Grapperhaus (uit: Kleine ergernissen)

Gebruikersavatar
pierre27
Berichten: 5395
Lid geworden op: 10 sep 2005, 12:00
Locatie: Eemvallei

Re: Grapperhaus (uit: Kleine ergernissen)

Bericht door pierre27 »

Amstelodamense schreef:
pierre27 schreef:
Herman schreef:Waarom zijn excuses gespeeld? Wat is er voor aanleiding om dat verwijt te maken? kan je uberhaupt wel een goede inschatting maken als je zo op afstand staat?
Natuurlijk kun je dat niet, hooguit kun je dat denken. Dit forum lijkt een goede afspiegeling van Nederland te zijn met die rare achterdocht richting de overheid. Het optreden van minister Grapperhaus verdiend absoluut geen schoonheidsprijs maar is in dezen verre van aftredenswaardig. Ik knipper met mijn ogen als ik lees dat mensen openlijk belijden hun vertrouwen op God en dan op niet-achtenswaardige, ja zelfs laakbare wijze spreken over een door God gegeven overheid.
Totale nonsens en totaal verkeerde aanname. Ik had tot vorige week helemaal geen achterdocht richting onze overheid, heb altijd m'n steun uitgesproken zeker ook richting Rutte. Vond dat hij het goed deed en heb me gehouden aan de maatregelen die de overheid voorstelde (omdat ik inzag dat dit ook noodzakelijk was).

Voor mij houdt het echter op als diezelfde overheid ons vraagt alles op alles te zetten om het virus in te dammen (mensen, kom op, alsjeblieft, houd je aan die 1,5m afstand, blijf zoveel mogelijk thuiswerken, was je handen stuk etc. etc.) en een belangrijke vertegenwoordiger van dit overheidsbeleid deze regels aan z'n laars lapt. Het gaat er bij mij niet in dat er per ongeluk omhelzingen plaatsvonden en handen op schouders etc. Zeker niet als je de medeburgers die zich niet aan de regels hielden zwaar hebt beboet (heb al diverse extreme voorbeelden voorbij zien komen) en aso's hebt genoemd. Dan kom je niet zomaar weg met een "sorry" .....

Daarnaast: je ziet een enorme tweespalt ontstaan in onze samenleving hierdoor. Dit geeft alleen al aan dat Grapperhaus ongelooflijk onverantwoord heeft gehandeld en had moeten aftreden. Die minister in Nieuw-Zeeland die iets soortgelijks op z'n hals haalde, bood zelf z'n ontslag aan. Dan snap je het en toon je ballen. Maar niet op een zielige toon in de Tweede Kamer om vergiffenis vragen en gewoon doorgaan.

Overigens, Rutte heeft voor mij ook veel credits ingeleverd. Ik was blij met hem, heb hem gesteund en vond dat hij het goed deed. Nu hij echter op zo'n bijzondere wijze achter deze minister blijft staan, kan ik hem niet meer geloofwaardig achten. Daarnaast was ik verbijsterd dat hij gisteravond in het debat op vloekende wijze de naam van Jezus misbruikte.

Ik ben er aardig kapot van en dan overdrijf ik niet. Ben eigenlijk nog nooit echt boos op de overheid geweest, maar nu ben ik echt even van het paadje....
Ik vind het geen nonsens en sta achter elk geschreven woord.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33253
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Grapperhaus (uit: Kleine ergernissen)

Bericht door Tiberius »

huisman schreef:
Van Ewijk schreef:
Tiberius schreef: Klopt inderdaad, zoals ik hierboven al aangaf. Het is eerder juist goed gegaan, wanneer zo’n fotograaf slechts drie van die foto’s kan tonen, terwijl hij een halve dag met zijn telelens op de loer heeft gelegen.
En zijn agenten en boa's die beroepsmatig ook de hele dag op de loer liggen mogen u wel bekeuren als u over de hele dag vijf minuten met anderen staan te praten die al dan niet ongevraagd naar u toe komen?
Natuurlijk..erg logisch..verschoont u mij.
Mijn zoon is agent en die ligt niet op de loer. Er worden zeer weinig corona boetes uitgedeeld. Zeker niet in de situaties die jij schrijft De politie doet dat vaak alleen na meldingen van overlast. B.v. illegale feesten met veel lawaai enz.
De paar gevallen die door de media worden uitvergroot bepalen blijkbaar het beeld.

