Ik ben bang/angstig voor…

-DIA-
Berichten: 32703
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Ik ben bang/angstig voor…

Bericht door -DIA- »

Mara schreef:
-DIA- schreef:Gisteren reden we nog lang het ouderlijk huis van mijn moeder. Mijn nicht haar man was in de tuin aan het werk. Ik zou zo willen vragen: Hoe is het hier, poos niets gehoord. Maar ja... in de auto ben je er snel voorbij...
Stop de volgende keer eens en wie weet, wordt je hartelijk binnen genodigd.
Als je een tijdlang niets hoort, wil niet zeggen dat je dan bij iemand uit zn gedachten bent.
Ik heb gelukkig met een aantal neven en nichten goed contact.
In de vorm van appen, mailen, een telefoontje.
Of ik kom er een tegen in de supermarkt.
Moeilijk hoor, want het oude telefoonnr. van mijn oom en tante te H. is vervallen. En ik weet geen nummer van hen. Als ik er op de fiets langs was gekomen had ik hem zeker wel even gesproken, maar mijn broer reed door. Dan kan ik ook moeilijk op de rem trappen. Het ging destijds net zo met mijn oom en tante. Na het overlijden van mijn moeder hebben ze eigenlijk afscheid genomen. Toch, nadat mijn tante overleed, en mijn oom alleen overbleef zijn we nog best vaak bij hem geweest. En dat stelde hij dan in zijn eenzaamheid ook wel op prijs. Met mijn nichten uit H. hebben we eigenlijk, hoewel ze van onze (mijn broer en ik) leeftijd zijn nooit veel contact gehad nadat ze trouwden. De een is ergens in Brabant gaan wonen, en de andere woont nu op de plek van mijn oom en tante... Best wel dichtbij... maar als ze zelf liever geen contact meer willen voelt het wel wat opdringerig als je er op bezoek zou gaan... zo voelt het voor mij althans wel. Soms kan ik een dochter van mijn nicht nog spreken. Ze hebben een soort oude herberg met een terrasje. Daar heb ik haar wel vaker gesproken. Ik heb overigens het idee, dat ze ons nog nauwelijks kent. Ja wel als je zegt "je moeder is een nicht van ons..." Maar familie op achternichtniveau is toch meest wel verre familie...
Om on-topic te raken: Ik ben een beetje bang voor opdringen... maar wel serieus geïnteresseerd. Dan moet het, denk ik, wel van beide kanten klikken.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Plaats reactie