Avondklok

De instelling van een avondklok is noodzakelijk

Eens
14
23%
Oneens
32
53%
Geen mening
12
20%
Anders
2
3%
 
Totaal aantal stemmen: 60

Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Avondklok

Bericht door Luther »

-DIA- schreef:De laaste keer: U wil het niet begrijpen of u bent daartoe onmachtig.
Het gaat over het algemeen. Er wordt op christenen gelet!
Gaan die de fout in dan is dat niet zelden sensatie in de seculiere pers.
Denk maar aan de rellen met Oudjaar in Veen, aan Staphorst enz..
Ik doe niets af van de ernst van de feiten, maar ik benoem daarnaast ANDERE feiten!
Hopelijk dringt het nu een klein beetje door?
Nee DIA, er zijn geen andere feiten!
Het is zeer terecht dat de media dit breed uitmeten. Van Urk (en andere christelijke dorpen) mag anders verwacht worden.
Dan past het niet om te wijzen naar de seculiere pers. Want die hebben op dit moment gewoon gelijk.
Het is toch werkelijk ongehoord wat er is gebeurd, ook op Oudejaarsdag in de plaatsen die je noemt.
Het ergste is dat Gods Naam hierdoor gelasterd wordt. Daarvan kun je niet de schuld aan de seculiere pers geven.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Laag
Berichten: 657
Lid geworden op: 26 apr 2017, 11:27

Re: Avondklok

Bericht door Laag »

Ik snap de jongeren en de politie niet. Niets arresteren, afwachten en sussen, er op los met de wapenstok, dat ze niet meer weten of het kwart voor of kwart over 9 is.
KDD
Berichten: 1528
Lid geworden op: 17 okt 2020, 21:40

Re: Avondklok

Bericht door KDD »

Luther schreef:
-DIA- schreef:De laaste keer: U wil het niet begrijpen of u bent daartoe onmachtig.
Het gaat over het algemeen. Er wordt op christenen gelet!
Gaan die de fout in dan is dat niet zelden sensatie in de seculiere pers.
Denk maar aan de rellen met Oudjaar in Veen, aan Staphorst enz..
Ik doe niets af van de ernst van de feiten, maar ik benoem daarnaast ANDERE feiten!
Hopelijk dringt het nu een klein beetje door?
Nee DIA, er zijn geen andere feiten!
Het is zeer terecht dat de media dit breed uitmeten. Van Urk (en andere christelijke dorpen) mag anders verwacht worden.
Dan past het niet om te wijzen naar de seculiere pers. Want die hebben op dit moment gewoon gelijk.
Het is toch werkelijk ongehoord wat er is gebeurd, ook op Oudejaarsdag in de plaatsen die je noemt.
Het ergste is dat Gods Naam hierdoor gelasterd wordt. Daarvan kun je niet de schuld aan de seculiere pers geven.
Ik vind dat DIA wel een punt heeft. Hier gebeurt dat ook. Ik heb menigmaal mijn eigen moeten verdedigen tegen wereldlingen over iets dat iemand anders in onze kerkelijke kringen blijkbaargedaan heeft. Gelijk komt onze kerkgang aan de orde. Ik zeg meestal dat de kerk voor slechte mensen is en blijkbaar niet voor hun want ze zijn zo braaf. Dan is het klaar. Ze zouden iets wat voorgevallen is in de roomse kerk nooit voor de voeten van mijn collega die rooms is gooien. Daar is wel een dubbel standard. Maar als christenen moeten we wel onze verantwoordelijkheid realiseren en met deze dingen rekening houden.
merel
Berichten: 9760
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Avondklok

Bericht door merel »

Is iemand die Rooms katholieke is geen christen?
KDD
Berichten: 1528
Lid geworden op: 17 okt 2020, 21:40

Re: Avondklok

Bericht door KDD »

merel schreef:Is iemand die Rooms katholieke is geen christen?
zijn wij geen christenen?
DDD
Berichten: 28637
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Avondklok

Bericht door DDD »

merel schreef:Is iemand die Rooms katholieke is geen christen?
Jawel, en die moet daar dus ook rekening mee houden. Dat is toch geen raar standpunt van KDD? Ik ben het helemaal met hem eens.
Gebruikersavatar
Hollander
Berichten: 2804
Lid geworden op: 26 aug 2019, 11:54
Locatie: Afwezig

Re: Avondklok

Bericht door Hollander »