Zijn er RF'ers die een corona boete hebben gehad of het weten van hun nabije omgeving? Vast niet!!
De laatste keer dat ik een boete heb gekregen is minstens 10 jaar geleden.
Gebruikersavatar
pierre27
Berichten: 5395
Lid geworden op: 10 sep 2005, 12:00
Locatie: Eemvallei

Re: Grapperhaus (uit: Kleine ergernissen)

Bericht door pierre27 »

Tiberius schreef:
huisman schreef:
Van Ewijk schreef:
Tiberius schreef: Klopt inderdaad, zoals ik hierboven al aangaf. Het is eerder juist goed gegaan, wanneer zo’n fotograaf slechts drie van die foto’s kan tonen, terwijl hij een halve dag met zijn telelens op de loer heeft gelegen.
En zijn agenten en boa's die beroepsmatig ook de hele dag op de loer liggen mogen u wel bekeuren als u over de hele dag vijf minuten met anderen staan te praten die al dan niet ongevraagd naar u toe komen?
Natuurlijk..erg logisch..verschoont u mij.
Mijn zoon is agent en die ligt niet op de loer. Er worden zeer weinig corona boetes uitgedeeld. Zeker niet in de situaties die jij schrijft De politie doet dat vaak alleen na meldingen van overlast. B.v. illegale feesten met veel lawaai enz.
De paar gevallen die door de media worden uitvergroot bepalen blijkbaar het beeld.

Zijn er RF'ers die een corona boete hebben gehad of het weten van hun nabije omgeving? Vast niet!!
De laatste keer dat ik een boete heb gekregen is minstens 10 jaar geleden.
Ik ken geen enkel corona-boetegeval. Op enkele excessen na zijn wat ik ervan heb gelezen de meeste boetes meer dan terecht. Zover ik weet zijn er geen boetes uitgedeeld bij begrafenissen en bruiloften. Wel gewaarschuwd. Dit is ook wat ik regelmatig vrij persoonlijk van een bepaalde minister hoor. Dat opblazen gebeurd inderdaad nogal.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Zeeuw
Berichten: 11591
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Grapperhaus (uit: Kleine ergernissen)

Bericht door Zeeuw »

huisman schreef:
Van Ewijk schreef:
Tiberius schreef: Klopt inderdaad, zoals ik hierboven al aangaf. Het is eerder juist goed gegaan, wanneer zo’n fotograaf slechts drie van die foto’s kan tonen, terwijl hij een halve dag met zijn telelens op de loer heeft gelegen.
En zijn agenten en boa's die beroepsmatig ook de hele dag op de loer liggen mogen u wel bekeuren als u over de hele dag vijf minuten met anderen staan te praten die al dan niet ongevraagd naar u toe komen?
Natuurlijk..erg logisch..verschoont u mij.
Mijn zoon is agent en die ligt niet op de loer. Er worden zeer weinig corona boetes uitgedeeld. Zeker niet in de situaties die jij schrijft De politie doet dat vaak alleen na meldingen van overlast. B.v. illegale feesten met veel lawaai enz.
De paar gevallen die door de media worden uitvergroot bepalen blijkbaar het beeld.

Zijn er RF'ers die een corona boete hebben gehad of het weten van hun nabije omgeving? Vast niet!!
Dat hoor ik ook van agenten. Die hebben zelden boetes uitgedeeld. Sowieso hebben die het al druk genoeg om een beetje aan hun primaire taken toe te komen overigens.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23841
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Grapperhaus (uit: Kleine ergernissen)

Bericht door refo »

Op dat punt zijn boa's veel fanatieker.
Je moet niet aan denken dat ze een wapen krijgen, zoals ze willen. Gelukkig is de politiek daar niet voor.
Gebruikersavatar
Posthoorn
Berichten: 6503
Lid geworden op: 04 dec 2008, 11:22

Re: Grapperhaus (uit: Kleine ergernissen)

Bericht door Posthoorn »

Van Ewijk schreef:Uhm...mis ik iets? Wij zijn het met elkaar eens dan toch?
Het was een bijvalsbetuiging. :)
alepha
Berichten: 121
Lid geworden op: 02 sep 2020, 23:02

Re: Grapperhaus (uit: Kleine ergernissen)

Bericht door alepha »

Mooie analyse vandaag in het RD van dr. Kunz. Er is sprake van een onderliggend probleem niet alleen een cororanacrisis maar ook een gezagscrisis. En: 'Ook gezagsdragers kunnen fouten maken maar niet elke fout maakt iemand ongeschikt voor zijn functie'.
Tenslotte ook het eind van het artikel waarin Kunz betoogt dat ieder die zijn zonden belijdt en laat zal barmhartigheid verrkirjgen. Als dat geldt t.a.v. de 10-geboden, dan zeker voor een regel met betrekking tot corona.
merel
Berichten: 9775
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Grapperhaus (uit: Kleine ergernissen)

