Vrouwen - Alleen voor mannen

HersteldHervormd
Berichten: 6066
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Vrouwen - Alleen voor mannen

Bericht door HersteldHervormd »

Hierbij open ik een topic op aanraden van Dodo over vrouwen. De vrouwen mogen niet posten, alleen meelezen. De mannen kunnen alles kwijt wat zijn waarderen aan hun vrouw, of wat er aan ontbeert :) Eventueel kunnen de mannen elkaar tips geven hoe om te moeten gaan met hun vrouw, maar soms is een herkenning ook al goed, hetzij in een wat mindere situatie of juist hoe we onze vrouw waarderen.

Ík bedoel het in ieder geval wel serieus en wil ook graag wat leren van de andere mannen.

Wellicht dat J.C. Philpot zijn samenvatting over het gelezen boek wel hier wil delen?!
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Ambtenaar
Berichten: 9190
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Vrouwen - Alleen voor mannen

Bericht door Ambtenaar »

Om mijn waardering voor mijn vrouw te laten blijken, neem ik regelmatig iets kleins mee. Doosje bonbons of bosje bloemen.
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8942
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Vrouwen - Alleen voor mannen

Bericht door J.C. Philpot »

Wat ik bijzonder vind is dat mijn vrouw en ik elkaar zo aanvullen.

Ik nadenkend - zij impulsief
Ik wat afwachtend - zij initiatie nemend
Ik soms wat pessimistisch - zij optimistisch
Ik met veel kennis - zij enorm praktisch
Ik analytisch - zij intuitief
Ik humoristisch - zij hartelijk
Enzovoorts enzovoorts.

Dat zorgt dat we heel complementair zijn, maar ook dat je goed moet praten omdat je je ook kunt gaan irriteren aan elkaars verschillen.

En sowieso beleven vrouwen en mannen dingen vaak anders (al zijn er uiteraard ook uitzonderingen, iedereen is ook weer anders). Het boekje wat ik aan het lezen ben, gaat over die dingen. Ik heb net twee hoofdstukken samengevat, en hoop komend tijd verder te gaan. Ik weet niet of ik probemen ivm auteursrecht krijg als ik een hele samenvatting hier publiek post, maar ik kan komende tijd wel wat lessen uit het boek plaatsen. Dat zal volgende week worden, want ik zit nu in bad.

Edit: spelling zei aangepast in zij. Dank, Valcke.
Laatst gewijzigd door J.C. Philpot op 08 aug 2020, 21:06, 4 keer totaal gewijzigd.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8942
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Vrouwen - Alleen voor mannen

Bericht door J.C. Philpot »

Ambtenaar schreef:Om mijn waardering voor mijn vrouw te laten blijken, neem ik regelmatig iets kleins mee. Doosje bonbons of bosje bloemen.
Dat zal ze zeker waarderen. Ik zou dat ook wat vaker moeten doen.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
CvdW
Berichten: 2943
Lid geworden op: 23 mar 2015, 13:07

Re: Vrouwen - Alleen voor mannen

Bericht door CvdW »

J.C. Philpot schreef:Wat ik bijzonder vind is dat mijn vrouw en ik elkaar zo aanvullen.

Ik nadenkend - zei impulsief
Ik wat afwachtend - zei initiatie nemend
Ik soms wat pessimistisch - zei optimistisch
Ik met veel kennis - zei enorm praktisch
Ik analytisch - zei intuitief
Ik humoristisch - zei hartelijk
Enzovoorts enzovoorts.

Dat zorgt dat we heel complementair zijn, maar ook dat je goed moet praten omdat je je ook kunt gaan irriteren aan elkaars verschillen.

