Grapperhaus (uit: Kleine ergernissen)

Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Grapperhaus (uit: Kleine ergernissen)

Bericht door Tiberius »

Thea schreef:Herstel: omdat hij gelogen heeft.
Wat heeft hij dan gelogen, volgens jou?
coco
Berichten: 357
Lid geworden op: 27 mei 2016, 06:00

Re: Grapperhaus (uit: Kleine ergernissen)

Bericht door coco »

Hollander schreef:
coco schreef:Het zit m in de toepassing. Met bijbelteksten kun je elke mond proberen te snoeren. Een paar spreuken van Salomo vindingrijk inpassen en dit forum kan opgeheven worden.
Als ik exegetisch mis zit, dan hoor ik het graag. Volgens mij spreekt de Heere Jezus hier geen dooddoeners en staat sowieso het NT vol van vergevingsgezindheid. Hoe kan je anders het 'Onze Vader' bidden?
Dat betekent niet dat ik over elke fout een schep zand wil strooien, maar de basishouding dient wel vergevingsgezind te zijn. De genadeloze houding tegen Grapperhaus over deze situatie, vind ik respectloos en geen voorbeeld van vergevingsgezindheid, terwijl voor die vergevingsgezindheid wel degelijk ruimte was en is. De situatie wordt opgehitst door een journalist die puur voor eigen belang (winst) een minister wil slachtofferen. Dat staat er los van dat hij een voorbeeldfunctie heeft en zich (terecht) heeft moeten verantwoorden. Durven wij daarna oprechte excuses ook nog te aanvaarden?

Verder ben ik het met je eens dat je met Bijbelteksten alles plat kan gooien, dat is niet mijn bedoeling en heb ik voor zover ik weet ook nog nooit gedaan op dit forum. Jouw radicale teksten, al veel langere tijd, staan voor mijn beeld zo haaks op de Bijbelse boodschap dat ik mij daar ernstig zorgen over maak. En helaas ben je niet de enige die hier een platform voor krijgt.
Het ligt er maar net aan hoe je ernaar kijkt.
Als je alleen een minister ziet die naar eer en geweten zijn uiterste best doet om zich in dienst van het volk in te zetten voor het goede, dan kun je oprechte excuses ook zien als oprechte excuses.

Ik zie echter het zoveelste politieke spelletje, waarin excuses geen excuses zijn. Voor mij is het één groot toneel en dat is het al sinds ik voldoende bij kennis ben om het enigszins met interesse te volgen.
Ik zie een minister die zich fanatiek bezighoudt met het uitvoeren van krom en voor mij onnavolgbaar beleid dat in het geheel niet meer in het voordeel van de bevolking is. Sterker nog, de eigen bevolking schade berokkent. Zulke mensen dienen zo snel mogelijk politiek uitgeschakeld te worden, uiteraard op een geweldloze manier.
En ik zie veel christenen die slapen en zo ijverig zijn de overheid te gehoorzamen dat ze helemaal niet meer in de gaten hebben waar dit naartoe gaat.
En ja, ik zal wel radicaal zijn. Dat zij dan zo.
:hi
Christen
Berichten: 767
Lid geworden op: 23 okt 2019, 21:32

Re: Grapperhaus (uit: Kleine ergernissen)

Bericht door Christen »

Voortaan in de kerk trouwen... :) daar gaat het goed...

Ik volgde het net ook. Ik vond de vraag van Staaij wel de belangrijkste.. nu eerlijk en dan verder.

Ik vind die journalist uiteindelijk ego. Je had Grapperhaus ook persoonlijk kunnen aanspreken...
"Hoed u voor het "kan niet"." - Maarten Luther
Thea
Berichten: 1086
Lid geworden op: 03 jan 2019, 14:54

Re: Grapperhaus (uit: Kleine ergernissen)

Bericht door Thea »

Hij zei vorige week bij de verklaring, dat ze in de organisatie er alles aan hadden gedaan om zich aan de regels te houden: geen omhelzingen, maar elleboogstootjes. De foto's bewijzen dat het niet zo is. Ik snap best dat iemand over bepaalde dingen niet de waarheid spreekt om niet 'betrapt' te worden. Maar helaas kan dat niet in zo'n publieke functie (en helemaal nooit).
Amstelodamense
Berichten: 1045
Lid geworden op: 11 jul 2019, 14:26