Bericht door merel »

Van Ewijk schreef:
pierre27 schreef:
Herman schreef:Waarom zijn excuses gespeeld? Wat is er voor aanleiding om dat verwijt te maken? kan je uberhaupt wel een goede inschatting maken als je zo op afstand staat?
Natuurlijk kun je dat niet, hooguit kun je dat denken. Dit forum lijkt een goede afspiegeling van Nederland te zijn met die rare achterdocht richting de overheid. Het optreden van minister Grapperhaus verdiend absoluut geen schoonheidsprijs maar is in dezen verre van aftredenswaardig. Ik knipper met mijn ogen als ik lees dat mensen openlijk belijden hun vertrouwen op God en dan op niet-achtenswaardige, ja zelfs laakbare wijze spreken over een door God gegeven overheid.
U bedoelt dezelfde overheid die homohuwelijken, euthanasie, abortus, en geslachtsverandering heeft gelegaliseerd?
Natuurlijk, daar is ook nooit geen geintje kritiek of wantrouwen over uitgesproken op dit forum...
Alleen maar prijzenswaardig commentaar...
Of hebben uw knipperende ogen dat toevallig nog niet mogen lezen?
Dat lijkt mij inderdaad een goede reden om de overheid niet te gehoorzamen in deze. :bobo

Wat Grapperhaus deed was bijzonder onhandig en dom, maar ik kan het wel begrijpen. Afgelopen maart hadden wij een begrafenis van mijn oma met 30 personen. Een ieder deed zn best om uit elkaar te blijven en in de dienst en lopend naar de begraafplaats lukte dat aardig, maar rondom het graf stonden ook wij te dicht bij elkaar. Als op dat moment foto's waren gemaakt, had het geleken alsof wij elke regel aan onze laars hadden gelapt.
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10448
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Grapperhaus (uit: Kleine ergernissen)

Bericht door Zita »

Tja. Als je weer een dag voor de klas hebt gestaan, begin je je de noodzaak van alle corona-regels wel af te vragen. De gangen zijn veel te smal voor 1,5 meter afstand. Een vraag van een leerling waarbij ik even in het schrift moet meekijken, kan ik eigenlijk niet beantwoorden. Ik kan eigenlijk niets uitdelen. Ik zou in mijn lokaal de pauzes moeten uitzitten, want tussen de drommen leerlingen door kom ik nooit safe terug bij mijn lokaal. En ze zitten met 30 man in mijn gezicht te blazen.
Dan voelt die strikte 1,5 meter in andere situaties juist weer erg opgelegd.
En ja, ik houd me er buiten de schoolsituatie redelijk goed aan. Het voelt al bijna als automatisme: als ik niet goed nadenk, verbaas ik me over oude foto's waarbij groepen mensen dichtbij elkaar staan. En ik snap ook heel goed dat er voor de scholen geen haalbare alternatieven zijn. Ik ben erg blij dat we niet weer in een situatie van afstandsonderwijs zitten. Maar 't is heel vreemd, de striktheid buiten school en de welwillende onhaalbaarheid binnen school.
DDD
Berichten: 28671
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Grapperhaus (uit: Kleine ergernissen)

Bericht door DDD »

Er zullen op scholen meer slachtoffers zijn, maar het onderwijs moet nu eenmaal doorgaan. De politie kan ook niet binnenblijven als het buiten gevaarlijk is.

Dat lijkt me echter geen reden om ons buiten de schoolsituatie niet zoveel mogelijk aan de normen te houden. Hoewel ik merk dat ik ook flexibeler mee omga. Ik ging gisteren met vrienden naar de kerk, en we zaten met zijn drieën naast elkaar. Het waren twee huishoudens, dus feitelijk was dat niet helemaal goed.

Uiteindelijk gaat het erom de risico's tot aanvaardbare proporties te beperken, want het uitroeien van het virus zal vermoedelijk nu niet meer helemaal mogelijk zijn.
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9193
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Grapperhaus (uit: Kleine ergernissen)

Bericht door parsifal »

De volgende column in Trouw is me behoorlijk uit het hart gegrepen.
https://www.trouw.nl/religie-filosofie/ ... ~b647f92d/

Om dit richting Grapperhaus te trekken. Moet hij ontslagen worden? Nee, moet de kamer voor zijn afzetting gaan? ik denk het niet.
Is het goed als hij opstapt? Ik denk het wel (tenzij er heel goede redenen zijn om te geloven dat er niemand is die zijn functie met de zelfde kwaliteit kan vervullen).
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Plaats reactie