Blue Monday

Welk cijfer geef je aan je gemoedsgesteldheid op blue Monday? (1 is zeer slecht, 10 is zeer goed)

1
2
6%
2
1
3%
3
1
3%
4
0
Geen stemmen
5
0
Geen stemmen
6
2
6%
7
5
15%
8
10
30%
9
6
18%
10
6
18%
 
Totaal aantal stemmen: 33

Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8917
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Blue Monday

Bericht door J.C. Philpot »

Het is vandaag blue monday: de meest depressieve dag van het jaar.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Blue_Monday_(dag)

Om te controleren of dit echt klopt, bij deze een poll. Geef een cijfer aan je gemoedsgesteldheid vandaag.

1 is zeer slecht
10 is zeer goed
Laatst gewijzigd door J.C. Philpot op 17 jan 2022, 08:42, 2 keer totaal gewijzigd.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16724
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Blue Monday

Bericht door Hendrikus »

J.C. Philpot schreef:Het is vandaag blue monday: de meest depressieve dag van het jaar.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Blue_Monday_(dag)

Om te controleren of dit echt klopt, bij deze een poll. Geef een cijfer aan je gemoedsgesteldheid vandaag.
Misschien handig om er even bij te vermelden of 1 nou heel goed of juist heel slecht is ;)
~~Soli Deo Gloria~~
CvdW
Berichten: 2928
Lid geworden op: 23 mar 2015, 13:07

Re: Blue Monday

Bericht door CvdW »

Ik word zwaar depressief als een link niet weergeeft wat het zou moeten doen.
Zeeuw
Berichten: 11550
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Blue Monday

Bericht door Zeeuw »

Pff, hou op, schei uit met dit soort commerciële flauwekul. Heerlijk opgestaan vanmorgen, lekker een half uur buiten gelopen in de korte broek met een Bijbellezing in de oortjes. Toen heerlijk koffie gedronken. Terwijl ik dat deed kwam de jongste beneden. Dikke knuffel voor papa. Vaatwasser uitgeruimd. Tafel gedekt. Nr 2 kwam beneden. Weer een dikke knuffel. Toen nr 3, ook wel een knuffel, iets minder dik, want puber.
Samen eten, lezen, zingen. Nog wat huiswerk overhoren. Lekker naar het werk lopen. Goeie bak koffie en achter het beeldscherm.

Een dikke 10 dus voor vandaag!
Zeeuw
Berichten: 11550
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Blue Monday

Bericht door Zeeuw »

CvdW schreef:Ik word zwaar depressief als een link niet weergeeft wat het zou moeten doen.
Arme jongen. Wil je erover praten?
Ditbenik
Inactief
Berichten: 3465
Lid geworden op: 25 feb 2011, 17:09

Re: Blue Monday

Bericht door Ditbenik »

Na een heerlijk zondag kijk ik op maandag al weer uit naar de volgende. Als jij zegt dat het vandaag Blue Monday zal het vast zo zijn, maar anders had ik het niet geweten. Ik heb zo wie zo niet veel met wat voor feest- of bijzondere dag dan ook (m.u.v. 1e Paasdag) dus deze dwaasheid laat ik maar helemaal aan me voorbij gaan.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11946
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Blue Monday

Bericht door Herman »

Zeeuw schreef:Pff, hou op, schei uit met dit soort commerciële flauwekul.
Wat is er vandaag dan te koop? Mis ik iets? Mijn stemming daalt gelijk. :D
Mannetje
Berichten: 7694
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Blue Monday

Bericht door Mannetje »

Mooie maan daarbuiten vanmorgen! Blue moonday, mooi!
-
Zeeuw
Berichten: 11550
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Blue Monday

Bericht door Zeeuw »

Herman schreef:
Zeeuw schreef:Pff, hou op, schei uit met dit soort commerciële flauwekul.
Wat is er vandaag dan te koop? Mis ik iets? Mijn stemming daalt gelijk. :D
Haha, nou, ik zag zaterdag al in de krant advertenties met 'koop maandag dit of dat met zoveel korting om blue monday draaglijk te maken'.
Kijk, als dat nu 60% korting op een goede koffiemachine is, dan ben ik uiteraard ook ineens fan van blue monday :)
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Blue Monday

Bericht door Bezorgd »

Buiten is het koud en saai.
Ideaal voor een deprimerende blauwe maandag.
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10424
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Blue Monday

Bericht door Orchidee »

Je kan er flink de draak mee steken natuurlijk, ik heb ook niets met van die speciale, commerciële dagen maar het kan voor iemand natuurlijk wél een zeer depressieve dag of periode zijn en komt het nogal denigrerend over als er tegen je gezegd word: "kom op, stel je niet aan, het leven is prachtig en er is nog zoveel moois om dankbaar voor te zijn!"
Allemaal waar maar voor een somber en depressief persoon ligt dat toch iets genuanceerder helaas!
Laatst gewijzigd door Orchidee op 17 jan 2022, 09:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Zeeuw
Berichten: 11550
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Blue Monday

Bericht door Zeeuw »

Bezorgd schreef:Buiten is het koud en saai.
Ideaal voor een deprimerende blauwe maandag.
In Zeeland zon en blauwe lucht. Koffie staat klaar voor allen gij refoforummers.
Zeeuw
Berichten: 11550
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Blue Monday

Bericht door Zeeuw »

Orchidee schreef:Je kan er flink de draak mee steken natuurlijk, ik heb ook niets met van die speciale, commerciële dagen maar het kan voor iemand natuurlijk wél een zeer depressive dag of periode zijn en komt het nogal denigrerend over als er tegen je gezegd word: "kom op, stel je niet aan, het leven is prachtig en er is nog zoveel moois om dankbaar voor te zijn!"
Allemaal waar maar voor een somber en depressief persoon ligt dat toch iets genuanceerder helaas!
Dat geldt voor die mensen dan niet alleen op die dag.
Mannetje
Berichten: 7694
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Blue Monday

Bericht door Mannetje »

Deze maandag is echt pure onzin.

Maar natuurlijk moet je met mensen met een echte depressie of flink depressieve gevoelens nooit de draak steken.
-
Hoopvol
Berichten: 1296
Lid geworden op: 20 mar 2020, 07:36

Re: Blue Monday

Bericht door Hoopvol »

Zeeuw schreef:
Bezorgd schreef:Buiten is het koud en saai.
Ideaal voor een deprimerende blauwe maandag.
In Zeeland zon en blauwe lucht. Koffie staat klaar voor allen gij refoforummers.
Pas maar op, het is dat ik mijn dochter vanmiddag van school moet halen... anders was ik misschien wel in de auto gestapt :D
Plaats reactie