En sowieso beleven vrouwen en mannen dingen vaak anders (al zijn er uiteraard ook uitzonderingen, iedereen is ook weer anders). Het boekje wat ik aan het lezen ben, gaat over die dingen. Ik heb net twee hoofdstukken samengevat, en hoop komend tijd verder te gaan. Ik weet niet of ik probemen ivm auteursrecht krijg als ik een hele samenvatting hier publiek post, maar ik kan komende tijd wel wat lessen uit het boek plaatsen. Dat zal volgende week worden, want ik zit nu in bad.
Richting onze kinderen probeer ik het goede voorbeeld te geven door geen mobiel mee te nemen naar de badkamer. Ik ga er van uit dat u geen laptop op de badkamer heeft, maar een mobiel.
Valcke
Berichten: 7616
Lid geworden op: 31 aug 2018, 17:55

Re: Vrouwen - Alleen voor mannen

Bericht door Valcke »

Philpot, mooie post.

Over mijn eigen vrouw ga ik niet schrijven, overigens. Ik kan heel veel van haar leren, maar niet alles is geschikt om te delen. Wat een zeer groot voorrecht is, wanneer voor ons in dit opzicht waar is geworden wat we vinden in Spreuken 18:22, 19:14 en 31:30.
Gebruikersavatar
Hollander
Berichten: 2804
Lid geworden op: 26 aug 2019, 11:54
Locatie: Afwezig

Re: Vrouwen - Alleen voor mannen

Bericht door Hollander »

HersteldHervormd schreef:
Hollander schreef: Hulp nodig, @HH?
Geen idee, ik sta er wel voor open om meer te leren. Jij niet?
Zeker, volgens mij heb ik het hele boek eens gelezen. Zoveel heb ik ervan onthouden. ;)
HersteldHervormd
Berichten: 6066
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Vrouwen - Alleen voor mannen

Bericht door HersteldHervormd »

Hollander schreef:
HersteldHervormd schreef:
Hollander schreef: Hulp nodig, @HH?
Geen idee, ik sta er wel voor open om meer te leren. Jij niet?
Zeker, volgens mij heb ik het hele boek eens gelezen. Zoveel heb ik ervan onthouden. ;)
:humhihi
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Vrouwen - Alleen voor mannen

Bericht door Jantje »

Ambtenaar schreef:Om mijn waardering voor mijn vrouw te laten blijken, neem ik regelmatig iets kleins mee. Doosje bonbons of bosje bloemen.
Waarom zou je een bosje bloemen aan je vrouw geven? Ze zijn geknakt, omdat ze immers van de wortel afgesneden zijn, en Gods Woord zegt ons dat als een bloemsteel knakt, haar schoonheid verloren gaat. Daarom begrijp ik niets van het geven van bosjes bloemen.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
HersteldHervormd
Berichten: 6066
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Vrouwen - Alleen voor mannen

Bericht door HersteldHervormd »

Jantje schreef:
Ambtenaar schreef:Om mijn waardering voor mijn vrouw te laten blijken, neem ik regelmatig iets kleins mee. Doosje bonbons of bosje bloemen.
Waarom zou je een bosje bloemen aan je vrouw geven? Ze zijn geknakt, omdat ze immers van de wortel afgesneden zijn, en Gods Woord zegt ons dat als een bloemsteel knakt, haar schoonheid verloren gaat. Daarom begrijp ik niets van het geven van bosjes bloemen.
Meen je dat echt? Echt heel veel vrouwen waarderen bloemen hoor. Het staat toch ook gezellig in huis? Ik vind het echt te ver gaan om zo te redeneren zoals jij doet.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33252
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Vrouwen - Alleen voor mannen

Bericht door Tiberius »

Jantje schreef:
Ambtenaar schreef:Om mijn waardering voor mijn vrouw te laten blijken, neem ik regelmatig iets kleins mee. Doosje bonbons of bosje bloemen.
Waarom zou je een bosje bloemen aan je vrouw geven? Ze zijn geknakt, omdat ze immers van de wortel afgesneden zijn, en Gods Woord zegt ons dat als een bloemsteel knakt, haar schoonheid verloren gaat. Daarom begrijp ik niets van het geven van bosjes bloemen.
Wacht maar Jantje, totdat je de ware tegenkomt: één vrouwenblik zegt meer dan duizend berichten op RF. :love
Gebruikersavatar
Hollander
Berichten: 2804
Lid geworden op: 26 aug 2019, 11:54
Locatie: Afwezig

