Fietstopic

Mannetje
Berichten: 7692
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Fietstopic

Bericht door Mannetje »

Doel van dit topic is alles te bespreken wat maar met fietsen te maken kan hebben.

Als eerste maar iets over fietskleding.
Ik ben op zoek naar een gewone (dus geen strakke) lange broek, evt. met binnenbroek, maar ik heb al een paar fijne binnenbroeken, die het liefst over de volgende eigenschappen beschikt:
- Goed ventilerend/niet te warm
- Liefst waterafstotend/waterdicht
- Verkrijgbaar in een grote maat (XXL moet echt XXL zijn, of anders XXXL. Met name Italiaanse merken hebben de neiging iets XXL te noemen wat eigenlijk gewoon een M-etje is.)

Heeft iemand tips?
-
Gebruikersavatar
Arja
Berichten: 2059
Lid geworden op: 30 mei 2019, 15:57
Locatie: Provincie Utrecht
Contacteer:

Re: Fietstopic

Bericht door Arja »

Bedoel je fietskleding voor racefiets of gewone fiets?
Wij kopen bijna alles bij de decathlon
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Fietstopic

Bericht door Herman »

Wij gingen daarvoor vanuit Rotterdam naar Hopmans in Bergen op Zoom. Die hebben vast wat.
Zeeuw
Berichten: 11550
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Fietstopic

Bericht door Zeeuw »

Mannetje schreef:Doel van dit topic is alles te bespreken wat maar met fietsen te maken kan hebben.

Als eerste maar iets over fietskleding.
Ik ben op zoek naar een gewone (dus geen strakke) lange broek, evt. met binnenbroek, maar ik heb al een paar fijne binnenbroeken, die het liefst over de volgende eigenschappen beschikt:
- Goed ventilerend/niet te warm
- Liefst waterafstotend/waterdicht
- Verkrijgbaar in een grote maat (XXL moet echt XXL zijn, of anders XXXL. Met name Italiaanse merken hebben de neiging iets XXL te noemen wat eigenlijk gewoon een M-etje is.)

Heeft iemand tips?
https://www.fietskledingvoordeel.nl/
HersteldHervormd
Berichten: 5989
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Fietstopic

Bericht door HersteldHervormd »

Ik heb toevallig vandaag een nieuwe fiets gekocht voor vrouwlief. Het is een BSP Metropolis 450Wh geworden. Konden hem gelijk meenemen.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Mannetje
Berichten: 7692
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Fietstopic

Bericht door Mannetje »

Arja schreef:Bedoel je fietskleding voor racefiets of gewone fiets?
Wij kopen bijna alles bij de decathlon
Voor op mijn speedpedelec. Bij warm weer is een spijkerbroek niet het meest comfortabel dan.

Ik heb een broek van Endura, prima ding, maar ook nog best warm.
-
JvW
Berichten: 759
Lid geworden op: 03 jun 2019, 12:16
Locatie: Vlissingen; jvw850forum@gmail.com

Re: Fietstopic

Bericht door JvW »

Ik koop redelijk veel fietskleding bij Mantel.com, maar voor jouw wensen zou ik eens kijken bij Bever of bike4travel (https://www.bike4travel.nl/kleding/5000 ... i-men.html).
Vaude heeft ruimere fietsbroeken die ook nog redelijk waterdicht zijn. De fietskleding van Vaude is meestal bedoeld voor fietsreizen, dus comfortabel fietsen.
Jaco van Westenbrugge
Email: jvw850forum@gmail.com
Gebruikersavatar
Arja
Berichten: 2059
Lid geworden op: 30 mei 2019, 15:57
Locatie: Provincie Utrecht
Contacteer:

Re: Fietstopic

Bericht door Arja »

Mannetje schreef:
Arja schreef:Bedoel je fietskleding voor racefiets of gewone fiets?
Wij kopen bijna alles bij de decathlon
Voor op mijn speedpedelec. Bij warm weer is een spijkerbroek niet het meest comfortabel dan.

