Grapperhaus (uit: Kleine ergernissen)

Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12049
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Herman »

Jantje schreef:Wat mij betreft treedt Grapperhaus per direct af en wordt de anderhalvemetermaatregel per direct opgeheven.
Het lijkt me of of. Keuze 1: Of aftreden en handhaven; Keuze 2: of blijven zitten en de regel opheffen.
Amstelodamense
Berichten: 1045
Lid geworden op: 11 jul 2019, 14:26

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Amstelodamense »

Herman schreef:Volgens een peiling afgelopen vrijdag (stand.nl) vond 85% van de Nederlanders de minister ongeloofwaardig.

Ik vraag me dan af hoeveel van die 85% zelf strikt de regels handhaaft. Je mening moet wat mij betreft wel consistent zijn met je eigen handelen.

Van mensen die zelf zeer strikt zijn kan ik me verontwaardiging indenken. Maar volgens mij is dat maar een minderheid van de bevolking.
Terecht punt. Daar komt denk ik ook mijn verontwaardiging vandaan. Ik houd me er zeer strikt aan, aangezien ik vind dat we hierin allemaal onze verantwoordelijkheid hebben. Daarnaast werkt dit alleen als we dit collectief doen, anders heeft het geen zin.
Amstelodamense
Berichten: 1045
Lid geworden op: 11 jul 2019, 14:26

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Amstelodamense »

Jantje schreef:De link werkt niet, @Amstelodamense.

Maar verder wel eens met jouw visie hieromtrent.

Wat mij betreft treedt Grapperhaus per direct af en wordt de anderhalvemetermaatregel per direct opgeheven.
Oh, nou ja, die foto staat ergens online. Laat aan duidelijkheid niets te wensen over.

Overigens is jouw visie maar gedeeltelijk mijn visie. Ik ben zeker niet voor het afschaffen van de anderhalvemetermaatregel. Zijn we Bergamo nu alweer vergeten....?
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3980
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Terri »

Nu ik al deze felle kritiek lees, snap ik niet dat Femke Halsema er mee weg gekomen is....twee maten? Of speelt er wat anders?
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3980
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Terri »

Amstelodamense schreef:
Jantje schreef:De link werkt niet, @Amstelodamense.

Maar verder wel eens met jouw visie hieromtrent.

Wat mij betreft treedt Grapperhaus per direct af en wordt de anderhalvemetermaatregel per direct opgeheven.
Oh, nou ja, die foto staat ergens online. Laat aan duidelijkheid niets te wensen over.

Overigens is jouw visie maar gedeeltelijk mijn visie. Ik ben zeker niet voor het afschaffen van de anderhalvemetermaatregel. Zijn we Bergamo nu alweer vergeten....?
Idd het betreft 1 foto, waar een man z'n hand op de schouder van Grapperhaus legt. Maar worden daar ook handen geschud?
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33296
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Tiberius »

Terri schreef:Nu ik al deze felle kritiek lees, snap ik niet dat Femke Halsema er mee weg gekomen is....twee maten? Of speelt er wat anders?
Halsema had de linkse meute op haar hand, Grapperhaus juist niet. Dat is alles.
Amstelodamense
Berichten: 1045
Lid geworden op: 11 jul 2019, 14:26

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Amstelodamense »

Terri schreef:
Amstelodamense schreef:
Jantje schreef:De link werkt niet, @Amstelodamense.

Maar verder wel eens met jouw visie hieromtrent.

Wat mij betreft treedt Grapperhaus per direct af en wordt de anderhalvemetermaatregel per direct opgeheven.
Oh, nou ja, die foto staat ergens online. Laat aan duidelijkheid niets te wensen over.

Overigens is jouw visie maar gedeeltelijk mijn visie. Ik ben zeker niet voor het afschaffen van de anderhalvemetermaatregel. Zijn we Bergamo nu alweer vergeten....?
Idd het betreft 1 foto, waar een man z'n hand op de schouder van Grapperhaus legt. Maar worden daar ook handen geschud?
Uit alles blijkt dat Grapperhaus hier ook een hand schudt. Daarbij komt: eigenlijk niet helemaal relevant. Zo dichtbij elkaar staan met handen op de schouders: kan ook niet (is strijdig met de anderhalvemeter maatregel).
Amstelodamense
Berichten: 1045
Lid geworden op: 11 jul 2019, 14:26

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Amstelodamense »

Tiberius schreef:
Terri schreef:Nu ik al deze felle kritiek lees, snap ik niet dat Femke Halsema er mee weg gekomen is....twee maten? Of speelt er wat anders?
Halsema had de linkse meute op haar hand, Grapperhaus juist niet. Dat is alles.
Beetje makkelijk scoren dit. Mijn verontwaardiging bij Halsema was net zo groot (en hier speelde Ferd ook al niet zo'n handige rol met z'n appjes). Heeft voor mezelf totaal niets met links of rechts te maken. Ik ben een CDA stemmer en zou dus voor Grapperhaus moeten zijn, staat er totaal los van.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33296
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Tiberius »