Re: Vrouwen - Alleen voor mannen

Bericht door Hollander »

Tiberius schreef:
Jantje schreef:Waarom zou je een bosje bloemen aan je vrouw geven? Ze zijn geknakt, omdat ze immers van de wortel afgesneden zijn, en Gods Woord zegt ons dat als een bloemsteel knakt, haar schoonheid verloren gaat. Daarom begrijp ik niets van het geven van bosjes bloemen.
Wacht maar Jantje, totdat je de ware tegenkomt: één vrouwenblik zegt meer dan duizend berichten op RF. :love
Maar dat zegt toch niets over bosjes bloemen?
Ik kan mij niet herinneren dat ik een bosje bloemen heb gegeven aan mijn vrouw. Heeft zowel met haar als met mij te maken.
Ambtenaar
Berichten: 9190
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Vrouwen - Alleen voor mannen

Bericht door Ambtenaar »

Jantje schreef: Waarom zou je een bosje bloemen aan je vrouw geven? Ze zijn geknakt, omdat ze immers van de wortel afgesneden zijn, en Gods Woord zegt ons dat als een bloemsteel knakt, haar schoonheid verloren gaat. Daarom begrijp ik niets van het geven van bosjes bloemen.
Het gaat er niet om wat jij begrijpt, maar wat mijn vrouw waardeert.
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8942
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Vrouwen - Alleen voor mannen

Bericht door J.C. Philpot »

Hollander schreef:
Tiberius schreef:
Jantje schreef:Waarom zou je een bosje bloemen aan je vrouw geven? Ze zijn geknakt, omdat ze immers van de wortel afgesneden zijn, en Gods Woord zegt ons dat als een bloemsteel knakt, haar schoonheid verloren gaat. Daarom begrijp ik niets van het geven van bosjes bloemen.
Wacht maar Jantje, totdat je de ware tegenkomt: één vrouwenblik zegt meer dan duizend berichten op RF. :love
Maar dat zegt toch niets over bosjes bloemen?
Ik kan mij niet herinneren dat ik een bosje bloemen heb gegeven aan mijn vrouw. Heeft zowel met haar als met mij te maken.
Ik heb persoonlijk ook niet veel met bloemen. Ze kosten te veel geld, staan een paar dagen te rotten en dan is het geld weg.

Maar het gaat ook niet om de bloemen. Het gaat om het attent zijn en het verrassen en in het zonnetje zetten van je vrouw.

Als mijn vrouw nu heel erg van bloemen zou houden, vind ik dat ik mijn ideeen over bloemen aan de kant moet zetten, en haar af en toe moet verrassen (en dat zonder zuur gezicht).

Het gaat er dus om: waardeer ik mijn vrouw? en wat is de liefdestaal van mijn vrouw, zodat ik mijn waardering op een manier kan tonen, die bij haar overkomt.

En dan is dat bij de ene persoon een bos bloemen, bij de andere een chocolaatje, een briefje, een knuffel, het doen van iets speciaals voor haar, een klusje, of iets heel anders.
Laatst gewijzigd door J.C. Philpot op 10 aug 2020, 12:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Vrouwen - Alleen voor mannen

Bericht door Jantje »

Ambtenaar schreef:
Jantje schreef: Waarom zou je een bosje bloemen aan je vrouw geven? Ze zijn geknakt, omdat ze immers van de wortel afgesneden zijn, en Gods Woord zegt ons dat als een bloemsteel knakt, haar schoonheid verloren gaat. Daarom begrijp ik niets van het geven van bosjes bloemen.
Het gaat er niet om wat jij begrijpt, maar wat mijn vrouw waardeert.
Hoho, ik heb niet gezegd dat ik geen bosje bloemen zou kunnen géven, ik begrijp alleen niet waarom dat zo bijzonder is. Zie ook de wijze woorden van mijn voorganger.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Plaats reactie