Ik heb een broek van Endura, prima ding, maar ook nog best warm.
Misschien is deze leuk voor warm weer: https://www.rosebikes.nl/rose-pro-men-bikeshort-2685932
De short heeft lasercut ventilatieopeningen voor een koel draagcomfort op het zadel.
Mannetje
Berichten: 7692
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Fietstopic

Bericht door Mannetje »

Enige probleem is dat hij niet lang is...
-
DDD
Berichten: 28481
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Fietstopic

Bericht door DDD »

Even voor mijn duidelijkheid. Fietsbroeken zijn toch bijna nooit lang?
Mannetje
Berichten: 7692
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Fietstopic

Bericht door Mannetje »

https://www.wieleroutfits.nl/mtb-kledin ... gIwTvD_BwE
Zoiets bedoel ik. Deze heeft dan afritsbare pijpen, en is nog best warm.

Ik zoek dus ievergelijkbaars, lang, maar wat luchtiger.
-
DDD
Berichten: 28481
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Fietstopic

Bericht door DDD »

Duidelijk. Ik zou gewoon een korte broek aantrekken, maar dat is bij mountainbiken niet zo fris misschien.
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Fietstopic

Bericht door -DIA- »

DDD schreef:Duidelijk. Ik zou gewoon een korte broek aantrekken, maar dat is bij mountainbiken niet zo fris misschien.
Misschien mag ik hier opmerken: waartoe dient het beoefenen van mountainbikerij? Al dan niet met korte broek. Ik zie hier alleen maar grote gevaren. Als we denken rustig door de bossen te wandelen kruisen we thans niet zelden een soort fietssnelweg voor mountainbikers, en naar mijn bescheiden mening bevorderen deze bepaald niet de veiligheid in onze bossen. Sterker: ze vormen, mijns inziens een groot gevaar voor een argeloze wandelaar op een smal bospad, dat hem of haar zo begeerlijk leek om deze in te slaan, doch eenmaal op die paden wandelende zal men bevinden met welk een ontzagwekkende snelheid deze bikers soms als uit het niets lijken voort te komen, hetwelk menig wandelaar die op deze paden is geraakt, grote angsten en schrik heeft gebaard.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Hollander
Berichten: 2804
Lid geworden op: 26 aug 2019, 11:54
Locatie: Afwezig

Re: Fietstopic

Bericht door Hollander »

-DIA- schreef:Misschien mag ik hier opmerken: waartoe dient het beoefenen van mountainbikerij? (...)
Heerlijk, net even op de mountainbike de ietwat warme buitenlucht opgezocht. Vanochtend was ik na een minuut of 15 al zó bezweet wat ik normaal na ongeveer 1,5 uur pas heb. Mijn gezonde beweging voor vandaag heeft in ieder geval een goede start gekregen. Oh ja, ik heb geen wandelaars gezien die verschrikt en verstoord aan de kant moesten gaan.

Ps. Ik heb slechts weinig achterom gekeken.
JvW
Berichten: 759
Lid geworden op: 03 jun 2019, 12:16
Locatie: Vlissingen; jvw850forum@gmail.com

Re: Fietstopic

Bericht door JvW »

JvW schreef:Ik koop redelijk veel fietskleding bij Mantel.com, maar voor jouw wensen zou ik eens kijken bij Bever of bike4travel (https://www.bike4travel.nl/kleding/5000 ... i-men.html).
Vaude heeft ruimere fietsbroeken die ook nog redelijk waterdicht zijn. De fietskleding van Vaude is meestal bedoeld voor fietsreizen, dus comfortabel fietsen.
Nog een aanvulling: kijk eens bij Sportsworld naar broeken van Karrimor. Deze zijn voorzien van stretch-stof, waardoor deze heerlijk zijn om in te fietsen. Geen strakke broeken, maar wat ruimer (inclusief lichte knik in de broekspijp ter hoogte van de knie). Ook nog eens zeer betaalbaar naar mijn mening.
Jaco van Westenbrugge
Email: jvw850forum@gmail.com
Plaats reactie