Amstelodamense schreef:
Tiberius schreef:
Terri schreef:Nu ik al deze felle kritiek lees, snap ik niet dat Femke Halsema er mee weg gekomen is....twee maten? Of speelt er wat anders?
Halsema had de linkse meute op haar hand, Grapperhaus juist niet. Dat is alles.
Beetje makkelijk scoren dit. Mijn verontwaardiging bij Halsema was net zo groot (en hier speelde Ferd ook al niet zo'n handige rol met z'n appjes). Heeft voor mezelf totaal niets met links of rechts te maken. Ik ben een CDA stemmer en zou dus voor Grapperhaus moeten zijn, staat er totaal los van.
Jouw verontwaardiging misschien wel ja.
En mijn verontwaardiging was bij Halsema juist vele malen groter, omdat zij en plein publique de regels aan haar laars lapte, terwijl er bij Grapperhaus sprake is van de privésfeer.
Maar de verontwaardiging van de linkse pers en media zijn bij Grapperhaus weer groter helaas.
Makkelijk scoren of niet, zo werkt het gewoon in Nederland.
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Mara »

Jantje schreef:
Wat mij betreft treedt Grapperhaus per direct af en wordt de anderhalvemetermaatregel per direct opgeheven.
Goed advies Jantje. Ik lees net dat de besmettingen flink toenemen nu. Driehonderd meer dan gisteren.
Gelukkig zit jij niet in de adviesraad van de regering.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Lilian1975
Berichten: 3047
Lid geworden op: 21 jun 2018, 20:12

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Lilian1975 »

Mara schreef:
Jantje schreef:
Wat mij betreft treedt Grapperhaus per direct af en wordt de anderhalvemetermaatregel per direct opgeheven.
Goed advies Jantje. Ik lees net dat de besmettingen flink toenemen nu. Driehonderd meer dan gisteren.
Gelukkig zit jij niet in de adviesraad van de regering.
Dan is de vraag.(waar haal je de 300 vandaan) Komt dat door terugkerende vakantiegangers die zonodig naar risicolanden gingen of naar landen die ineens voor het grote toeristenseizoen open gingen? Ic neemt dat ook zo toe? Dus zou het vooral om jongere generatie gaan? Of door de bruiloft van deze minister. Die moeten er dan echt zijn bij die 300 toch?als bewijs van de 1.5 m maatregel. vind dat wel eens interessant om te weten.
Laatst gewijzigd door Lilian1975 op 02 sep 2020, 16:09, 2 keer totaal gewijzigd.
Habitat
Berichten: 771
Lid geworden op: 27 mei 2016, 21:08

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Habitat »

Tiberius schreef:
Terri schreef:Nu ik al deze felle kritiek lees, snap ik niet dat Femke Halsema er mee weg gekomen is....twee maten? Of speelt er wat anders?
Halsema had de linkse meute op haar hand, Grapperhaus juist niet. Dat is alles.
Toch is het vooral een rechtse krant (Telegraaf) die de aanval opent.
elbert
Berichten: 1340
Lid geworden op: 30 jul 2004, 09:04
Contacteer:

Re: Kleine ergernissen

Bericht door elbert »

Mara schreef:Goed advies Jantje. Ik lees net dat de besmettingen flink toenemen nu. Driehonderd meer dan gisteren.
Gelukkig zit jij niet in de adviesraad van de regering.
Een week of 2 terug waren het er 600 meer per dag. Bovendien neemt het aantal ziekenhuisopnames niet of nauwelijks toe. Dus gaat het vooral om besmettingen met hooguit milde klachten. Daarvoor is het niet nodig om strenge regels voor het hele land in stand te houden.
Laatst gewijzigd door elbert op 02 sep 2020, 16:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Valcke
Berichten: 7622
Lid geworden op: 31 aug 2018, 17:55

Re: RE: Re: Kleine ergernissen

Bericht door Valcke »

Maanenschijn schreef:
Framboos schreef:
Valcke schreef:
Tiberius schreef:Op verjaardagen wel, ja, dat herken ik ook.
Voor veel mensen hoeven die drie zoenen niet, ze zijn blij dat ze er nu vanaf zijn.
En ook in kerken, men schudt (tot mijn ergernis) geen handen meer om elkaar Gods zegen toe te wensen.
Maar bij bruiloften, condoleances, jubilea, enz. is het een ander verhaal. Daar worden gewoon handen geschud en omhelsd, zoenen in iets mindere mate als voorheen.
En terecht! Dat zijn echt privé keuzes. Mensen kunnen het nodig hebben.!
Wat een onzin. Uitzonderingen daargelaten kunnen de meeste mensen prima zonder hand geven op een bruiloft/jubileum en zelfs vaak op een begrafenis. Het toch geven van een hand/omhelzing, zonder noodzaak, getuigd in mijn ogen van een domheid dan wel van een eigenwijze arrogantie of egoïsme.
Wij, super emotionele mensen, echte softies, hadden het lijfelijk contact nodig bij het overlijden van onze vader recent. Heel fout waarschijnlijk, maar geen moment spijt van. Met elkaar hebben we als moeder en broers en zussen dit besproken, waar bij een dit in gebed bij de Heere hebben gebracht en het in Zijn handen hebben gelegd.
Dank, Maanenschijn.
Dat is wat ik ook bedoel: er zijn hogere normen.
En dat kan ook in minder heftige situaties van toepassing zijn dan de situatie die je hier beschrijft. Maar dit is wel bijzonder.
Gebruikersavatar
Hollander
Berichten: 2804
Lid geworden op: 26 aug 2019, 11:54
Locatie: Afwezig

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Hollander »

Zeeuw schreef:Ok, ik krijg die scherpe bewoordingen niet op dit forum mee moet ik zeggen.
Scroll even terug. Het staat er alle drie.
Plaats reactie