Ytube advertenties

DDD
Berichten: 28729
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Ytube advertenties

Bericht door DDD »

Toch is het wel zo dat je ook kunt besluiten om op zondag geen internet te gebruiken. Ik vind dat zelf veel te streng, maar het is wel degelijk een reëele optie.
Valcke
Berichten: 7630
Lid geworden op: 31 aug 2018, 17:55

Re: Ytube advertenties

Bericht door Valcke »

DDD schreef:Toch is het wel zo dat je ook kunt besluiten om op zondag geen internet te gebruiken. Ik vind dat zelf veel te streng, maar het is wel degelijk een reëele optie.
Inderdaad. Of alleen websites en video's voor stichtelijk gebruik en zonder commercieel oogmerk.
DDD
Berichten: 28729
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Ytube advertenties

Bericht door DDD »

Daar moet de internetleverancier natuurlijk ook voor werken. Maar goed. Ik vind dat noodzakelijke werkzaamheden.
Valcke
Berichten: 7630
Lid geworden op: 31 aug 2018, 17:55

Re: Ytube advertenties

Bericht door Valcke »

DDD schreef:Daar moet de internetleverancier natuurlijk ook voor werken. Maar goed. Ik vind dat noodzakelijke werkzaamheden.
Er hoeft door providers alleen gewerkt te worden bij storingen. En als aanbieder van een website hoef je helemaal niet op zondag te werken.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33310
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Ytube advertenties

Bericht door Tiberius »

Valcke schreef:
DDD schreef:Toch is het wel zo dat je ook kunt besluiten om op zondag geen internet te gebruiken. Ik vind dat zelf veel te streng, maar het is wel degelijk een reëele optie.
Inderdaad. Of alleen websites en video's voor stichtelijk gebruik en zonder commercieel oogmerk.
Dat is lastig te hanteren. Refoforum wel (geen commercieel oogmerk) en kerkdienstgemist of YouTube niet?
Valcke
Berichten: 7630
Lid geworden op: 31 aug 2018, 17:55

Re: Ytube advertenties

Bericht door Valcke »

Tiberius schreef:
Valcke schreef:
DDD schreef:Toch is het wel zo dat je ook kunt besluiten om op zondag geen internet te gebruiken. Ik vind dat zelf veel te streng, maar het is wel degelijk een reëele optie.
Inderdaad. Of alleen websites en video's voor stichtelijk gebruik en zonder commercieel oogmerk.
Dat is lastig te hanteren. Refoforum wel (geen commercieel oogmerk) en kerkdienstgemist of YouTube niet?
Ik bedoelde eigenlijk dat men niet verdient aan het aantal klikken op zondag... Natuurlijk mag een aanbieder zijn site wel baseren op een verantwoord verdienmodel. Maar het ging nu om specifieke inkomsten die op zondag gegenereerd worden. Mi is dat goed te vermijden door internet op zondag zeer selectief te gebruiken.
DDD
Berichten: 28729
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Ytube advertenties

Bericht door DDD »

Valcke schreef:
DDD schreef:Daar moet de internetleverancier natuurlijk ook voor werken. Maar goed. Ik vind dat noodzakelijke werkzaamheden.
Er hoeft door providers alleen gewerkt te worden bij storingen. En als aanbieder van een website hoef je helemaal niet op zondag te werken.
Dat is ook zo. Maar goed. Als niemand op zondag internet zou gebruiken, hoefde men ook niet te werken bij storingen.

Nou goed, ik zou nog eerder vinden dat ov een noodzakelijk werk is dan dat internet geen noodzakelijk werk is, maar in een samenleving waarin veel mensen dingen doen die niet passen in een christelijke levensstijl, is dat sowieso een heel lastig thema. Het is mijns inziens heel goed dat er op zondag wegenwacht is, maar als wegenwacht zul je in veel gevallen mensen op weg helpen die de dag niet in Gods dienst doorbrengen. En de mensen die op zondag in de trein zitten, zitten daar overwegend ook niet om naar de kerk te gaan.
Plaats reactie