Re: Grapperhaus (uit: Kleine ergernissen)

Bericht door Amstelodamense »

Valcke schreef:De minister treedt niet af. Respect voor deze man!
Het is geen geloofwaardige minister, maar een draaikont.
Valcke
Berichten: 7605
Lid geworden op: 31 aug 2018, 17:55

Re: Grapperhaus (uit: Kleine ergernissen)

Bericht door Valcke »

Thea schreef:Hij zei vorige week bij de verklaring, dat ze in de organisatie er alles aan hadden gedaan om zich aan de regels te houden: geen omhelzingen, maar elleboogstootjes. De foto's bewijzen dat het niet zo is. Ik snap best dat iemand over bepaalde dingen niet de waarheid spreekt om niet 'betrapt' te worden. Maar helaas kan dat niet in zo'n publieke functie (en helemaal nooit).
Ik vind zijn verklaring hierover niet ongeloofwaardig.
En waarom zouden die elleboogstootjes niet gegeven kunnen zijn? Van een omhelzing is er ook geen foto, behalve de arm van zijn schoonmoeder. Nee, de beschuldiging van leugens gaan uit van het slechtste scenario.
Amstelodamense
Berichten: 1045
Lid geworden op: 11 jul 2019, 14:26

Re: Grapperhaus (uit: Kleine ergernissen)

Bericht door Amstelodamense »

coco schreef:
Valcke schreef:De minister treedt niet af. Respect voor deze man!
Hij kreeg er nog traantjes uit ook. Hachje weer gered.
Exact. Hij speelt het slim, stukje deemoedigheid en hopsakee, we kunnen weer door. Ongekend en ongeloofwaardig. Alleen als we ons collectief houden aan afspraken, gaat dit werken. Ik snap niet dat men nu nog denkt geloofwaardig te kunnen optreden richting burgers.
Gebruikersavatar
Hollander
Berichten: 2804
Lid geworden op: 26 aug 2019, 11:54
Locatie: Afwezig

Re: Grapperhaus (uit: Kleine ergernissen)

Bericht door Hollander »

Amstelodamense schreef:Exact. Hij speelt het slim, stukje deemoedigheid en hopsakee, we kunnen weer door. Ongekend en ongeloofwaardig. Alleen als we ons collectief houden aan afspraken, gaat dit werken. Ik snap niet dat men nu nog denkt geloofwaardig te kunnen optreden richting burgers.
Hoe heb je bepaald dat het "stukje deemoedigheid" is gespeeld?
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Grapperhaus (uit: Kleine ergernissen)

Bericht door Jantje »

Ik vind en vond dat Grapperhaus had moeten aftreden. Hij is als minister van Justitie en Veiligheid de eindverantwoordelijke voor de wetten omtrent het coronavirus. Hij heeft dus ten opzichte van ons Nederlandse volk dan ook een voorbeeldfunctie en een belofte om die wetten te houden.

Als je als man of vrouw er achter komt dat je wederhelft er een ander op na houdt, dan is de huwelijksbelofte geschonden. Zo is het hier ook. Grapperhaus heeft de belofte aan het volk geschonden. En dan is er eigenlijk geen andere weg meer dan de eer aan jezelf houden en aftreden.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Zeeuw
Berichten: 11547
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Grapperhaus (uit: Kleine ergernissen)

Bericht door Zeeuw »

Jantje schreef:Ik vind en vond dat Grapperhaus had moeten aftreden. Hij is als minister van Justitie en Veiligheid de eindverantwoordelijke voor de wetten omtrent het coronavirus. Hij heeft dus ten opzichte van ons Nederlandse volk dan ook een voorbeeldfunctie en een belofte om die wetten te houden.

