrouwen meegemaakt maar dat is blijkbaar nog een taboe om daarover te praten.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door Herman »

merel schreef:Dat klinkt heel mooi, maar de medewerkers van kerken staan niet bekend om hun seksuele moraal.
Het is inderdaad mooi. Maar je verwart daarna de norm met de uitvoering. En ook nog eens het feit dat ik het rk standpunt van het celibaat niet onderschrijf.
Plaats reactie