(Moderne) Kunst

Geytenbeekje
Berichten: 8242
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: (Moderne) Kunst

Bericht door Geytenbeekje »

Hendrikus schreef:
Geytenbeekje schreef:Het liefst heb ik dus wat abstract maar dan wel dat je net kan zien wat het voorstelt. Ieder z'n smaak.
Afbeelding
Zeg het maar ;)
Naar mijn idee is het een tulp :)
Heel mooi die bovenste lichtval en het witte steekt mooi af bij de blauwe maanvormige vorm. Mooie harmonie :D
CvdW
Berichten: 2928
Lid geworden op: 23 mar 2015, 13:07

Re: (Moderne) Kunst

Bericht door CvdW »

Geytenbeekje schreef:Ik ben wel benieuwd wie van (moderne) kunst houd. Ik ben weleens in het Kröller-Möller museum geweest bijvoorbeeld.
Ook vind ik het leuk om ander musea te bezoeken en te kijken wat de schilders gemaakt hebben.
Ik houd van moderne kunst, maar ook van klassieke kunst. Kröller-Moller museum heb ik jaren geleden bezocht. Maar dit geldt ook voor musea in Zeeland en Antwerpen (België).
Henk J
Berichten: 2558
Lid geworden op: 11 mar 2021, 10:34
Locatie: henkjrefoforum@gmail.com

Re: (Moderne) Kunst

Bericht door Henk J »

Woon vlakbij het Kroller Müller museum en ben er jaren geleden 1 keer geweest, was nog tijdens mijn schooltijd....
Heb er niet echt iets mee, heb er ook niks op tegen hoor.
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5643
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: (Moderne) Kunst

Bericht door Dodo »

Henk J schreef:Woon vlakbij het Kroller Müller museum en ben er jaren geleden 1 keer geweest, was nog tijdens mijn schooltijd....
Heb er niet echt iets mee, heb er ook niks op tegen hoor.
Misschien zou je het nu meer waarderen. De omgeving is mooi, je kunt er gratis fietsen gebruiken, en er hangen ook Van Gogh's en andere kunst die niet heel abstract of modern is. Er is heel veel te zien.
Ik ben er een keer geweest met mijn jongste, we hadden een leuk dagje. Hij is nogal nuchter, dus zijn commentaren waren leuk om erbij te hebben.
Het zotste, en dat toont volgens mij ook het onzinnige van sommige moderne kunst aan (de kleren van de keizer!) was dat er in het gras, aan de bosrand, een bordje lag. Hier heeft [naam] twaalf stappen gezet. Wij keken nog even in de rondte waar hij dan heen gelopen was, maar verder was er niks. Een eindje verder een soortgelijk bordje met een ander aantal stappen. En zo nog een paar.
Totaal absurd. Waarom is dat kunst? Waarom is dat geld waard? Omdat Jan Jansen daar wat gewandeld heeft?

Maar er staat ook moderne kunst waar je een poosje bij blijft staan, waar je drie keer omheen loopt, en die je nog een keer wilt zien.
Bertiel
Berichten: 4556
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: (Moderne) Kunst

Bericht door Bertiel »

Niet alles kan ik waarderen qua moderne kunst.
Ben wel eens bij een tentoonstelling van Dali geweest in de kunsthal, dat vind ik dan wel gaaf.

Maar met DDD, geef mij maar de haagse school / impressionisten
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Charles
Berichten: 1553
Lid geworden op: 06 jan 2014, 08:44

Re: (Moderne) Kunst

Bericht door Charles »

Hendrikus schreef:
Geytenbeekje schreef:Het liefst heb ik dus wat abstract maar dan wel dat je net kan zien wat het voorstelt. Ieder z'n smaak.
Afbeelding
Zeg het maar ;)
Woedende stilte in krijsend polderlandschap?
Christen
Berichten: 767
Lid geworden op: 23 okt 2019, 21:32

Re: (Moderne) Kunst

Bericht door Christen »

Psalm 150 : 1 en 6 - Loof God in zijn heiligdom, loof Hem om zijn machtige daden, loof Hem in zijn machtig hemelgewelf; Loof Hem met bazuingeschal, loof Hem met harp en citer, loof Hem met tamboerijn en dans, loof Hem met spel van snaren en fluit. Alles wat adem heeft, loof de Here - Bovenaan het schilderij is God, het licht en het heelal verbeeld. Zijn machtige daden: de liefde van God tot de mens, zien wij weergegeven in de geabstraheerde armen om de aarde heen. De adem van mens en dier stijgen op als rook om God te loven. De muziekinstrumenten doen allen mee aan deze geweldige lofprijzing voor God. De warme kleuren en de compositie van dit schilderij laten je delen in de vreugde van deze lofprijzing!
"Hoed u voor het "kan niet"." - Maarten Luther
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: (Moderne) Kunst

Bericht door -DIA- »

Geytenbeekje schreef:
Hendrikus schreef: Afbeelding
Zeg het maar ;)
Een met vreselijk uitbarstende vulkaan, die het vuur met geweld naar boven schiet....
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5643
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: (Moderne) Kunst

Bericht door Dodo »

Anneke Kaaij zou eigenlijk wel herkend moeten worden door christenen.
Gebruikersavatar
John Galt
Berichten: 1222
Lid geworden op: 24 jun 2017, 22:09

Re: (Moderne) Kunst

Bericht door John Galt »

Ik heb zelf een schilderij van Paul Boer (www.paulboer.com) in de woonkamer hangen. Hij gebruikt ook veel Bijbelse thema's. We groeiden op in dezelfde kerkelijke gemeente.
Who is John Galt? :quoi
Gebruikersavatar
Klavart
Berichten: 1240
Lid geworden op: 24 jun 2015, 08:36

Re: (Moderne) Kunst

Bericht door Klavart »

Dodo schreef:Anneke Kaaij zou eigenlijk wel herkend moeten worden door christenen.
Ik had tot vandaag nog nooit van Anneke Kaai (zonder j) gehoord.
Bertiel
Berichten: 4556
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: (Moderne) Kunst

Bericht door Bertiel »

ik moest meteen denken aan de avondsmaalbeker. Had nog geen verband gelegd met Anneke Kaai, maar nu snap ik het wel
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Online
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16724
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: (Moderne) Kunst

Bericht door Hendrikus »

Dodo schreef:Anneke Kaaij zou eigenlijk wel herkend moeten worden door christenen.
Er hangen er drie bij ons thuis - reproducties welteverstaan. Veel waardering voor deze christen-kunstenares!
~~Soli Deo Gloria~~
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5643
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: (Moderne) Kunst

Bericht door Dodo »

Hendrikus schreef:
Dodo schreef:Anneke Kaaij zou eigenlijk wel herkend moeten worden door christenen.
Er hangen er drie bij ons thuis - reproducties welteverstaan. Veel waardering voor deze christen-kunstenares!
Ik heb twee boeken van haar. Uit de kringloop uiteraard, maar toch. Ook een keer een lezing van haar gehoord, heel interessant.
Christen
Berichten: 767
Lid geworden op: 23 okt 2019, 21:32

Re: (Moderne) Kunst

Bericht door Christen »

Zo :) zal vast mooi zijn en ook vanwege wat je er in mag zien.. in het schilderij. Ook als mensen ernaar vragen.. gaaf!

Ja.. met hoed op kwam ze binnen. Geweldig!
"Hoed u voor het "kan niet"." - Maarten Luther
Plaats reactie