Als je als man of vrouw er achter komt dat je wederhelft er een ander op na houdt, dan is de huwelijksbelofte geschonden. Zo is het hier ook. Grapperhaus heeft de belofte aan het volk geschonden. En dan is er eigenlijk geen andere weg meer dan de eer aan jezelf houden en aftreden.
In je voorbeeld qua man/vrouw met een ander, is er toch ook vergeving mogelijk?
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17245
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Grapperhaus (uit: Kleine ergernissen)

Bericht door huisman »

Jantje schreef:Ik vind en vond dat Grapperhaus had moeten aftreden. Hij is als minister van Justitie en Veiligheid de eindverantwoordelijke voor de wetten omtrent het coronavirus. Hij heeft dus ten opzichte van ons Nederlandse volk dan ook een voorbeeldfunctie en een belofte om die wetten te houden.

Als je als man of vrouw er achter komt dat je wederhelft er een ander op na houdt, dan is de huwelijksbelofte geschonden. Zo is het hier ook. Grapperhaus heeft de belofte aan het volk geschonden. En dan is er eigenlijk geen andere weg meer dan de eer aan jezelf houden en aftreden.
........Aldus de Telegraaf. Onvoorstelbaar dat refo nederland aftreden van deze minister wil. Dan moet je de Bijbel ingeruild hebben voor de Koran.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Grapperhaus (uit: Kleine ergernissen)

Bericht door Jantje »

Zeeuw schreef:
Jantje schreef:Ik vind en vond dat Grapperhaus had moeten aftreden. Hij is als minister van Justitie en Veiligheid de eindverantwoordelijke voor de wetten omtrent het coronavirus. Hij heeft dus ten opzichte van ons Nederlandse volk dan ook een voorbeeldfunctie en een belofte om die wetten te houden.

Als je als man of vrouw er achter komt dat je wederhelft er een ander op na houdt, dan is de huwelijksbelofte geschonden. Zo is het hier ook. Grapperhaus heeft de belofte aan het volk geschonden. En dan is er eigenlijk geen andere weg meer dan de eer aan jezelf houden en aftreden.
In je voorbeeld qua man/vrouw met een ander, is er toch ook vergeving mogelijk?
Dat is waar. Maar die voorbeelden zijn schaars.

@huisman, het ontgaat me volledig waarom je de koran hier bij haalt.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17245
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Grapperhaus (uit: Kleine ergernissen)

Bericht door huisman »

Jantje schreef:
Zeeuw schreef:
Jantje schreef:Ik vind en vond dat Grapperhaus had moeten aftreden. Hij is als minister van Justitie en Veiligheid de eindverantwoordelijke voor de wetten omtrent het coronavirus. Hij heeft dus ten opzichte van ons Nederlandse volk dan ook een voorbeeldfunctie en een belofte om die wetten te houden.

Als je als man of vrouw er achter komt dat je wederhelft er een ander op na houdt, dan is de huwelijksbelofte geschonden. Zo is het hier ook. Grapperhaus heeft de belofte aan het volk geschonden. En dan is er eigenlijk geen andere weg meer dan de eer aan jezelf houden en aftreden.
In je voorbeeld qua man/vrouw met een ander, is er toch ook vergeving mogelijk?
Dat is waar. Maar die voorbeelden zijn schaars.

@huisman, het ontgaat me volledig waarom je de koran hier bij haalt.
Vanwege de onbarmhartigheid. Vergeef ons onze schulden gelijk wij vergeven onze schuldenaren.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Grapperhaus (uit: Kleine ergernissen)

Bericht door Jantje »

Juist. Maar dat betekent niet dat er verder geen consequenties aan kleven.

Als ik door rood licht rijd, zegt de politie ook niet: 'Ik vergeef je.' Dan betaal ik ook gewoon een boete.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Grapperhaus (uit: Kleine ergernissen)

Bericht door -DIA- »

En toch... er wordt hier taal gebruikt die we niet van kerkelijke mensen zouden verwachten. Keihard, scheldend welhaast, en excuses zijn blijkbaar niet genoeg als we het niet willen. Dat kan ook iets zeggen over het meestal uitblijven van een fatsoenlijk excuus nadat we de boel in het honderd laten lopen waar dan soms één persoon de klappen voor moet incasseren. Kort gezegd: Ook hier zien we korte lontjes net als in de (verheidenste) wereld om ons heen, en weinig zachtmoedigheid, wat we al lang waar hebben genomen. Ik dit niet rijmen met een christelijke levensovertuiging.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Plaats reactie