KDD schreef:Ik vind dat DIA wel een punt heeft. Hier gebeurt dat ook. Ik heb menigmaal mijn eigen moeten verdedigen tegen wereldlingen over iets dat iemand anders in onze kerkelijke kringen blijkbaargedaan heeft. Gelijk komt onze kerkgang aan de orde. Ik zeg meestal dat de kerk voor slechte mensen is en blijkbaar niet voor hun want ze zijn zo braaf. Dan is het klaar. Ze zouden iets wat voorgevallen is in de roomse kerk nooit voor de voeten van mijn collega die rooms is gooien. Daar is wel een dubbel standard. Maar als christenen moeten we wel onze verantwoordelijkheid realiseren en met deze dingen rekening houden.
Heel terecht dat daar naar wordt gevraagd. Een onberispelijk leven mag van een christen verwacht worden. Christenen onderling mogen elkaar echter niet de maat nemen, aangezien ieder zijn eigen zondige hart kent. Beter is dat een christen verantwoording aflegt van de hoop die in Hem leeft (naar 1 Petrus 3: 15).
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33244
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Avondklok

Bericht door Tiberius »

merel schreef:Is iemand die Rooms katholieke is geen christen?
Ook Roomsen zijn tegen deze rellen.
DDD
Berichten: 28637
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Avondklok

Bericht door DDD »

Gelukkig maar.
Piet Puk
Berichten: 5434
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Avondklok

Bericht door Piet Puk »

Ik kon Koffeman altijd enorm waarderen en nog steeds, maar dit vind ik wel wat slap. Daarnaast irriteer ik me dat hij gewoon door de verslaggever heen praat.

https://www.omroepflevoland.nl/nieuws/2 ... -zich-neer
-DIA-
Berichten: 32737
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Avondklok

Bericht door -DIA- »

Tiberius schreef:
merel schreef:Is iemand die Rooms katholieke is geen christen?
Ook Roomsen zijn tegen deze rellen.
Wat heeft dat er nu weer mee te maken?
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
-DIA-
Berichten: 32737
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Avondklok

Bericht door -DIA- »

Ik lees net nog nieuws.... Ja ik was nog wakker, en weer rellen en verschrikkelijk veel schade bij winkels en....
gaat dit in de richting van anarchie?
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
pierre27
Berichten: 5394
Lid geworden op: 10 sep 2005, 12:00
Locatie: Eemvallei

Re: Avondklok

Bericht door pierre27 »

Citaat uit het AD van vandaag:
 
"Hoogleraar Sociale Psychologie, Tom Postmes, maakt een onderscheid tussen de onrust in Urk en Stein en de rellen in onder meer Amsterdam en Eindhoven. In Urk waren er al langer problemen met ontevreden jongeren die hun vrijheid bevechten. ,,Daar gaat het om jongeren die doordeweeks hard werken en in het weekend willen losgaan. Dat leidt vaker tot conflicten met het gezag”, verklaart Postmes."


https://www.ad.nl/dossier-rellen-avondk ... ~a93b8f67/
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16745
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Avondklok

Bericht door Hendrikus »

Herman schreef:
pierre27 schreef:Wat ik dus niet wist is dat een gedeelte doordeweeks aan het werk is en op zaterdag los wil gaan. Ik geef gelijk toe dat dit wellicht een klein gedeelte is.
Ik hoor hier zojuist van een klant die het weekend op Urk bij zijn vriendin was, dat het om een kleine groep van 15 personen gaat die nagenoeg allemaal door de weeks op zee zijn en dan vrijdagavond en zaterdag zich lam willen zuipen. Avondklok of niet. Dat is dan een uitspraak die half van binnen de gemeenschap komt.
En op zondag? Zitten ze dan in de kerk?
En waar halen die 15 man dan 200 auto's vandaan?
Ongetwijfeld zal er sprake zijn van een harde kern en een daaromheen een schil van meelopers, maar het probleem is daar echt wel groter dan een klein groepje van 15 raddraaiers.
Een jaar geleden waren er al honderden jongeren die het gemeentehuis vernielden omdat de gemeente hun drankketen wilde sluiten.
https://www.destentor.nl/urk/drankketen ... ~a601e59b/

https://academiebw.nl/gemeente-urk-moet ... rankketen/
~~Soli Deo Gloria~~
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33244
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Avondklok

Bericht door Tiberius »

-DIA- schreef:
Tiberius schreef:
merel schreef:Is iemand die Rooms katholieke is geen christen?
Ook Roomsen zijn tegen deze rellen.
Wat heeft dat er nu weer mee te maken?
Het citaat is niet heel passend, maar zie het bericht van KDD. Hij maakt een scheiding tussen kerkgangers en wereldlingen, en schijnt roomsen bij de wereldlingen te rekenen.
Plaats reactie